Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D tyhjäkäynti epätasainen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • savo530
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 1
    • Iisalmi

    530D tyhjäkäynti epätasainen

    Ongelmana siis tyhjäkäynnin "nykiminen". Esim. valoihin pysähdyttäessä auto tuntuu "heiluvan", eli jostain syystä käynti on epätasaista. Nykiminen on ehkä hieman pahentunut nyt parin viikon sisään. Muuten auto vetää hyvin eikä ajossa ole mitään moittimista. Voisiko syynä olla commo rail anturi? Missä päin tämä sijaitsee? Syöttöpumppua mietin myös, mutta kun vedot tallella eikä muita sivuääniä/haittaa niin epäilen ettei syy siinä.
  • Jaska.T
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1535
    • TaNpere

    #2
    Omassa oli juurikin commonrailanturin liittimessä vika kun nyki ja humpas tyhjäkäynti. Löytyy tulipeltiä vastapäätä imusarjasta.

    G30 530e Msport
    -------------------------------------------------
    F30 330e Msport
    E60 525d Msport LCI
    E39 530d Touring
    Ex E46 320i coupé
    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
    Ex ALPINA B6
    Ex E34 525i Touring
    Ex E36 328i Coupe
    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
    Never Drive Faster Than
    Your GuardianAngel Can Fly

    Comment

    • soikka
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 25
      • -

      #3
      Originally posted by savo530 View Post
      Ongelmana siis tyhjäkäynnin "nykiminen". Esim. valoihin pysähdyttäessä auto tuntuu "heiluvan", eli jostain syystä käynti on epätasaista. Nykiminen on ehkä hieman pahentunut nyt parin viikon sisään. Muuten auto vetää hyvin eikä ajossa ole mitään moittimista. Voisiko syynä olla commo rail anturi? Missä päin tämä sijaitsee? Syöttöpumppua mietin myös, mutta kun vedot tallella eikä muita sivuääniä/haittaa niin epäilen ettei syy siinä.
      Mulla aivan sama juttu ja päätin vaihtaa commonrail anturin mutta ei auttanut mitään. onko sulla jo selvinnyt vika? tänään saapui kaapeli ja pääsee tuskailee ton inpan kans

      Comment

      • soikka
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 25
        • -

        #4
        No voi nyt saatana et oli hippasen vanhat postit kyseessä
        noo menköön tähä vaan ni kirjottelen miten oma rudolf dieselin jälkiversio korjaantuu vai korjaantuuko lainkaan. ja auto oli 530D vm:00

        Comment

        • KuPa
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 282
          • suomi

          #5
          Originally posted by soikka View Post
          No voi nyt saatana et oli hippasen vanhat postit kyseessä
          noo menköön tähä vaan ni kirjottelen miten oma rudolf dieselin jälkiversio korjaantuu vai korjaantuuko lainkaan. ja auto oli 530D vm:00
          Moikka, mulla oli sama ongelma...piuhan päässä railpresure heitteli aika pahasti. Vaihdettiin polttoaineen paineensäädin (13 51 7 787 537) makso jokun 200€ Metro-autossa. Homma korjaantu sillä!!
          "530da touring -00"

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            #6
            Tuohon KuPa:n mainitsemaan osaan, joka tunnetaan myös määränsäätimenä # 20 http://www.realoem.com/bmw/showparts...13&fg=15&hl=44 saa myös uudet o -renkaat, jolloin kustannukset itse osat vaihtaen on noin 5€. Mm. KL-varaosista myy noita hiluja, sinne menee 2kpl o -renkaita + kova tukirengas + paperitiiviste. Tuossa työohjeet -> http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/95/17 Gynegologin kädet olis hommassa eduksi
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • KuPa
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 282
              • suomi

              #7
              Originally posted by schwarze View Post
              Tuohon KuPa:n mainitsemaan osaan, joka tunnetaan myös määränsäätimenä # 20 http://www.realoem.com/bmw/showparts...13&fg=15&hl=44 saa myös uudet o -renkaat, jolloin kustannukset itse osat vaihtaen on noin 5€. Mm. KL-varaosista myy noita hiluja, sinne menee 2kpl o -renkaita + kova tukirengas + paperitiiviste. Tuossa työohjeet -> http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/95/17 Gynegologin kädet olis hommassa eduksi
              Sorry, osien sanasto on meikäläiseillä "hieman" hukassa. Mutta joo..Noiden o-renkaiden kuntoa/vaihtoa eka pajalla meinattiinkin, mutta olivat tässä tapauksessa kuosissa..vaihdettiin kuitenni koko osa ja alko pelittään. Toki kandee eka tsekata niiden o-renkaiden kunto...
              "530da touring -00"

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                No en nyt tiiä voiko railikoneissa puhua määränsäätimestä, kun kyseessä on lähinnä paineensäätöventtiili. Polttoaineen määrä säätyy suuttimien aukiololla.
                Vanhemmissa jakajapumppukoneissa on toki määränsäädin.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by schwarze View Post
                  joka tunnetaan myös määränsäätimenä
                  Mulle käy kaikki, myös regulaattori, paineensäädin tai kastakaamme osa railpumpun perseenpäristimeksi Tuohon nimeen ei minulla ollut tarkoitus takertua, vaan pointtina oli linkittää nuo työ-ohjeet ja vaihtoehto uudelle osalle
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    No en nyt tiiä voiko railikoneissa puhua määränsäätimestä, kun kyseessä on lähinnä paineensäätöventtiili. Polttoaineen määrä säätyy suuttimien aukiololla.
                    Vanhemmissa jakajapumppukoneissa on toki määränsäädin.
                    Kyllähän sinä tämän tiedät, mutta hifistellään hieman.

                    M47/57 (DDE 4) tämä pumpun perässä oleva on puhdas paineensäätöventtiili. Se ylläpitää tavoitearvon mukaisen rail-paineen ja vapauttaa ylimääräisen paluulinjaan.

                    Uudemmissa xxxN-koneissa (DDE 5/6) se taas on tulopuolen määränsäädin. Näissä paineanturi on jakotukin etupäässä ja painesäädin jakotukin takapäässä. Ja pakollinen iltasatu. KLIK
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Marko.K
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1193
                      • Helsinki

                      #11
                      Osukohan bingo? Itsellä omassa e60 530d:ssä pientä tyhjäkäynti huojumista ja pientä nykimistä ajossa sillontällön ja antaa vikakoodiksi engine roughness regulator. Oliskohan tuo "paineensäädin" sitten syypää tähän ongelmaan?
                      F11 535d -11 367hv/728nm
                      E39 M5 -99 Alpine White II
                      E65 730da -02
                      E60 530da -03
                      E39 530da -03 240hv/600nm
                      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                      E38 740iaL -95
                      E39 530d -99 245hv/528nm

                      Comment

                      • soikka
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 25
                        • -

                        #12
                        Aikalailla ensimmäisiä kirjotuksia tänne ja yllätyin kun tuli heti näin paljon hyödyllistä tietoa ! autolla ajettu 380tkm joten kai siellä anturit on jo anturoinu ittes tien päähän ku niitä on nyt vaihdeltu oli sitten mikä tahansa vika (kun selviää kirjoitan tietty tänne mikä oli ) niin vikakoodien luku/livedata on melkein ainut vaihtoehto nykypäivän autoihin ellei halua ostaa anturi kerrallaan(ovat todella halpoja) ja toivoo parasta

                        tarttis nyt alkaa asentaa tota inpaa ja alkaa ihmettelee sitä kun sitä nyt sitten tarvitaan tulevaisuudessakin kun on perhees pelkkiä bemareita...

                        Niin ja jos joku muistaa/tietää "inpa for dummies" ohjeen jostain netistä tai täältä niin olisin todella kiitollinen linkistä !
                        Last edited by soikka; 24-09-2011, 16:21. Reason: important information

                        Comment

                        • soikka
                          BTCF Member
                          • Apr 2007
                          • 25
                          • -

                          #13
                          Jaahas ... Vittu mitä paskaa on saada inpa rokkaamaan tietokoneelle !! tai nyt ku lähtis sotaa ni tietty olis helpompaa mutta kun tietoa on todella niukasti ja sekavaa niin hyi vittu ! ja en myönnä että olisin "käsi" tietokoneiden/ohjelmien kanssa ! mutta EA-90 tuli asennettua ja ebay:stä kaapeli.......

                          Ennen kun sain inpan toimimaan niin vaihdoin common-rail paine anturin -> ei auttanut sitten ihan mutulla tuo painesäädin pumpun taakse(o-renkaat ok) -> ei vaikutusta ... ja kyseiset osat olivat 156tkm ajetusta 2001vm baijerista joten epäilen että on rikki.....

                          Tänään luettu sitten vikakoodeja oikee urakalla ja kyseiset löytyy :

                          - gluehanlage (hehkut ? )
                          - laufruheregler (suuttimien korjausarvot, eroavaisuudet ? )
                          - abgasrueckfuehr-regelung (egr eli järjenvastainen paskankierrätys mikä on ohitettu läpät pois, 50pennin kolikko egr-venttiilissä jne..)

                          Ja sitten ne "korjausarvot" zyl1:-1.14
                          zyl2:-4.60
                          zyl3: 6.30
                          zyl4:-3.67
                          zyl5:-1.07
                          zyl6:-0.49

                          En oo vielä täältä foorumiltakaan selvittäny noita sallittuja toleransseja mutta järjellä vaihtaisin ton kolmos suuttimen ? Kertokaa nyt viisaammat ja auttakaa toi vitun tärinä pois mun autosta !!?!! ja sanottakoon vielä että autosta löytyi ostettaessa sellanen kuitti missä joka ikinen suutin oli vaihdettu laakkosella ja SE ON JUMALANTOSI että minä en maksa sitä rahasummaa milloinkaan edes kultasista / kuolemattomista sähkösuuttimista !

                          Comment

                          • Omega
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 30
                            • Kainuu

                            #14
                            Aika isolta näyttäs ainakin minun silmään nuo korjausarvot. Mulla tuossa 730d:ssä oli korjausarvot n.-1 ja 2,3 välillä ja oireet oli että tyhjäkäynti heijasi varsinkin kylmällä koneella ja joskus tuntui pätkivänkin ihmeellisesti. Myös sammui kun kiihdytti täysillä. Tämän sammumisongelman kanssa vissiin useampikin edellinen omistaja taistellut ja vaihtanut palikkaa. Tein kaksi kertaa forte-operaation eli kaadoin suodattimeen käytin konetta vähän aikaa ja annoin liueta. Enää ei ole tyhjäkäynti hummannut eikä auto sammunut kiihdytyksessä kertaakaan. Eli vika oli vissiin suuttimissa ja onneksi minulla nyt ainakin toistaiseksi fortella korjaantui. Pitäs mielenkiinnon vuoksi kattoa muuttuko korjausarvot miten paljon.
                            MB c270 cdi
                            MB c180
                            MB 190 2.0 -88
                            E38 730d -99
                            MB Vito 112 Cdi
                            MB S400Cdi L -00
                            E38 740iA -94

                            Vikakoodien ihmettelyä Kuhmon seudulla. 044-5517444

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              #15
                              Originally posted by soikka View Post
                              Jaahas ... Vittu mitä paskaa on saada inpa rokkaamaan tietokoneelle !! tai nyt ku lähtis sotaa ni tietty olis helpompaa mutta kun tietoa on todella niukasti ja sekavaa niin hyi vittu ! ja en myönnä että olisin "käsi" tietokoneiden/ohjelmien kanssa ! mutta EA-90 tuli asennettua ja ebay:stä kaapeli.......

                              Ennen kun sain inpan toimimaan niin vaihdoin common-rail paine anturin -> ei auttanut sitten ihan mutulla tuo painesäädin pumpun taakse(o-renkaat ok) -> ei vaikutusta ... ja kyseiset osat olivat 156tkm ajetusta 2001vm baijerista joten epäilen että on rikki.....

                              Tänään luettu sitten vikakoodeja oikee urakalla ja kyseiset löytyy :

                              - gluehanlage (hehkut ? )
                              - laufruheregler (suuttimien korjausarvot, eroavaisuudet ? )
                              - abgasrueckfuehr-regelung (egr eli järjenvastainen paskankierrätys mikä on ohitettu läpät pois, 50pennin kolikko egr-venttiilissä jne..)

                              Ja sitten ne "korjausarvot" zyl1:-1.14
                              zyl2:-4.60
                              zyl3: 6.30
                              zyl4:-3.67
                              zyl5:-1.07
                              zyl6:-0.49

                              En oo vielä täältä foorumiltakaan selvittäny noita sallittuja toleransseja mutta järjellä vaihtaisin ton kolmos suuttimen ? Kertokaa nyt viisaammat ja auttakaa toi vitun tärinä pois mun autosta !!?!! ja sanottakoon vielä että autosta löytyi ostettaessa sellanen kuitti missä joka ikinen suutin oli vaihdettu laakkosella ja SE ON JUMALANTOSI että minä en maksa sitä rahasummaa milloinkaan edes kultasista / kuolemattomista sähkösuuttimista !
                              2 ja 3 ehdottomasti ja 4 suutinkin on jo ihan siinä liipasimella.
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎