memebuy23buy

E39 kaarien pokkaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1483
    • Porvoo

    E39 kaarien pokkaus

    Olisiko joku jo kokeillut E39:iin paljonko pystyy takakaaria pokkaamaan, vai onko se ja sama mikä peli on kyseessä. Varmaan sitä edestäkin pystyy vähän levittämään jos tarvetta sinnekkin ilmenee? Tarvitsisin jonkun suuntaa antavan mm-määrän.

    Homma on jo melkein valmis. Taka vanteiden kokonais leveys mitaksi tuli taakse 11" eli virallinen mitta on se 10,5" Eteen tuli 9". et luku taakse on 4 ja eteen muistaakseni 9. Keskiöstä sorvattiin 3,5mm pois. Edestä ei olisi edes tarvinnut. Kumeiksi tuli contin sportcontact3 edessä 235/45 ja taakse 255/40.Robilla kävin pokkaamassa kaaret takaa. Arviolta 15-18mm, ainakin nyt ensi alkuun. Robin mukaan sieltä vielä jonkin millin saa levitettyä. Madallusta takana on nyt alkuun n.22mm, ennen kuin saa hieman pomppuisempaa tietä kokeiltua. Tällä madalluksella ei vielä raavi mihinkään, tosin ei vielä isolla kuormalla ole kokeiltukkaan, mutta tässähän se ei ongelma ole kun saan sen säädettyä ilman impaa. Laitan muutaman kuvan tähän.

    Jos joku tilaa kanssa tuolta noita kehiä niin ne ei sovi suoraan, vaan sitä sisä halkaisijaa on sorvattava isommaksi.
    Last edited by Rale; 30-09-2010, 11:42. Reason: kuvia
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Kysypä Robi:lta
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1483
      • Porvoo

      #3
      kysästään

      Täytyy kysästä.

      Comment

      • Yltti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2792
        • Kuopio suamen texas

        #4
        n.20-25 milliä on tullut pokattua ulospäin. Tällöin ei vielä tarvinnut maalata uudelleen. Vaati vain aikaa ja hermoja.
        1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
        F10 525d Xdrive comfort sitte
        Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
        www.rotator.fi

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1483
          • Porvoo

          #5
          Ok

          Hyvä, tämä oli jo ihan rohkaiseva tietoa tulevaa varten. Kiitoksia vaan.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            #6
            millaista vanne/rengas settiä meinasit tuupata alle?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Rale
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1483
              • Porvoo

              #7
              Moi

              Originally posted by bemu2000 View Post
              millaista vanne/rengas settiä meinasit tuupata alle?
              Juu löysin toimittajan noille "snitseriden" kehille ja päätin sitten pitää ne kuitenkin itsellä ja jotta niistä saa sellaiset kuin itseä miellyttää niin tilaan niihin 3" ja 4" ulkokehät. Voi olla, että "keskikapulaa" joutuu myös työstämään. Katsotaan sitten Robin kanssa tarkemmin kun aika koittaa. Pitkä on kyllä toimitusaika kehille kun 5vko joutuu odottelemaan, mutta eihän nää hyllytavaraa olekaan.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by Rale View Post
                Juu löysin toimittajan noille "snitseriden" kehille ja päätin sitten pitää ne kuitenkin itsellä ja jotta niistä saa sellaiset kuin itseä miellyttää niin tilaan niihin 3" ja 4" ulkokehät. Voi olla, että "keskikapulaa" joutuu myös työstämään. Katsotaan sitten Robin kanssa tarkemmin kun aika koittaa. Pitkä on kyllä toimitusaika kehille kun 5vko joutuu odottelemaan, mutta eihän nää hyllytavaraa olekaan.

                mistä löytyi? epdm? 4" kehällä ei mene taakse ilman että hitsaat lisää tavaraa kaareen... sillä kehällä vanteesta tulisi 11" ET-6.


                edit: eteen 2,5" kehä, niin vanne on 9" ET6 ja taakse 3,5" kehä, niin vanne on 10,5" ET0... tuota leveämpi en kyllä lähtis laittamaan.
                Last edited by bemu2000; 04-08-2009, 11:49.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Rale
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 1483
                  • Porvoo

                  #9
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  mistä löytyi? epdm? 4" kehällä ei mene taakse ilman että hitsaat lisää tavaraa kaareen... sillä kehällä vanteesta tulisi 11" ET-6.


                  edit: eteen 2,5" kehä, niin vanne on 9" ET6 ja taakse 3,5" kehä, niin vanne on 10,5" ET0... tuota leveämpi en kyllä lähtis laittamaan.
                  Juu nämä sisäkehäthän ei ole samat vaan ne jos vielä vaihtaa ristiin on ihan realistiset saumat onnistua ilman hitsauksia.

                  Comment

                  • Mörökölli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 1735
                    • Turku

                    #10
                    Saisko tuosta linkistä jotain osviittaa, vai onko m5 kaari leveämpi? Noille tuskin on muuta tehty kuin mankeloitu, eli kai ne oikealla rengastuksella sinne menee pelkällä pokkauksella:

                    www.nenifab.com

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by Rale View Post
                      Juu nämä sisäkehäthän ei ole samat vaan ne jos vielä vaihtaa ristiin on ihan realistiset saumat onnistua ilman hitsauksia.
                      jos vaihdat taakse kapeamman etuvanteen sisäkehän, niin ET menee vielä enemmän miinukselle, niin se sillain ainakaan onnistu
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Rale
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 1483
                        • Porvoo

                        #12
                        Originally posted by Mörökölli View Post
                        Saisko tuosta linkistä jotain osviittaa, vai onko m5 kaari leveämpi? Noille tuskin on muuta tehty kuin mankeloitu, eli kai ne oikealla rengastuksella sinne menee pelkällä pokkauksella:

                        http://www.felgen-man.de/marcuse39.html
                        Likö pokattu lainkaan tai hyvin vähän? takaa kun katsoo mito kuvissa, et on ilmoitettu 9? ja nykyisissä omissa on et13 eikä ole edes takana aivan kaaren tasalla ja edessä on vielä toistakymmentä milliä varaa tuosta nykyisestä et13 lukemasta. Ei paniikkia sanoisin.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17797
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by Mörökölli View Post
                          Saisko tuosta linkistä jotain osviittaa, vai onko m5 kaari leveämpi? Noille tuskin on muuta tehty kuin mankeloitu, eli kai ne oikealla rengastuksella sinne menee pelkällä pokkauksella:

                          http://www.felgen-man.de/marcuse39.html
                          jos vaikka katsoo tuota OZ kuvaa, niin 11,5" ET-06 tulee vielä ulommas 265 kumillakin...
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by Rale View Post
                            Likö pokattu lainkaan tai hyvin vähän? takaa kun katsoo mito kuvissa, et on ilmoitettu 9? ja nykyisissä omissa on et13 eikä ole edes takana aivan kaaren tasalla ja edessä on vielä toistakymmentä milliä varaa tuosta nykyisestä et13 lukemasta. Ei paniikkia sanoisin.

                            no siis ihan sirpiksi ne on mankeloitu, tuosta enempää ei ole hyötyä taittaa, kun alkaa ottamaan jo kiinni sinne ylempään taitokseen, mitä ei saa edes levitettyä.

                            edit: ja voin kyllä kertoa, että ET9 ja ET-6 välillä on tuossa vaiheessa jo HELVETIN iso ero...


                            toinen editti sellaista vielä, että mistäpä ajattelit löytää sopivia kumeja niille? :think

                            kolmas... tai no taitaa se 265/40 vielä venyä. mietin 300 sarjalaisen gummeja, mut tää olikin E39.
                            Last edited by bemu2000; 04-08-2009, 12:16.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Rale
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1483
                              • Porvoo

                              #15
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              jos vaihdat taakse kapeamman etuvanteen sisäkehän, niin ET menee vielä enemmän miinukselle, niin se sillain ainakaan onnistu
                              Nyt ei mun 3D-mallinnos hahmota tätä. Eikös sen niin juuri pidä tehdä.

                              Comment

                              Working...
                              X