Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523 iA -96, pitkät valot ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axu|
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 23
    • Hämeenlinna

    e39 523 iA -96, pitkät valot ei toimi

    Eli ongelma yksinkertaisuudessaan siinä.

    Polttimot ehjät ja sulake ehjä..vinkkejä? Rele? Valojen ohjauspoksi? Jos se on rele niin mistä löytyy ja mikä se niistä on, ei meinaan satu oleen tallessa ohjekirjaa niin ei voi tietää...
    530dA Touring -01 Oxford Grun 2

    Exät:
    523i -96 "AC Scnitzer" Alpinweiss
    735iA -96 CosmosSchwarz
    530dA Touring -03 Titangrau
    528iA M-Sport -97 Schwarz
    330iA Coupe -03 CosmosSchwarz
    528i -96 Montrealblau
    330xdA -01 Titansilber
    325i Cabrio -96Titansilber
    540iA -97 Montrealblau
    M5 -90 CosmosSchwarz
    740iA -94 CosmosSchwarz
    320i -89 M-Tech2
    Alpinweiss
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Relettä ei ainakaan alkuperäisessä kokoonpanossa ole, vaan valoja ohjaa valomoduuli (LCM).
    Toimiiko pitkät edes väläytys-toiminnolla, eli vetämällä viikseä ratin suuntaan?
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Axu|
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 23
      • Hämeenlinna

      #3
      Originally posted by kaol View Post
      Relettä ei ainakaan alkuperäisessä kokoonpanossa ole, vaan valoja ohjaa valomoduuli (LCM).
      Toimiiko pitkät edes väläytys-toiminnolla, eli vetämällä viikseä ratin suuntaan?
      Ei toimi missää vaiheessa ei vaikka mihin suuntaa vekslaa viiksee.
      Edellisellä omistajalla on ehkä ollu jälkiasennus xenonit kun oli pilkottu johdot iha liittimen juuresta, luulin että vika liitoksissa niin paransin niitä mutta ei wörki. Pitkien merkkivalo kuitenkin palaa mittaristossa...


      EDIT: Niin siis pitkien valojen liittimet oli pilkottu...
      530dA Touring -01 Oxford Grun 2

      Exät:
      523i -96 "AC Scnitzer" Alpinweiss
      735iA -96 CosmosSchwarz
      530dA Touring -03 Titangrau
      528iA M-Sport -97 Schwarz
      330iA Coupe -03 CosmosSchwarz
      528i -96 Montrealblau
      330xdA -01 Titansilber
      325i Cabrio -96Titansilber
      540iA -97 Montrealblau
      M5 -90 CosmosSchwarz
      740iA -94 CosmosSchwarz
      320i -89 M-Tech2
      Alpinweiss

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Voipi olla viallinen se valomoduuli. Pikku releitähän siellä on sisällä joten naksuuko se moduuli kun kaukovaloja vilkuttelet?
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Axu|
          Newbiemmer
          • Oct 2009
          • 23
          • Hämeenlinna

          #5
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Voipi olla viallinen se valomoduuli. Pikku releitähän siellä on sisällä joten naksuuko se moduuli kun kaukovaloja vilkuttelet?
          Tarvii ottaa joku kaveri kuuntelee...eikös se poksi oo apparinpuolella oikeen jalan vieressä olevan sivupaneelin takana..?
          530dA Touring -01 Oxford Grun 2

          Exät:
          523i -96 "AC Scnitzer" Alpinweiss
          735iA -96 CosmosSchwarz
          530dA Touring -03 Titangrau
          528iA M-Sport -97 Schwarz
          330iA Coupe -03 CosmosSchwarz
          528i -96 Montrealblau
          330xdA -01 Titansilber
          325i Cabrio -96Titansilber
          540iA -97 Montrealblau
          M5 -90 CosmosSchwarz
          740iA -94 CosmosSchwarz
          320i -89 M-Tech2
          Alpinweiss

          Comment

          • Axu|
            Newbiemmer
            • Oct 2009
            • 23
            • Hämeenlinna

            #6
            Jos tuota "uutta" poksia alan ettiin niin mikä LCM se pitää olla? Autossa siis ihan normi valot, korkeudensäätö on manuaalisesti mutta silti ku joka kerta ku auton käynnistää niin se pyöräyttää valot ylös ja alas...onko tämä vaan korkeudensäätölaitteen testaus juttu?
            530dA Touring -01 Oxford Grun 2

            Exät:
            523i -96 "AC Scnitzer" Alpinweiss
            735iA -96 CosmosSchwarz
            530dA Touring -03 Titangrau
            528iA M-Sport -97 Schwarz
            330iA Coupe -03 CosmosSchwarz
            528i -96 Montrealblau
            330xdA -01 Titansilber
            325i Cabrio -96Titansilber
            540iA -97 Montrealblau
            M5 -90 CosmosSchwarz
            740iA -94 CosmosSchwarz
            320i -89 M-Tech2
            Alpinweiss

            Comment

            • Axu|
              Newbiemmer
              • Oct 2009
              • 23
              • Hämeenlinna

              #7
              irtooko jeesiä tän valo onkelman kanssa?

              alkaa nakertaa ku illat pimenee, vettä sataa ja ei voi käyttää pitkiä vaan pitää kärvistellä sumareilla ja lyhkäsillä...
              530dA Touring -01 Oxford Grun 2

              Exät:
              523i -96 "AC Scnitzer" Alpinweiss
              735iA -96 CosmosSchwarz
              530dA Touring -03 Titangrau
              528iA M-Sport -97 Schwarz
              330iA Coupe -03 CosmosSchwarz
              528i -96 Montrealblau
              330xdA -01 Titansilber
              325i Cabrio -96Titansilber
              540iA -97 Montrealblau
              M5 -90 CosmosSchwarz
              740iA -94 CosmosSchwarz
              320i -89 M-Tech2
              Alpinweiss

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Jos poksia metsästät niin tuolta http://bmwfans.info/parts/catalog/ saat varmaan osista tietoa.
                Jotkut kaverithan ovat noita korjanneetkin joten kyselyitä rohkeasti kehiin
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9139
                  • Oulu

                  #9
                  Nyt olisi hyvä tilaisuus harjoitella WDS:n käyttöä.

                  Pitkien aktivointi tulee valomodulille viikseltä maadoittamalla. Mittaa valomodulilta, kytkeytyykö johdin maihin, kun kytket viikseltä.

                  LCM liitin X10117 (keskimmäinen)
                  *Pitkien aktivointi: Valk., pin 44
                  *Väläytys : Musta/kelt., pin 43

                  Mittaa LCM:n ja valoliittimen välinen johdotus.
                  *Oik. pitkä: Valk./sin., pin 13, liitin LCM X12 (ylin)
                  *Vas. pitkä: Valk./vihr., pin 6, liitin LCM X38 (alin)

                  Mittaa valon liittimeltä toisen pinnin maadoitusyhteys.

                  Jos nämä kaikki on kunnossa, niin uuden LCM:n metsästykseen. Siellä ei ole releitä, vaan kytkentä tapahtuu FETeillä. Vikaantuessaan nuo FETit yleensä kärähtää oikosulkuun ja valot palaa jatkuvasti. Eli sinulla jotain mystisempää ongelmaa.

                  Näihin vanhempiin käy kyllä uudemmatkin LCM versiot. Tärkein ero on manuaalisen ja automaattisen korkeussäädön suhteen. Eli sinä tarvit version "mit man. LWR", (EI ohne man. LWR). LCM pitää sitten koodata autoon sopivaksi.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎