Mikä merkkistä puhdistusainetta käytit?
E39 M5 lämpömittari hyppää tappiin.
Collapse
X
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostMikä merkkistä puhdistusainetta käytit?BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
-
1: olethan sen "salavalikon" kautta katsonut lämmöt numeroina eikä pelkästään analogisen mittarin sinnepäin lukemia?
2: sitä shittiä voi olla useammassa paikassa jäähdyttimen liepeillä. Suosittelen puskurin irrottamista sekä apuflektin ja ilmastoinnin lauhduttimen irrottamista. Raottaminen riittä, ei tarvi kaikkia purkaa. Toimiihan muuten apuflekti? Jos ei niin tässä on hyvä sauma huoltaa/korjata/vaihtaa. Apuflektin takana lauhdutinta vasten voi olla mömmöjä tosi paljon. Seuraavaksi lauhduttimen ja jäähdyttimen välikön ja niiden kennostojen puhdistus.
3: edelliset ovat huoltotoimenpiteitä, jotka kannattaa tehdä joka tapauksessa riippumatta termarin vaihtotarpeesta.
4: yleensä vaihtokuntoinen termari oireilee siten, että lämmöt vaeltelevat eli ovat matka-ajossa alakantissa (alle 79 astetta). Ruuhkassa tai tyhjäkäynnillä voivat sitten nousta lähemmäs 100 astetta.
Comment
-
-
Originally posted by roadmovie View Post1: olethan sen "salavalikon" kautta katsonut lämmöt numeroina eikä pelkästään analogisen mittarin sinnepäin lukemia?
2: sitä shittiä voi olla useammassa paikassa jäähdyttimen liepeillä. Suosittelen puskurin irrottamista sekä apuflektin ja ilmastoinnin lauhduttimen irrottamista. Raottaminen riittä, ei tarvi kaikkia purkaa. Toimiihan muuten apuflekti? Jos ei niin tässä on hyvä sauma huoltaa/korjata/vaihtaa. Apuflektin takana lauhdutinta vasten voi olla mömmöjä tosi paljon. Seuraavaksi lauhduttimen ja jäähdyttimen välikön ja niiden kennostojen puhdistus.
3: edelliset ovat huoltotoimenpiteitä, jotka kannattaa tehdä joka tapauksessa riippumatta termarin vaihtotarpeesta.
4: yleensä vaihtokuntoinen termari oireilee siten, että lämmöt vaeltelevat eli ovat matka-ajossa alakantissa (alle 79 astetta). Ruuhkassa tai tyhjäkäynnillä voivat sitten nousta lähemmäs 100 astetta.
2.Nämä hommat tein kun uusin flektin entinen oli rikki.
4. Lämmöt nousee tasaisesti suht nopeasti ja pysyvät samassa ajo tilanteesta huolimatta.BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
-
Eiköhän tuo ihan anturivika..Sen kummemmin en S62:sen sielunelämästä tiedä, mutta onhan se nyt ihan mahdottomuus että jäähdytysjärjestelmä pomppisi noin nopeasti kuuman ja kylmän välillä..Jo tuo aika missä lämpö muuttuu tässä keississä, halkaisee sen lohkonkinSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostEiköhän tuo ihan anturivika..Sen kummemmin en S62:sen sielunelämästä tiedä, mutta onhan se nyt ihan mahdottomuus että jäähdytysjärjestelmä pomppisi noin nopeasti kuuman ja kylmän välillä..Jo tuo aika missä lämpö muuttuu tässä keississä, halkaisee sen lohkonkinBMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostObd pistokkeen kautta lukiessa koodia ei ollut, mutta konehuoneen töpselin kautta oli vikakoodi anturista.
Syynä tähän on simppelisti se, että jos on molemmat töpselit, niin tuo OBD2 portti ei ole "täysin kytketty". Ei pääse kuin pariin hassuun moduliiin kiinni.
Mutta vikahan sieltä näytti onneksi löytyneen, hyvä homma
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostEli homma toimi jonkin aikaa täysin normaalisti sen jälkeen kun vaihdoit lämpotilaanturin? Voisiko joku aiheuttaa häiriötä tuon anturin toimintaan...?:think Ihmeellinen juttu, enkä edelleenkään usko termarin viallisuuteen.
Ei se termarissa vika tosiaan ole. Virrat pois ja mittari palautui normaaliin. Lämpöä toki konttroiin aivan normaalisti vaikka mittari oli tapissa.
Käytin eilen liitintä irti sekä sen kumisuojan siitä päältä. Putsailin sitä liitintä ja jotain jäämiä siellä vielä oli kontakti spraysta joten kuivaisn sen. Saa nähdä oliko apua kuinka pitkäksi aikaa.BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
-
Itsellä kans täysin sama vika. Pari kertaa tehnyt ~2vkon aikana. Eli ajelee rauhallista matka ajoa tai keskustas niin yks kas lämmöt pomppaa tappiin analoogisen mittarin mukaan (salavalikossa +128). Auto sivuun, virrat pois ~2sec ja pata takas käyntiin, lämmöt normaalit ja viisari siinä kakkos ja kolmos viivan keskivälis. ( Salavalikossa näytti +78) Mystinen vika johon tarvitaan windows updateEli ratkaisua odotellessa. Kosketushäiriö tulisi ekana mieleen kerran vika ei tuu säännöllisen kaavan mukaan.
Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
-
Tuota Rahun vastausta pidetään edelleen parhaana vaihtoehtona.
Itsellä alkanut myöskin tuota tekemään, termari + anturi menee täs kohta vaihtoon... Nykyiset hilut olleet ~3v
ps.
tseki www.pelicanparts.com ennenkuin sitä termaria suomesta menet ostamaan
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostTuota Rahun vastausta pidetään edelleen parhaana vaihtoehtona.
Itsellä alkanut myöskin tuota tekemään, termari + anturi menee täs kohta vaihtoon... Nykyiset hilut olleet ~3v
ps.
tseki www.pelicanparts.com ennenkuin sitä termaria suomesta menet ostamaan
Kerro sit miten kävi kun oot vaihtanut sen termarin. Jokuhan tos postissa oli jo vaihtanut termarin ja sama vika kuiteskin. Vieläkään ei mee kyl omaan päähän miten bootilla saa lämmöt sekunnissa normaaliksiKesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
Comment