Paineensäätimen jälkeen moottorille menevästä putkesta sopivasta paikasta t-kappaleella hyttiin letkulla johon mahdollisimman tarkka mittari, että voi ajaessa seurata putooko paineet kiihdyttäessä.
Näissa autoissa pitäis olla jo vakiovarusteena bensanpainemittari mittaristossa.
Tuo bensan paineiden tippuminen saattaa antaa vikakoodina katalysaattorin suojaustoiminta ja pahimmillaan menee vikatilaan.
Mutta kerro kun vika löytyy.
Täytyy tutkia. Bensaa tuntuu ainakin paikalla kaasuttaessa saavan kun reippaamin polkaisee mustaa pölläyttää .
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Täytyy tutkia. Bensaa tuntuu ainakin paikalla kaasuttaessa saavan kun reippaamin polkaisee mustaa pölläyttää .
"ongelmaa" tarkennettu. Koneen tärinä tulee alueella 1300-1700r/min.
ELi 6 vaihteella kun 1000r/min lyö kaasun pohjaan pelaa alle ja yli tuon kierrosalueen. Tuntuma on sama myöskin kun paikalla lyö kaasun pohjaan hiukan tuolla alueella empii myöskin. Tuntuu että ei olisi bensa puolen ongelma.
Tuntuma on sellainen että muutama pytty ei kunnolla kävisi. Kauhean terävää tuo ole mutta selvästi tuntuu sisään.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Paineensäätimen jälkeen moottorille menevästä putkesta sopivasta paikasta t-kappaleella hyttiin letkulla johon mahdollisimman tarkka mittari, että voi ajaessa seurata putooko paineet kiihdyttäessä.
Näissa autoissa pitäis olla jo vakiovarusteena bensanpainemittari mittaristossa.
Tuo bensan paineiden tippuminen saattaa antaa vikakoodina katalysaattorin suojaustoiminta ja pahimmillaan menee vikatilaan.
Mutta kerro kun vika löytyy.
Teren,
Ken ei ole tämän kanssa ollut tekemisissä, näkee tuosta kuvasta, että alipaineletku on kohtalaisen pitkä eli alipaine pitäisi lukea siitä paineensäätimen kohdalta, ei moottorin puolelta. Alipainemittaria löytyy Motonetistä muutamalla eurolla, samoin pieni T-haara ja alipaineletkua metritavarana. Siitä sitten vain kiinni ja oven välistä ohjaamoon. Itse käytin vastaavaa viritystä tutkimaan apuilmapumpun alipainesäätimen toimintaa.
Itse en ole löytänyt valikoista bensapaineen mittaria. Jos joku löytää niin kertoopi tänne.
Ken ei ole tämän kanssa ollut tekemisissä, näkee tuosta kuvasta, että alipaineletku on kohtalaisen pitkä eli alipaine pitäisi lukea siitä paineensäätimen kohdalta, ei moottorin puolelta. Alipainemittaria löytyy Motonetistä muutamalla eurolla, samoin pieni T-haara ja alipaineletkua metritavarana. Siitä sitten vain kiinni ja oven välistä ohjaamoon. Itse käytin vastaavaa viritystä tutkimaan apuilmapumpun alipainesäätimen toimintaa.
Itse en ole löytänyt valikoista bensapaineen mittaria. Jos joku löytää niin kertoopi tänne.
Teren
Kirjoitin hoono soomi
Ei siellä valikossa ole bensanpaine mittaria mutta olis kyllä tarpeellinen kun ei huonosta paineesta jätä edes vikakoodia.
E93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
Nytten tullut ajeltua tovi noiden CPS:ien puhdistusten jälkeen.
Olen täältä lueskellut että kun nuo CPS.ät ovat rikki auto käy kuin vanha kasi?? Nyt vedättäessä alle 2000 auto tosiaan kuulostaa vähän sellaiselta harva käyntiseltä kasilta sekä kylmänä tyhjäkäynnillä. Tosin vedot ovat aivan eri luokkaa kuin ennen. Käyttökelpoinen ajo alue on esim 1000-2000r/min. Ja paljoa ei tarte kaasua painaa kun luiston eston valo vilkuttelee.
Nuo CPS näytti olevan vuodelta 2003 joten kilometrejä niillä on takana varmaankin joku 150 000km. Kannattaisiko nuo nyt joka tapauksessa vaihtaa?
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Joo eipä se ongelma mihinkään kadonnut. Puhdistaessa oli jäänyt pakopuolen vasen liitin löysälle ja se oli irronnut.
Ilman tuota liitintä auto ei nykinyt ko kierrosalueeella..
Nyt uudet anturit ja sama meno jatkuu..... Liekkö sitten ominaisuus.
Harvoin tarvii kaasu pohjassa isolla vaihteella ajaa 1500r/min taulussa.
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment