memebuy23buy

E39 facelift ajovalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JiiVee92
    replied
    Aikani pyörittelin umpiota käsissäni, ja totesin "olkoot perkele"
    No onhan niitä oppirahoja välillä maksettava.

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    EvoX- R2 ainakin menee melko bolt on. jos haluaa sen shroudin kanssa tasan niin joutuu vähän hiomaan

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Enpä usko, että olisi liian syvällä, ja korkeudensäätömoottoria ei saa paikalleen kun tuo törmäys estää projektoripaketin riittävän liikkeen.

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    No pitääpä huomenna töiden jälkeen vingutella, ja katsoa, että onnistuuko.
    Ja noissa kuvissa valot on pyöritelty melko ylös, mitä alemmas ruuvaa, niin sitä pahemmaksi "törmäyskurssi" tulee.
    Onko rojektori-paketti ruuvattu säätöruuveilla liian syvälle umpioon?

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    No pitääpä huomenna töiden jälkeen vingutella, ja katsoa, että onnistuuko.
    Ja noissa kuvissa valot on pyöritelty melko ylös, mitä alemmas ruuvaa, niin sitä pahemmaksi "törmäyskurssi" tulee.

    Leave a comment:


  • gedu
    replied
    Noh, audipuolella moneen malliin on "morimoto H1" rojektorit muka ihan tuosta vaan, kunhan saat umpion purettua... no ei muuten vittu ole, vaati modia kiinnitysreikiin ja yksi kiinnitystappi pitää taikoa ihan muualle jne

    Itselleni on nyt tulossa EvoX-R 2.0 rojektorit ensiviikolla, ja ajattelin ne ennen syyspimeitä saada asennettuakkin. Kerron kokemuset sitten

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Onkos muilla ollut evox-r asentelussa kuvien kaltaista tilanpuutetta? Vingullahan tuosta selviää, mutta ihmetyttää, kun kukaan ei ole koskaan maininnut tuollaisesta pikku vinguttelun tarpeesta.
    Last edited by JiiVee92; 09-05-2019, 16:04.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Tuorein tieto mitä löysin, on että 1.10.2000 jälkeen pitää olla xenoneilla automaattinen korkeudensäätö

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Kyllä ne auki lähtee kohtuu vaivalla myös nämä uudemmat kovemmalla liimalla liimatut. Kuumailmapuhaltimella ja mattopuukolla (kunnollinen, ei siis katkoteräveitsi), yms. millä saa kammettua.
    Vanhat umpion lasithan tuossa sulaa ja ne uusittava, mutta valojen rungot säilyy kun niitä ei tarpeettomasti hehkuta.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Tilanne niiden umpioiden kanssa on se, että ne eivät ole kovinkaan sameat, vaan se valo ei sieltä projektorista tiehen tule. Lisäksi niissä linsseissä on jotain korjauksia tehty sulattamalla just siihen lähivalon kohtaan.
    Niin ja auto on otettu käyttöön 6.2.2004 vaikka valmistettu 2003
    Last edited by JiiVee92; 18-04-2017, 08:10. Reason: Typojen korjausta

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Muistaakseni noin vanhaan laki ei vaadi aut. korkeudensäätöä.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Sigun toukasta on orkkis lahogeeniprojektorit, ja umpion "lasit" siinä kunnossa, että jotain pitäisi tehdä. Xenonien laittaminen kävi mielessä. Umpiot, ballastit ja automaattisen korkeudensäädön tarviin, lampunkastelijat on jo, riittääkö xenonien lisääminen auton varustelistalle, ja sitten tällä muokatulla listalla koodaaminen, vai meneekö valomoduli vaihtoon? Testaako se katsuri tuota automaattisen korkeudensäädön olemassaoloa, kunhan sen manuaalisäätörullan ottaa pois näkyvistä?

    Nämä -03 umpiothan ovat lukemani mukaan sen verran kovalla liimalla kasattu, että niihin on aika turhaa haaveilla laittavansa xenonprojektoreita ja sellaisia "laseja" joissa on xenonille hyväksymismerkintä.
    Jos sinulla ei ole kiillotuskonetta, niin kokeilin ensin tuolta alue-osiosta kysyä jos joku lainaisi tai kiillottaisi ne linssit. Se voi auttaa jo paljon.

    Kyllä noita ikiliimaumpioita on avattu. Se vaatii vain dremelin, aikaa ja hermoja.

    Mutta ymmärtääkseni tuo automaattinen korkeuden säätö vaatii kyllä sitä työtä myös. Mahtaako kannattaa rahallisestikaan noin vanhaan autoon.

    Edit: jaa, eipä se korkeudensäätö ainakaan osiensa puolesta taida niin hankala ja kallis homma ollakaan, ainakaan jos on paikka tehdä itse.
    Last edited by lj123; 18-04-2017, 06:45.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Sigun toukasta on orkkis lahogeeniprojektorit, ja umpion "lasit" siinä kunnossa, että jotain pitäisi tehdä. Xenonien laittaminen kävi mielessä. Umpiot, ballastit ja automaattisen korkeudensäädön tarviin, lampunkastelijat on jo, riittääkö xenonien lisääminen auton varustelistalle, ja sitten tällä muokatulla listalla koodaaminen, vai meneekö valomoduli vaihtoon? Testaako se katsuri tuota automaattisen korkeudensäädön olemassaoloa, kunhan sen manuaalisäätörullan ottaa pois näkyvistä?

    Nämä -03 umpiothan ovat lukemani mukaan sen verran kovalla liimalla kasattu, että niihin on aika turhaa haaveilla laittavansa xenonprojektoreita ja sellaisia "laseja" joissa on xenonille hyväksymismerkintä.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Voin kertoa, että ihan samat palikat on H7 ja xenon-projektoreissa. Linssiä en nyt kuitenkaan mitannut.

    Mutta meni siis niin, että pystyin ottamaan sen valokuviolevyn tuosta H7:sta ja laittamaan siihen alunperin brittiläiseen xenon-projektoriin.

    PS. En enää ikinä halua avata yhtäkään umpioita.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Brittimalli kääntyy euromalliksi kun kääntää vipua umpion päällä olevan korkin alta.
    Juu, on kokeiltu, mutta se tekee siitä kuviosta vain tasaisen. Esim. valojen kohdistaminen oikein on hankalampaa.

    Tuo britti-versio oli siis oikeassa umpiossa, ja vaihdoin sen tänään euro-malliseen.
    Last edited by lj123; 11-04-2017, 15:14.

    Leave a comment:

Working...
X