Announcement

Collapse
No announcement yet.

AGM-akku ? Kokemuksia..E 39 diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ariman
    replied
    Akku asiaa tietoa

    Morjens kaikille! Nykyään taitaa akkuhommat mennä silleen että jos siellä on AGM akku ja ainaskin -06 lähtien se pitää olla samaa kaliberiä tai muutoin joudutaa kalibroimaan autoon uudet tiedot ja se maksaa bemarilla 180e
    Jos yleensä löytynee mistään akkua joka on samaa sorttia lukemineen kuten esim minulla 90 / 900 tarvikepuolelta AGM akkuja ei taida suoranaisesti olla tuolla lukemalla. Jos löytyy samanlainen akku jossa nuo lukemat täsmää menee about 60e jos on muuta huoltoa samaan aikaan ja vikakoodi luetaan maksaa sitten 20e näin täällä Turun seudulla homma pelittää.

    Akun toki voi vaihtaa mieluusti samanlainen peli. Itselläni on alkuperäinen akku ei uskois mitenkään mutta näin on, -06 XD dieseli jotta hyvin on original pelittäny. Kerron vielä että 400e sellanen samanlainen akku maksaa täällä bemarihuollossa, ei mitenkään halpa, mutta ei siis ehkä ole tarvetta muunlaiseen akkuun jos näin toimii.

    Leave a comment:


  • Anssie39
    replied
    Agm

    Oma diisseli teki pari kertaa sen ettei lähteny käymään. No, eräs aamu pakkasta oli sen -17 astetta ja webasto päälle n.puoleksi tunniksi --> ei inahdustakaan. Akun vaihdoin bosch agm:ään ja sen jälkeen onkelma poistui. Entinen akku oli 100ah, nykyinen 95ah mutta antaa huomattavasti enemmän virtaa käynnistykseen ja latautuu nopeammmin.

    Leave a comment:


  • lahopää
    replied
    Ite laitoin eilen omaan bemariin tommosen varta agm akun, jospa se pelleily loppus.nytten. Eikä toi nyt mitenkään kallis ollu ku 220e.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Epäilen kyllä vahvasti, että motonetin kaltainen liike ei pyörittele akkuja vuosia varastossa, koska ei kannata sitoa pääomaa osiin pitkäksi ajaksi. Varasto yritetään saada kiertämään nopeasti, että saadaan rahalle tuottoa.
    Ainakin mitä mä oon kattonu motoneteissä tuota akkuhyllyä, niin akkuja on sen verran isot läjät siellä, että taitaa riittää myytäväksi seuraavaksi 5 vuodeksi niitä...

    Leave a comment:


  • adr-jouni
    replied
    Originally posted by adr-jouni View Post
    Onko hintansa arvoinen verrattuna "tavalliseen".. Tuota exide AGM 90 ah vastaan premium 100 ah..hinta ero 50 e..
    Nonniin vastaan ittelleni 4 vuoden kokemuksen jälkeen että : Kyllä kannatti ostaa agm exide. Eipäs ole virta loppunut kertaakaan vaikka pakkasella joka työpäivä webasto käytössa työmaalla.... Suosittelen muillekkin

    Leave a comment:


  • ämsport
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Epäilen kyllä vahvasti, että motonetin kaltainen liike ei pyörittele akkuja vuosia varastossa, koska ei kannata sitoa pääomaa osiin pitkäksi ajaksi. Varasto yritetään saada kiertämään nopeasti, että saadaan rahalle tuottoa.
    Voihan se tietty olla noinkin,mutta jotenkin olen skeptinen noiden kalleimpien akkujen vaihtuvuuten kun kaikki perus spedet nappaa corolloihinsa sen 40ah akun joka maksaa sen 40 euroo.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ämsport View Post
    Meinaatko että se on ihan sama jos se on ollut siinä hyllyssä 3 vuotta tai 3 viikkoa
    Epäilen kyllä vahvasti, että motonetin kaltainen liike ei pyörittele akkuja vuosia varastossa, koska ei kannata sitoa pääomaa osiin pitkäksi ajaksi. Varasto yritetään saada kiertämään nopeasti, että saadaan rahalle tuottoa.

    Leave a comment:


  • ämsport
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mitäs hyötyä siitä mittailemisesta on? :think Akku kainaloon ja kasalle -> kotona sitten älylaturi kiinni ja akku täyteen -> uusi akku paikalleen. Jos haluaa hifistellä niin sitten katsoo millon akku on valmistettu. Kiinteästi asennettu akkulaturi helpottaa homma, koska voi heittää akun suoraan paikalleen ja laittaa vain pidemmän lämmitysajan autolle seuraavaksi aamuksi.
    Meinaatko että se on ihan sama jos se on ollut siinä hyllyssä 3 vuotta tai 3 viikkoa

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mitäs hyötyä siitä mittailemisesta on? :think Akku kainaloon ja kasalle -> kotona sitten älylaturi kiinni ja akku täyteen -> uusi akku paikalleen. Jos haluaa hifistellä niin sitten katsoo millon akku on valmistettu. Kiinteästi asennettu akkulaturi helpottaa homma, koska voi heittää akun suoraan paikalleen ja laittaa vain pidemmän lämmitysajan autolle seuraavaksi aamuksi.
    Muistan lukeneeni täältä foorumilta joskus, että joku olisi mittauttanut akun ennen ostoa, niin olikin akku valmiikisi finaalissa, mutta toinen samanlainen sitten ihan ehta.:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Te jotka olette motonetistä ostaneet akkuja, niin oletteko heittäneet vain kärryihin ja kassalle, vai oletteko käskeneet tulla jonku myyjän mittaamaan akun ennen ostoa?:think
    Mitäs hyötyä siitä mittailemisesta on? :think Akku kainaloon ja kasalle -> kotona sitten älylaturi kiinni ja akku täyteen -> uusi akku paikalleen. Jos haluaa hifistellä niin sitten katsoo millon akku on valmistettu. Kiinteästi asennettu akkulaturi helpottaa homma, koska voi heittää akun suoraan paikalleen ja laittaa vain pidemmän lämmitysajan autolle seuraavaksi aamuksi.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Te jotka olette motonetistä ostaneet akkuja, niin oletteko heittäneet vain kärryihin ja kassalle, vai oletteko käskeneet tulla jonku myyjän mittaamaan akun ennen ostoa?:think

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Ehkä oma naideri oli sitten maanantaikapple, tai sitten laatu on niissä parantunut. No yhtäkaikki, mielestäni lisäsatsaus agm akkuun kannattaa kyllä joka tapauksessa, varsinkin Webaston kanssa.

    Leave a comment:


  • MakeJ
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Tähän voisin kertoa omat kokemukseni tästä sun vertailusta. Autossa oli ostaessa paikallaan Motonetin Schtzjanderi vai mikä snaideri olikaan. Kerran vebastolla tyhjäks->vainaa. Vaihdoin takuuvaihtona uuteen samanmerkkiseen AGM:ään. Kerran Webastolla tyhjäks->vainaa. Sitten takuuvaihtona Bosch S6 AGM:ään. 4. talvi menossa, eikä ole kyykänny. Että kannattaako maksaa 100€ halpa-akusta kerran vuoteen vai 200-300€ AGM akusta kerran 5-6 vuodessa?
    Itsellä schtzjanderin AGM akku ollut käytössä kolmatta talvea ja toimii weban kanssa edelleen hyvin. Edellisest normi akut meni talvessa vainaaksi weban kanssa. Kyllä AGM akku on varsinkin E39 x30d:n ja webaston kanssa ehdoton, koska esilämmityksessä menee niin paljon turhaa sähköä (esim. pissapojan suuttimet ja peilit lämpiää). Mun mielestä ilman webastoa pärjää normi akullakin.

    Leave a comment:


  • Magor
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Tähän voisin kertoa omat kokemukseni tästä sun vertailusta. Autossa oli ostaessa paikallaan Motonetin Schtzjanderi vai mikä snaideri olikaan. Kerran vebastolla tyhjäks->vainaa. Vaihdoin takuuvaihtona uuteen samanmerkkiseen AGM:ään. Kerran Webastolla tyhjäks->vainaa. Sitten takuuvaihtona Bosch S6 AGM:ään. 4. talvi menossa, eikä ole kyykänny. Että kannattaako maksaa 100€ halpa-akusta kerran vuoteen vai 200-300€ AGM akusta kerran 5-6 vuodessa?
    Itsellä tuo samainen snaiderin agm nyt autossa ja pelaa moitteetta, tyhjäksi ei ole päässy ittelä mutta ainakin 30min webaston käytöllä käynnistyy auto vielä todella hyvin. Kaverilla samanlainen 320dssä ja kestänyt kerran vetää tyhjäksikki ja lataamalla pelasi taas normaalisti.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Pinxi View Post
    En tiedä motonetin toiminnasta, mutta;

    AGM-akkujen käyttö ei eroa mitenkään normi akkujen käytöstä kunhan et nyt suihkun alla huljuttele, josko sekään edes haittaisi :think
    -kim81- kommentti jo kertoo oikeastaan kaiken.


    Toki jos Pentti Penaristi nyt AGM akun autoonsa haluaa laittaa niin kannataa pari asiaa miettiä ensin:

    A - Laittaisitko halvimman "normaalin" akun itsellesi? Jos et, varaudu maksamaan 200€-300€ AGM akusta.
    B - Tarvitsetko oikeasti sitä? Akut lähinnä tarkoitettu Webasto/Eberi käyttöön juuri suuren virranantokyvyn ansiosta ja nopeasta latautumisesta.
    Pätkäajossa myös ehkä parempi vaihtoehto.
    C - Maksaakko 100 euroa kahden vuoden välein vai 200 euroa neljän vuoden välein?

    Itse jätän väliin koska autot vaihtuu useammin kuin akun käyttöikä on, mutta saattasin harkita sijoittamista mikäli se oikea löytyy
    Tähän voisin kertoa omat kokemukseni tästä sun vertailusta. Autossa oli ostaessa paikallaan Motonetin Schtzjanderi vai mikä snaideri olikaan. Kerran vebastolla tyhjäks->vainaa. Vaihdoin takuuvaihtona uuteen samanmerkkiseen AGM:ään. Kerran Webastolla tyhjäks->vainaa. Sitten takuuvaihtona Bosch S6 AGM:ään. 4. talvi menossa, eikä ole kyykänny. Että kannattaako maksaa 100€ halpa-akusta kerran vuoteen vai 200-300€ AGM akusta kerran 5-6 vuodessa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎