Originally posted by Babitzin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530dA hyytyy...
Collapse
X
-
Originally posted by jsr85 View PostKerran tullut vastaavilla oireilla auto piuhan päähän ja vika oli ahtopaineen säätimessä, nätti homma lainata vaikka kaverilta ja näin poissulkea yksi vika mahdollisuus.F20 118i M-sport
E63 M6
Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostLivedatalla pystyy kyllä melko hyvin näkemään kuinka maffi käyttäytyy ja että onko siinä vikaa. Lisäksi näkee samalla toimiiko ahtopuoli ok.F20 118i M-sport
E63 M6
Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.
Comment
-
-
Ilmamäärämittari oli oikeaa mallia, vaikka voihan se olla sökö sekin. Ja tuo vikakoodi(kuormapaineensäädin) viittaisi syöttöpumpun johonkin anturiin?:think
No, kuitenkin menee tiistaina johonkin BMW:N koulutustilaisuuteen tänne Varkauteen. Sinne tulee joku alan asiantuntija, joka näistä tietää (kaiken?).. Eipähän tartte kouluttajan tehdä vikaa autoihin mallintaakseen vianetsintää. Pääsee ihan "tositoimiin"
Toivottavasti sieltä tulis joku selvä vika ilmi, niin saisi toimivan auton alle.F20 118i M-sport
E63 M6
Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.
Comment
-
-
Originally posted by Babitzin View PostIlmamäärämittari oli oikeaa mallia, vaikka voihan se olla sökö sekin. Ja tuo vikakoodi(kuormapaineensäädin) viittaisi syöttöpumpun johonkin anturiin?:think
No, kuitenkin menee tiistaina johonkin BMW:N koulutustilaisuuteen tänne Varkauteen. Sinne tulee joku alan asiantuntija, joka näistä tietää (kaiken?).. Eipähän tartte kouluttajan tehdä vikaa autoihin mallintaakseen vianetsintää. Pääsee ihan "tositoimiin"
Toivottavasti sieltä tulis joku selvä vika ilmi, niin saisi toimivan auton alle.
antoi muuten mullakin joskus viaksi tuon kuormapaineensäätimen, mikähän se nyt loppupeleissä on, pitää alkaa selvittämään nyt tuo vika kun on aikaa.
Comment
-
-
Eilen vaihdettu siirtopumppu, ei vaikutusta(kuten oletinkin) mutta lähtee nyt ainakin käyntiin. Eikä jurnuta ja surise siellä ylimääräisiä.
Kokeiltu uudennihkeää ahtopaineensäädintä ja ajeltu ilman maffia. Ei vaikuta mihinkään muuhun kun vitutukseen.Mustaakaan ei putkesta tule. Liekkö siellä syöttöjä ollenkaan..:think
No tiistaina oskilloskoopin perään.F20 118i M-sport
E63 M6
Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.
Comment
-
-
Autoa käytetty asiantuntialla. Railipaineet ja kaikki muut ookoo. Paitsi se että ahdot romahtaa n.3000 rpm:n kohdillaJa sitten kun ahtimen alipainekellolta tjsp, irroittaa alipaineletkun niin alaalta ei vedä ollenkaan, mutta yläältä sitten "repii".. Laitetaanko uutta ahdinta tilaukseen? No jos kumminkin kokeilis sitä paineensäädintä sieltä ahtimen luota.:think
F20 118i M-sport
E63 M6
Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.
Comment
-
-
Kuinka turbon johdesiipien tanko liikkuu aktivoidessa? Siellä on DIS:ssä tuolle ahtojen/johdesiipien toiminnalle oma testinsäkin. Romahtaako ne ahdot normaalista pyydetystä (2,1 bar abs.), vai piikkaako ensin yliahdoille ja sitten romahtaa vikatilan takia? Miten toimii EGR:n alipaineletku tulpattuna? Mitäs vikakoodeja nyt antaa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Tää on just tätä, kun ei ite päässy sinne mukaan, töissä kun piti olla.
Aiemmin kokeiltiin jollain testiohjelmalla juurikin sitä tangon liikkuvuutta ja kyllä se silloin toimi/liikkui.
Ahtoja oli kuulemma 1,4-1,5 kun romahdus tapahtui. Vikakoodeista ei ole tietoa. Luulisin että siellä se sama Kuormapaineensäädin kummittelee. Egr:n letkua ei tulpattu. Mutta egr:ää testailtiin aiemmin kans ja sekin kuulemma pelaa toivotulla tavalla.:thinkF20 118i M-sport
E63 M6
Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.
Comment
-
-
Originally posted by Babitzin View PostTää on just tätä, kun ei ite päässy sinne mukaan, töissä kun piti olla.
Aiemmin kokeiltiin jollain testiohjelmalla juurikin sitä tangon liikkuvuutta ja kyllä se silloin toimi/liikkui.
Ahtoja oli kuulemma 1,4-1,5 kun romahdus tapahtui. Vikakoodeista ei ole tietoa. Luulisin että siellä se sama Kuormapaineensäädin kummittelee. Egr:n letkua ei tulpattu. Mutta egr:ää testailtiin aiemmin kans ja sekin kuulemma pelaa toivotulla tavalla.:thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Joo, suunnitelmana oli tuon asentajan kanssa, joka on tätä nyt tutkinut. Että laitetaan se uus säädin. Ja jos se ei auta niin otetaan ahinta irti ja katotaan mitä se on syönyt.:think Laittasko sitten ihan uutta vai purkuosaa? Mitään tietoa uuden hinnoista?F20 118i M-sport
E63 M6
Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostEikös e39 ole VNT turbo, ja garret olisi kieltänyt sen huoltamisen?Hyvin nuo ProMotorin kunnostamat ovat kuulostaneet toimivan. Eri asia sitten, onko turbo enää järkevästi elvytettävissä.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTästä on turistu täällä aiemminkin. Garrett kielsi VNT-ahtimien kunnostamisen, kun osaamattomat kyläsepät eivät osanneet tehdä riittävän hyvin johdesiipien perussäätöä, mikä aiheutti ongelmia korjatuissa yksiköissä. Ne ei vaan osaa.Hyvin nuo ProMotorin kunnostamat ovat kuulostaneet toimivan. Eri asia sitten, onko turbo enää järkevästi elvytettävissä.
"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
Comment