Originally posted by Stone
View Post
M5 E39 piristäminen
Collapse
X
-
Lakesteel saa suositukset täältä ja jos auton viet niin sovit vain tarkan "kättä päälle" nouto päivän niin eiköhän se sillon myös valmistu ajallaan..Lakella riittää töitä sen verran, että jos ei tarkkaa päivää sovi niin voi tosiaan vähän venähtää valmisuminen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostMistä tuolle sopiva loppuputkisto, suosituksia? Vieläpä sellainen loppuosa, että resonanssit osuisivat hienosti kohdalleen tuon pakosarjan ja loppuputkiston kombinaatiollakin.. Ja kunnon katit pitää saada myös. Ja tietty vielä sopivaan hintaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostNo nyt olisi Hartgen pakosarjat takaluukussa. Ovat kovasti noiden Schmiedmannien näköiset, jotka ovat kuulemma kopiot näistä Hartgeista.
Mistä tuolle sopiva loppuputkisto, suosituksia? Vieläpä sellainen loppuosa, että resonanssit osuisivat hienosti kohdalleen tuon pakosarjan ja loppuputkiston kombinaatiollakin.. Ja kunnon katit pitää saada myös. Ja tietty vielä sopivaan hintaan
Leave a comment:
-
-
No nyt olisi Hartgen pakosarjat takaluukussa. Ovat kovasti noiden Schmiedmannien näköiset, jotka ovat kuulemma kopiot näistä Hartgeista.
Mistä tuolle sopiva loppuputkisto, suosituksia? Vieläpä sellainen loppuosa, että resonanssit osuisivat hienosti kohdalleen tuon pakosarjan ja loppuputkiston kombinaatiollakin.. Ja kunnon katit pitää saada myös. Ja tietty vielä sopivaan hintaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by roadmovie View PostJos ketä kiinnostaa noiden peltipakosarjojen ja sopivien kattien hankinta ryhmäostona niin kättä vain ylös. Luulisi, että jos muutamakin ostaja löytyisi niin osista ja asennuksista saisi jo kohtuullisen siivun pois.
Se pakoputkiston takapää on ruman näköinen mutta ilmeisesti suhteellisen ok. Parempia ääniä kaipaaville tiedoksi, että maailmalla on korvattu takapönttöjä suorilla putkilla + tuplapäillä hyvin tuloksin. Tämä on varmasti kustannustehokkain ratkaisu + äänet eivät yllättäen kasva kuitenkaan pahoiksi.Last edited by Tylyttäjä; 16-09-2009, 08:10.
Leave a comment:
-
-
Dodii, onhan täällä kiinnostaviakin keskustelunaiheita.
M5boardissa on odotettu superchargerkittejä kuin kuuta nousevaa ja sellainen löytyy nyt ESSiltä. Saatavissa vaikka Schmiedmannilta:
Käyttää Vortechin V3 -ahdinta. Hintaa vaan n. 10 keur + asennus yms.
Jos minä asennuttaisin tuota satsia niin nostaisin kyllä koko kiukaan keulalta pois, purattaisin ja tarkistuttaisin kaikki sisuskalut.
Jos joku (esim. minä) hakee jotain vähän edullisempaa vaihtoehtoa niin
em. Schmiedmannilta, jota Suomessa edustaa Tocar.fi, saa peltipakosarjaa:
Tämä on minun tietääkseni Dinanin satsin (n. 8 kUSD) ja Supersprintin setin lisäksi ainoa markkinoilla oleva E39 M5 peltipakosarja.
Schmiedmannin tuote:
Tässä tietoa Dinanin suht arvokkaista peltipakosarjoista:
Tuossa Schmiedmannin sarjassa on otettu vaikutteita Supersprintin sarjasta lukuunottamatta sitä, että viimeksi mainitussa kaikki primääriputket ovat erillisiä ja kiinnitetään jousilla kollektoriin. Tästä johtuu myös se, että tuossa yhdessä kuvassa aikaisemmassa postauksessa ne primääriputket eivät olleet ihan ojennuksessa.
Dynamometrilukemista ei ole tietoa samoin kuin ei ole siitä, että vaatiiko asennus koneen poisnostoa. Väittäisin, että konetta pitää nostaa ylemmäksi, että tuon Schmiedmannnin sarjan saa paikalleen. Sen verran ahtaat paikat ovat.
Joka ihmettelee, että miksi alkuperäiset pakosarjat ovat niin surkean näköiset niin ne ovat samat kuin 535 ja 540:ssä. Kun koneesta saatiin jo 400 hp niin BMW kai optimoi kustannuksia ja jätti tarkemman viilaamisen pois tässä kohdassa.
Jos ketä kiinnostaa noiden peltipakosarjojen ja sopivien kattien hankinta ryhmäostona niin kättä vain ylös. Luulisi, että jos muutamakin ostaja löytyisi niin osista ja asennuksista saisi jo kohtuullisen siivun pois.
Se pakoputkiston takapää on ruman näköinen mutta ilmeisesti suhteellisen ok. Parempia ääniä kaipaaville tiedoksi, että maailmalla on korvattu takapönttöjä suorilla putkilla + tuplapäillä hyvin tuloksin. Tämä on varmasti kustannustehokkain ratkaisu + äänet eivät yllättäen kasva kuitenkaan pahoiksi.Last edited by roadmovie; 14-09-2009, 10:49.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kilpelä View PostJep, tallikaverilla on n.140hp/l vapari katuauto ja samalla tasolla pyörii parhaimmat F-ryhmän kilpuritkin, mutta siihen pelkkään moottoriin on käytetty jo yhden e39 M5:n verran rahaa. Eli ei 100hp/l ole välttämättä kovin helppo homma mistä tahansa koneesta, mutta M5 ei varmasti ole huonoin lähtökohta. Vaparin virittäminen on vaan niin halpaa...Ja ihan menee vaikka päivittäisessä ajossa ja vetää nöyrästi jo ihan alhaalta..
Että kyllä näistä varmasti saa vielä vaikka mitä, mutta se sitten alkaa tosissaan maksamaankin. Laittelen nuo "helpot" ja kohtuuhintaiset palikat tuohon ja sitten saa olla. Samaan rumbaan en lähde kuin pyörän kanssa, siinä meni kampurasta ylöspäin kaikki enemmän ja vähemmän uusiksi. Aikaa, vaivaa ja rahaa palaa, enää ei huvita enää ihan sellaiseen lähteä. Kai sitä on tullut laiskaksi :think
Leave a comment:
-
-
Mulla vois teoriassa olla ylimääräsenä yhdet E39M5 hartgen pakosarjat ja niihin sopiva loppuputkisto kahdella 3" metallikenno katilla...
Tarjouksia voi esittää, mietin sitte myynkö vai pidänkö jemmassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostMitä helv.. Löytyykö tosiaan Motorsport-laitteesta tuon näköiset pakosarjat?
B-ryhmän Audi quattrossa on jotakuinkin samanlaiset. Ja turbovolvoissa
Vaparin virittäminen on mun mielestä rahan- ja ajanhukkaa
/ot loppuu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNo , eikai ennen viritystä sitten tarvii varmistua siitä että moottori on viimesen päälle hyvässä kunnossa !En minäkään alkais rikkinäistä moottoria virittämään.
Perus putkiviritykset yms. ei sitä moottoria aseta kuitenkaan kovinkaan vakiota kovemmalle rasitukselle, ehkä jopa päinvastoin ja jos puhaltaa ohi niin sehän on tietysti tehoista pois, mutta ei kai noi kaikki e39 M5:set oo ihan loppuun poljettuja?
Kovempia tehoja haettaessa se kone todennäköisesti tehdään uusiksi joka tapauksessa.Last edited by Kilpelä; 11-09-2009, 22:34.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kilpelä View PostJoskus muinoin oli testattu jostain VW Passatin maamoottorista tehot uutena, muistaakseni 120tkm ja 270tkm ajettuna. Parhaimmillaan moottori oli 270tkm ajettuna. Tosin koneen toleranssit ja litratehotkin on varmasti eri luokkaa, mutta tuskin tämä M5:n kone on sieltä huonoimmin suunnitellusta päästä.:think
Aika harvoin toimivassa autossa kovia ohivuotoja on, tai ainakaan toimintaan vaikuttavia jos ei mitään selkeetä ongelmaa ole muuten havaittavissa. Eli mun mielestä jos auto tuntuu pelaavan vakiona ok, niin miksei putkistoa yms kannattaisi vaihtaa ja toisaalta ei ne bolt on palikat kuitenkaan miksikään mene vaikka esim. alakerta hajoaisikin. Ainoa miinus tietysti on pettymys jos ollaan virityksen jälkeen vasta ilmoitetuissa tehoissa mutta onhan siinä lisää tehoa kuitenkin saatu lähtökohtaan nähden.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jsa014 View PostEikös se 100hp/l ole eräänlainen nyrkkisääntö vaparista, siis sellainen jonka saa ilman suurta rahaa. Esim Type-R.
Johan ihan perus M50B25 antaa 77hp/l, joten kai tuossa varaa on vielä.
Mainio topikki sinänsä, eipä kukaan huutele kysyjälle että turhaa rahanhaaskausta, myy pois ja osta M5, kuten aina käy jos joku kysyy esim 530:n viritystä
Leave a comment:
-
Leave a comment: