E39 facelift ajovalot
Collapse
X
-
Itse tilasin uudet facelift oem hella halogeeni umpiot ~500€ h7->D2s muuntimilla ja siirsin vanhat ballastit telineineen vanhoista xenon umpioista.
-
Kiitoksia linkistä. On noilla sen verran hintaa että kunnostushommiksi menee
Leave a comment:
-
Originally posted by MaxSound View PostMistä saa nykyään halvimmalla uudet faceliftin hella xenonvalot kirkkaalla heijastimella?
Nykyiset on vielä pelastettavissa plekseillä ja säätötangoilla, mutta uusien hinta kiinnostaa :think
Pikaselauksella muutama liike huutaa noista tonnia, kai niitä halvemmallakin on saatavilla :think
Siitä esim. Puuttuuko tästä ballastit? Ainakaan kuvissa ei näy..
Edit: Heh Clavu oli nopeampi..
Leave a comment:
-
Tuossa nyt ainakin edullisempi. KLIK Tämän hetken halvimmasta en osaa sanoa.Originally posted by MaxSound View PostMistä saa nykyään halvimmalla uudet faceliftin hella xenonvalot kirkkaalla heijastimella?
Nykyiset on vielä pelastettavissa plekseillä ja säätötangoilla, mutta uusien hinta kiinnostaa :think
Pikaselauksella muutama liike huutaa noista tonnia, kai niitä halvemmallakin on saatavilla :think
Leave a comment:
-
Mistä saa nykyään halvimmalla uudet faceliftin hella xenonvalot kirkkaalla heijastimella?
Nykyiset on vielä pelastettavissa plekseillä ja säätötangoilla, mutta uusien hinta kiinnostaa :think
Pikaselauksella muutama liike huutaa noista tonnia, kai niitä halvemmallakin on saatavilla :think
Leave a comment:
-
Kyllä kannattaa tehä uusiksi. Muuten olet kohta ihmettelemässä miksi umpio huurtuu sisäpuolelta ja kerää kosteuttaOriginally posted by lj123 View PostTäytyy tehdä tuo toinen sitten niin. Ka ehkä tehdä toinen uusiksi. Eihän se iso homma ole se pelkkä linssi irrottaa ja laittaa paikalleen.
Eniten meni nyt aikaa siihen kun säätötapitkin piti vaihtaa, kun se vaatii enemmän purkamista ja muutakin työtä.
Pikku vinkki sen uran putsaamiseen; lämmitä mattopuukonterä punaiseksi ja väännä siihen 90 asteen kulma. Liimauran leveydestä saa taittokohdan, oisko jotain puol senttiä.
Toinen vinkki; uutta liimaa ei kannata säästellä, ettei tarvi vielä kertaalleen aukaista ja paikkoo. Kahteen umpioon menee melkein koko patruuna (310ml).
Leave a comment:
-
Täytyy tehdä tuo toinen sitten niin. Ka ehkä tehdä toinen uusiksi. Eihän se iso homma ole se pelkkä linssi irrottaa ja laittaa paikalleen.Originally posted by Hezman View PostKaikki vanha liima pois ennen kasausta uudella massalla.
Eniten meni nyt aikaa siihen kun säätötapitkin piti vaihtaa, kun se vaatii enemmän purkamista ja muutakin työtä.
Leave a comment:
-
Kaikki vanha liima pois ennen kasausta uudella massalla.Originally posted by lj123 View PostOstin uudet linssit, merkki oli DJAUTO.
Kokeilin nyt toisen puolen umpion tehdä ja vaihto meni hyvin, mutta alhaalta ulommainen klipsi ei mene kiinni. Ihan tiiviisti tuntuu olevan paikallaan kyllä eikä mitenkään irvistä.
Onko muilla kokemusta noiden istuvuudesta, vai kannattaisiko koittaa tuolta paikkein toisessa umpiossa ottaa vanhaa butyylit pois ja laittaa uutta tilalle? Vai onko kyseessä vain kiinatoleranssit.
Leave a comment:
-
Ostin uudet linssit, merkki oli DJAUTO.
Kokeilin nyt toisen puolen umpion tehdä ja vaihto meni hyvin, mutta alhaalta ulommainen klipsi ei mene kiinni. Ihan tiiviisti tuntuu olevan paikallaan kyllä eikä mitenkään irvistä.
Onko muilla kokemusta noiden istuvuudesta, vai kannattaisiko koittaa tuolta paikkein toisessa umpiossa ottaa vanhaa butyylit pois ja laittaa uutta tilalle? Vai onko kyseessä vain kiinatoleranssit.
Leave a comment:
-
Nostellaan vanhaa
Mistähän nuita ballasteja ja hehkuja kannattais tilata nuihin hellan facelift xenoneihin?
Leave a comment:
-
Saattaa olla. Itsekin autokaupan yhteydessä maksoin 50 "vähän ajetuista" Hellan valoista.Originally posted by lj123 View PostJa onko noilla Hellan käytetyillä valoilla jotkut mustanpörssin markkinat jossain?
1. Valoista oli hävitetty parkkipolttimot kantoineen, kiva etsiä eBaystä.
2. Toisen lähivalon kanta oli vaihdettu mihin lie kantaan, polttimo ei uponnut tarpeeksi syvälle, valokuviosta ei tietoakaan! Kiva etsiä eBaystä uutta kantaa.
3. Kun sopiva kanta oli kotona, selvisi syy vaihdettuun kantaan, oli se umpion puoleinen kiinnike poltettu (irtonaisella polttimolla?), niin, ettei tuo oikea kanta mennyt paikalleen, ilman melkoista snurraamista.
4. Tämän jälkeen kävi ilmi, että lähivalojen korkeudensäätötangot oli tuhannen p*n päreinä.
eBaystä Depot tilalle, hintaa about 170 + pk, ja nyt näkee
Tämä tarina on tosi, ja myyjä foorumilla.
Leave a comment:
-
Pitääkö siis xenoneiden tilalle laittaa xenonit?
Ja onko noilla Hellan käytetyillä valoilla jotkut mustanpörssin markkinat jossain?
Löytyykö helpoiten romuttamoilta kysellen, kun paljon ei näyt olevan myynti-ilmoituksia?
Leave a comment:
-
Jos joku haluaa vaihtaa omat facelift-mallin "porkkanavilkulliset"-etuvalot kirkkaisiin, voisin olla kiinnostunut.
Eli mulla on autossa hyväkuntoiset valkovilkulliset etuvalot (halogeenit). Ja haluaisin saada keltaisilla vilkuilla olevat.
Päikseenvaihtoa siis ehdotan...
Leave a comment:
-
Takavaloiksi ei käy suoraan "oikeat" facelift-valot. Jännite on eri (matalampi) noille ledivaloille ja usein vaatii lcm:n vaihdon uudempaan ja sitten koodaus. Tuo kannattaa huomioida, ennen kun menee ostamaan vaikka käytetyt facelift valot taakse.
Jos taakse haluaa facelift valot vanhempaan e39:iin, niin viisain ostaa se hellan paketti joka tarkoitettu nimenomaan tähän tarkoitukseen. Tulee mukana "ballastit"/muuntajat sinne varapyöräkotelon pohjalle, johdot, yms. tarvikkeet. Hintakin oli maltillinen pari vuotta sitten.
Edit.
Tämmöinen: https://www.youtube.com/watch?v=1QyWfv3Nah4Last edited by bemmeri; 14-01-2016, 18:46.
Leave a comment:
-
Älä nyt mitään kopiovaloja sinne laita, jos siitä autosta on muuten tarkoitus pitää hyvää huolta. Eli hanki sinne budjetin mukaan käytetyt tai sitten uudet alkuperäiset xenon valot. Ne käytetyt valot voi kiillottaa uuden veroisiksi ja kunnon lakan kun vetäsee pintaan niin kestävät myös sellaisina pitkään. Niitä liittimia on turha alkaa teurastamaan kun marmorilta saa hankittua adapterit, jolloin homma on etuvalojen osalta plug&play. Takavaloja varten pitää porata ja vähän takoa, että istuvat. Se ratin vaihto ei välttämättä ole niin helppo kun voisi kuvitella, koska airbageissa & rateissa on eroja riippuen valmistuskuukaudesta.Originally posted by lj123 View PostTarvitsin hieman rautalankaa tähän aiheeseen, vaikka näitä topicceja on kyllä tullut luettua.
Itsellä siis 99-vuosimallin auto, jossa Xenonit (eli D2" + H7), mutta tarkoituksen jossain vaiheessa päivittää facelift osia (valot, ratti), kunhan muu tekniikka on varmasti kunnossa (kiertokangen laakerit ja jakopää).
Vaihtoehtoina on esim. käytetyt facelift Hellat tai sitten kopiot. Autolla ajetaan vain kesäisin, joten perusvaloteho riittää. Mutta täällä on vähän ristiriitaista näkemystä siitä onko esim. kopioiden laatu sellainen, että menevät nopeammin huonon näköiseksi.
Mutta koska nyt on Xenon-valot, niin pitääkö uusien olla Xenonit vai käykö esim. tämä http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=280 ?
Ja onko noissa Hellan faceliftien asennuksessa muuta huomioitavaa kuin se, että liittimet vaativat hieman piuhojen yhdistelyä?
Leave a comment:
Leave a comment: