Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrupalat vaihdettu ja kuluneisuusvalo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1835
    • Kotona/Poissa

    #31
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Mulla ainakin jarrupalojen merkkivalo on vaan katkonainen ympyrän kehä... Tai oikeastaan taitaa olla sulkeet (eli kuvaa jarruhihnoja) jotka on puolesta välistä katki.
    mut ei o huutomerkkiä.
    Kaikissa jarruihin liittyvissä merkkivaloissa on ympyrä, jonka ulkopuolella sulut (siis ikäänkuin jarrurumpu jossa jarrupinnat rummun ulkopuolella).

    Se mitä merkin sisällä sitten on määrää merkin tarkoituksen.

    Huutomerkki => jarrupalat & jarruneste
    P => Käsijarru
    ABS => ABS vika

    Semmoista jossa se koko kehä olis katkoviivoilla en kyllä tunnista, kuten en sellaista jossa merkin keskellä ei olisi mitään lisäsymbolia. Siis ainakaan E39:ssa.
    Last edited by Havis; 02-11-2013, 20:09.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #32
      Nojuu kyllä siinä varmaan se rummun kehä saattaa olla, mutta tyhjä se on keskeltä. Tai sit oon ihan lataamoon valmis harvapää, joten meenpä ottaa kuvan ja varmistamaan.

      edit:
      Jep, ja tuli ohjekirjaakin katottua. Rinkula ja ABS on ABS vika, rinkula ja pätkikkäät sulut on jarrupalojen kuluneisuuden tunnistin, ja rinkula + huutomerkki kertoo käsijarrusta, pinnan alenemisesta, hätäjarrutehostimesta (vikatilasta?).
      Mahtaako eroja olla eri vuosimallien mittaristojen symboleissa, tuskin?

      Nii, ja P symbolia tuolla ei ees oo, ainakaan E39:ssä.

      Ja kun googlella kattoo nii onhan noita vaikka millasia erilaisia symboleita näissä...
      Last edited by Bmw Dreamer; 02-11-2013, 21:56.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1835
        • Kotona/Poissa

        #33
        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        ...Ja kun googlella kattoo nii onhan noita vaikka millasia erilaisia symboleita näissä...
        Saman havaitsin itsekkin. Hyvä kina kun kumpikin oli oikeassa . Onneks ei sentään mennyt nenäänmättöväännöksi. Pääasia että oman auton merkit tuntee.

        Riippuneeko sitten vuosimallista, toimitusmaan lainsäädännöstä tms...
        Last edited by Havis; 02-11-2013, 22:12.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #34
          Originally posted by Havis View Post
          Saman havaitsin itsekkin. Hyvä kina kun kumpikin oli oikeassa . Onneks ei sentään mennyt nenäänmättöväännöksi.

          Riippuneeko sitten vuosimallista, toimitusmaan lainsäädännöstä tms...
          Näin on!
          Nähtävästi, älytöntä.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • harmles
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 2
            • Kemi, Finland

            #35
            Pystyyköhän tuota anturin kaapelia mittaamaan toisesta päästä? Konehuoneen puolelta vai minne menee? Epäilys on että jostain väliltä olisi tuo kaapeli poikki. Syttyi merkkivalo kohtuu uusilla paloilla ja ehyillä antureilla (mitattu yleismittarilla molemmat ja ovat ehyet) Liittimet putsailtu ja ei pitäisi olla kontaktissa ongelmia. :think Kyseessä e39 -04.

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1835
              • Kotona/Poissa

              #36
              Originally posted by harmles View Post
              Pystyyköhän tuota anturin kaapelia mittaamaan toisesta päästä? Konehuoneen puolelta vai minne menee? Epäilys on että jostain väliltä olisi tuo kaapeli poikki. Syttyi merkkivalo kohtuu uusilla paloilla ja ehyillä antureilla (mitattu yleismittarilla molemmat ja ovat ehyet) Liittimet putsailtu ja ei pitäisi olla kontaktissa ongelmia. :think Kyseessä e39 -04.
              Onko varmasti molemmat niistä paloista kunnossa joissa tuo anturi on? Siis takana oikeanpuleisen jarrun sisempi pala, edessä vasemman puoleisen jarrun sisempi pala.

              Sisempien palojen kunto ei näy kovin hyvin ilman satulan irroitusta.

              Itsellä sattui etusatula jumimaan lievästi, ja pikaisesti asiaa päältäpäin tutkittuna ulompi pala oli lähes uuden veroinen. Vasta tarkempi tsekkaus paljasti että sisempi pala oli jo raudoille saakka kulunut.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • harmles
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 2
                • Kemi, Finland

                #37
                Originally posted by Havis View Post
                Onko varmasti molemmat niistä paloista kunnossa joissa tuo anturi on? Siis takana oikeanpuleisen jarrun sisempi pala, edessä vasemman puoleisen jarrun sisempi pala.

                Sisempien palojen kunto ei näy kovin hyvin ilman satulan irroitusta.

                Itsellä sattui etusatula jumimaan lievästi, ja pikaisesti asiaa päältäpäin tutkittuna ulompi pala oli lähes uuden veroinen. Vasta tarkempi tsekkaus paljasti että sisempi pala oli jo raudoille saakka kulunut.
                Viime kesänä vaihdetut palat ja levyt joka kulmalle ja samalla anturit. Tuolloin vikavalo poistui, mutta syttyi muutama viikko sitten uudelleen. Tutkin anturit tarkemmin ja ilmeisesti asentaessa saanut kuskinpuolen etuanturin johto liittimen juuresta sen verran iskua että pätkii välillä signaalia.

                Mittari uudelleen kiinni anturiin ja huomasin että kun johtoa heiluttelee niin johto pätkii. Uusi anturi tilalle varovaisemmin asennettuna ja vikavalo poistui. Melko ohuet johtimet noissa, saa näköjään olla varovainen.

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #38
                  Originally posted by harmles View Post
                  Viime kesänä vaihdetut palat ja levyt joka kulmalle ja samalla anturit. Tuolloin vikavalo poistui, mutta syttyi muutama viikko sitten uudelleen. Tutkin anturit tarkemmin ja ilmeisesti asentaessa saanut kuskinpuolen etuanturin johto liittimen juuresta sen verran iskua että pätkii välillä signaalia.

                  Mittari uudelleen kiinni anturiin ja huomasin että kun johtoa heiluttelee niin johto pätkii. Uusi anturi tilalle varovaisemmin asennettuna ja vikavalo poistui. Melko ohuet johtimet noissa, saa näköjään olla varovainen.
                  Ei välttämättä varmaan asennuksessa oo murjoutunu? Mutta on tosiaan ihan pierunsielua noi johdot.
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • karri
                    Newbiemmer
                    • Jul 2013
                    • 10
                    • Jämsä

                    #39
                    Kukaan törmänny vastaavaan?

                    jarruvalojen merkkivalo syttyy,kun ilmastoinnin laittaa päälle,samalla ulkolämpömittari sekoo ja näyttää -40.palat ja levyt ja anturin piuhat vaihdettu,lämpömittarin anturi uusittu.oisko mittaristo vika?

                    Comment

                    • karri
                      Newbiemmer
                      • Jul 2013
                      • 10
                      • Jämsä

                      #40
                      Originally posted by karri View Post
                      jarruvalojen merkkivalo syttyy,kun ilmastoinnin laittaa päälle,samalla ulkolämpömittari sekoo ja näyttää -40.palat ja levyt ja anturin piuhat vaihdettu,lämpömittarin anturi uusittu.oisko mittaristo vika?
                      siis jarrupalojen/nesteen kuluneisuusvalo

                      Comment

                      • anttari
                        Newbiemmer
                        • Mar 2008
                        • 23

                        #41
                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Näin se toimii e39:ssäkin. En ole ihan varma sekunttimäärästä mutta kyllä sen huomaa kun valo sammuu. Eikä muuten lähde nollaamalla vikakoodimuistin.

                        Ja tietysti se anturijohto kannattaa laittaa uusi jarruremontin jälkeen eikä tinata johdonpäitä yhteen, vaikka saahan sen lampun pimeeksi sillaikin.


                        Just vaihdoin levyt ja palat omastani eteen ja jäi valo palaan. Ohjeen mukaan virrat 2 asennossa kesti mulla 14sek ja sit lähti pois. Autona e39 530d-99.

                        Comment

                        • Antonious7
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2015
                          • 40
                          • Salo Finland

                          #42
                          Jarrupalojen & nesteen valo palaa

                          Jees eli autona 528 e39 -96 sedan ja jarrupalojen valo palaa. punainen huutomerkki. Jarrunesteet ovat lähes max, jarrupalat ovat vanhat mutta pintaa vielä runsaasti. Jarrupalojen kulumisen varoitusjohdot olivat heikossa hapessa joten vaihdoin eteen ja taakse. Edelleen palaa valo, koitin kuitata sitä avaimen 1- asennossa odottaen useita minuutteja, tämän jälkeen koitin 2- asennossa.. jonka jälkeen kokeilin vielä paria käynnistyskertaa.. edelleen palaa valo.. Ideoita? :think lisättäköön että abs valo yms ei pala, kun jotkut olivat siitäkin foorumeille laittaneet että viittaisi antureihin..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎