E39 M5 lämpömittari hyppää tappiin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    #16
    Mikä merkkistä puhdistusainetta käytit?
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1303
      • Kainuu

      #17
      Originally posted by Jamppa1983 View Post
      Mikä merkkistä puhdistusainetta käytit?
      WURTH kontakti spray. Tein vielä siten että pienellä meisselillä väänsin liittimen vastin kappaleita vähän soikeiksi että muotoituvat anturin pikkeihin tiukasti.
      BMW i5 M60, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

      Comment

      • roadmovie
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 73

        #18
        1: olethan sen "salavalikon" kautta katsonut lämmöt numeroina eikä pelkästään analogisen mittarin sinnepäin lukemia?

        2: sitä shittiä voi olla useammassa paikassa jäähdyttimen liepeillä. Suosittelen puskurin irrottamista sekä apuflektin ja ilmastoinnin lauhduttimen irrottamista. Raottaminen riittä, ei tarvi kaikkia purkaa. Toimiihan muuten apuflekti? Jos ei niin tässä on hyvä sauma huoltaa/korjata/vaihtaa. Apuflektin takana lauhdutinta vasten voi olla mömmöjä tosi paljon. Seuraavaksi lauhduttimen ja jäähdyttimen välikön ja niiden kennostojen puhdistus.

        3: edelliset ovat huoltotoimenpiteitä, jotka kannattaa tehdä joka tapauksessa riippumatta termarin vaihtotarpeesta.

        4: yleensä vaihtokuntoinen termari oireilee siten, että lämmöt vaeltelevat eli ovat matka-ajossa alakantissa (alle 79 astetta). Ruuhkassa tai tyhjäkäynnillä voivat sitten nousta lähemmäs 100 astetta.

        Comment

        • alaska
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 595
          • PKS

          #19
          jeps itellä oli sama ongelma e30ssä ! Mulla se veti maihin ja siitä johtuen sit näytti täysiä! Todennäkösesti sama ongelma mut koko anturi paskana? Et pienen käytön jälkee heittää täydet ? Mulle ei ainakaan muutakaa tuu mieleen :p
          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1303
            • Kainuu

            #20
            Originally posted by roadmovie View Post
            1: olethan sen "salavalikon" kautta katsonut lämmöt numeroina eikä pelkästään analogisen mittarin sinnepäin lukemia?

            2: sitä shittiä voi olla useammassa paikassa jäähdyttimen liepeillä. Suosittelen puskurin irrottamista sekä apuflektin ja ilmastoinnin lauhduttimen irrottamista. Raottaminen riittä, ei tarvi kaikkia purkaa. Toimiihan muuten apuflekti? Jos ei niin tässä on hyvä sauma huoltaa/korjata/vaihtaa. Apuflektin takana lauhdutinta vasten voi olla mömmöjä tosi paljon. Seuraavaksi lauhduttimen ja jäähdyttimen välikön ja niiden kennostojen puhdistus.

            3: edelliset ovat huoltotoimenpiteitä, jotka kannattaa tehdä joka tapauksessa riippumatta termarin vaihtotarpeesta.

            4: yleensä vaihtokuntoinen termari oireilee siten, että lämmöt vaeltelevat eli ovat matka-ajossa alakantissa (alle 79 astetta). Ruuhkassa tai tyhjäkäynnillä voivat sitten nousta lähemmäs 100 astetta.
            1. En ole salavalikosta katsonut.
            2.Nämä hommat tein kun uusin flektin entinen oli rikki.

            4. Lämmöt nousee tasaisesti suht nopeasti ja pysyvät samassa ajo tilanteesta huolimatta.
            BMW i5 M60, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #21
              Eiköhän tuo ihan anturivika..Sen kummemmin en S62:sen sielunelämästä tiedä, mutta onhan se nyt ihan mahdottomuus että jäähdytysjärjestelmä pomppisi noin nopeasti kuuman ja kylmän välillä..Jo tuo aika missä lämpö muuttuu tässä keississä, halkaisee sen lohkonkin
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1303
                • Kainuu

                #22
                Originally posted by Janzki View Post
                Eiköhän tuo ihan anturivika..Sen kummemmin en S62:sen sielunelämästä tiedä, mutta onhan se nyt ihan mahdottomuus että jäähdytysjärjestelmä pomppisi noin nopeasti kuuman ja kylmän välillä..Jo tuo aika missä lämpö muuttuu tässä keississä, halkaisee sen lohkonkin
                Obd pistokkeen kautta lukiessa koodia ei ollut, mutta konehuoneen töpselin kautta oli vikakoodi anturista.
                BMW i5 M60, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by makebm5 View Post
                  Obd pistokkeen kautta lukiessa koodia ei ollut, mutta konehuoneen töpselin kautta oli vikakoodi anturista.
                  Prefacelifteissä EI kannata lueskella tuolta OBD2-portista (eli se siellä kabiinissa kuskinjakkaran edessä) yhtään mitään. Vain ja ainoastaan OBD1:stä, eli sieltä konehuoneesta
                  Syynä tähän on simppelisti se, että jos on molemmat töpselit, niin tuo OBD2 portti ei ole "täysin kytketty". Ei pääse kuin pariin hassuun moduliiin kiinni.

                  Mutta vikahan sieltä näytti onneksi löytyneen, hyvä homma
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1303
                    • Kainuu

                    #24
                    Tänään vaiva iski uudelleen kun annoin tyhjäkäynnillä käydä.
                    Mistähän tätä nyt lähtisi perkkaamaan kun anturikin on uusi?
                    BMW i5 M60, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #25
                      Eli homma toimi jonkin aikaa täysin normaalisti sen jälkeen kun vaihdoit lämpotilaanturin? Voisiko joku aiheuttaa häiriötä tuon anturin toimintaan...?:think Ihmeellinen juttu, enkä edelleenkään usko termarin viallisuuteen.
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1303
                        • Kainuu

                        #26
                        Originally posted by Stone View Post
                        Eli homma toimi jonkin aikaa täysin normaalisti sen jälkeen kun vaihdoit lämpotilaanturin? Voisiko joku aiheuttaa häiriötä tuon anturin toimintaan...?:think Ihmeellinen juttu, enkä edelleenkään usko termarin viallisuuteen.
                        Jep juuri näin. EI kyllä osaa sanoa. Viimeksi oli koodinkin jäänyt anturista. Viikonloppuna nähdään jäikö tsät kerrasta.
                        Ei se termarissa vika tosiaan ole. Virrat pois ja mittari palautui normaaliin. Lämpöä toki konttroiin aivan normaalisti vaikka mittari oli tapissa.
                        Käytin eilen liitintä irti sekä sen kumisuojan siitä päältä. Putsailin sitä liitintä ja jotain jäämiä siellä vielä oli kontakti spraysta joten kuivaisn sen. Saa nähdä oliko apua kuinka pitkäksi aikaa.
                        BMW i5 M60, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1303
                          • Kainuu

                          #27
                          Vikakoodihan siellä oli anturista. Liekkö tuo uusikin sökö.
                          BMW i5 M60, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                          Comment

                          • Purni
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 915
                            • Vantaa

                            #28
                            Itsellä kans täysin sama vika. Pari kertaa tehnyt ~2vkon aikana. Eli ajelee rauhallista matka ajoa tai keskustas niin yks kas lämmöt pomppaa tappiin analoogisen mittarin mukaan (salavalikossa +128). Auto sivuun, virrat pois ~2sec ja pata takas käyntiin, lämmöt normaalit ja viisari siinä kakkos ja kolmos viivan keskivälis. ( Salavalikossa näytti +78) Mystinen vika johon tarvitaan windows update Eli ratkaisua odotellessa. Kosketushäiriö tulisi ekana mieleen kerran vika ei tuu säännöllisen kaavan mukaan.
                            Kesämiina: E39 M5 S/C
                            Talvimiina: E70 X5 530sd

                            Comment

                            • mailman
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 8003
                              • Vantaa

                              #29
                              Tuota Rahun vastausta pidetään edelleen parhaana vaihtoehtona.
                              Itsellä alkanut myöskin tuota tekemään, termari + anturi menee täs kohta vaihtoon... Nykyiset hilut olleet ~3v

                              ps.
                              tseki www.pelicanparts.com ennenkuin sitä termaria suomesta menet ostamaan
                              G01 ///M40i '19
                              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                              E39 ///M5 '00

                              Comment

                              • Purni
                                BTCF Member
                                • May 2007
                                • 915
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by mailman View Post
                                Tuota Rahun vastausta pidetään edelleen parhaana vaihtoehtona.
                                Itsellä alkanut myöskin tuota tekemään, termari + anturi menee täs kohta vaihtoon... Nykyiset hilut olleet ~3v

                                ps.
                                tseki www.pelicanparts.com ennenkuin sitä termaria suomesta menet ostamaan
                                Onko tietoa toimitusajoista?
                                Kerro sit miten kävi kun oot vaihtanut sen termarin. Jokuhan tos postissa oli jo vaihtanut termarin ja sama vika kuiteskin. Vieläkään ei mee kyl omaan päähän miten bootilla saa lämmöt sekunnissa normaaliksi
                                Kesämiina: E39 M5 S/C
                                Talvimiina: E70 X5 530sd

                                Comment

                                Working...
                                X