Originally posted by Simppaa
View Post
AGM-akku ? Kokemuksia..E 39 diesel
Collapse
X
-
Nyt tulee mitta täyteen tavallisten akkujen kanssa 530deessä, yksi talvi ja akku vainaa seuraavilla pakkasilla. Motonetissä Boschin AGM 225euroa, onko kenelläkään tietoa hinnoista muualla Etelä-suomessa?
Sznajder-akuista ei ole hyviä kokemuksia, tosin AGM-akusta ei tietoa millainen on.
Leave a comment:
-
-
Boschin S6 AGM akku pelittänyt minulla 525d:n kontissa jo kuusi talvea. Ei ole koskaan tarvinnut jännittää weban käyttöäkään paria kolmea kertaa peräkkäin, kun koirat nautiskelevat pakkasella kontissa.
Aivan ehdoton hankinta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Madduli View PostEi, vaan agm ottaa varausta nopeammin vastaan ja myös isommalla volttimäärällä eli winter modea voi käyttää, jopa suotavaa.Originally posted by BreeZi View PostCtekin ohjeissa sanotaan, että lumihiutalemodi olisi tarkoitettu nimenomaan AGM:lle.
Kiitos korjauksesta
Leave a comment:
-
-
Esson paarin puheita, mutta Optiman akut eivät kuulema kestä webastokäyttöä. Sinäänsä jännää, että kestävät luukuttaa musiikkia vaikka kuinka.
Leave a comment:
-
-
Ainakin silloin kuin Yellow topit tuli, niin niissä oli huonoa nimenomaan virran vastaanottokyky kylmänä, eli talvella pätkäajossa ei latautuneet... En tiiä onko nykypäivänä sitte muuttuneet asiat? Siitä huolimatta AGM:mää pidän kyllä parempana akkuna...
Originally posted by nostalgiaa View PostMinäkin vaihdoin exiden AGM:ään juurikin tuon Webaston takia. Jos AGM:ää lataa niin pitää kuulema olla sitä varten älylaturi.
Onhan noita ja hyviä ovat, suosittelen ostamista kellä ei vielä ole, Ctek Polaria suosittelen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by casino View PostSuosittelen mikäli webastoa tulee käytettyäni... kannattaa sijoittaa!
Omassa autossani on Vartan ultra dynamic 95 ah:n agm- ja pelaa kuin junan vessa
Ja eihän tuo exide ole edes pahan hintainen mitä agm- akuista tahdotaan pyytää....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostPitäisi omaan sigun e39:iin ostaa uusi akku kuusi vuotta vanhan Exiden tilalle ja nyt on valinnanvaikeus ottaako AGM akku vai tavallinen. Onko hinta ainut AGM akun huono puoli verrattuna perinteiseen lyijyakkuun? Muistelen vuosia sitten kuulleen, että AGM akku ottaisi huonommin virtaa vastaan kylmänä, mutta nyt kun olen asiaa googlettanut niin saa sellaisen käsityksen, että asia on juuri päinvastoin. Osaako kukaan sanoa faktaa tähän kumpi akkumalli ottaa paremmin virtaa vastaan nimenomaan kylmänä? Tämä olisi ehkä tärkein valintakriteeri omalla kohdalla tietenkin hyvän virranannon lisäksi.
Minkä kokoinen (Ah) on bensa koneisten e39:ien vakioakku? Jos päädyn AGM:ään niin tuo Bosch S6 olisi todennäköisesti oma valintani ja sitä löytyisi 70Ah ja 95Ah malleina. Kumpiko näistä kannattaisi valita? Ilmeisesti kumpikin näistä mahtuu e39:n konttiin? Tässä vielä linkit Motonetin sivuille ko. akkuihin
http://www.motonet.fi/fi/tuote/90050...5Ah-35x18x19cm
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostPitäisi omaan sigun e39:iin ostaa uusi akku kuusi vuotta vanhan Exiden tilalle ja nyt on valinnanvaikeus ottaako AGM akku vai tavallinen. Onko hinta ainut AGM akun huono puoli verrattuna perinteiseen lyijyakkuun? Muistelen vuosia sitten kuulleen, että AGM akku ottaisi huonommin virtaa vastaan kylmänä, mutta nyt kun olen asiaa googlettanut niin saa sellaisen käsityksen, että asia on juuri päinvastoin. Osaako kukaan sanoa faktaa tähän kumpi akkumalli ottaa paremmin virtaa vastaan nimenomaan kylmänä? Tämä olisi ehkä tärkein valintakriteeri omalla kohdalla tietenkin hyvän virranannon lisäksi.
Minkä kokoinen (Ah) on bensa koneisten e39:ien vakioakku? Jos päädyn AGM:ään niin tuo Bosch S6 olisi todennäköisesti oma valintani ja sitä löytyisi 70Ah ja 95Ah malleina. Kumpiko näistä kannattaisi valita? Ilmeisesti kumpikin näistä mahtuu e39:n konttiin? Tässä vielä linkit Motonetin sivuille ko. akkuihin
http://www.motonet.fi/fi/tuote/90050...5Ah-35x18x19cm
Leave a comment:
-
-
Pitäisi omaan sigun e39:iin ostaa uusi akku kuusi vuotta vanhan Exiden tilalle ja nyt on valinnanvaikeus ottaako AGM akku vai tavallinen. Onko hinta ainut AGM akun huono puoli verrattuna perinteiseen lyijyakkuun? Muistelen vuosia sitten kuulleen, että AGM akku ottaisi huonommin virtaa vastaan kylmänä, mutta nyt kun olen asiaa googlettanut niin saa sellaisen käsityksen, että asia on juuri päinvastoin. Osaako kukaan sanoa faktaa tähän kumpi akkumalli ottaa paremmin virtaa vastaan nimenomaan kylmänä? Tämä olisi ehkä tärkein valintakriteeri omalla kohdalla tietenkin hyvän virranannon lisäksi.
Minkä kokoinen (Ah) on bensa koneisten e39:ien vakioakku? Jos päädyn AGM:ään niin tuo Bosch S6 olisi todennäköisesti oma valintani ja sitä löytyisi 70Ah ja 95Ah malleina. Kumpiko näistä kannattaisi valita? Ilmeisesti kumpikin näistä mahtuu e39:n konttiin? Tässä vielä linkit Motonetin sivuille ko. akkuihin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ariman View PostMorjens kaikille! Nykyään taitaa akkuhommat mennä silleen että jos siellä on AGM akku ja ainaskin -06 lähtien se pitää olla samaa kaliberiä tai muutoin joudutaa kalibroimaan autoon uudet tiedot ja se maksaa bemarilla 180e
Jos yleensä löytynee mistään akkua joka on samaa sorttia lukemineen kuten esim minulla 90 / 900 tarvikepuolelta AGM akkuja ei taida suoranaisesti olla tuolla lukemalla. Jos löytyy samanlainen akku jossa nuo lukemat täsmää menee about 60e jos on muuta huoltoa samaan aikaan ja vikakoodi luetaan maksaa sitten 20e näin täällä Turun seudulla homma pelittää.
Akun toki voi vaihtaa mieluusti samanlainen peli. Itselläni on alkuperäinen akku ei uskois mitenkään mutta näin on, -06 XD dieseli jotta hyvin on original pelittäny. Kerron vielä että 400e sellanen samanlainen akku maksaa täällä bemarihuollossa, ei mitenkään halpa, mutta ei siis ehkä ole tarvetta muunlaiseen akkuun jos näin toimii.
E6x löytyy jo IBS järjestelmä ja akun vaihto pitää kuitata autolle aina. Mikäli akku vaihtuu toisenlaiseksi, silloin se myös pitää koodata autoon.
Leave a comment:
-
Leave a comment: