Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 - tukivarren puslan irrotus pwrflexin tieltä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • finnbiker
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 103

    e39 - tukivarren puslan irrotus pwrflexin tieltä

    Moikkelis
    Olisko kellään hyvää neuvoo miten näppärimmin saa
    osasta 11 tuon puslan irti. Pwr flexiä olis tilalle laittaa..



    - nykymeno tekee meistä löysiä - :think
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #2
    Näppärimmin saat kun irroitat tangon ensin autosta ja viet sen huoltamolle jossa on hydrauliprässi ja siihen holkkeja. Jos saat prässätä itse niin ei välttämättä paljon maksa.
    Toinen vaihtoehto on porata ja sahata tuo vanha pusla ja sen ulkokehä pas2.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • finnbiker
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 103

      #3
      Originally posted by Kentsu View Post
      Näppärimmin saat kun irroitat tangon ensin autosta ja viet sen huoltamolle jossa on hydrauliprässi ja siihen holkkeja. Jos saat prässätä itse niin ei välttämättä paljon maksa.
      Toinen vaihtoehto on porata ja sahata tuo vanha pusla ja sen ulkokehä pas2.
      elikkä prässi on kova sana
      ulosvetäjä/työntöhimmeli käsikopelolla lienee tehoton/toimimaton

      etsin siis prässin
      Tätä ittekkin aattelin

      tänks
      - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Kyllä sen saa kotiolissakin poistettua ilman että irroitat kokonaan sitä. Tietty hieman joutuu polvistelemaan jos ei ole autonosturia
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          #5
          Kyllä se tosiaan onnistuu paikallaankin, kun löytyy sopivat holkit ja kierretankoa. Pallonivelen irrotus navan päästä voi tuottaa jopa enemmän tuskaa ilman oikeita työkaluja/-menetelmiä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • pete-
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 389
            • Helsinki

            #6
            Milläs perhanalla saa ton osan 11 alapallon irti?
            On niin jumissa että itku meinas tulla.
            F31 330d -13
            ex:
            F31 320d -13
            E91 320d -08
            E39 528i -96
            E34 535i -90
            E34 535i -89
            E36 325i -91
            E30 316i -89

            Comment

            • rahami00
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 306
              • Kirkkonummi

              #7
              Originally posted by pete- View Post
              Milläs perhanalla saa ton osan 11 alapallon irti?
              On niin jumissa että itku meinas tulla.
              Ite kokenut haarukan (murtohaarukka, tms.) parhaaksi välineeksi. Biltemastaki saa. Pari napakkaa iskua niin aina lähteny irti. Suojakumi kyllä hajoaa, mutta jos uutta olet vaihtamassa niin väliäkös sillä.
              Aiemmin vääntelin rautakangella sun muilla ja kerran irtos sen takia pusla/holkki kynkästä jonka läpi palllonivelen pultti tulee.

              Comment

              • pete-
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 389
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by rahami00 View Post
                Ite kokenut haarukan (murtohaarukka, tms.) parhaaksi välineeksi. Biltemastaki saa. Pari napakkaa iskua niin aina lähteny irti. Suojakumi kyllä hajoaa, mutta jos uutta olet vaihtamassa niin väliäkös sillä.
                Aiemmin vääntelin rautakangella sun muilla ja kerran irtos sen takia pusla/holkki kynkästä jonka läpi palllonivelen pultti tulee.
                Bilteman murtohaarukkaa kokeiltu, ei auta.
                F31 330d -13
                ex:
                F31 320d -13
                E91 320d -08
                E39 528i -96
                E34 535i -90
                E34 535i -89
                E36 325i -91
                E30 316i -89

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #9
                  Bilteman haarukka pitää muotoilla uusiksi. Ostin sen satsin, jossa on 3 vaihtopäätä. Valitsin sen, joka istui hahlonleveyden perusteella parhaiten hommaan, lyhensin n. sentin haarukan päitä ja muotoilin rälläkällä uudestaan liuskaksi. Lähti sen jälkeen kertalyömällä. Ilman modausta ne haarukan päät tökkää napakannattimeen tai jonokin muuhun ennen kuin kiila pääsee niin pitkälle, että se pullauttaa pallonivelen pois.

                  Samalla modatulla haarukalla lähti kaikki etupään pallonivelet irti.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • mika68
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1966
                    • ......

                    #10
                    Originally posted by pete- View Post
                    Bilteman murtohaarukkaa kokeiltu, ei auta.
                    .....
                    Last edited by mika68; 20-09-2012, 09:03.

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      #11
                      Täällä on vähän puhuttu, että ei siihen alumiiniseen kappaleeseen kannattas kovin pieksää. Muuttaa pian muotoansa.
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • pete-
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 389
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by mika68 View Post
                        Ei todellakaan tarvitse mitään murtohaarukkaa, rikkoo vaan suojakumin!
                        Annat 1,5 kg lekalla muutaman napakan iskun siihen vastakappaleen kylkeen minkä läpi pallonivel menee Millään timpurin vasaralla on turha taputella, kun et saa "massaa" siihen lyöntiin. Näin toimitaan myös Laakkosella.
                        Paras, halvin ja nopein tapa irroittaa pallonivel
                        Suojakumilla ei väliä kun uusi varsi tulee tilalle.
                        Täytyy kokeilla lyhentää haarukan päitä.
                        F31 330d -13
                        ex:
                        F31 320d -13
                        E91 320d -08
                        E39 528i -96
                        E34 535i -90
                        E34 535i -89
                        E36 325i -91
                        E30 316i -89

                        Comment

                        • wta
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 641
                          • ------

                          #13
                          Originally posted by pete- View Post
                          Milläs perhanalla saa ton osan 11 alapallon irti?
                          On niin jumissa että itku meinas tulla.
                          Biltemasta saatavalla raidetangonpään ulosvetimellä lähtee. Laitat kunnolla paikoilleen kiristät, lyöt vasaralla siihen minkä läpi tuo osa 11 akseli menee, kiristät, lyöt, kiristät, lyöt. Kohta pamahtaa ja osa 11 on irti.

                          Laitetaan vielä kuva laitteesta:

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8264
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by mika68 View Post
                            Ei todellakaan tarvitse mitään murtohaarukkaa, rikkoo vaan suojakumin!
                            Annat 1,5 kg lekalla muutaman napakan iskun siihen vastakappaleen kylkeen minkä läpi pallonivel menee Millään timpurin vasaralla on turha taputella, kun et saa "massaa" siihen lyöntiin. Näin toimitaan myös Laakkosella.
                            Paras, halvin ja nopein tapa irroittaa pallonivel
                            varmaan lähtee irti mutta voi murtua koko korvakko navasta.. alumiininen napa tykkää tosta vasaralla hakkaamisesta

                            ja NÄIN pitäisi toimia MYÖS Laakkosella -> http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/06/24
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • pete-
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 389
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by wta View Post
                              Biltemasta saatavalla raidetangonpään ulosvetimellä lähtee. Laitat kunnolla paikoilleen kiristät, lyöt vasaralla siihen minkä läpi tuo osa 11 akseli menee, kiristät, lyöt, kiristät, lyöt. Kohta pamahtaa ja osa 11 on irti.

                              Laitetaan vielä kuva laitteesta:
                              Kaikki mitä kokeillut on liian pieniä.
                              Lähti irti modatulla murtohaarukalla.
                              F31 330d -13
                              ex:
                              F31 320d -13
                              E91 320d -08
                              E39 528i -96
                              E34 535i -90
                              E34 535i -89
                              E36 325i -91
                              E30 316i -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎