Minä taas vaihtaisin pelkän 3-suuttimen ja tarkistaisin arvot uudelleen. Yleensä nuo reilusti negatiiviset ovat vastakorjausta, kun joku suutin on reilusti plussalla. Tuon 3-pytyn osalta sopii toivoa, että korjaantuu suuttimella. Noin reilu korjausarvo voi myös enteillä vikaa ko. pytyn puristuksissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530D tyhjäkäynti epätasainen
Collapse
X
-
Originally posted by Clavurion View PostMinä taas vaihtaisin pelkän 3-suuttimen ja tarkistaisin arvot uudelleen. Yleensä nuo reilusti negatiiviset ovat vastakorjausta, kun joku suutin on reilusti plussalla. Tuon 3-pytyn osalta sopii toivoa, että korjaantuu suuttimella. Noin reilu korjausarvo voi myös enteillä vikaa ko. pytyn puristuksissa.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View Postettei ois läpät lähteny jo edellisellä omistajalla liikenteeseen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Hienoa taas huomata että täältä löytyy avuliasta porukkaa ja hyviä/hyödyllisiä kommentteja ! ja tosiaan nyt lähdetään siitä että ostan kaksi käytettyä (150tkm) varmasti toimivaa suutinta ja koitan vaihtaa ensin kolmosen sitten jos ei parane niin sen toiseksi huonomman myös...
Omaan maailman paskimman tuurin autojen kanssa ja tuntuu että bemarissa on se jokin mikä haluaa mut narunjatkeeks. eli siihen tuuriin viitaten en yhtään ihmettele vaikka baiijerissa olis männässä soinin mentävä reikä... Edellisen omistajan jäljiltä kyllä kuitti (KALLIS KUITTI) missä imusarja on vaihdettu ?! huomasin sen poistaessani läppiä ja tarkastin vielä imusarjan leiman mikä tais olla 06 ja kuitti siltä vuodelta muistaakseni kanssa ? kaikki läpät oli kyllä tallella...
Onko suuttimelle karkeaa arviota sen eliniästä ? kilometrit ja vuodet ? vai meneekö ihan munkilla ?
Meinaan myös jos tästä vielä selvitään niin laittaa pariin kolmeen tankkiin sitä fortea ( onko se nyt forte diesel treatment ? ettei nyt pahenna sitä väärällä tökötillä ?) ja myös talvea vasten sitä 2t öljyä tankin täytön yhteydessä ( mikä on paras 2t öljy mikä sinne soveltuu ?? )
ajelin e34sen jälkeen noin vuoden 2litrasella vapari väyrysellä millä oli ajettu 650000km... mihinkää se ei menny mutta motti ja tomaatti toimi -35 pakkasella kun laakkosen rahastus... sikäli mikäli mersujen cdi koneissa vielä enemmän suutin vikoja jos siihen klaaniin vielä liittyy.....
Comment
-
-
Originally posted by KuPa View PostMoikka, mulla oli sama ongelma...piuhan päässä railpresure heitteli aika pahasti. Vaihdettiin polttoaineen paineensäädin (13 51 7 787 537) makso jokun 200€ Metro-autossa. Homma korjaantu sillä!!
Vikakoodeja DDE:llä ei ole. Suutinten korjausarvot nollan molemmin puolin, paitsi 6. pytyssä pahimillaan noin +1,5 (yleensä alle ykkösen sekin). Ei pitäisi olla vielä paha? Suutinten ja railpaineanturin liittimet ja johdot silmämääräisesti ja kontaktispreillä "huollettu" -> ei mitään vaikutusta toistaiseksi...
Comment
-
-
Originally posted by salsal View PostOmassa autossani e39 530d vm02 löytyy myös tuota tyhjäkäynnillä tärähtelyä. Vika on melko lievä ja esiintyy voimakkaimmillaan "puoli lämpäisellä" moottorilla. Kiinnostaisi tietää, kuinka paljon tuo railipaine tyhjäkäynnillä saa heitellä? Vai täytyykö sen olla aivan tasan kokoajan? Pyynti kun näyttäisi olevan ~350bar niin ehkä kymmenellä yksiköllä (10) paine notkahtelee. Tosin en ole päässyt kaikkein pahimpaa tärähtelyä INPA:n kanssa tutkailemaan...
Vikakoodeja DDE:llä ei ole. Suutinten korjausarvot nollan molemmin puolin, paitsi 6. pytyssä pahimillaan noin +1,5 (yleensä alle ykkösen sekin). Ei pitäisi olla vielä paha? Suutinten ja railpaineanturin liittimet ja johdot silmämääräisesti ja kontaktispreillä "huollettu" -> ei mitään vaikutusta toistaiseksi..."530da touring -00"
Comment
-
-
Jaahas.. Vihdoista viimein baijeri rokkaa niinkuin pitääkin ! Ostin kaksi käytettyä suutinta mitkä oli purettu täysin toimivasta autosta. Ensin tietty metsästin uusia minkä hinnat ei vittu todellakaan innostanu...
imusarja irti , 3 ja 4 suuttimet vaihtoon , imusarja ja kilkkeet pakettii ,
Forte diesel treatment suodattimeen , mopo käymää ja käy nätisti !
mun tuurilla vielä tämänkin auton kanssa tullaan painimaan mutta sitä odotellessa... ja onhan siinä jo noita kilometrejä kertynyt et kai siinä siirtopumput sun muut saa pian toisen kerran jo vaihtaa
Suuttimien korjausarvot tasaantuivat kaikki normaaleiksi ( noin 2 yksikön sisään kaikki )
talvea/uusia vikoja odotellessa ja siinä samalla seuraavaan tankkiin parasta tuhkaamatonta 2töljyä !
Ja ihan neuvona muille tietämättömille että älkää tehkö mitään ennen kun tietää (vikakoodit/livedata) mistä aloittaa !
ja railpaine oli tyhjäkäynnillä muistaakseni 360baria eikä heitellyt juuri mitään..
ja kiitokset kaikille neuvoista !!
Comment
-
-
Tälläinen linkki tullut täältä foorumilta joskus vastaan... Ei tosin ole mitään kokemusta kyseistä firmasta.. Laitetaan siis tähänkin topikkiin :think
Comment
-
-
Originally posted by salsal View PostTälläinen linkki tullut täältä foorumilta joskus vastaan... Ei tosin ole mitään kokemusta kyseistä firmasta.. Laitetaan siis tähänkin topikkiin :think
http://www.commonraildiesels.com/index.asp
mutta jos saksasta uuden boschin saa 199€ niin melkein kallistuisin siihen jos uusia tarvitsee joskus hankkia...http://viewitem.eim.ebay.fi/Injecteu...787474828/item
Kuinka paljon porukoilla on auttanu se diesel treatment liemi pelkästään ?
Muistelisin että sillä on saatu korjausarvoja kuriin joissain tapauksissa ja käynti on palannut normaaliksi... mielenkiinnosta olisi pitänyt survoa pari purkkia itellekkin sitä ennen ku vaihtoi suuttimet
Comment
-
-
Originally posted by AnttiR View PostKehtaako BreeZi kertoo mistä hommasi 530d:n suuttimia pari kappaletta? Kun ei muistaakseni ollut ihan sikakalliita! Vois olla apua muillekkin
Liikettä en tosiaan valitettavasti tarkemmin muista... Pitää kaivella kuitti tuolta romulaatikosta.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Comment