memebuy23buy

E39 523i ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8094
    • Willähde

    #31
    Originally posted by peto2 View Post
    akussa kenkä huonosti, akun maajohto, valmiiksi viallinen akku, virtaongelmaan viittaa lujaa
    Tää kenkäjuttu kävi itelläki mielessä mut tavaraa kontissa nyt sen verran ettei päässy kattelee.
    Täytyy jotenki saada johonki toi aamulla ettei tuu turhia sakkoja..
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • BMWSaloon
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 281

      #32
      myöhässä
      Last edited by BMWSaloon; 07-02-2010, 20:56. Reason: myöhästyin.

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8094
        • Willähde

        #33
        Akunkengän siirto ja heiluttaminen sytytti takakonttiin valon, tämän jälkeen kaikki valot mittaristossa syttyi ja auto käynnistyi.
        Siis avaimesta kääntämällä ei vaan akunkenkää heiluttamalla

        Kävin ostamassa halpis akunkenkärassin ja putsasin +navan ja sen kengän hapettumista.
        Auto käyntiin ja ei mitään ongelmaa. Pienestä se voi olla kiinni.. Kerrankin näin
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Starck
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 119
          • Ulvila

          #34
          Lainataan vähän vanhaa topocia.
          Liimailin eilen venttiilit jumekseen, siirto pihalta talliin auto siis kävi noin 2min. Tänään ei aluksi millään käyntiin nyt käy kun vahtii kaasua röpeltää ja paukkuu kohta kaksi tuntia käyttänyt autoa mutta ei käy tyhjäkäyntiä vieläkään. Ehdotuksia mitä pitäisi seuraavaksi puuhailla? Antaa fueltrim limit bank 1 ja 2 hälyjä tasaseen tahtiin. Pitäiskö se kampiakselin anturi vaihdella? Kuinka nopeesti liimat yleensä lähtee?

          Comment

          • Starck
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 119
            • Ulvila

            #35
            Originally posted by Starck View Post
            Lainataan vähän vanhaa topocia.
            Liimailin eilen venttiilit jumekseen, siirto pihalta talliin auto siis kävi noin 2min. Tänään ei aluksi millään käyntiin nyt käy kun vahtii kaasua röpeltää ja paukkuu kohta kaksi tuntia käyttänyt autoa mutta ei käy tyhjäkäyntiä vieläkään. Ehdotuksia mitä pitäisi seuraavaksi puuhailla? Antaa fueltrim limit bank 1 ja 2 hälyjä tasaseen tahtiin. Pitäiskö se kampiakselin anturi vaihdella? Kuinka nopeesti liimat yleensä lähtee?
            Kovemmilla kierroksilla tuntuisi voimaa olevan mutta tyhjää ei käy millään välillä paukkuu tuolta pakosarjojen suunnalta.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8282
              • Järvikylä (Nakkila)

              #36
              Jos pääsee ampumaan imusarjaan niin herkästi lähtee tyhjäkäynnin säädin irti. Aloita imuvuotojen tutkimisella.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Starck
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 119
                • Ulvila

                #37
                Originally posted by peto2 View Post
                Jos pääsee ampumaan imusarjaan niin herkästi lähtee tyhjäkäynnin säädin irti. Aloita imuvuotojen tutkimisella.
                Just noitten vuotojen takia se tallissa olikin, laitoin uuden huohittimen ja kaikki letkut, myös tuo imuletku on uusi joka tulee ilmamassamittarille. Tsekkaan vielä koko hoidon kertaalleen läpi. Toimivasta kamppeesta testattiin tuota kampuran anturia mutta ei auttanut ongelmaan sekään. Niin juu auto on 523ia 98 m52b25 myllyllä.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  #38
                  Originally posted by Starck View Post
                  Just noitten vuotojen takia se tallissa olikin, laitoin uuden huohittimen ja kaikki letkut, myös tuo imuletku on uusi joka tulee ilmamassamittarille. Tsekkaan vielä koko hoidon kertaalleen läpi. Toimivasta kamppeesta testattiin tuota kampuran anturia mutta ei auttanut ongelmaan sekään. Niin juu auto on 523ia 98 m52b25 myllyllä.
                  Tulikohan tyhjäkäyntisäätimeen johto kunnolla kiinni tai säädin imusarjaan tiiviisti?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Starck
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 119
                    • Ulvila

                    #39
                    Originally posted by janke View Post
                    Tulikohan tyhjäkäyntisäätimeen johto kunnolla kiinni tai säädin imusarjaan tiiviisti?

                    Täytyy tuo vielä tosiaan tarkastaa, Olisikohan ampunut sen irti kun oli tosiaan tuo liimaventtiili hässäkkä. Kiitokset vinkeistä meinasi jo usko loppua että mitähän nyt tehdään. Ilman IMMää jaksaa juuri röpöttää n. 500rpm tyhjäkäyntiä joka varmaankin siis viittaa juurituohon radikaaliin imuvuotoon ja sitä kautta tuonne tyhjäkäyntisäätimeen.

                    Comment

                    • Starck
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 119
                      • Ulvila

                      #40
                      Originally posted by Starck View Post
                      Täytyy tuo vielä tosiaan tarkastaa, Olisikohan ampunut sen irti kun oli tosiaan tuo liimaventtiili hässäkkä. Kiitokset vinkeistä meinasi jo usko loppua että mitähän nyt tehdään. Ilman IMMää jaksaa juuri röpöttää n. 500rpm tyhjäkäyntiä joka varmaankin siis viittaa juurituohon radikaaliin imuvuotoon ja sitä kautta tuonne tyhjäkäyntisäätimeen.
                      Kiitokset Janke ja Peto2, tyhjäkäyntisäädin oli pullahtanut imusarjasta irti kuten aavistelittikin.
                      Hetken se tuossa "humppaili" seoksia kohdilleen ja nyt käy kuten ennenkin, ei ole Inpaa niin adaptaatioiden nollaus ei onnistu.
                      Täytyy lyödä paketti vaan nippuun ja lähteä kylille vähän rullailemaan

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        #41
                        Originally posted by Starck View Post
                        Kiitokset Janke ja Peto2, tyhjäkäyntisäädin oli pullahtanut imusarjasta irti kuten aavistelittikin.
                        Hetken se tuossa "humppaili" seoksia kohdilleen ja nyt käy kuten ennenkin, ei ole Inpaa niin adaptaatioiden nollaus ei onnistu.
                        Täytyy lyödä paketti vaan nippuun ja lähteä kylille vähän rullailemaan
                        Joo, Peto2 tämän ratkaisi! Mulla vain joskus hajosi tuo icv ja oireet olivat samat. Toisella kertaa se ei ollut kunnolla paikallaan, eli tiiviste oli rutussa ja oireet jälleen samat. Puhdistitko sen luistin siitä säätimestä? Vai oliko tarvetta?
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Starck
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2012
                          • 119
                          • Ulvila

                          #42
                          [QUOTE=janke;3868442]Joo, Peto2 tämän ratkaisi! Mulla vain joskus hajosi tuo icv ja oireet olivat samat. Toisella kertaa se ei ollut kunnolla paikallaan, eli tiiviste oli rutussa ja oireet jälleen samat. Puhdistitko sen luistin siitä säätimestä?

                          Juu, putsasin vaikkei kovin "kuppanen" ollutkaan silloin kun tein tuota imuremonttia.
                          Nyt löin vaan takasin paikalleen hätäpäissäni, olis varmaan ollu järkevää vielä tsekata kun paukutti "kuraa" sieltä avonaisista venttiileistä.

                          Öljypohjaan huohottimelta menevä letku oli aivan purkkaa taasen vaikka vasta 90 000km sitten sen vaihdoin muita näkyviä vikoja ei letkuissa muuten ollut mutta vaihtelin ne kumminkin uusiin. Huohottimelta venakopalle menevä letku melkein täynnä keltaista mämmiä, vielä jäi tulppien vaihto yms pikkuhommia 300 000km huollosta tekemättä.

                          Nyt kerätään kumminkin ensin vähän motivaatiota puuhasteluun, ei tee heti taas mieli alkaa roplata kun tässä remontissa meni 3 päivää ja usko onnistumisen suhteen oli jo koetuksella

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            #43
                            [QUOTE=Starck;3868510]
                            Originally posted by janke View Post
                            Joo, Peto2 tämän ratkaisi! Mulla vain joskus hajosi tuo icv ja oireet olivat samat. Toisella kertaa se ei ollut kunnolla paikallaan, eli tiiviste oli rutussa ja oireet jälleen samat. Puhdistitko sen luistin siitä säätimestä?

                            Juu, putsasin vaikkei kovin "kuppanen" ollutkaan silloin kun tein tuota imuremonttia.
                            Nyt löin vaan takasin paikalleen hätäpäissäni, olis varmaan ollu järkevää vielä tsekata kun paukutti "kuraa" sieltä avonaisista venttiileistä.

                            Öljypohjaan huohottimelta menevä letku oli aivan purkkaa taasen vaikka vasta 90 000km sitten sen vaihdoin muita näkyviä vikoja ei letkuissa muuten ollut mutta vaihtelin ne kumminkin uusiin. Huohottimelta venakopalle menevä letku melkein täynnä keltaista mämmiä, vielä jäi tulppien vaihto yms pikkuhommia 300 000km huollosta tekemättä.

                            Nyt kerätään kumminkin ensin vähän motivaatiota puuhasteluun, ei tee heti taas mieli alkaa roplata kun tässä remontissa meni 3 päivää ja usko onnistumisen suhteen oli jo koetuksella
                            Joo, se motivaatio on itsellänikin vähän kateissa kun pitäisi tehdä tuolle autolle yhtä sun toista.
                            Sen huomannut, että separaattori pitää uusia usein tai ainakin kerta vuoteen puhdistaa. En tiedä mitenkä se ainakin omassa autossa on niin pirun kriittinen osa? Aina separaattori huollon jälkeen auto herää henkiin ja tuntuu että tullut aina 100hp lisää
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Starck
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2012
                              • 119
                              • Ulvila

                              #44
                              [QUOTE=janke;3868511]
                              Originally posted by Starck View Post

                              Joo, se motivaatio on itsellänikin vähän kateissa kun pitäisi tehdä tuolle autolle yhtä sun toista.
                              Sen huomannut, että separaattori pitää uusia usein tai ainakin kerta vuoteen puhdistaa. En tiedä mitenkä se ainakin omassa autossa on niin pirun kriittinen osa? Aina separaattori huollon jälkeen auto herää henkiin ja tuntuu että tullut aina 100hp lisää
                              No juu, kyllä ne kadonneet pollet tuli taas tuolla remontilla takaisin, itsellä meni nyt neljäs separaattori paikalleen 90 tonnin ajolla. Eli pyöreesti kahden vuoden välein/ 30tonnia ollut mulla vaihtoväli.

                              Olisi pitänyt jo vaihtaa aiemmin, dumppaili välillä kickdownilla ja muutenkin tehot kateissa. Tänään sai taasen hymyssä suin kruisailla kun kaikki toimi niinku pitääkin.

                              Tosin mulla tulee vedettyä 30km suuntaansa työmatkaa per päivä niin ei hirveästi kerryttää noita majoneeseja ainakaan tuonne venttiilikopalle asti.

                              Comment

                              Working...
                              X