memebuy23buy

M5 E39 piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Polar
    replied
    Originally posted by Stone View Post
    Lakesteel saa suositukset täältä ja jos auton viet niin sovit vain tarkan "kättä päälle" nouto päivän niin eiköhän se sillon myös valmistu ajallaan.. Lakella riittää töitä sen verran, että jos ei tarkkaa päivää sovi niin voi tosiaan vähän venähtää valmisuminen.
    Nii ja mulla olis lakesteelin duunaama valmis putki, jos sellaseen päätyy. :P

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Lakesteel saa suositukset täältä ja jos auton viet niin sovit vain tarkan "kättä päälle" nouto päivän niin eiköhän se sillon myös valmistu ajallaan.. Lakella riittää töitä sen verran, että jos ei tarkkaa päivää sovi niin voi tosiaan vähän venähtää valmisuminen.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Mistä tuolle sopiva loppuputkisto, suosituksia? Vieläpä sellainen loppuosa, että resonanssit osuisivat hienosti kohdalleen tuon pakosarjan ja loppuputkiston kombinaatiollakin.. Ja kunnon katit pitää saada myös. Ja tietty vielä sopivaan hintaan
    Lakesteel tekee sulle putkiston mutta aikaa menee paljon eikä se ilmaistakaan ole.. Ja kaipa ne Eurostainlesissakin osaavat moisen tehdä, tosin itsellä lähinnä huonoja kokemuksia kys. paikasta..

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Maza View Post
    Käytähän auto (samassa) penkissä ennen ja jälkeen niin nähdään mitä todellisuudessa on saavutettavissa.
    Näin olisi tarkoitus!

    Leave a comment:


  • Maza
    replied
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    No nyt olisi Hartgen pakosarjat takaluukussa. Ovat kovasti noiden Schmiedmannien näköiset, jotka ovat kuulemma kopiot näistä Hartgeista.

    Mistä tuolle sopiva loppuputkisto, suosituksia? Vieläpä sellainen loppuosa, että resonanssit osuisivat hienosti kohdalleen tuon pakosarjan ja loppuputkiston kombinaatiollakin.. Ja kunnon katit pitää saada myös. Ja tietty vielä sopivaan hintaan
    Käytähän auto (samassa) penkissä ennen ja jälkeen niin nähdään mitä todellisuudessa on saavutettavissa.

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    No nyt olisi Hartgen pakosarjat takaluukussa. Ovat kovasti noiden Schmiedmannien näköiset, jotka ovat kuulemma kopiot näistä Hartgeista.

    Mistä tuolle sopiva loppuputkisto, suosituksia? Vieläpä sellainen loppuosa, että resonanssit osuisivat hienosti kohdalleen tuon pakosarjan ja loppuputkiston kombinaatiollakin.. Ja kunnon katit pitää saada myös. Ja tietty vielä sopivaan hintaan

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by roadmovie View Post
    Jos ketä kiinnostaa noiden peltipakosarjojen ja sopivien kattien hankinta ryhmäostona niin kättä vain ylös. Luulisi, että jos muutamakin ostaja löytyisi niin osista ja asennuksista saisi jo kohtuullisen siivun pois.

    Se pakoputkiston takapää on ruman näköinen mutta ilmeisesti suhteellisen ok. Parempia ääniä kaipaaville tiedoksi, että maailmalla on korvattu takapönttöjä suorilla putkilla + tuplapäillä hyvin tuloksin. Tämä on varmasti kustannustehokkain ratkaisu + äänet eivät yllättäen kasva kuitenkaan pahoiksi.
    Jos jo heitetty tarjoukseni ei mene läpi, niin olen ehdottomasti kiinnostunut ryhmäostosta!
    Last edited by Tylyttäjä; 16-09-2009, 08:10.

    Leave a comment:


  • roadmovie
    replied
    Dodii, onhan täällä kiinnostaviakin keskustelunaiheita.

    M5boardissa on odotettu superchargerkittejä kuin kuuta nousevaa ja sellainen löytyy nyt ESSiltä. Saatavissa vaikka Schmiedmannilta:




    Käyttää Vortechin V3 -ahdinta. Hintaa vaan n. 10 keur + asennus yms.

    Jos minä asennuttaisin tuota satsia niin nostaisin kyllä koko kiukaan keulalta pois, purattaisin ja tarkistuttaisin kaikki sisuskalut.

    Jos joku (esim. minä) hakee jotain vähän edullisempaa vaihtoehtoa niin
    em. Schmiedmannilta, jota Suomessa edustaa Tocar.fi, saa peltipakosarjaa:


    Tämä on minun tietääkseni Dinanin satsin (n. 8 kUSD) ja Supersprintin setin lisäksi ainoa markkinoilla oleva E39 M5 peltipakosarja.

    Schmiedmannin tuote:



    Tässä tietoa Dinanin suht arvokkaista peltipakosarjoista:


    Tuossa Schmiedmannin sarjassa on otettu vaikutteita Supersprintin sarjasta lukuunottamatta sitä, että viimeksi mainitussa kaikki primääriputket ovat erillisiä ja kiinnitetään jousilla kollektoriin. Tästä johtuu myös se, että tuossa yhdessä kuvassa aikaisemmassa postauksessa ne primääriputket eivät olleet ihan ojennuksessa.

    Dynamometrilukemista ei ole tietoa samoin kuin ei ole siitä, että vaatiiko asennus koneen poisnostoa. Väittäisin, että konetta pitää nostaa ylemmäksi, että tuon Schmiedmannnin sarjan saa paikalleen. Sen verran ahtaat paikat ovat.

    Joka ihmettelee, että miksi alkuperäiset pakosarjat ovat niin surkean näköiset niin ne ovat samat kuin 535 ja 540:ssä. Kun koneesta saatiin jo 400 hp niin BMW kai optimoi kustannuksia ja jätti tarkemman viilaamisen pois tässä kohdassa.

    Jos ketä kiinnostaa noiden peltipakosarjojen ja sopivien kattien hankinta ryhmäostona niin kättä vain ylös. Luulisi, että jos muutamakin ostaja löytyisi niin osista ja asennuksista saisi jo kohtuullisen siivun pois.

    Se pakoputkiston takapää on ruman näköinen mutta ilmeisesti suhteellisen ok. Parempia ääniä kaipaaville tiedoksi, että maailmalla on korvattu takapönttöjä suorilla putkilla + tuplapäillä hyvin tuloksin. Tämä on varmasti kustannustehokkain ratkaisu + äänet eivät yllättäen kasva kuitenkaan pahoiksi.
    Last edited by roadmovie; 14-09-2009, 10:49.

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Polar View Post
    Mulla vois teoriassa olla ylimääräsenä yhdet E39M5 hartgen pakosarjat ja niihin sopiva loppuputkisto kahdella 3" metallikenno katilla...

    Tarjouksia voi esittää, mietin sitte myynkö vai pidänkö jemmassa.
    Pistin sulle privaa!

    Leave a comment:


  • Tylyttäjä
    replied
    Originally posted by Kilpelä View Post
    Jep, tallikaverilla on n.140hp/l vapari katuauto ja samalla tasolla pyörii parhaimmat F-ryhmän kilpuritkin, mutta siihen pelkkään moottoriin on käytetty jo yhden e39 M5:n verran rahaa. Eli ei 100hp/l ole välttämättä kovin helppo homma mistä tahansa koneesta, mutta M5 ei varmasti ole huonoin lähtökohta. Vaparin virittäminen on vaan niin halpaa...
    Juu, matalaviritteinenhän tuo M5 on.. Omassa pyörässäni on jo vähän yritystä, koneteho 220-230hp välillä (eri dynoissa vähän eri lukemia) ja tilavuutta 1070cc, eli litrateho on välillä 205-215hp (ja ihan vaparina) Ja ihan menee vaikka päivittäisessä ajossa ja vetää nöyrästi jo ihan alhaalta..

    Että kyllä näistä varmasti saa vielä vaikka mitä, mutta se sitten alkaa tosissaan maksamaankin. Laittelen nuo "helpot" ja kohtuuhintaiset palikat tuohon ja sitten saa olla. Samaan rumbaan en lähde kuin pyörän kanssa, siinä meni kampurasta ylöspäin kaikki enemmän ja vähemmän uusiksi. Aikaa, vaivaa ja rahaa palaa, enää ei huvita enää ihan sellaiseen lähteä. Kai sitä on tullut laiskaksi :think

    Leave a comment:


  • Polar
    replied
    Mulla vois teoriassa olla ylimääräsenä yhdet E39M5 hartgen pakosarjat ja niihin sopiva loppuputkisto kahdella 3" metallikenno katilla...

    Tarjouksia voi esittää, mietin sitte myynkö vai pidänkö jemmassa.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Mörökölli View Post
    Mitä helv.. Löytyykö tosiaan Motorsport-laitteesta tuon näköiset pakosarjat?
    /ot alkaa; Ruman näköset vaparikoneeseen nuo. Ahtimen kanssa vois olla jopa hyvät :think

    B-ryhmän Audi quattrossa on jotakuinkin samanlaiset. Ja turbovolvoissa

    Vaparin virittäminen on mun mielestä rahan- ja ajanhukkaa

    /ot loppuu

    Leave a comment:


  • Kilpelä
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    No , eikai ennen viritystä sitten tarvii varmistua siitä että moottori on viimesen päälle hyvässä kunnossa !
    No ei se ihan niinkään mene... En minäkään alkais rikkinäistä moottoria virittämään.

    Perus putkiviritykset yms. ei sitä moottoria aseta kuitenkaan kovinkaan vakiota kovemmalle rasitukselle, ehkä jopa päinvastoin ja jos puhaltaa ohi niin sehän on tietysti tehoista pois, mutta ei kai noi kaikki e39 M5:set oo ihan loppuun poljettuja?

    Kovempia tehoja haettaessa se kone todennäköisesti tehdään uusiksi joka tapauksessa.
    Last edited by Kilpelä; 11-09-2009, 22:34.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Kilpelä View Post
    Joskus muinoin oli testattu jostain VW Passatin maamoottorista tehot uutena, muistaakseni 120tkm ja 270tkm ajettuna. Parhaimmillaan moottori oli 270tkm ajettuna. Tosin koneen toleranssit ja litratehotkin on varmasti eri luokkaa, mutta tuskin tämä M5:n kone on sieltä huonoimmin suunnitellusta päästä.:think

    Aika harvoin toimivassa autossa kovia ohivuotoja on, tai ainakaan toimintaan vaikuttavia jos ei mitään selkeetä ongelmaa ole muuten havaittavissa. Eli mun mielestä jos auto tuntuu pelaavan vakiona ok, niin miksei putkistoa yms kannattaisi vaihtaa ja toisaalta ei ne bolt on palikat kuitenkaan miksikään mene vaikka esim. alakerta hajoaisikin. Ainoa miinus tietysti on pettymys jos ollaan virityksen jälkeen vasta ilmoitetuissa tehoissa mutta onhan siinä lisää tehoa kuitenkin saatu lähtökohtaan nähden.
    No , eikai ennen viritystä sitten tarvii varmistua siitä että moottori on viimesen päälle hyvässä kunnossa !

    Leave a comment:


  • Kilpelä
    replied
    Originally posted by jsa014 View Post
    Eikös se 100hp/l ole eräänlainen nyrkkisääntö vaparista, siis sellainen jonka saa ilman suurta rahaa. Esim Type-R.

    Johan ihan perus M50B25 antaa 77hp/l, joten kai tuossa varaa on vielä.

    Mainio topikki sinänsä, eipä kukaan huutele kysyjälle että turhaa rahanhaaskausta, myy pois ja osta M5, kuten aina käy jos joku kysyy esim 530:n viritystä
    Jep, tallikaverilla on n.140hp/l vapari katuauto ja samalla tasolla pyörii parhaimmat F-ryhmän kilpuritkin, mutta siihen pelkkään moottoriin on käytetty jo yhden e39 M5:n verran rahaa. Eli ei 100hp/l ole välttämättä kovin helppo homma mistä tahansa koneesta, mutta M5 ei varmasti ole huonoin lähtökohta. Vaparin virittäminen on vaan niin halpaa...

    Leave a comment:

Working...
X