memebuy23buy

E39 kaarien pokkaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mörökölli
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 1735
    • Turku

    #16
    Originally posted by bemu2000 View Post
    sillä kehällä vanteesta tulisi 11" ET-6.

    Originally posted by bemu2000 View Post
    jos vaikka katsoo tuota OZ kuvaa, niin 11,5" ET-06 tulee vielä ulommas 265 kumillakin...
    Missä vaiheessa leveys kasvoi puolella tuumalla?
    www.nenifab.com

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by Mörökölli View Post
      Missä vaiheessa leveys kasvoi puolella tuumalla?
      kirjoitushärö. vaikutus sama.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        #18
        Originally posted by Rale View Post
        Nyt ei mun 3D-mallinnos hahmota tätä. Eikös sen niin juuri pidä tehdä.
        vanteen keskilinja siirtyy ulommas, kun sisäkehää kaventaa.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Mörökölli
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 1735
          • Turku

          #19
          Siis jos mahtuvuutta määritellään sillä että voidaan mökkitietä vetää samaan tyyliin kuin vakioalustalla ja -rengastuksella niin ei mahdu alle.

          Kyllä ne sinne oikealla renkaalla, pokatuilla kaarilla mahtuu.
          www.nenifab.com

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by Mörökölli View Post
            Saisko tuosta linkistä jotain osviittaa, vai onko m5 kaari leveämpi? Noille tuskin on muuta tehty kuin mankeloitu, eli kai ne oikealla rengastuksella sinne menee pelkällä pokkauksella:

            http://www.felgen-man.de/marcuse39.html
            M5 kaaret on täysin eri kuin vakio e39 kaaret. M5:ssä ei ole ollenkaan pokkausta siinä kaaressa vaan on käytännössä puristettu kasaan jo tehtaalta. Myös sisäpuoli on erilainen ja näinollen M5 kaariin sopivia pyöriä ei voi suoraan verrata normi e39:iin. Mutta sopivan kapeilla kumeilla ja riittävän matalalla profiililla niin varmasti saa mahdutettua.
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • Rale
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1483
              • Porvoo

              #21
              jep

              Ihmetellään sitten aikanaan tätäkin ihmettä, jos ei saada mahtumaan, niin kai täältä joku hiutsauksen taitava kaveri nää multa pois ostaa.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                #22
                Originally posted by Rale View Post
                Ihmetellään sitten aikanaan tätäkin ihmettä, jos ei saada mahtumaan, niin kai täältä joku hiutsauksen taitava kaveri nää multa pois ostaa.

                suosittelen kyllä ostamaan ne puoli tuumaa kapeammat kehät, niissäkin on jo takuulla mahduttamista sinne.... :think juhis voi ehkä kertoa lisää... sillä taisi olla 295 kumit 12" ET16 vanteilla, eli ET0 265 kumilla tulisi about yhtä ulos ja helposti ne ei tainnut mahtua, rälläkällä vaan pokkaukset pois ja reippaalla lämmöllä rajusti mankelia ja kaaret sitten maalaukseen

                niin mistäs ne kehät nyt sitten löytyi ja mitkä kumit meinasit laittaa?
                Last edited by bemu2000; 05-08-2009, 00:26.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  #23
                  tässä kuva joumanin 11" ET10 setistä... aika pahalta näyttää tuokin jo, kun tulee varmaan tuuman kaaresta pihalle siihen kun vielä 15mm spacerin heittäis (ET-5) , niin ei sillä kyllä enää ajettais, kun traktori korkuisena ja näyttäis ihan hölmöltä ilman kaaren levityksiä.

                  eli se 10,5" ET7 näyttäis 265 kumilla kokolailla tuolta.


                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Exami
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 986
                    • Hyvinkää, Tuusula

                    #24
                    En niin näistä vielä oppinu ole mutta sen verran osaan kertoa että jos edessä on 235 ja 8" vanne ET0 niin ottaa sisälokariin takaosaan kun kääntää reilusti.. ja mitä takapäähän tulee niin 265 ja 9" vanne ET6 niin joutuu pokkaa + levittää kaaria + silti raapii kiinni niin sisälokariin että kaareenkin

                    Jos näistä nyt mitään apua.. leveempää vannetta siis mutta vähän isommalla et:llä ni pitäs mennä aika kivuttomasti ja saada ihan kivan lookin aikaseks esim 10-11" ja et 9 esim taakse ja eteen 9-10" ja et myös 9 en tosin näistäkään sano että mahtuu mutta voisi olla kokeilemisen arvonen asia

                    http://www.felgen-garage.de/Showcars/Frits.html <- vähän siihen samaan suuntaan..
                    sigpic
                    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                    Comment

                    • Rale
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 1483
                      • Porvoo

                      #25
                      Eli

                      Jos oletetaan, takavanne 17x10,5 et10, tällöin kaari levittyy takapäässä ulospäin alkuperäisestä (17x9,5 et13) 26mm, olettaen, että sorvari saa sen 10mm keskeltä sorvattua pois. Edessä on hieman vaativampi? 17x10 et4, tällöin levitys olisi ulospäin 38mm alkuperäisestä(17x8,5 et13), myös olettaen että sorvari saa sen 10mm sorvilla pois. Edessähän tuolla alkuperäisellä setupilla oli ainakin 15-18mm vielä kaaren tasalle. Minusta vaan tuntuu ettei tämä olisi aivan mahdottomuus?? Vaihetaan sitten autoo mihin nämä mahtuu tai myydään jollekin, kenelle varmasti mahtuu. Onhan mulla hätävaroiksi sitten nuo tämänhetkisten takavanteiden lipit ellei mikään muu auta. Juu eli kehät tilasin tässäkin topikissa esiintyvältä "felgen-manilta" Kumeista ei vielä mitään tietoa, jotkut sellaiset mitkä venyy ja paukkuu

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17797
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by Rale View Post
                        Jos oletetaan, takavanne 17x10,5 et10, tällöin kaari levittyy takapäässä ulospäin alkuperäisestä (17x9,5 et13) 26mm, olettaen, että sorvari saa sen 10mm keskeltä sorvattua pois. Edessä on hieman vaativampi? 17x10 et4, tällöin levitys olisi ulospäin 38mm alkuperäisestä(17x8,5 et13), myös olettaen että sorvari saa sen 10mm sorvilla pois. Edessähän tuolla alkuperäisellä setupilla oli ainakin 15-18mm vielä kaaren tasalle. Minusta vaan tuntuu ettei tämä olisi aivan mahdottomuus?? Vaihetaan sitten autoo mihin nämä mahtuu tai myydään jollekin, kenelle varmasti mahtuu. Onhan mulla hätävaroiksi sitten nuo tämänhetkisten takavanteiden lipit ellei mikään muu auta. Juu eli kehät tilasin tässäkin topikissa esiintyvältä "felgen-manilta" Kumeista ei vielä mitään tietoa, jotkut sellaiset mitkä venyy ja paukkuu

                        kymmentä milliä noista vanteista ei voi ottaa pois. ei jää kun pelkkä kartio jäljelle ja täytyy sinne vähän muutakin jäädä, kun se pelkkä kartio. 5mm on varmaan aika maksimi. ei tule onnistumaan ilman jouman tyylin kaaria, jos autolla on tarkoitus ajaakin.

                        älä nyt tosiaan ala sinne kartioihin asti niitä sorvaamaan, siinä on jo oman hengen lisäksi kyse vähän ulkopuolistenkin turvallisuudesta.

                        noilla sun tilaamilla kehillä vanteet on tosiaan 9,5" ET0 ja 11" ET-6, vai tilasitko ne 3" ja 4" ? vakiokehät on 2" ja 2,5".
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Rale
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 1483
                          • Porvoo

                          #27
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          mistä löytyi? epdm? 4" kehällä ei mene taakse ilman että hitsaat lisää tavaraa kaareen... sillä kehällä vanteesta tulisi 11" ET-6.


                          edit: eteen 2,5" kehä, niin vanne on 9" ET6 ja taakse 3,5" kehä, niin vanne on 10,5" ET0... tuota leveämpi en kyllä lähtis laittamaan.
                          Tällaiset sitten tuli. Tosin nuo on kyllä tilattu 3" ja 4" kehinä, eli ne tulevat ainakin tuolta koknais leveyden mukaan. Ehkäpä voi sanoa hyvä niin.

                          Comment

                          • betsku
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 50
                            • Joensuu

                            #28
                            Jepsjeps.. Elikkäs vilkasin tosta meikäläisen pirssistä kaarien pokkauksia niin jokainen pokkaus on taittunut kaaresta puoliksi ylöspäin, niin edestä kuin takaakin. Onko tämä mahdollista että ne olisivat mankeloitu vai voiko olla että rengas on ottanut kiinni edestä ja takaa pokkauksiin?

                            Comment

                            Working...
                            X