Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ratinkeskiö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rixi
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 21

    e39 ratinkeskiö

    Eli e39 -02 kyseessä ja kolmipuolainen ratti. Joku klikkaus kuului keskiöstä ja äänimerkki jäi huutamaan koko ajan. Välillä rattia käännellessä sai loppumaan, mut paremmin ku otti sulakkeen pois. Eli uskaltaako kotikonstein ottaa keskiöö irti airbagin takia ja onko jotain konsteja tiedossa miten mahtais lähtee irti??? :think
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by rixi View Post
    Eli e39 -02 kyseessä ja kolmipuolainen ratti. Joku klikkaus kuului keskiöstä ja äänimerkki jäi huutamaan koko ajan. Välillä rattia käännellessä sai loppumaan, mut paremmin ku otti sulakkeen pois. Eli uskaltaako kotikonstein ottaa keskiöö irti airbagin takia ja onko jotain konsteja tiedossa miten mahtais lähtee irti??? :think
    Virta-avain pois, niin voi turvallisesti ottaa bägin ja ratin irti. Ylä- ja alasuojamuovit avataan ylhäältä ja alhaalta muoviristiruuveista (2 kpl). Slipring lähtee neljällä torxilla.
    PS. jos tarvitset slipringin, soita 040-7404242
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      ...bagi ja ratti vain pitää irroittaa ensin. Se bagin irroitus vain voi muodostua hankalaksi ilman kertovia kuvia. Suosittelen lähintä BMW huoltoa.

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1062
        • Hämeenlinna

        #4
        Ratin takaa 2 kpl. muistaakseni torx 40 kannalla olevia ruuveja irti, tämän jälkeen bägi irtoaa. sitten johdot irti, ratti keskelle ja pultti pois.


        VARO PYÖRITTÄMÄSTÄ SLIPRINGIÄ.

        Ja toki akun irrotus suositeltavaa näissä puuhissa.
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by ongelmalapsi View Post
          Ratin takaa 2 kpl. muistaakseni torx 40 kannalla olevia ruuveja irti, tämän jälkeen bägi irtoaa. sitten johdot irti, ratti keskelle ja pultti pois.


          VARO PYÖRITTÄMÄSTÄ SLIPRINGIÄ.

          Ja toki akun irrotus suositeltavaa näissä puuhissa.
          4-puolaisessa kyllä. 3-puolaisessa on (2kpl) luukut jousille.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by ongelmalapsi View Post
            Ratin takaa 2 kpl. muistaakseni torx 40 kannalla olevia ruuveja irti, tämän jälkeen bägi irtoaa. sitten johdot irti, ratti keskelle ja pultti pois.


            VARO PYÖRITTÄMÄSTÄ SLIPRINGIÄ.

            Ja toki akun irrotus suositeltavaa näissä puuhissa.
            Tässä nyt kysytyssä kolmipuolaisessa ei ole torx ruuveja lainkaan, vaan bagi lähtee ratin sisällä olevia jousia oikein painamalla, ratin takaa löytyvien pienien aukkojen kautta. On vain helpommin sanottu kuin tehty ekalla kerralla.

            Comment

            • rusti
              Newbiemmer
              • Mar 2007
              • 7

              #7
              Originally posted by rixi View Post
              Eli e39 -02 kyseessä ja kolmipuolainen ratti. Joku klikkaus kuului keskiöstä ja äänimerkki jäi huutamaan koko ajan. Välillä rattia käännellessä sai loppumaan, mut paremmin ku otti sulakkeen pois. Eli uskaltaako kotikonstein ottaa keskiöö irti airbagin takia ja onko jotain konsteja tiedossa miten mahtais lähtee irti??? :think
              Itsellä sama ongelma 3-puolaisessa M-sport ratissa. Onko selvinnyt mikä on vikana ja vaatiiko varaosahankintoja saada kuntoon?

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by rusti View Post
                Itsellä sama ongelma 3-puolaisessa M-sport ratissa. Onko selvinnyt mikä on vikana ja vaatiiko varaosahankintoja saada kuntoon?
                Vika ei ole ratissa vaan rattiputkeen kiinnittyvässä spiraalikehässä.
                Käytetyt spiraalikehät n.30-50€ ja uudet sitten vähän enemmän.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎