Akku asiaa tietoa
Morjens kaikille! Nykyään taitaa akkuhommat mennä silleen että jos siellä on AGM akku ja ainaskin -06 lähtien se pitää olla samaa kaliberiä tai muutoin joudutaa kalibroimaan autoon uudet tiedot ja se maksaa bemarilla 180e
Jos yleensä löytynee mistään akkua joka on samaa sorttia lukemineen kuten esim minulla 90 / 900 tarvikepuolelta AGM akkuja ei taida suoranaisesti olla tuolla lukemalla. Jos löytyy samanlainen akku jossa nuo lukemat täsmää menee about 60e jos on muuta huoltoa samaan aikaan ja vikakoodi luetaan maksaa sitten 20e näin täällä Turun seudulla homma pelittää.
Akun toki voi vaihtaa mieluusti samanlainen peli. Itselläni on alkuperäinen akku ei uskois mitenkään mutta näin on, -06 XD dieseli jotta hyvin on original pelittäny. Kerron vielä että 400e sellanen samanlainen akku maksaa täällä bemarihuollossa, ei mitenkään halpa, mutta ei siis ehkä ole tarvetta muunlaiseen akkuun jos näin toimii.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
AGM-akku ? Kokemuksia..E 39 diesel
Collapse
X
-
Agm
Oma diisseli teki pari kertaa sen ettei lähteny käymään. No, eräs aamu pakkasta oli sen -17 astetta ja webasto päälle n.puoleksi tunniksi --> ei inahdustakaan. Akun vaihdoin bosch agm:ään ja sen jälkeen onkelma poistui. Entinen akku oli 100ah, nykyinen 95ah mutta antaa huomattavasti enemmän virtaa käynnistykseen ja latautuu nopeammmin.
Leave a comment:
-
-
Ite laitoin eilen omaan bemariin tommosen varta agm akun, jospa se pelleily loppus.nytten. Eikä toi nyt mitenkään kallis ollu ku 220e.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEpäilen kyllä vahvasti, että motonetin kaltainen liike ei pyörittele akkuja vuosia varastossa, koska ei kannata sitoa pääomaa osiin pitkäksi ajaksi. Varasto yritetään saada kiertämään nopeasti, että saadaan rahalle tuottoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by adr-jouni View PostOnko hintansa arvoinen verrattuna "tavalliseen".. Tuota exide AGM 90 ah vastaan premium 100 ah..hinta ero 50 e..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEpäilen kyllä vahvasti, että motonetin kaltainen liike ei pyörittele akkuja vuosia varastossa, koska ei kannata sitoa pääomaa osiin pitkäksi ajaksi. Varasto yritetään saada kiertämään nopeasti, että saadaan rahalle tuottoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ämsport View PostMeinaatko että se on ihan sama jos se on ollut siinä hyllyssä 3 vuotta tai 3 viikkoa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMitäs hyötyä siitä mittailemisesta on? :think Akku kainaloon ja kasalle -> kotona sitten älylaturi kiinni ja akku täyteen -> uusi akku paikalleen. Jos haluaa hifistellä niin sitten katsoo millon akku on valmistettu. Kiinteästi asennettu akkulaturi helpottaa homma, koska voi heittää akun suoraan paikalleen ja laittaa vain pidemmän lämmitysajan autolle seuraavaksi aamuksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMitäs hyötyä siitä mittailemisesta on? :think Akku kainaloon ja kasalle -> kotona sitten älylaturi kiinni ja akku täyteen -> uusi akku paikalleen. Jos haluaa hifistellä niin sitten katsoo millon akku on valmistettu. Kiinteästi asennettu akkulaturi helpottaa homma, koska voi heittää akun suoraan paikalleen ja laittaa vain pidemmän lämmitysajan autolle seuraavaksi aamuksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostTe jotka olette motonetistä ostaneet akkuja, niin oletteko heittäneet vain kärryihin ja kassalle, vai oletteko käskeneet tulla jonku myyjän mittaamaan akun ennen ostoa?:think
Leave a comment:
-
-
Te jotka olette motonetistä ostaneet akkuja, niin oletteko heittäneet vain kärryihin ja kassalle, vai oletteko käskeneet tulla jonku myyjän mittaamaan akun ennen ostoa?:think
Leave a comment:
-
-
Ehkä oma naideri oli sitten maanantaikapple, tai sitten laatu on niissä parantunut. No yhtäkaikki, mielestäni lisäsatsaus agm akkuun kannattaa kyllä joka tapauksessa, varsinkin Webaston kanssa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostTähän voisin kertoa omat kokemukseni tästä sun vertailusta. Autossa oli ostaessa paikallaan Motonetin Schtzjanderi vai mikä snaideri olikaan. Kerran vebastolla tyhjäks->vainaa. Vaihdoin takuuvaihtona uuteen samanmerkkiseen AGM:ään. Kerran Webastolla tyhjäks->vainaa. Sitten takuuvaihtona Bosch S6 AGM:ään. 4. talvi menossa, eikä ole kyykänny. Että kannattaako maksaa 100€ halpa-akusta kerran vuoteen vai 200-300€ AGM akusta kerran 5-6 vuodessa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostTähän voisin kertoa omat kokemukseni tästä sun vertailusta. Autossa oli ostaessa paikallaan Motonetin Schtzjanderi vai mikä snaideri olikaan. Kerran vebastolla tyhjäks->vainaa. Vaihdoin takuuvaihtona uuteen samanmerkkiseen AGM:ään. Kerran Webastolla tyhjäks->vainaa. Sitten takuuvaihtona Bosch S6 AGM:ään. 4. talvi menossa, eikä ole kyykänny. Että kannattaako maksaa 100€ halpa-akusta kerran vuoteen vai 200-300€ AGM akusta kerran 5-6 vuodessa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pinxi View PostEn tiedä motonetin toiminnasta, mutta;
AGM-akkujen käyttö ei eroa mitenkään normi akkujen käytöstä kunhan et nyt suihkun alla huljuttele, josko sekään edes haittaisi :think
-kim81- kommentti jo kertoo oikeastaan kaiken.
Toki jos Pentti Penaristi nyt AGM akun autoonsa haluaa laittaa niin kannataa pari asiaa miettiä ensin:
A - Laittaisitko halvimman "normaalin" akun itsellesi? Jos et, varaudu maksamaan 200€-300€ AGM akusta.
B - Tarvitsetko oikeasti sitä? Akut lähinnä tarkoitettu Webasto/Eberi käyttöön juuri suuren virranantokyvyn ansiosta ja nopeasta latautumisesta.
Pätkäajossa myös ehkä parempi vaihtoehto.
C - Maksaakko 100 euroa kahden vuoden välein vai 200 euroa neljän vuoden välein?
Itse jätän väliin koska autot vaihtuu useammin kuin akun käyttöikä on, mutta saattasin harkita sijoittamista mikäli se oikea löytyy
Leave a comment:
-
Leave a comment: