memebuy23buy

M5 E39 piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esko
    replied
    Tilaa briteistä se Evolven setti alusta loppuun siihen ja Alpha N, niin niillä löytyy tuolle setille optimoidut kartat kanssa. Ei tarvi enää murehtia MAF:ien kunnostakaan. Toki löytyyhän niiltä CAI settikin, jossa kartiofiltterit tiputetaan alas sumarien taakse. Tuo vaatii sitten sumarien poistamisen, että ilmavirta riittää. Tai onhan niillä noita remmiahdinsettejäkin.

    Upgrade the performance of your European sports car with top grade car performance parts from our selection. Shop engine aftermarket car parts at Evolve Automotive!

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Boiga View Post
    Putkistosta koetin lukea muttei pistänyt silmiin, eli pitäisi putkistomuutoksia harkita ja kysymys kuuluu kannattaako vakio katit syrjäyttää kisakattien tieltä?
    Eli tekeekö putkiston uusiksi kattien edestä vai takaa? Rosteria, X pipe sekä läpivirtaavat vaimentimet taakse olisi reseptinä. Pakosarjat jää alkuperäisiksi ja ohjelmaan ei vielä tule muutosta ellen sitten repäise ja keksi jotain kaupan tynkää :-)

    Ja tehdään pikkuhiljaa, eli jos olisi pinkka kunnossa niin tottakai kaikki uusiksi mutta kun täytyy osa kerrallaan tehdä ja putkisto ollut ostamisen jälkeen ajatuksissa.
    jotain höpinää pitäisi saada kuulumaan kun laiskahan tuo on joka tapauksessa järkevällä rahalla viritettynä, lue: vaparina ja alle parin tonnin sijoituksella :-)
    Tähän mun exään vaihdettiin pakosarjat ja koko muu putkisto rosterista. Myös catit, mun mielestä ne kannattaa samalla vaihtaa. Pakosarjat oli hieman käytetyt Hartgen sarjat ja loppupätkän tilasin Marteliukselta, siinä taisi olla Supersprintin x-pipe ja takapöntöt, sekä jotkut metallikenno-catit. Kyllä siihen tais sellanen 4k€ mennä töineen.. Olihan se varsinkin säädön jälkeen hieman vakiota ripeämpi ja varsinkin soundit oli hyvät. Evolvitin softaa suosittelen myös.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Ellei vaihda pakosarja niin mielestäni kaikki muu on just a waste of time and money....siis tehojen kannalta.

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Putkistosta koetin lukea muttei pistänyt silmiin, eli pitäisi putkistomuutoksia harkita ja kysymys kuuluu kannattaako vakio katit syrjäyttää kisakattien tieltä?
    Eli tekeekö putkiston uusiksi kattien edestä vai takaa? Rosteria, X pipe sekä läpivirtaavat vaimentimet taakse olisi reseptinä. Pakosarjat jää alkuperäisiksi ja ohjelmaan ei vielä tule muutosta ellen sitten repäise ja keksi jotain kaupan tynkää :-)

    Ja tehdään pikkuhiljaa, eli jos olisi pinkka kunnossa niin tottakai kaikki uusiksi mutta kun täytyy osa kerrallaan tehdä ja putkisto ollut ostamisen jälkeen ajatuksissa.
    jotain höpinää pitäisi saada kuulumaan kun laiskahan tuo on joka tapauksessa järkevällä rahalla viritettynä, lue: vaparina ja alle parin tonnin sijoituksella :-)

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Ei näitä ilmeisesti hirveästi ole vielä suomessa innostuttu paineistamaan? Yhden olen tainnut foorumilla nähdä, mutta en muista onko sekään vielä valmis?

    Jos / kun joskus M5:sen laitan niin menee kyllä todella vahvaan harkitaan / ostoon tämä ESS Tuningin VT550 Supercharger System bolt-on -paketti!
    Itseasiassa polttelee jo nyt aika pahasti laittaa dieseli myyntiin, ja ämmä hakuun..
    Mites on, vaihdellaanko autot? Kyllä mä ihan mielelläni tollasella laitetulla 535:lläkin ajelisin.. :think Ehkä..?

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Kai siellä joku halvempikin kumi sulaisi ettei tartte merkistä maksaa:think
    Edessä kun on nuo Pilot Sportit, niin ei viittis ihan eri parin renkuloita laittaa.. Eikä tähän topikkiin tullut muitakaan suosituksia, niin mennään sitten näillä..
    Last edited by Tylyttäjä; 23-06-2010, 09:41.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Tuota nakkia ei enää saa:


    Taidanpa laittaa siis Pilot Sport PS2:t tilaukseen!
    Kai siellä joku halvempikin kumi sulaisi ettei tartte merkistä maksaa:think

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Takarenkaat alkaa olemaan loppu, kaippa ne pitää vaihtaa. Suosituksia, että mitkä alle? Vakiokoko, eli 275/35/18. Niitä siinä on muistaakseni jotkut Michelinin Pilot Sportit, eli pitäsköhän heittää sellaset, kun edestä en meinaa vielä vaihtaa, pintaa on niin hyvin..

    Normi-pito riittää, kun en nyt ainakaan heti oli tuolla menossa radalle. Jos menen, niin hommaan sitten varmaan kunnon ratarenkaat erikseen.. Eli sais ollu kohtuu kestävää laatua ja sellaiset, että ottaisivat mahdollisimman vähän uriin.
    Tuota nakkia ei enää saa:


    Taidanpa laittaa siis Pilot Sport PS2:t tilaukseen!

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Sittenhän tuo olisi ihan loistava paketti mikäli pelkän remmin poistaminen katsastukseen (ja tietenkin kadulle ) riittäisi.
    Muutenhan koko bolt-on hommasta menee vähän maku.. Ainut miksi tuo niin paljon kiinnostaakin on se ettei joka viikonloppu tarvi olla kädet kyynärpäitä myöden paskassa ihmettelemässä että mistä se mopo nyt narahti, vaan rojut kyyttiin ja menoksi!
    Se että miten pitkään tuollainen korkealla puristussuhteella oleva ämmä kestää vajaata puolen kilon painetta .. loppu pätkähän voimalinjasta selviää kai ihan ehjin nahoin kunhan kytkin pitää ja pitoa annostelee järkevästi.. :think
    Last edited by Matson^; 21-06-2010, 15:01.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Exorcist View Post
    En tiedä päteekö tämä tuossa E39M5 paketissa.

    Olis kyllä mahtava kun näkis tämmösellä paketilla olevan auton Suomessa.


    :think

    Leave a comment:


  • Exorcist
    replied
    Originally posted by jyrbba69 View Post
    Kyllä mäkin tommosta olin laittamassa ämmään, ei ole mikään ongelma laittaa. Remmi vaan pois katsastuksen ajaksi, ESS on ainoa jolla tämän voi hoitaa, koska niitten moottorinohjaus adaptoituu ilman remmiä ajoon. Kuhan kierrokset alle ~3000 päästömittauksessa niin menee läpi.
    En tiedä päteekö tämä tuossa E39M5 paketissa.

    Olis kyllä mahtava kun näkis tämmösellä paketilla olevan auton Suomessa.

    Leave a comment:


  • jyrbba69
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Kyllähän tuollainen pitäis saada.. Minkähänlainen jumppa on saa leimattua tuollaisella?
    Kyllä mäkin tommosta olin laittamassa ämmään, ei ole mikään ongelma laittaa. Remmi vaan pois katsastuksen ajaksi, ESS on ainoa jolla tämän voi hoitaa, koska niitten moottorinohjaus adaptoituu ilman remmiä ajoon. Kuhan kierrokset alle ~3000 päästömittauksessa niin menee läpi.

    Onhan siinä oma vaivansa jumpata se irti aina, mutta luulen että silti piristäisi kummasti Lisäksi ESS osat ovat yhteensopivia isompiin stg paketteihin jos tekee myöhemmin mieli lisäpotkua.

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Minkähänlainen jumppa on saa leimattua tuollaisella?
    Eipä onnistu Kekkoslovakiassa mitenkään noilla tehoilla. Täytyisi penkittää max. 480 hv tehoille, joka ei tietenkään ole ongelma. Toinen ongelma on se, että vaatii ns. pussitestin päästöistä, jotta voidaan todistaa vähäpäästöisyyden edelleen säilyvän. Kolmas asia mikä täytyy huomioida on se, ettei lakisäätöinen maksimi teho/paino suhde ylity. Taitaa olla lähellä "sallittua" jo vakioautossa? :think

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Ei näitä ilmeisesti hirveästi ole vielä suomessa innostuttu paineistamaan? Yhden olen tainnut foorumilla nähdä, mutta en muista onko sekään vielä valmis?

    Jos / kun joskus M5:sen laitan niin menee kyllä todella vahvaan harkitaan / ostoon tämä ESS Tuningin VT550 Supercharger System bolt-on -paketti!
    Itseasiassa polttelee jo nyt aika pahasti laittaa dieseli myyntiin, ja ämmä hakuun..
    Kyllähän tuollainen pitäis saada.. Minkähänlainen jumppa on saa leimattua tuollaisella?

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Takarenkaat alkaa olemaan loppu, kaippa ne pitää vaihtaa. Suosituksia, että mitkä alle? Vakiokoko, eli 275/35/18. Niitä siinä on muistaakseni jotkut Michelinin Pilot Sportit, eli pitäsköhän heittää sellaset, kun edestä en meinaa vielä vaihtaa, pintaa on niin hyvin..

    Normi-pito riittää, kun en nyt ainakaan heti oli tuolla menossa radalle. Jos menen, niin hommaan sitten varmaan kunnon ratarenkaat erikseen.. Eli sais ollu kohtuu kestävää laatua ja sellaiset, että ottaisivat mahdollisimman vähän uriin.

    Leave a comment:

Working...
X