Announcement

Collapse
No announcement yet.

AGM-akku ? Kokemuksia..E 39 diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hietase
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Juuri laitoin Exiden AGM:n kahteen W211:seen ja Exide on ollut oma valinta, oli kyseessä oma tai asiakkaan tarve. Tämä lähinnä siksi, että akkumyynti on lähistöllä ja homma on toiminut hyvin, maanantai-kappaleiltakin on vältytty toistaiseksi.
    Alan ehkä kallistua Exideen, venekäytössä mulla ollut ihan hyviä kokemuksia.

    95 Ah agm Exide lähtisi hintaan 195€ kun 95 Ah Boschin S5A agm maksaa 263€. Nämä halvimmat hinnat mitä pk-seudulta löysin. Tuo Exiden hinta on jopa epäilyttävän halpa isolle agm akulle :think

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Juuri laitoin Exiden AGM:n kahteen W211:seen ja Exide on ollut oma valinta, oli kyseessä oma tai asiakkaan tarve. Tämä lähinnä siksi, että akkumyynti on lähistöllä ja homma on toiminut hyvin, maanantai-kappaleiltakin on vältytty toistaiseksi.

    Leave a comment:


  • Alfonzo
    replied
    Jos lompakko antaa myöten, niin Odysseyn akut kannattaa myös katsoa.

    E39 dieseliin esim. Odyssey PC1350

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Bannerin 105 Ah agm-akku alkoi myös kiinnostaa. Bannerista ei kauheasti löydy puolesta tai vastaan kommentteja, lienee aika vähän myyty Suomessa? Tulee kuitenkin Itävallasta ja on mm. BMW:n ja MB:n ensiasennusakkujen toimittaja.

    Leave a comment:


  • akzuh
    replied
    Omassa vanhassa e39 525d oli Energizerin Premium AGM 95A (EA95-L5) käytössä ~5v ja alkas olemaan ihan loppu, siihen asti oikein käypä akku :think

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Ei tuolla optimalla kovin kaksinen, kylmänä virran vastaanotto ollut, jos nuihin testeihin on uskominen. Tosin ei teilläpäin taida pitkiä pakkasjaksoja olla.

    528 ihka ottaa, pienimmällä teholla n.9a virtaa ja eeperi startissa n.11a ja käydessä n.5a. Minulla on ihka laku kytkyillä, eli taitaa peilin ja kusipojan lämppärit olla samalla päällä. Van enivei jos siinä 12a verran alkaa virtaa menemään aamu lämmityksillä ja paras akku testissä otti 15min 2.17a virtaa vastaan -18c lämmössä nii jossain välissä isokin akku tyhjenee,puolentunnin työmatkoilla, ellei lauha jakso kerkeä väliin jolloin kaverin yellow toppiin meni +5c 40a 5min ajan ja auto starttasi helposti. Tai latailee välissä.

    Kysymykseen itellä bosch s6 agm 7vuotta ja samanmoisen mahtasin laittaa uudelleen.

    Leave a comment:


  • lihakimpale
    replied
    Vartalla ja Optimalla ei voi kuin onnistua.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Vanha keskustelu mutta aina ajankohtainen.

    Olisi tarkoitus laittaa AGM-akku 530da:han. Webasto on. Mitä uutta akkurintamalla? Mikä kannattaa jättää kauppaan, mitä suosittelette?

    Ah-määrän olisi lienee oltava lähellä alkuperäistä? Optimakin on käynyt mielessä.

    Leave a comment:


  • WilleK
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Joo, eri puutikista, mutta samaa vartaa tarjottiin 195euroon. Kai se on hajettava vaikka budjettia ois vaan nyt kyllä vähän vähemmän. :think
    Joo, kyllä se näin on. Ei oo köyhällä vara halpaan...

    Leave a comment:


  • Pääkkäri
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    En tiedä minkälainen kapistus tuo oikein on, mutta hyvä nyrkkisääntö akuissa on kuormittaessa 3xakun nimelliskapasiteetti. Eli esim 3x95A (95Ah akku) ja jännite kun pysyy yli 10.5V niin akku on ok. Ei nykyakuilla enään hyvä arvo jos tuohon 10.5V tuntumaan laskee jännite, mutta auto lähtee kyllä käyntiin hienosti.
    Toi vehje purkaa muistaakseni 100A. En nyt pääse tarkistamaan.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by WilleK View Post
    Juuri kävin kopaisemassa Varta G14 95Ah:n konttiin. Oulussa Akkutalossa 198e asennettuna, siis listahinta. Josta toki saa ja pitää tingata oman maun mukaan.
    Joo, eri puutikista, mutta samaa vartaa tarjottiin 195euroon. Kai se on hajettava vaikka budjettia ois vaan nyt kyllä vähän vähemmän. :think

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by Pääkkäri View Post
    No ok minkäslaisilla lukemilla akku on vielä hyvä?
    Tuos kuva tosta härvelistä
    En tiedä minkälainen kapistus tuo oikein on, mutta hyvä nyrkkisääntö akuissa on kuormittaessa 3xakun nimelliskapasiteetti. Eli esim 3x95A (95Ah akku) ja jännite kun pysyy yli 10.5V niin akku on ok. Ei nykyakuilla enään hyvä arvo jos tuohon 10.5V tuntumaan laskee jännite, mutta auto lähtee kyllä käyntiin hienosti.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Biltsun AGM teki tenän, ku nyt pakkasta oli lähes -20. Ei tietoo kuin vanha tuo on, joten akku kaupoille lähdettävä jos tuon saa tuosta veivattua tulille ku laturiin nakkasin.

    Leave a comment:


  • Dimosaurus
    replied
    Originally posted by Pääkkäri View Post
    No ok minkäslaisilla lukemilla akku on vielä hyvä?
    Tuos kuva tosta härvelistä
    Muistaisin joskus ehkä peräti amiksesta tai jostain kuulleeni että 10.5 volttia olis viel hyvä starttausjännite ja alle 10 volttia olis sit jo liian vähän. Se miten nykyään on ja mikä mahtaa olla noiden starttien releiden rajapyykki et milloin ei enää anna käynnistää ni en osaa sanoa, joku viisaampi vois valaista.

    Leave a comment:


  • Pääkkäri
    replied
    Originally posted by Dimosaurus View Post
    Hmm, oli sit hieno aivopieru

    Kytke akkuun niin näyttää nykyisen jännitteen, katkaisijaa painamalla kun kuormittaa niin sitä lukua verrataan taulukon vasempaan listaan ja sen oikealla puolella oleva luku kertoo sitten varsinaisen käynnistyvirran suuruuden.
    No ok minkäslaisilla lukemilla akku on vielä hyvä?
    Tuos kuva tosta härvelistä
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎