memebuy23buy

M5 E39 piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dunky
    replied
    Noilla vapaavirtaus filsuilla voi heittää vesilintua! Alkuperäinen paperi filtteri ajaa asiansa ihan hyvit. Ja nuo öljyttävät filtterit likaavat MAFFIN aiheuttaen tehon tiputusta. Putkisto kuntoon niin alkaa kone laulamaan

    OT. Onko Eskolla tuo pakosarja tallessa? Ajattelin et jos viitsisit piirtää sen laipoista paperille jonkin näköisen "skitsin"? Voisi kokeilla et istuuko se mitenkään tuohon isolohko V8:n kupeeseen

    Leave a comment:


  • mailman
    replied
    Mahtaa olla aika pirun mukava operaatio tuo pakosarjojen vaihto

    Mutta oikeassa olet, ~40hp on koko putkiston vaihdolla kyllä saatu irti...
    Pitäsköhän itelleki sit kehittää uudet pakosarjat, loppuputki onki jo vaihdettu

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Pelkällä putkiston ja pakosarjojen vaihdolla vapaammin virtaaviin on saatu todistettavasti maailmalla irti jo se +40hv ja about saman verran lisää vääntöä. Pelkästään noi pakosarjat on jo ihan hanurista suunniteltu virtauksien kannalta. Dinanilta löytyy ainakin ihan pätevät CAI-viritelmät normi ilmanputsarien tilalle. Samoin Power Pulley-kitti on kovin suosittu päivitys noihin. Jos noilla sen 450hv saa irti, niin tuskin rahat on ainakaan hukkaan menneet?

    Tuossa kuva vielä noista S62:n vakio pakosarjoista.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    On se ihan hyvin mahdollista, päästöasiat ja laajat markkina-alueet (käyttö + bensan laatu ja oktaanit) rajoittaa. Kysehän missään nimessä ei ole kohdalleen saamisesta (kaikki ovat pilkulleen kohdallaan tehtaalta tullessa), vaan sen kompromissi-viisarin siirtämisestä toiseen reunaan, kaikkea ei saa ja tehtaalla on pakko keskittyä muihinkin asioihin kuin voimaan. Pelkät seokset ei tee mitään, mutta niitä kun pääsee rukkaamaan yhdessä sytkäennakoiden ja vanoksen säätöjen kanssa, rupeaa eroa jo tulemaan. Samat erot näkee näissä muissa neliventtiili-koneissa, M5x sarja vastaa penkkisäätöön hyvin, ilmeisesti myös M6x.

    Hiukankin uudemmissa on ihan täyskaasullakin seokset siellä 14.5 paikkeilla, kun ei katti ja seosmittaukset pelitä sen ulkopuolella.

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    started a topic M5 E39 piristäminen

    M5 E39 piristäminen

    Täällä on varmaan tietoa ja omakohtaisia kokemuksia M5:n piristämisestä. Olen nimittäin nyt saanut joiltain sen verran ristiriitaista tietoa, että kysynpä täältäkin..

    Eli höydyttääkö tuota käyttää penkissä vakiokilkkeilla (tai ihan pikkumuutoksilla, tyyliin K&N -filsuilla) säädettävänä, näkyykö se tehoissa/väännöissä? Itse en jaksa uskoa, että vaparissa juurikaan näkyy, eiköhän luulisi tehtaan saaneen seokset ja sytkät melko hyvin kohdalleen, varsinkin kun kyse on jo alunperin performance-orientoituneesta mallista. Samaa mieltä olivat ST Motorsissa; bemarissa on seokset kuulemma hyvinkin kohdallaan, joten säädöllä ei oikeastaan saavuteta mitään.

    Eilen sitten juttelin taas toisen ammattimiehen kanssa. Hän heitti luvun +20-30hp ja about saman verran vääntöä lisää Kysyinpä heti, että onko seokset tuossa muka niin persiillään tehtaalta, ja siihen hän vastasi, että seos on E39 M5:ssä noin 14.2 (A/F), joka on todellakin liian laiha. Eri asia on, että uskonko tuohon, koska ST Motorsissa ovat eri mieltä. Kävin siellä edellisen autoni (E36 M3) mittauttamassa penkissä ja oikeassa olivat; seokset olivat ainakin siinä hemmetin hyvin kohdallaan, kuten sanoivat.

    Vaikka tuo seos olisi 14.2 ja sen säätäisi sinne 12.5-13.0 -tasolle, niin siltikään sieltä tuskin tulisi 20-30hp lisää? Toinen asia, mitä tämä toinen tyyppi sanoi oli se, että E39 M5 on säädetty tehtaalta 95:lle. Tämä taas sotii ohjekirjaakin vastaan, jossa kerrotaan, että 98:lla saadaan parhaat tehot mutta 95 käy myös (tuossa lienee nakutustunnistin sitten?).

    Eli miten on näiden seoksien, oktaanivaatimusten ja säätöjen kanssa? Onko omakohtaisia kokemuksia ja dynolappuja tms?

    Se mitä olen ymmärtänyt, tuollainen 20-30hp lisäys voisi E39 M5:een olla mahdollinen, jos vaihtaa pakosarjat, putkiston, vapaavirtausfilsut ja säätää vielä päälle.. Mutta että pelkällä säädöllä...?
    Last edited by Tylyttäjä; 11-03-2010, 16:34.
Working...
X