Originally posted by e30_M-tech1
View Post
E39 facelift ajovalot
Collapse
X
-
Originally posted by e30_M-tech1 View PostTällaset lähtis kaiketi tilaukseen:
Ajovalosarja -Depo- H7/H7 facelift look valkoisilla vilkuilla ilman xenonia - 63120024985, 63 12 0 024 985, 0024985, 63120024985D - Sopii malleihin: E39
Noissa epäilyttää toi faceliftatus look, mahtaako nämä sopia??:think
Lueskelin etteivät prefacelit ja facelift käy keskenään ellei vaihda peltejä edestä oma siis on facelift
Liittimet ovat kylläkin erilaiset prefaceliftissä ja faceliftissä.
Leave a comment:
-
-
Ok
Originally posted by peto2 View PostProjektorin taustan peilipinta hilseilee pois ja palaa mustaksi niin ei tuu valoa.. Eikä saa varaosia.
Ajovalosarja -Depo- H7/H7 facelift look valkoisilla vilkuilla ilman xenonia - 63120024985, 63 12 0 024 985, 0024985, 63120024985D - Sopii malleihin: E39
Noissa epäilyttää toi faceliftatus look, mahtaako nämä sopia??:think
Lueskelin etteivät prefacelit ja facelift käy keskenään ellei vaihda peltejä edestä oma siis on facelift
Leave a comment:
-
-
Originally posted by e30_M-tech1 View PostUutena ois todella kalliit hellan umpiot, niin löytyykö niihin osia?
Omassa ei mene enää leimalla valotehon takia läpi, himmeenä ei ole umpion muovi, vaan repsikanpuolen ajovalo, polttimon vaihto ei auttanut..
Valoteho on siis heikko kun ois polttimo pimeenä
Kaikki valot, rinkulat pitkät sekä ajovalo toimii.
Leave a comment:
-
-
Onko Hellan angeleihin varaosia?
Uutena ois todella kalliit hellan umpiot, niin löytyykö niihin osia?
Omassa ei mene enää leimalla valotehon takia läpi, himmeenä ei ole umpion muovi, vaan repsikanpuolen ajovalo, polttimon vaihto ei auttanut..
Valoteho on siis heikko kun ois polttimo pimeenä
Kaikki valot, rinkulat pitkät sekä ajovalo toimii.
Leave a comment:
-
-
Vilkuista tuli mieleen, että on muuten ihan törkeen kirkaat vilkut näissä. Puolen kilsan päässä olevat opastetaulutkin vilkuu vilkun tahtiin.Riittäs ehkä vähän heikommatkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hietase View PostSata astetta ja siten ettei kosketa uunin metalliosia? Varttitunti? Puoli tuntia?
Mulla hoitui ihan hiustenkuivaajalla tuo irrotus enkä edes kaivellut vanhoja massoja liiemmin pois vaan lämmitin asentaessa massaa ja lisäsin ohuelti uutta päälle. Umpion vilkun puolella on sitten ruuvi tai kaksi. Merkkaa seinään jollain valokeila ja tee umpio kerrallaan niin voit verrata korkeutta merkkeihin ja toiseen valoon. Älä koske vilkun heijastinpintaan lähtee pinta rättiin kun sitä pyyhkii.
JM
Leave a comment:
-
-
Jos vaihdat ne säätötapit, niin sen mustan muovinosan irrotuksessa kannataa olla tarkkana, ettei mene ne parkkirinkulat poikki. Ja kannattaa katsoa niistä vanhoista tapeista, missä syvyydessä ne suunnilleen on ja ruuvata uudet samaan syvyyteen. Näin ne pitäis olla jo "sinne päin" säädöissä valmiiksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostItsellä oli umpoissa valmistusvuotena 2004 ja ihan sillä helposti lämmitettävällä liimalla olivat.
Uuniin vaan niin hoituu kaikkein helpommalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hietase View PostMonenlaisia kirjoituksia lukenut siitä ajankohdasta, jonka jälkeen umpiot ovat ikiliimalla kasatut. Pitää luottaa siihen missä sanottiin, että 06/2002 jälkeen valmistetuissa autoissa on ikiliimat... Riittääkö siihen pehmeämpään liimaan hiustenkuivaaja vai kannattaako hommata kuumailmapuhallin?
Uuniin vaan niin hoituu kaikkein helpommalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostJos lasi on butyylillä kiinni, niin sen irrottaa alle viidessä minuutissa kuumailmapuhallinta käyttäen, eikä vaadi lehmän hermoja, toisin kuin kikkailu ilman irrotusta.
Juuri vaihdoin uudet djauton pleksit
Asettuivatko ihan sujuvasti, eli onko istuvuus hyvä? Butyylimassallako laitoit kiinni?
Hommasin myös uudet säätötapit, vaikka nykyiset ovatkin ehjät. Ne ovat kuitenkin alkuperäiset 06/2002, joten lienee fiksua vaihtaa jos umpio on kerran auki?
Monenlaisia kirjoituksia lukenut siitä ajankohdasta, jonka jälkeen umpiot ovat ikiliimalla kasatut. Pitää luottaa siihen missä sanottiin, että 06/2002 jälkeen valmistetuissa autoissa on ikiliimat... Riittääkö siihen pehmeämpään liimaan hiustenkuivaaja vai kannattaako hommata kuumailmapuhallin?
Autossani on automaattinen korkeudensäätö (ilmaperä ja xenonit). Pitääkö tappien vaihdon jälkeen silti itse jotenkin säätää ajovaloja?
Arvostaisin jos joku kyseiset hommat suorittanut voisi vinkata ne tarkat paikat, joiden yhteydessä homman saa töpeksittyä. Osaisi varoa hieman etukäteen. Tarkoituksena siis vaihtaa sekä pleksit, että säätötapit. (Ja ainakin tämän forumin kirjoitukset aiheeseen liittyen on luettu.)
Leave a comment:
-
-
Lyhyiden ja pitkien suuntaus?
Olisi varmaan itsekin pitänyt ottaa vertailuksi kuvat tuosta pitkien ja lyhyiden suhteesta. Nyt näyttäisi, että pitkä näyttää liian korkealle ja on ehkä hieman liian keskellä? Miten tuota kannattaisi korjata vai jätänkö näin? 6m matkaa ja Evox-R 2 projektori. Vasemman puolen lamppu.
Last edited by Playpig; 15-01-2018, 17:20.
Leave a comment:
-
-
Turahommiksieni noiden päivitettyjen evox-r projektoreiden kanssa. Vanha versio kävi suoraan paikoilleen. Nuo uudet linssit/rungot jäi aika kauaksi siinä valojen "kromiosasta" ja joutu patentoimaan kiinnityksen kanssa. Varmaan 10mm lähemmäs piti saada projektoria että istu omaan silmään nätisti.
En tiiä sitten onko eroa halogeeni/xenon versioiden välillä noissa valon sisällä olevissa kromiosissa. Nuo mihin nyt tein oli alkuperäiset halogeenit ja vuosi sitte tein xenoneille. :think
Pinnapulteista otin rikat pois ja laitoin 5mm poralla poratut m5 jatkomutterit spacereiksi, joilla sai projektorin oikeaan korkoon. Sitten säätelin pitkien/lyhyiden valokuviot vastaavaksi kuin alkuperäisenä.
Laitoin vaihteeksi ledeillä sekä pitkät että lyhyet. Xenonit ois ollu tehokkaammat, mutta kokeillaan ledejä välillä.
Projektorin runko hyvin lähellä tuota kromiosaa, vastaavasti kuin oe halogeenissä.
Tuolleen sai koron kohdalleen, vaati vielä poratut m5 mutterit spacereiksi myös toiselle puolelle että kierrettä jäi m4 lukkomutterin kohdalle. Tuo "pinnapultti" vähän huono tähän tarkoitukseen jos projektorin korkoa meinaa muuttaa alkuperäisestä, pinnapultissa on vajaa 5mm halkaisijalla se juuriosa ja m4 kierre lukkomutterilla. Ois voinu jättää nuo kumit pois, kun sai kiriä "pohjaan" asti kaikki neljä mutteria ja pitkien/lyhyiden suhde oli sama kuin aiemminkin.
Tuolleen seinään merkkailin valokuvion reunoja (lyhyet) ja kirkkauden keskipisteen (pitkät) ennen projektoreiden vaihtoa ja sitten tarkistus/säätö uudella setupilla. Oik. ja vas. valo toki eri värisellä teipillä, oisko joku 6m ollu matkaa tässä vaiheessa. Pitää pihalla vielä pitemmällä matkalla käydä kattomassa että on ok.
Last edited by bemmeri; 05-01-2018, 20:41.
Leave a comment:
-
Leave a comment: