Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrupalat vaihdettu ja kuluneisuusvalo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • opTA
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2011
    • 924
    • Suomi

    #16
    Originally posted by Tommi2022 View Post
    Itellä ilmeisesti palat vaihossa myös, mutta onkos niitä anturijohtoja joka nurkassa autoa, vai selviääkö hommasta vaihtamalla palat sinne akselille mihin tarvii?
    1 anturi vasemmalla (kuljettajan puoli) edessä ja 1 anturi oikealla (pelkääjän puoli) takana.

    Comment

    • Tommi2022
      Newbiemmer
      • Oct 2013
      • 8
      • Suomi

      #17
      Originally posted by opTA View Post
      1 anturi vasemmalla (kuljettajan puoli) edessä ja 1 anturi oikealla (pelkääjän puoli) takana.
      Kertookos mikään että onko etu- vai takapalat loppu?
      Ostattaako toiminta uuden/uudet "tunnistinjohdot"?

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        #18
        Originally posted by Tommi2022 View Post
        Kertookos mikään että onko etu- vai takapalat loppu?
        Ostattaako toiminta uuden/uudet "tunnistinjohdot"?
        Silmillä näkee kummat on loppu. Jos valo palaa on tunnistin jo mennyt = uusittava.
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • Tommi2022
          Newbiemmer
          • Oct 2013
          • 8
          • Suomi

          #19
          Originally posted by opTA View Post
          1 anturi vasemmalla (kuljettajan puoli) edessä ja 1 anturi oikealla (pelkääjän puoli) takana.
          Okei, pitänee kattoa tarkemmin.
          Last edited by Tommi2022; 31-10-2013, 08:39.

          Comment

          • karri
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 10
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by Thuppu View Post
            Näin se toimii e39:ssäkin. En ole ihan varma sekunttimäärästä mutta kyllä sen huomaa kun valo sammuu. Eikä muuten lähde nollaamalla vikakoodimuistin.

            Ja tietysti se anturijohto kannattaa laittaa uusi jarruremontin jälkeen eikä tinata johdonpäitä yhteen, vaikka saahan sen lampun pimeeksi sillaikin.
            johdot yhteen nii sammuu valo hetkeks ja syttyy uudestaan

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by karri View Post
              johdot yhteen nii sammuu valo hetkeks ja syttyy uudestaan
              Kyl jos johdot on oikeasti hyvin yhdessä ja liittimissä ei oo vikaa niin valon pitää sammua...
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9997
                • KVLA

                #22
                Mistä kautta tuon valon "maadoitus" toimii?Jälkikasvun 540:ssä valo ei sammunut uudella anturilla jarrupalojen vaihdon yhteydessä.Vasta kun samassa yhteydessä fiksattu abs-boksi laitettiin korjattuna paikoilleen,niin valo sammui.Samalla siis kun nuo "keltaiset valot" poistui.Jarrupalojen valo siis paloi niin kauan,kunnes abs-boksikin tuli korjattua.Maallikosta aika mystistä ja luulisi,ettei tuolla abs-boksilla pitäisi olla mitään tekemistä tuon jarrupalojen valon kanssa.
                Last edited by Heguli 31; 01-11-2013, 10:51.

                Comment

                • karri
                  Newbiemmer
                  • Jul 2013
                  • 10
                  • Jämsä

                  #23
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Kyl jos johdot on oikeasti hyvin yhdessä ja liittimissä ei oo vikaa niin valon pitää sammua...
                  no saatto olla päivän palamatta,kunnes sytty taas.pitäskös noi jarruneste anturin piuhat laittaa yhteen kans?

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #24
                    Originally posted by karri View Post
                    no saatto olla päivän palamatta,kunnes sytty taas.pitäskös noi jarruneste anturin piuhat laittaa yhteen kans?
                    Kyl mullakin välillä syttyy palamaan, ja on yhteen laitetut johdot juurikin kuluneisuuden antureina.

                    Kannattaa tarkistaa vielä että johdot on varmasti kunnolla yhdessä.

                    Mulla palo taas viikonvaihteessa muutaman päivän toi valo, mut ei se taas enään...


                    Eikös nesteelle oo oma lamppunsa? Ja se anturi tuskin hajonnee, pintahan siellä sitte ois aika matalalla!
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1835
                      • Kotona/Poissa

                      #25
                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Kyl mullakin välillä syttyy palamaan, ja on yhteen laitetut johdot juurikin kuluneisuuden antureina.

                      Kannattaa tarkistaa vielä että johdot on varmasti kunnolla yhdessä.

                      Mulla palo taas viikonvaihteessa muutaman päivän toi valo, mut ei se taas enään...


                      Eikös nesteelle oo oma lamppunsa? Ja se anturi tuskin hajonnee, pintahan siellä sitte ois aika matalalla!
                      Kyllä jarrunesteen määrälle ja palojen pinnanpaksuudelle on yksi ja sama merkkivalo.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        #26
                        Originally posted by Havis View Post
                        Kyllä jarrunesteen määrälle ja palojen pinnanpaksuudelle on yksi ja sama merkkivalo.
                        Juu juu...
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • [Are]
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 23
                          • Haukipudas

                          #27
                          Elikkä oonko ymmärtäny oikein, että se huutomerkki valo ympyrän ja sulkeitten sisällä on jarrupalojen& jarrunesteen merkkivalo?
                          Ikävästi häiritsee tuo punane tuikku mittaristossa.. Jarrupalat ovat siis hyvässä kunnossa vielä ja jarrunestekkin ylärajassa.
                          Kävin tänään Wetterillä ja myyjä väitti vian olevan jarrupala antureissa (entiset motonetistä), eikä niinkään jarrunesteen tasoanturissa niinku minä arvelen. Ostin sitten anturit marmorilta ja asentelin illalla paikalleen, mutta ei mitään vaikutusta. Pidin virta-avainta 1&2 asennossa kauemmin aikaa mutta ei mitään sammumisen merkkiä valossa.
                          Wetterin myyjä sanoi että jos jarrunesteen tasoanturi rikki niin pitäs antaa vikakoodin, mutta sitäkään ei ole mulla antanut. Vai pitäisikö edes antaa?

                          Antureita vaihdellessani putsasin liittimet kunnolla, että kontakti häiriöitäkään ei pitäs olla. Joten kertokaapa mitä minä seuraavaksi teen? Pystyiskö jarrunestern tasoanturin toimivuuden jotenki testata?
                          -97 vuojen 528iA toukka :think

                          Comment

                          • kalevik
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 957
                            • Salo

                            #28
                            Originally posted by [Are] View Post
                            Pystyiskö jarrunestern tasoanturin toimivuuden jotenki testata?
                            Näyttäisi olevan ihan kytkin (TIS), ja siten että normaalitasolla kytkin on kiinni.

                            Eli voisi olla sielläkin kontaktihäiriö.

                            Nesteessä kelluva koho noissa yleensä on, E39 rakennetta en ole nähnyt, mutta E34 pystyi jarrunestesäiliö korkin aukaisun jälkeen liikuttelemaan kohoa.

                            Korkki auki niin selviää, eiku....
                            Last edited by kalevik; 02-11-2013, 05:56.
                            E61 525i, Suzuki VS1400
                            Exät: Jaana, Susanna, Maija

                            Comment

                            • [Are]
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 23
                              • Haukipudas

                              #29
                              Originally posted by kalevik View Post
                              Näyttäisi olevan ihan kytkin (TIS), ja siten että normaalitasolla kytkin on kiinni.

                              Eli voisi olla sielläkin kontaktihäiriö.

                              Nesteessä kelluva koho noissa yleensä on, E39 rakennetta en ole nähnyt, mutta E34 pystyi jarrunestesäiliö korkin aukaisun jälkeen liikuttelemaan kohoa.

                              Korkki auki niin selviää, eiku....
                              Täytyypä ottaa päivän päälle korkki auki ja alkaa tutkimaan
                              -97 vuojen 528iA toukka :think

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                #30
                                Originally posted by [Are] View Post
                                Elikkä oonko ymmärtäny oikein, että se huutomerkki valo ympyrän ja sulkeitten sisällä on jarrupalojen& jarrunesteen merkkivalo?
                                Ikävästi häiritsee tuo punane tuikku mittaristossa.. Jarrupalat ovat siis hyvässä kunnossa vielä ja jarrunestekkin ylärajassa.
                                Mulla ainakin jarrupalojen merkkivalo on vaan katkonainen ympyrän kehä... Tai oikeastaan taitaa olla sulkeet (eli kuvaa jarruhihnoja) jotka on puolesta välistä katki.
                                mut ei o huutomerkkiä.
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎