memebuy23buy

E39 facelift ajovalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Tietääkö joku eroaako xenon-projektori H7:sta muuten kuin kannaltaan?

    Onko heijastinosa, jossa siis joko H7 tai D2S kanta, muuten samanlainen? Minulla on kuskin puolen umpio nyt D2S-adapteri virityksellä, ja hyllyssä olisi brittiläine-xenon projektori. Idea olisi siis irrottaa heijastinosat molemmista ja rakentaa yksi euro-mallinen xenon-projektori.

    Tällä tavoin saisin sen xenon-kannan tuohon kuskin umpioonkin niin ei tarvitsisi sillä adpaterilla kikkailla.
    Brittimalli kääntyy euromalliksi kun kääntää vipua umpion päällä olevan korkin alta.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Tietääkö joku eroaako xenon-projektori H7:sta muuten kuin kannaltaan?

    Onko heijastinosa, jossa siis joko H7 tai D2S kanta, muuten samanlainen? Minulla on kuskin puolen umpio nyt D2S-adapteri virityksellä, ja hyllyssä olisi brittiläine-xenon projektori. Idea olisi siis irrottaa heijastinosat molemmista ja rakentaa yksi euro-mallinen xenon-projektori.

    Tällä tavoin saisin sen xenon-kannan tuohon kuskin umpioonkin niin ei tarvitsisi sillä adpaterilla kikkailla.

    Edit: yksinkertaistaen, pystynkö vaihtamaan sen metallilevyn, joka luo valokuvion, H7-projektorista xenon-projektoriin? Ei huvittaisi avata vain todetakseen ettei pysty.
    Last edited by lj123; 11-04-2017, 15:09.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Asensin facelift umpiot ja kaikki toimii paitsi kuskin puolen vilkku. Se vilkuttaa tuplanopeudella. Voiko syy olla johtoadapetereissa?

    Oikealla kytkin vilkun suoraan erilisellä pätkällä, joka oli umpiossa kiinni jo, kun adapterin pituus ei riittänyt. Vasemmalla vilkulle menee virta sen adapterin kautta jolla muutkin valot on kytketty.
    Eipä tuo muuta tainnut ollakaan kuin palanut vilkun polttimo syynä

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Asensin facelift umpiot ja kaikki toimii paitsi kuskin puolen vilkku. Se vilkuttaa tuplanopeudella. Voiko syy olla johtoadapetereissa?

    Oikealla kytkin vilkun suoraan erilisellä pätkällä, joka oli umpiossa kiinni jo, kun adapterin pituus ei riittänyt. Vasemmalla vilkulle menee virta sen adapterin kautta jolla muutkin valot on kytketty.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Dr.DW View Post
    Joo, mie just kattelin tuolta e-villestä, niin alle satkulla taitaisi tarpeelliset saada...
    On ne hyvä olla itsellä, eteenkin kun on hieman sellainen fiilis että niitä saattaa vielä tarvita... Heh.
    Ei niistä nyt noin paljoa tarvitse maksaa. Ebay:stä tilaamalla saa ~30€. Etsimällä vielä ehkä vähän halvemmalla saattaa löytää.

    Leave a comment:


  • Dr.DW
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Hyvä kun oli apua. Ellet itse halua noita piuhoja/softia hommata niin sovi jonkun foorumilaisen kanssa koodaamisesta. Toki hyvä nämä itselläkin olla, niin saa koodattua silloin kun tarvetta on.
    Joo, mie just kattelin tuolta e-villestä, niin alle satkulla taitaisi tarpeelliset saada...
    On ne hyvä olla itsellä, eteenkin kun on hieman sellainen fiilis että niitä saattaa vielä tarvita... Heh.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Dr.DW View Post
    On se tämäkin kyllä yhdenlainen harrastusmuoto. Välillä on kun runkeltaisi raastinrautaa-alkuun aika huvittavaa, mutta loppujenlopuksi kovin kivuliasta. Onneksi löytyy asiansa osaavaa vertaistukea!
    Näillä neuvoilla mie rupean säätämään!
    Oikeesti, isosti kiitoksia!
    Hyvä kun oli apua. Ellet itse halua noita piuhoja/softia hommata niin sovi jonkun foorumilaisen kanssa koodaamisesta. Toki hyvä nämä itselläkin olla, niin saa koodattua silloin kun tarvetta on.

    Leave a comment:


  • Dr.DW
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    BMW scanneria tulee käytettyä lähinnä VIN ja kilometrien vaihtamiseen. En ole kyllä huomannut, että siinä olisi koodaamista varten toiminto. Toki sillä voi lukea moduulin, mutta jos vaihdat LCMII->LCMIII niin eipä siellä ole samat parametrit, joten suoraan ei voi niitä sinne kirjoittaa. Itse olen LCM vaihdon hoitanut seuraavasti: moduuli paikalleen -> BMW scannerilla VIN&kilometrit -> NCS expertillä koodaus. Molemmat vaatii sitten oman piuhansa. Joo pitää olla tuo obd->20pin adapteri. Ei tarvitse olla suoraan 20 pin ja sellaisia piuhoja on aika vähän.
    On se tämäkin kyllä yhdenlainen harrastusmuoto. Välillä on kun runkeltaisi raastinrautaa-alkuun aika huvittavaa, mutta loppujenlopuksi kovin kivuliasta. Onneksi löytyy asiansa osaavaa vertaistukea!
    Näillä neuvoilla mie rupean säätämään!
    Oikeesti, isosti kiitoksia!

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Dr.DW View Post
    Ai hemmetti! Tämä helpotti paljon!! Kiitos. Minä jo vähän naama norsunv'tulla mietin; että tuolla pihamaalla könytä ja mittailla... Siitä modulista on täytynyt kosahtaa jotakin muuta.
    Joo´o... Varmaankin täytyy vielä kokeilla koodatulla modulilla... Eli eikun eBay:hyn ja e-villeen tilaamaan tarvikkeita... BMW Scanner 1.4:lläkö onnistuu koodata kaikki tarpeellinen? 16 pinnistä OBD:tä tuossa ei ole, vain 20-pyöreä.
    Ja toimiiko USB-16-20pin adapterihässäkällä, vai pitääkö olla suoraan 20 pinninen?
    BMW scanneria tulee käytettyä lähinnä VIN ja kilometrien vaihtamiseen. En ole kyllä huomannut, että siinä olisi koodaamista varten toiminto. Toki sillä voi lukea moduulin, mutta jos vaihdat LCMII->LCMIII niin eipä siellä ole samat parametrit, joten suoraan ei voi niitä sinne kirjoittaa. Itse olen LCM vaihdon hoitanut seuraavasti: moduuli paikalleen -> BMW scannerilla VIN&kilometrit -> NCS expertillä koodaus. Molemmat vaatii sitten oman piuhansa. Joo pitää olla tuo obd->20pin adapteri. Ei tarvitse olla suoraan 20 pin ja sellaisia piuhoja on aika vähän.

    Leave a comment:


  • Dr.DW
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kun toinen puoli syttyy, niin ongelma ei ole signaali puolella. Pikaisesti vilkaistuna sinne tulee vain yhteen johtoo signaali viikseltä, että molemmat pitkät päälle. Vilautukselle tulee omansa.
    Ai hemmetti! Tämä helpotti paljon!! Kiitos. Minä jo vähän naama norsunv'tulla mietin; että tuolla pihamaalla könytä ja mittailla... Siitä modulista on täytynyt kosahtaa jotakin muuta.
    Joo´o... Varmaankin täytyy vielä kokeilla koodatulla modulilla... Eli eikun eBay:hyn ja e-villeen tilaamaan tarvikkeita... BMW Scanner 1.4:lläkö onnistuu koodata kaikki tarpeellinen? 16 pinnistä OBD:tä tuossa ei ole, vain 20-pyöreä.
    Ja toimiiko USB-16-20pin adapterihässäkällä, vai pitääkö olla suoraan 20 pinninen?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Dr.DW View Post
    Lähinnä sitä, että kytkeytyykö se fetti kun vetää kahvasta pitkät päälle. Eli saako se ohjausjännitettä -ja paljonko sen pitäisi olla. Kun se fetti kuitenkin on mittaamalla ehjä. Enkä minä nyt usko, että olisin sen tinauksenkaan saanu tummellettua.. Sain aikoinaan pleikkariinkin, hyvällä menestyksellä Mod piirin tinattua... Ja tuossahan nyt tilaa oli ruhtnaallisesti

    Tuo BMW-Planet ei auennu... Pitää varmaankin kaivella vielä java jostakin.
    Kun toinen puoli syttyy, niin ongelma ei ole signaali puolella. Pikaisesti vilkaistuna sinne tulee vain yhteen johtoo signaali viikseltä, että molemmat pitkät päälle. Vilautukselle tulee omansa. Jos tuo toiminta kiinnostaa, niin kannattaa asetaa se java niin pääsee niitä sähkökaavioita katsomaan. Kuten sanoin, niin minä kyllä veikkaan, että vika on siinä LCM:ssä.

    Leave a comment:


  • Dr.DW
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mitä varten sä niitä liittimien johtoja olet alkanut mittailemaan kun vika on 95% todennäköisyydellä nyt siellä valomoduulin sisällä (koska se aiemmin syttyi mutta ei korjauksen jälkeen) :think. Kuten sanoin, niin kaikki sähköjohdot löytyy BMW-planet:lta.
    Lähinnä sitä, että kytkeytyykö se fetti kun vetää kahvasta pitkät päälle. Eli saako se ohjausjännitettä -ja paljonko sen pitäisi olla. Kun se fetti kuitenkin on mittaamalla ehjä. Enkä minä nyt usko, että olisin sen tinauksenkaan saanu tummellettua.. Sain aikoinaan pleikkariinkin, hyvällä menestyksellä Mod piirin tinattua... Ja tuossahan nyt tilaa oli ruhtnaallisesti

    Tuo BMW-Planet ei auennu... Pitää varmaankin kaivella vielä java jostakin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Dr.DW View Post
    Heh Koita kestää.. Eli, se keskimmäinen töpseli, joka menee siihen LCM:n. Niiden johtojen funktio ja alkuperä pitäisi saada pinneittäin selville... Ja minkälainen virta kulkee missäkin johdossa.
    Mitä varten sä niitä liittimien johtoja olet alkanut mittailemaan kun vika on 95% todennäköisyydellä nyt siellä valomoduulin sisällä (koska se aiemmin syttyi mutta ei korjauksen jälkeen) :think. Kuten sanoin, niin kaikki sähköjohdot löytyy BMW-planet:lta.

    Leave a comment:


  • Dr.DW
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mistä piuhasta sä nyt puhut? Kaukovalo polttimolle tulee 2 piuhaa ja LCM sisällä nyt ei kyllä pitäisi piuhoja olla, jos siellä ei ole mitään patentteja. :think. Sähkökaaviot löytyy BMW-planet:lta. Siellä ei toki ole moduulien sisäisiä kaavioita, mutta johdot näkyy.
    Heh Koita kestää.. Eli, se keskimmäinen töpseli, joka menee siihen LCM:n. Niiden johtojen funktio ja alkuperä pitäisi saada pinneittäin selville... Ja minkälainen virta kulkee missäkin johdossa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Dr.DW View Post
    Liekkö mikä sitten sen keskimmäisen "hituvirta" töpselin piuha, joka antaa ohjausjännitteen sille transistorille? Ja kuinka paljon sen jännitteen pitäisi olla?
    Ja mistä se tarkalleenottaen tulee?
    Kyselyikä...
    Mistä piuhasta sä nyt puhut? Kaukovalo polttimolle tulee 2 piuhaa ja LCM sisällä nyt ei kyllä pitäisi piuhoja olla, jos siellä ei ole mitään patentteja. :think. Sähkökaaviot löytyy BMW-planet:lta. Siellä ei toki ole moduulien sisäisiä kaavioita, mutta johdot näkyy.

    Leave a comment:

Working...
X