Viestistäsi paljastuu ettei sulla oo mitään kokemusta noista äänistä miten mikäkin putkisto eri tilanteissa käyttäytyy tämän mallin kohdalla ja kirjoituksesi sen mukainen
Ei tartte suuttua vaikka kaikki ei oo ns. pörinäpellejä
Orkkis putkiston painoahan ei sieltä auton alta tunne eikä huomaa (käytössä). Mutta sitten kun alkaa joku remppa ja putkisto pitää irrottaa, niin...
Edit: asiaa sivuten. Aikoinaan minulla oli E36 M3:ssa hetkellisesti "Supersprint street catback" versio. Äänet oli jopa minulle liian maltilliset., niin poistin putken. Orkkis putkiston takavaimentimen sitten modasin. Ensin poistin pöntön ympäriltä sen sinkityn "resenointi pellin". Sitten laikkasin vaimentimen prässisaumastaan halki. Poistin villat ja porasin vaimentimessa oleviin putkiin reikiä isommaksi. Sitten rosteriset puoliskot kasaan hitsaten ja putki paikoilleen. Tyhjäkäynniltä johonkin 3000r/min äänet kuin vakiossa, mutta siitä ylöspäin metallinen saudi vain parani kierrosten kohotessa. Ja oli paljon parempi kuin tuossa kalliissa tehdasvalmisteisessa.
Kun auto meni myöhemmin vaihdossa liikkeeseen, niin myyjä tykkäsi äänistä ja luuli autossa olevan jonkun viri-viri putkiston. Viihtyi koeajollakin aika pitkään.
No näinpä, SuperSprint vs. joku satunnainen amispörinäpönttö on _hieman_ eri asia. Ensin mainitulla saa hyvän OEM+-henkisen päivityksen, jälkimmäisellä sitten lähinnä kaikki kanssaihmiset ärsyyntymään.
Ei kai oo ollut tehtaalla ihan tiedossa että uuden kulkevamman herrasmiesperheauton haluaa joku uutta teini-ikää elävä puolikuuro setämies
Tunnustan että kun ämmiä oon katsellut, niin joka kerta ne oikeasti kiinnostavat on ihan vakioita. Mieluiten vähemmän suulaita, sama homma autojen suhteen.
Älämölöputki > laskee arvoa koska tarvitsee laittoa noilta osin vakioon. Ei laske arvoa niin paljon jos vakiohilut löytyy tai saksimaton putkisto.
Viestistäsi paljastuu ettei sulla oo mitään kokemusta noista äänistä miten mikäkin putkisto eri tilanteissa käyttäytyy tämän mallin kohdalla ja kirjoituksesi sen mukainen
Ei kai oo ollut tehtaalla ihan tiedossa että uuden kulkevamman herrasmiesperheauton haluaa joku uutta teini-ikää elävä puolikuuro setämies
Tunnustan että kun ämmiä oon katsellut, niin joka kerta ne oikeasti kiinnostavat on ihan vakioita. Mieluiten vähemmän suulaita, sama homma autojen suhteen.
Älämölöputki > laskee arvoa koska tarvitsee laittoa noilta osin vakioon. Ei laske arvoa niin paljon jos vakiohilut löytyy tai saksimaton putkisto.
Kylmänä ainakin hetken pörisee hyvin ja sitten vaan kierroksia koneeseen.
Isoin moka tehtaalta tämän mallin kohdalla pakoputkisto. Liian hiljainen ja 20-30hv hukkaava putkiston alkupää.
Itse löysin puoli-ilmasen varaputkiston, poislukien katalysaattorit, joten kokeillaan tarvikekateilla ja ja takatölkit tyhjennettynä enskesänä äänimaailmaa.
Ei huono. Tuliko tilattua "street" vai "racing" version putkisto? Äänissä aika iso ero. Ilmeisesti myös X-pipe? Omassa ex M5:ssa oli tuo "katuversio" ja kyllä siinäkin oli "metallista jytinää" ainakin minulle ihan riittävästi.
Vaimentamaton X-pipe ja Racing vaimentimet. Vaikutti YouTube videoilla aika hiljaiselta se street versio. Pelkäsin että tulee pettymys Aika vaikeahan noista on sanoa videon välityksellä mikä se paras olisi, mutta testataan nyt näitä. Ja saa sitä ääntä nyt sitten ollakin, kun auto ei ole päivittäisessä ajossa. Toivotaan kuitenkin ettei ihan hävyttömät ole
Nyt on sitten Supersprinttiä tilattu kateilta taaksepäin
Ei huono. Tuliko tilattua "street" vai "racing" version putkisto? Äänissä aika iso ero. Ilmeisesti myös X-pipe? Omassa ex M5:ssa oli tuo "katuversio" ja kyllä siinäkin oli "metallista jytinää" ainakin minulle ihan riittävästi.
Leave a comment: