Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D tyhjäkäynti epätasainen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #16
    Minä taas vaihtaisin pelkän 3-suuttimen ja tarkistaisin arvot uudelleen. Yleensä nuo reilusti negatiiviset ovat vastakorjausta, kun joku suutin on reilusti plussalla. Tuon 3-pytyn osalta sopii toivoa, että korjaantuu suuttimella. Noin reilu korjausarvo voi myös enteillä vikaa ko. pytyn puristuksissa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Minä taas vaihtaisin pelkän 3-suuttimen ja tarkistaisin arvot uudelleen. Yleensä nuo reilusti negatiiviset ovat vastakorjausta, kun joku suutin on reilusti plussalla. Tuon 3-pytyn osalta sopii toivoa, että korjaantuu suuttimella. Noin reilu korjausarvo voi myös enteillä vikaa ko. pytyn puristuksissa.
      Kävi sama mielessä,tuon vois kokeilla vaikka suuttiemien paikkaa vaihtamalla,mutta kuulostaa pahalta kun oli näköjään vaihettu suuttimet jo kertaalleen,ettei ois läpät lähteny jo edellisellä omistajalla liikenteeseen.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #18
        Originally posted by exautisti View Post
        ettei ois läpät lähteny jo edellisellä omistajalla liikenteeseen.
        Tämä kävi valitettavasti mielessä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Sekottaja
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 73
          • kuopio

          #19
          Mullakin joskus oli yhden pytyn suutin samanverran plussalla ja muut paljonkin miinuksella. Plussalla olleen suuttimen kun vaihtoi niin muittenkin korjausarvot asettuivat.
          530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

          Comment

          • soikka
            BTCF Member
            • Apr 2007
            • 25
            • -

            #20
            Hienoa taas huomata että täältä löytyy avuliasta porukkaa ja hyviä/hyödyllisiä kommentteja ! ja tosiaan nyt lähdetään siitä että ostan kaksi käytettyä (150tkm) varmasti toimivaa suutinta ja koitan vaihtaa ensin kolmosen sitten jos ei parane niin sen toiseksi huonomman myös...

            Omaan maailman paskimman tuurin autojen kanssa ja tuntuu että bemarissa on se jokin mikä haluaa mut narunjatkeeks. eli siihen tuuriin viitaten en yhtään ihmettele vaikka baiijerissa olis männässä soinin mentävä reikä... Edellisen omistajan jäljiltä kyllä kuitti (KALLIS KUITTI) missä imusarja on vaihdettu ?! huomasin sen poistaessani läppiä ja tarkastin vielä imusarjan leiman mikä tais olla 06 ja kuitti siltä vuodelta muistaakseni kanssa ? kaikki läpät oli kyllä tallella...

            Onko suuttimelle karkeaa arviota sen eliniästä ? kilometrit ja vuodet ? vai meneekö ihan munkilla ?

            Meinaan myös jos tästä vielä selvitään niin laittaa pariin kolmeen tankkiin sitä fortea ( onko se nyt forte diesel treatment ? ettei nyt pahenna sitä väärällä tökötillä ?) ja myös talvea vasten sitä 2t öljyä tankin täytön yhteydessä ( mikä on paras 2t öljy mikä sinne soveltuu ?? )

            ajelin e34sen jälkeen noin vuoden 2litrasella vapari väyrysellä millä oli ajettu 650000km... mihinkää se ei menny mutta motti ja tomaatti toimi -35 pakkasella kun laakkosen rahastus... sikäli mikäli mersujen cdi koneissa vielä enemmän suutin vikoja jos siihen klaaniin vielä liittyy.....

            Comment

            • salsal
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 38
              • Lahti

              #21
              Originally posted by KuPa View Post
              Moikka, mulla oli sama ongelma...piuhan päässä railpresure heitteli aika pahasti. Vaihdettiin polttoaineen paineensäädin (13 51 7 787 537) makso jokun 200€ Metro-autossa. Homma korjaantu sillä!!
              Omassa autossani e39 530d vm02 löytyy myös tuota tyhjäkäynnillä tärähtelyä. Vika on melko lievä ja esiintyy voimakkaimmillaan "puoli lämpäisellä" moottorilla. Kiinnostaisi tietää, kuinka paljon tuo railipaine tyhjäkäynnillä saa heitellä? Vai täytyykö sen olla aivan tasan kokoajan? Pyynti kun näyttäisi olevan ~350bar niin ehkä kymmenellä yksiköllä (10) paine notkahtelee. Tosin en ole päässyt kaikkein pahimpaa tärähtelyä INPA:n kanssa tutkailemaan...
              Vikakoodeja DDE:llä ei ole. Suutinten korjausarvot nollan molemmin puolin, paitsi 6. pytyssä pahimillaan noin +1,5 (yleensä alle ykkösen sekin). Ei pitäisi olla vielä paha? Suutinten ja railpaineanturin liittimet ja johdot silmämääräisesti ja kontaktispreillä "huollettu" -> ei mitään vaikutusta toistaiseksi...

              Comment

              • KuPa
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 282
                • suomi

                #22
                Originally posted by salsal View Post
                Omassa autossani e39 530d vm02 löytyy myös tuota tyhjäkäynnillä tärähtelyä. Vika on melko lievä ja esiintyy voimakkaimmillaan "puoli lämpäisellä" moottorilla. Kiinnostaisi tietää, kuinka paljon tuo railipaine tyhjäkäynnillä saa heitellä? Vai täytyykö sen olla aivan tasan kokoajan? Pyynti kun näyttäisi olevan ~350bar niin ehkä kymmenellä yksiköllä (10) paine notkahtelee. Tosin en ole päässyt kaikkein pahimpaa tärähtelyä INPA:n kanssa tutkailemaan...
                Vikakoodeja DDE:llä ei ole. Suutinten korjausarvot nollan molemmin puolin, paitsi 6. pytyssä pahimillaan noin +1,5 (yleensä alle ykkösen sekin). Ei pitäisi olla vielä paha? Suutinten ja railpaineanturin liittimet ja johdot silmämääräisesti ja kontaktispreillä "huollettu" -> ei mitään vaikutusta toistaiseksi...
                Itehän en näistä mitään tiedä (eli viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä), mutta muistelisin että silloin kun auto oli piuhan päässä...niin oli puhetta, että heitto saisi olla todella pieni, tyyliin 1(2)%! Ainakin itellä se heitteli pahimmalla tärähtelyllä huomattavasti enemmän!
                "530da touring -00"

                Comment

                • soikka
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 25
                  • -

                  #23
                  Jaahas.. Vihdoista viimein baijeri rokkaa niinkuin pitääkin ! Ostin kaksi käytettyä suutinta mitkä oli purettu täysin toimivasta autosta. Ensin tietty metsästin uusia minkä hinnat ei vittu todellakaan innostanu...

                  imusarja irti , 3 ja 4 suuttimet vaihtoon , imusarja ja kilkkeet pakettii ,
                  Forte diesel treatment suodattimeen , mopo käymää ja käy nätisti !

                  mun tuurilla vielä tämänkin auton kanssa tullaan painimaan mutta sitä odotellessa... ja onhan siinä jo noita kilometrejä kertynyt et kai siinä siirtopumput sun muut saa pian toisen kerran jo vaihtaa

                  Suuttimien korjausarvot tasaantuivat kaikki normaaleiksi ( noin 2 yksikön sisään kaikki )

                  talvea/uusia vikoja odotellessa ja siinä samalla seuraavaan tankkiin parasta tuhkaamatonta 2töljyä !

                  Ja ihan neuvona muille tietämättömille että älkää tehkö mitään ennen kun tietää (vikakoodit/livedata) mistä aloittaa !

                  ja railpaine oli tyhjäkäynnillä muistaakseni 360baria eikä heitellyt juuri mitään..

                  ja kiitokset kaikille neuvoista !!

                  Comment

                  • AnttiR
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 819
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Kehtaako BreeZi kertoo mistä hommasi 530d:n suuttimia pari kappaletta? Kun ei muistaakseni ollut ihan sikakalliita! Vois olla apua muillekkin
                    E61 535d -04

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #25
                      Onko kellään heittää paikkaa missä vois testata irtosuuttimet edullisesti jossain penkissä? Ois 6 suutinta M57 koneesta muttei mitään hajua kunnosta...
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Mr_Horsepower
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 112
                        • Kouvola

                        #26
                        Mulla oli samoja oireita ja ilmoitti vikakoodiksi 5 pytyn suutin. Mutta vika olikin pytyn liittimessä. Kannattaa kokeilla liittimet ennen kuin alkaa vaihtaa suutinta

                        Comment

                        • soikka
                          BTCF Member
                          • Apr 2007
                          • 25
                          • -

                          #27
                          Kl-varaosat ilmoitti kaksi eri suutinta jotka oli 375€ / 415€ ja rintajouppi puolestaan 475€

                          Ebaystä halvin uusi saksassa 199€ ja nyt kun oli kiire ym niin käytetyt saivat luvan kelvata 120€ kaksi kappaletta ! ja todellakin olivat täysin ehjät...

                          Comment

                          • salsal
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 38
                            • Lahti

                            #28
                            Tälläinen linkki tullut täältä foorumilta joskus vastaan... Ei tosin ole mitään kokemusta kyseistä firmasta.. Laitetaan siis tähänkin topikkiin :think

                            Buy new & reconditioned fuel pumps, injectors and other parts for your diesel engine. Get genuine Bosch, Delphi, DENSO & Siemens injectors and pumps. Common Rail Diesel Parts

                            Comment

                            • soikka
                              BTCF Member
                              • Apr 2007
                              • 25
                              • -

                              #29
                              Originally posted by salsal View Post
                              Tälläinen linkki tullut täältä foorumilta joskus vastaan... Ei tosin ole mitään kokemusta kyseistä firmasta.. Laitetaan siis tähänkin topikkiin :think

                              http://www.commonraildiesels.com/index.asp
                              Yllättvän halpa mutta tuoltakin kun jatkoi ostoskoriin asti niin loppuhinnaksi 186£ mikä sisälsi kyllä kasittääkseni 50£ pantin minkä saa korjauskelpoista vastaan takaisin ?! mikäli oikein ymmärsin

                              mutta jos saksasta uuden boschin saa 199€ niin melkein kallistuisin siihen jos uusia tarvitsee joskus hankkia...http://viewitem.eim.ebay.fi/Injecteu...787474828/item

                              Kuinka paljon porukoilla on auttanu se diesel treatment liemi pelkästään ?
                              Muistelisin että sillä on saatu korjausarvoja kuriin joissain tapauksissa ja käynti on palannut normaaliksi... mielenkiinnosta olisi pitänyt survoa pari purkkia itellekkin sitä ennen ku vaihtoi suuttimet

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by AnttiR View Post
                                Kehtaako BreeZi kertoo mistä hommasi 530d:n suuttimia pari kappaletta? Kun ei muistaakseni ollut ihan sikakalliita! Vois olla apua muillekkin
                                Brittien Ebayn kautta hommasin ne. Oli muistaakseni 2kpl kunnostettuja suuttimia postien kanssa yhteensä noin 250€. Suuttimille tuli takuu, joka oli 6kk/20 000 mailia.

                                Liikettä en tosiaan valitettavasti tarkemmin muista... Pitää kaivella kuitti tuolta romulaatikosta.
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎