memebuy23buy

AGM-akku ? Kokemuksia..E 39 diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Simppaa View Post
    Nyt tulee mitta täyteen tavallisten akkujen kanssa 530deessä, yksi talvi ja akku vainaa seuraavilla pakkasilla. Motonetissä Boschin AGM 225euroa, onko kenelläkään tietoa hinnoista muualla Etelä-suomessa?

    Sznajder-akuista ei ole hyviä kokemuksia, tosin AGM-akusta ei tietoa millainen on.
    Eurogloben AGM on ollut ihan käyttis tuossa omassa ex koslassa.

    Leave a comment:


  • Simppaa
    replied
    Nyt tulee mitta täyteen tavallisten akkujen kanssa 530deessä, yksi talvi ja akku vainaa seuraavilla pakkasilla. Motonetissä Boschin AGM 225euroa, onko kenelläkään tietoa hinnoista muualla Etelä-suomessa?

    Sznajder-akuista ei ole hyviä kokemuksia, tosin AGM-akusta ei tietoa millainen on.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Näytti olevan kontissa Bilteman AGM, saapa nähdä miten pelaa.

    Leave a comment:


  • Ramram
    replied
    Boschin S6 AGM akku pelittänyt minulla 525d:n kontissa jo kuusi talvea. Ei ole koskaan tarvinnut jännittää weban käyttöäkään paria kolmea kertaa peräkkäin, kun koirat nautiskelevat pakkasella kontissa.
    Aivan ehdoton hankinta.

    Leave a comment:


  • Snow Dog
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    Ei, vaan agm ottaa varausta nopeammin vastaan ja myös isommalla volttimäärällä eli winter modea voi käyttää, jopa suotavaa.
    Originally posted by BreeZi View Post
    Ctekin ohjeissa sanotaan, että lumihiutalemodi olisi tarkoitettu nimenomaan AGM:lle.
    Näinhän se näyttää olevan, pitäisi taas muistaa lukea ohjeet ensin...
    Kiitos korjauksesta

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    Ei, vaan agm ottaa varausta nopeammin vastaan ja myös isommalla volttimäärällä eli winter modea voi käyttää, jopa suotavaa.
    Ctekin ohjeissa sanotaan, että lumihiutalemodi olisi tarkoitettu nimenomaan AGM:lle.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by Snow Dog View Post
    eikös se mene juuri päinvastoin eli AGM lataus alemmalla eli n 14,4 V ?
    Ei, vaan agm ottaa varausta nopeammin vastaan ja myös isommalla volttimäärällä eli winter modea voi käyttää, jopa suotavaa.

    Leave a comment:


  • Snow Dog
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Joo, tai ainakin älylatureis neuvotaan käyttämään AGM akkujen kanssa winter modea, joka lataa 14,7-14,8 voltilla, vähän mallista riippuen...
    eikös se mene juuri päinvastoin eli AGM lataus alemmalla eli n 14,4 V ?

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Esson paarin puheita, mutta Optiman akut eivät kuulema kestä webastokäyttöä. Sinäänsä jännää, että kestävät luukuttaa musiikkia vaikka kuinka.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Ainakin silloin kuin Yellow topit tuli, niin niissä oli huonoa nimenomaan virran vastaanottokyky kylmänä, eli talvella pätkäajossa ei latautuneet... En tiiä onko nykypäivänä sitte muuttuneet asiat? Siitä huolimatta AGM:mää pidän kyllä parempana akkuna...

    Originally posted by nostalgiaa View Post
    Minäkin vaihdoin exiden AGM:ään juurikin tuon Webaston takia. Jos AGM:ää lataa niin pitää kuulema olla sitä varten älylaturi.
    Joo, tai ainakin älylatureis neuvotaan käyttämään AGM akkujen kanssa winter modea, joka lataa 14,7-14,8 voltilla, vähän mallista riippuen...

    Onhan noita ja hyviä ovat, suosittelen ostamista kellä ei vielä ole, Ctek Polaria suosittelen.

    Leave a comment:


  • nostalgiaa
    replied
    Originally posted by casino View Post
    Suosittelen mikäli webastoa tulee käytettyäni... kannattaa sijoittaa!


    Omassa autossani on Vartan ultra dynamic 95 ah:n agm- ja pelaa kuin junan vessa

    Ja eihän tuo exide ole edes pahan hintainen mitä agm- akuista tahdotaan pyytää....
    Minäkin vaihdoin exiden AGM:ään juurikin tuon Webaston takia. Jos AGM:ää lataa niin pitää kuulema olla sitä varten älylaturi.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Pitäisi omaan sigun e39:iin ostaa uusi akku kuusi vuotta vanhan Exiden tilalle ja nyt on valinnanvaikeus ottaako AGM akku vai tavallinen. Onko hinta ainut AGM akun huono puoli verrattuna perinteiseen lyijyakkuun? Muistelen vuosia sitten kuulleen, että AGM akku ottaisi huonommin virtaa vastaan kylmänä, mutta nyt kun olen asiaa googlettanut niin saa sellaisen käsityksen, että asia on juuri päinvastoin. Osaako kukaan sanoa faktaa tähän kumpi akkumalli ottaa paremmin virtaa vastaan nimenomaan kylmänä? Tämä olisi ehkä tärkein valintakriteeri omalla kohdalla tietenkin hyvän virranannon lisäksi.

    Minkä kokoinen (Ah) on bensa koneisten e39:ien vakioakku? Jos päädyn AGM:ään niin tuo Bosch S6 olisi todennäköisesti oma valintani ja sitä löytyisi 70Ah ja 95Ah malleina. Kumpiko näistä kannattaisi valita? Ilmeisesti kumpikin näistä mahtuu e39:n konttiin? Tässä vielä linkit Motonetin sivuille ko. akkuihin

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/90050...5Ah-35x18x19cm
    Myös Euroglobe on todella hyvä vaihtoehto AGM:ksi. Niitä saa ainakin KL-Varaosilta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Pitäisi omaan sigun e39:iin ostaa uusi akku kuusi vuotta vanhan Exiden tilalle ja nyt on valinnanvaikeus ottaako AGM akku vai tavallinen. Onko hinta ainut AGM akun huono puoli verrattuna perinteiseen lyijyakkuun? Muistelen vuosia sitten kuulleen, että AGM akku ottaisi huonommin virtaa vastaan kylmänä, mutta nyt kun olen asiaa googlettanut niin saa sellaisen käsityksen, että asia on juuri päinvastoin. Osaako kukaan sanoa faktaa tähän kumpi akkumalli ottaa paremmin virtaa vastaan nimenomaan kylmänä? Tämä olisi ehkä tärkein valintakriteeri omalla kohdalla tietenkin hyvän virranannon lisäksi.

    Minkä kokoinen (Ah) on bensa koneisten e39:ien vakioakku? Jos päädyn AGM:ään niin tuo Bosch S6 olisi todennäköisesti oma valintani ja sitä löytyisi 70Ah ja 95Ah malleina. Kumpiko näistä kannattaisi valita? Ilmeisesti kumpikin näistä mahtuu e39:n konttiin? Tässä vielä linkit Motonetin sivuille ko. akkuihin

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/90050...5Ah-35x18x19cm
    AGM ottaa virtaa paremmin vastaan kylmänä. Kyllähän tuolla 95Ah akkulla olisi enemmän reserviä kovilla pakkasilla. Perinteisestä akusta irtoaa -30c noin 40% kapasiteetista, AGM:stä vähän enemmän. Tosin jos käytössä ei ole webasto eikä ajo ole pääsääntöisesti lyhyttä niin varmaan ihan yhtä hyvin palvelee tuo 70Ah akku.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Pitäisi omaan sigun e39:iin ostaa uusi akku kuusi vuotta vanhan Exiden tilalle ja nyt on valinnanvaikeus ottaako AGM akku vai tavallinen. Onko hinta ainut AGM akun huono puoli verrattuna perinteiseen lyijyakkuun? Muistelen vuosia sitten kuulleen, että AGM akku ottaisi huonommin virtaa vastaan kylmänä, mutta nyt kun olen asiaa googlettanut niin saa sellaisen käsityksen, että asia on juuri päinvastoin. Osaako kukaan sanoa faktaa tähän kumpi akkumalli ottaa paremmin virtaa vastaan nimenomaan kylmänä? Tämä olisi ehkä tärkein valintakriteeri omalla kohdalla tietenkin hyvän virranannon lisäksi.

    Minkä kokoinen (Ah) on bensa koneisten e39:ien vakioakku? Jos päädyn AGM:ään niin tuo Bosch S6 olisi todennäköisesti oma valintani ja sitä löytyisi 70Ah ja 95Ah malleina. Kumpiko näistä kannattaisi valita? Ilmeisesti kumpikin näistä mahtuu e39:n konttiin? Tässä vielä linkit Motonetin sivuille ko. akkuihin

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by ariman View Post
    Morjens kaikille! Nykyään taitaa akkuhommat mennä silleen että jos siellä on AGM akku ja ainaskin -06 lähtien se pitää olla samaa kaliberiä tai muutoin joudutaa kalibroimaan autoon uudet tiedot ja se maksaa bemarilla 180e
    Jos yleensä löytynee mistään akkua joka on samaa sorttia lukemineen kuten esim minulla 90 / 900 tarvikepuolelta AGM akkuja ei taida suoranaisesti olla tuolla lukemalla. Jos löytyy samanlainen akku jossa nuo lukemat täsmää menee about 60e jos on muuta huoltoa samaan aikaan ja vikakoodi luetaan maksaa sitten 20e näin täällä Turun seudulla homma pelittää.

    Akun toki voi vaihtaa mieluusti samanlainen peli. Itselläni on alkuperäinen akku ei uskois mitenkään mutta näin on, -06 XD dieseli jotta hyvin on original pelittäny. Kerron vielä että 400e sellanen samanlainen akku maksaa täällä bemarihuollossa, ei mitenkään halpa, mutta ei siis ehkä ole tarvetta muunlaiseen akkuun jos näin toimii.
    E39:ssä ei vielä ole IBS järjestelmää(latausvirran vahti yms.), joten akkujen vaihdoista ei tarvitse koodata/kuitata.

    E6x löytyy jo IBS järjestelmä ja akun vaihto pitää kuitata autolle aina. Mikäli akku vaihtuu toisenlaiseksi, silloin se myös pitää koodata autoon.

    Leave a comment:

Working...
X