Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530 D etupää ravistaa. Levyt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skyhigh
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 64
    • Oulu

    E39 530 D etupää ravistaa. Levyt?

    Alkoi tuossa yhtäkkiä ravistaa rattia kevyessä jarrutuksessa. Olettaisin että levyt kierot, olenko oikeassa? Kaupunkinopeuksissa ei juuri tunnu mutta tien päällä kyllä. Mites on, oletteko saksan ebay:tä käyttäneet uusien ostossa? Tällaiset bongasin, passannevat omaani, kuka kertoo...?:think Entä Suomen puolella, mistä uusia kannattaisi edullisesti kysellä?



    Danke schön jo etukäteen!
    F07 530 Gt -11
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    tuskimpa ne levyt kierot on vaikka levyt vaihtamalla saatkin tutinat ois kuukaudeksi.. puslajumppaa
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • toperi
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 105

      #3
      Originally posted by skyhigh View Post
      Alkoi tuossa yhtäkkiä ravistaa rattia kevyessä jarrutuksessa. Olettaisin että levyt kierot, olenko oikeassa? Kaupunkinopeuksissa ei juuri tunnu mutta tien päällä kyllä. Mites on, oletteko saksan ebay:tä käyttäneet uusien ostossa? Tällaiset bongasin, passannevat omaani, kuka kertoo...?:think Entä Suomen puolella, mistä uusia kannattaisi edullisesti kysellä?



      Danke schön jo etukäteen!

      mulla asia oli juurikin noin. tarvikelevyt olivat uuden veroiset mutta jostain syystä menneet kieroon. orkkikset tilalle ja ravistukset katos

      Comment

      • surface
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 257

        #4
        Kyllä itselläni ainaki ravisti kun levyt oli kierot. Bremboja saa AD-varaosista muistaakseni 130€:lla, siis pelkät etulevyt. Auto tosin E46 330d, vai meneekö noihin samat levyt, sitä en tiiä.
        E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

        Comment

        • 328 e36
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 488
          • pori

          #5
          Originally posted by skyhigh View Post
          Alkoi tuossa yhtäkkiä ravistaa rattia kevyessä jarrutuksessa. Olettaisin että levyt kierot, olenko oikeassa? Kaupunkinopeuksissa ei juuri tunnu mutta tien päällä kyllä. Mites on, oletteko saksan ebay:tä käyttäneet uusien ostossa? Tällaiset bongasin, passannevat omaani, kuka kertoo...?:think Entä Suomen puolella, mistä uusia kannattaisi edullisesti kysellä?



          Danke schön jo etukäteen!
          Eiköhän siellä ole tässäkin tapauksessa mennyt joku pusla väljäksi, On paljon todennäköisempi vaihtoehto kuin laikat.. Levyjä ollaan vaan aina ensimmäiseksi vaihtamassa, ja usein ihan turhaan. Täristääkö jarrupolkimessa yhtään?
          e36 320 cabrio.
          e36 328 coupe.

          Comment

          • casino
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 663
            • Keski-Suomi

            #6
            Originally posted by skyhigh View Post
            Alkoi tuossa yhtäkkiä ravistaa rattia kevyessä jarrutuksessa. Olettaisin että levyt kierot, olenko oikeassa? Kaupunkinopeuksissa ei juuri tunnu mutta tien päällä kyllä. Mites on, oletteko saksan ebay:tä käyttäneet uusien ostossa? Tällaiset bongasin, passannevat omaani, kuka kertoo...?:think Entä Suomen puolella, mistä uusia kannattaisi edullisesti kysellä?



            Danke schön jo etukäteen!
            Annan ääneni REAKTIOTANKOJEN puslille... ja alatukivarsille.... omanikin täristi jarruttaessa ja tuli noiden vaihtamisella kyllä kuntoon.
            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

            e39 -530d touring 11/1999
            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

            Comment

            • 530D M-Sport
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 110
              • Tampere

              #7
              Paljos muuten suunnilleen maksaa tollanen pusla keikka töineen??

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #8
                Originally posted by 530D M-Sport View Post
                Paljos muuten suunnilleen maksaa tollanen pusla keikka töineen??
                Itselle E39 eteen seuraavalla reseptillä:
                Osat saksasta ebay.de: Meyle reaktiotangot, tukivarret ja raidetangot täydellisinä 305€ sis pk.
                +hammastankojen suojakumit ja klemmarit 24€ merkkiliikkestä.
                Työt sisältäen 4-pyöräsuuntauksen n. 240€
                ~550€ koko roska
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • skyhigh
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 64
                  • Oulu

                  #9
                  Danke kaikille kyselyyn osallistujille, palkintonne lähtee pikapuolin...
                  Ei, poljin ei täristä painettaessa. Joten kun kerran ääniä tuli sekä levyille ja tuki-ym. varsille, taidan lähteä kohti autotohtoria. Jospa siellä asian laita selviää. Ittellä kun taitoa ei ole....
                  F07 530 Gt -11

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #10
                    Originally posted by skyhigh View Post
                    Danke kaikille kyselyyn osallistujille, palkintonne lähtee pikapuolin...
                    Ei, poljin ei täristä painettaessa. Joten kun kerran ääniä tuli sekä levyille ja tuki-ym. varsille, taidan lähteä kohti autotohtoria. Jospa siellä asian laita selviää. Ittellä kun taitoa ei ole....
                    Ehkä joku kokeneempi foorumilainen voisi auttaa :think
                    Nimittäin alustan pienet välykset eivät tule yleensä edes katsastuksessa ilmi vaikka alusta tutisee ja vetelee ajossa. Jos tärinät on pahimmillaan 70-100km/h vauhdissa jarrutettaessa niin silloin se tulee väljistä puslista/nivelistä.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • m50-power
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 38
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Itselle E39 eteen seuraavalla reseptillä:
                      Osat saksasta ebay.de: Meyle reaktiotangot, tukivarret ja raidetangot täydellisinä
                      Laitatin omaani (530d Touring, e39) juuri tuon osasarjan. Hyvä tuli muutoin, paitsi jarrutuksessa esiin tuleva ratin tärinä jäi. Seuraavaksi sitten levyt (+palat) uusiksi, niin toivottavasti viimeisetkin tärinät häviää.

                      Comment

                      • Bemujehu
                        Newbiemmer
                        • Aug 2005
                        • 22

                        #12
                        Tärinästä vielä

                        Kyseessä E39 525dA Touring vm 02.
                        Haasteena myös ko tärinä mutta sillä mausteella että vaihdettaessa uudet levyt tärinä katoaa mutta ilmaantuu n. 3 viikon ajon jälkeen. Nyt vaihdettu kahdet levyt ja molemmilla kerroilla sama homma. Tuo pusla asia kuulostaa ihan asialliselta ja järkeenkäypältä, mutta en ymmärrä miksi tärinä sitten katoaisi levyt vaihtamalla ja miksi ilmaantuu hetken ajon jälkeen. Onko tällaisesta kenellä kokemuksia?
                        Tärinä on voimakas juuri n. 70-100 km/h:n jarrutuksesta, hitaasta vauhdista varovasti pintajarruttamalla hidastus on nykivää = levyjen kierous?
                        On yhdet uudet levyt tallissa palojen kera, mietin vaan että käynkö niitä vaihtamaan kolmatta kertaa vai hakisiko puslapakettia sitä ennen.
                        Se että täristääkö poljinta, tarkastellaan kohta.

                        Comment

                        • Tomi T
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 3831
                          • Nokia

                          #13
                          Originally posted by Bemujehu View Post
                          mietin vaan että käynkö niitä vaihtamaan kolmatta kertaa vai hakisiko puslapakettia sitä ennen.
                          Se että täristääkö poljinta, tarkastellaan kohta.
                          Niin, kannattaisiko vaihtaa levyt KOLMANNEN kerran vai ne reaktiotangot (tai pelkät puslat jos välttämättä ne vaan haluat)?

                          Ei kannata vaihtaa levyjä enää..
                          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                          ex. 53*BMW

                          Comment

                          • Bemujehu
                            Newbiemmer
                            • Aug 2005
                            • 22

                            #14
                            teknistä selvitystä

                            Joo kyllä ymmärrän että ei kannata moneen kertaan samoja osia vaihtaa mutta haenkin nyt selvitystä että miksi tärinä sitten levyjen vaihdolla häviää ja ja tulee uudelleen, miten puslat / tangot ja muut releet siihen vaikuttaa?
                            Voi olal hiukan pakkomielteistä selvyyden hakemista ja lähestelee sadomasokistista insinööripornoa mutta mieli vaan on sellainen että haluaa ymmärtää perimmiten että MIKSI?

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8257
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              Originally posted by Bemujehu View Post
                              Joo kyllä ymmärrän että ei kannata moneen kertaan samoja osia vaihtaa mutta haenkin nyt selvitystä että miksi tärinä sitten levyjen vaihdolla häviää ja ja tulee uudelleen, miten puslat / tangot ja muut releet siihen vaikuttaa?
                              Voi olal hiukan pakkomielteistä selvyyden hakemista ja lähestelee sadomasokistista insinööripornoa mutta mieli vaan on sellainen että haluaa ymmärtää perimmiten että MIKSI?
                              siinähän on se että uuden tai sorvatun levyn pinta on tasalaatuista koko kierroksella = jarruttaessa tukivarsiin kohdistuu tasainen voima. kun taas kuluneiden levyjen pinta ei ole enää tasalaatuista vaikka silmällä siltä näyttääkin = jarruttaessa tukivarsiin kohdistuva voima ei ole tasainen vaan vaihtelee levyn pinnanvaihteluiden mukaan ja kun löystyneet puslat joustavat liikaa ja alkavat resonoimaan herkimmin 70-100km/h joka ilmenee sitten jarruttaessa tärinänä
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎