Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 m5 vedätyksessä käy vajaasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1255
    • Kainuu

    #16
    Originally posted by 325tds View Post
    Itse lähtisin selvittään tuota ongelmaa bensanpaineista,syystä että ei jätä mitään vikakoodia.

    Paineen säädin löytyy käsittääkseni suodattimen jälkeen http://www.realoem.com/bmw/showparts...19&hg=13&fg=10.

    Paineensäätimen jälkeen moottorille menevästä putkesta sopivasta paikasta t-kappaleella hyttiin letkulla johon mahdollisimman tarkka mittari, että voi ajaessa seurata putooko paineet kiihdyttäessä.
    Näissa autoissa pitäis olla jo vakiovarusteena bensanpainemittari mittaristossa.

    Tuo bensan paineiden tippuminen saattaa antaa vikakoodina katalysaattorin suojaustoiminta ja pahimmillaan menee vikatilaan.

    Mutta kerro kun vika löytyy.
    Täytyy tutkia. Bensaa tuntuu ainakin paikalla kaasuttaessa saavan kun reippaamin polkaisee mustaa pölläyttää .
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1255
      • Kainuu

      #17
      Originally posted by makebm5 View Post
      Täytyy tutkia. Bensaa tuntuu ainakin paikalla kaasuttaessa saavan kun reippaamin polkaisee mustaa pölläyttää .
      "ongelmaa" tarkennettu. Koneen tärinä tulee alueella 1300-1700r/min.
      ELi 6 vaihteella kun 1000r/min lyö kaasun pohjaan pelaa alle ja yli tuon kierrosalueen. Tuntuma on sama myöskin kun paikalla lyö kaasun pohjaan hiukan tuolla alueella empii myöskin. Tuntuu että ei olisi bensa puolen ongelma.
      Tuntuma on sellainen että muutama pytty ei kunnolla kävisi. Kauhean terävää tuo ole mutta selvästi tuntuu sisään.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1255
        • Kainuu

        #18
        Alustavasti näyttäs ongelma olevan ratkaistu.
        Puhdistettiin CPS:t ja liittimet.Tuntuu muutenkin nyt kulkevan keveämmin.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • roadmovie
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 73

          #19
          Originally posted by 325tds View Post
          Itse lähtisin selvittään tuota ongelmaa bensanpaineista,syystä että ei jätä mitään vikakoodia.

          Paineen säädin löytyy käsittääkseni suodattimen jälkeen http://www.realoem.com/bmw/showparts...19&hg=13&fg=10.

          Paineensäätimen jälkeen moottorille menevästä putkesta sopivasta paikasta t-kappaleella hyttiin letkulla johon mahdollisimman tarkka mittari, että voi ajaessa seurata putooko paineet kiihdyttäessä.
          Näissa autoissa pitäis olla jo vakiovarusteena bensanpainemittari mittaristossa.

          Tuo bensan paineiden tippuminen saattaa antaa vikakoodina katalysaattorin suojaustoiminta ja pahimmillaan menee vikatilaan.

          Mutta kerro kun vika löytyy.
          Teren,

          Ken ei ole tämän kanssa ollut tekemisissä, näkee tuosta kuvasta, että alipaineletku on kohtalaisen pitkä eli alipaine pitäisi lukea siitä paineensäätimen kohdalta, ei moottorin puolelta. Alipainemittaria löytyy Motonetistä muutamalla eurolla, samoin pieni T-haara ja alipaineletkua metritavarana. Siitä sitten vain kiinni ja oven välistä ohjaamoon. Itse käytin vastaavaa viritystä tutkimaan apuilmapumpun alipainesäätimen toimintaa.

          Itse en ole löytänyt valikoista bensapaineen mittaria. Jos joku löytää niin kertoopi tänne.

          Comment

          • 325tds
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 293

            #20
            Originally posted by roadmovie View Post
            Teren,

            Ken ei ole tämän kanssa ollut tekemisissä, näkee tuosta kuvasta, että alipaineletku on kohtalaisen pitkä eli alipaine pitäisi lukea siitä paineensäätimen kohdalta, ei moottorin puolelta. Alipainemittaria löytyy Motonetistä muutamalla eurolla, samoin pieni T-haara ja alipaineletkua metritavarana. Siitä sitten vain kiinni ja oven välistä ohjaamoon. Itse käytin vastaavaa viritystä tutkimaan apuilmapumpun alipainesäätimen toimintaa.

            Itse en ole löytänyt valikoista bensapaineen mittaria. Jos joku löytää niin kertoopi tänne.
            Teren


            Kirjoitin hoono soomi
            Ei siellä valikossa ole bensanpaine mittaria mutta olis kyllä tarpeellinen kun ei huonosta paineesta jätä edes vikakoodia.
            E93 vaimon
            ex
            E70 3.0 SD
            E46x2
            M5 E39
            325tds E36
            M535i E28
            323i E30
            323 E21




            BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

            Comment

            • roadmovie
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 73

              #21
              Ei mitään.

              Mutta onhan se kiva noiden mittareiden ja letkujen kanssa kuitenkin pelata. Tulee semmoinen vanhan hyvän ajan rassaamisen meininki.

              Comment

              • 325tds
                BTCF Member
                • Aug 2004
                • 293

                #22
                Niinpä ja väkisellä nuoruus muistuu mieleen vai miten se oli
                E93 vaimon
                ex
                E70 3.0 SD
                E46x2
                M5 E39
                325tds E36
                M535i E28
                323i E30
                323 E21




                BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1255
                  • Kainuu

                  #23
                  CPS:ien puhdistuksen jälkeisistä äänistä.

                  Nytten tullut ajeltua tovi noiden CPS:ien puhdistusten jälkeen.
                  Olen täältä lueskellut että kun nuo CPS.ät ovat rikki auto käy kuin vanha kasi?? Nyt vedättäessä alle 2000 auto tosiaan kuulostaa vähän sellaiselta harva käyntiseltä kasilta sekä kylmänä tyhjäkäynnillä. Tosin vedot ovat aivan eri luokkaa kuin ennen. Käyttökelpoinen ajo alue on esim 1000-2000r/min. Ja paljoa ei tarte kaasua painaa kun luiston eston valo vilkuttelee.
                  Nuo CPS näytti olevan vuodelta 2003 joten kilometrejä niillä on takana varmaankin joku 150 000km. Kannattaisiko nuo nyt joka tapauksessa vaihtaa?
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    #24
                    Onko millainen homma ottaa irti nuo cps:sät?
                    M550d

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1255
                      • Kainuu

                      #25
                      Originally posted by jumbo View Post
                      Onko millainen homma ottaa irti nuo cps:sät?
                      Semmonen 1-2h hommeli kun ei kiirettä pidä.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1255
                        • Kainuu

                        #26
                        Joo eipä se ongelma mihinkään kadonnut. Puhdistaessa oli jäänyt pakopuolen vasen liitin löysälle ja se oli irronnut.
                        Ilman tuota liitintä auto ei nykinyt ko kierrosalueeella..
                        Nyt uudet anturit ja sama meno jatkuu..... Liekkö sitten ominaisuus.
                        Harvoin tarvii kaasu pohjassa isolla vaihteella ajaa 1500r/min taulussa.
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎