Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 konepellin avauskahvasta vaijeri poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • whector
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 169
    • N/a

    e39 konepellin avauskahvasta vaijeri poikki

    Moi!

    Eli konepellin avauskahvan päässä näkyy vaijerin pätkä, kun jostain syystä se on mennyt poikki.

    Miten ton vaijerin pään voi liittää siihen kahvaan siten että kestää vetoa?

    Ja varmaan vaijerin saa noukittua sieltä auton syövereistä ottamalla nuo muovipaneelit pois kahvan ympäriltä?
  • AMP
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 536
    • Turku

    #2
    Originally posted by whector View Post
    Moi!

    Eli konepellin avauskahvan päässä näkyy vaijerin pätkä, kun jostain syystä se on mennyt poikki.

    Miten ton vaijerin pään voi liittää siihen kahvaan siten että kestää vetoa?

    Ja varmaan vaijerin saa noukittua sieltä auton syövereistä ottamalla nuo muovipaneelit pois kahvan ympäriltä?


    Tongeilla vaijerista kiinni ja konepelti auki. Marmorilta uusi vaijerin loppuosa n. 15 e. (katkeaa konehuoneesta avaamalla mustan liitos osan). Kahva ja lepuutustukimuovi irti konehuoneesta. Vedät vanhalla vaijerilla uuden vaijerin tilalle tai vedät vanhalla sähköjohdon vanhan vaijerin tilalle jolla vedät uuden vaijerin paikalleen (tein näin koska meni helpommin kun ei ollu vanhaa jumittavaa vaijeria vetovälineenä).
    e65 730d

    Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

    Comment

    • Wiking
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 1647
      • Laihia

      #3
      Perkele, just alkuviikolla tein ton saman omaan autoon.
      Tosin mulle osa maksoi täällä marmorilla 22e
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • bemu530
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 163
        • Ekenäs

        #4
        Itsellä meni konehuoneessa olevan mustan jatkokappaleen sisällä ollut muoviholkki rikki -> eipä auennut konepelti, vaikka kuinka kahvasta tempoi -> munuaiset ulkopuolelta 'melkein ehjänä' irti ja sitä kautta pääsi pitkällä meisselillä avamaan konepellin lukot.

        Kannattaa vanhemmissa autoissa ihan huvikseen tarkastaa, missä kunnossa se holkki on. Sitä ei erikseen saa, vaan pitää ostaa koko keskimmäinen vaijeriosuus, jossa siis mukana tuo jatkoliitin.
        BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
        BMW 320dA -09

        Comment

        • -JMV-
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 840
          • Etelä-Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by bemu530 View Post
          Sitä ei erikseen saa, vaan pitää ostaa koko keskimmäinen vaijeriosuus, jossa siis mukana tuo jatkoliitin.
          Ei tuossa ole mitään keskimmäistä vaijeria ole, vaan kahdessa osassa on, eli tarkoitat varmaan tuota loppu pätkää mikä menee konepellille
          F82 harraste

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            #6
            Originally posted by -JMV- View Post
            Ei tuossa ole mitään keskimmäistä vaijeria ole, vaan kahdessa osassa on, eli tarkoitat varmaan tuota loppu pätkää mikä menee konepellille
            Eikö se muka ole kolmessa osassa?
            Eka 12
            Toka 22
            Kolmas 23
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • -JMV-
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 840
              • Etelä-Pirkanmaa

              #7
              Näinpä näkyy olevan , mua on kusetettu Tilasin autokeskukselta vaijerin, niin myyjä väitti että 2 pätkää löytyy ja kysyi kumman niistä tarvitsin.
              F82 harraste

              Comment

              • AMP
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 536
                • Turku

                #8
                Multa kysyttiin kanssa otanko ekan vai tokan pätkän. Varmaan tulee toi pien pätkä ensimmäisen vaijerin mukana?
                e65 730d

                Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Tuo osa 12 ei taida olla vaijeri ainakaan nimen perusteella: engine hood mechanism.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • bemu530
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 163
                    • Ekenäs

                    #10
                    Lukkojen välissä on vielä yksi erillinen vaijeri, eli yo. kuvassa vaijeri nr 23 tulee kiinni kuskinpuoliseen lukkoon, josta lähtee vielä erillinen vaijeri toisen lukkoon. Jostain syystä sitä vaijeria ei ole tuohon kuvaan merkitty. En tiedä, miten muilla, mutta omassa kotterossa aukaisumekanismi muodostuu kolmesta erillisestä vaijerista.
                    BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                    BMW 320dA -09

                    Comment

                    • Wiking
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 1647
                      • Laihia

                      #11
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Tuo osa 12 ei taida olla vaijeri ainakaan nimen perusteella: engine hood mechanism.
                      No se mulle ainakin tietääkseni tuli ja se oli juurikin ensimmäinen vaijerin pätkä jalkatilasta konepellin alle. Toisessa päässä kiinni valmiiksi se kahvan "muoviratas" ja keskellä kiinteästi kiinni läpivientikumi, joka siis tulee tulipellin kohdalle..
                      Nyt
                      BMW 330e g21 M-Sport
                      Ennen
                      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        #12
                        nips naps omasta meni kanssa poikki kahvan juuresta tänään. Kerkesinkin jo katsella tuolta oemstä että näyttäisi olevan monessa osassa tuo vaijeri.

                        Minullakun se meni nyt sieltä auton sisältä kahvan juuresta niin ilmeisesti riittää kun ostaa osan numero 12 ja sieltä konehuoneessa olevasta mustasta boksista liitetään?Onko kuinka työläs homma pujoittaa uusi vaijeri palopellistä läpi*?
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • Wiking
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 1647
                          • Laihia

                          #13
                          Originally posted by reekoon View Post
                          nips naps omasta meni kanssa poikki kahvan juuresta tänään. Kerkesinkin jo katsella tuolta oemstä että näyttäisi olevan monessa osassa tuo vaijeri.

                          Minullakun se meni nyt sieltä auton sisältä kahvan juuresta niin ilmeisesti riittää kun ostaa osan numero 12 ja sieltä konehuoneessa olevasta mustasta boksista liitetään?Onko kuinka työläs homma pujoittaa uusi vaijeri palopellistä läpi*?
                          Ei ole kova homma pujottaa, menee ihan heittämällä.
                          Suurin homma on purkaa muovit kuskin jalkatilasta..

                          Itse tein kyseisen homman taloyhtiön parkkipaikalla taskulamppu suussa
                          Meni ehkä joku puol tuntia purkimisineen ja kasaamisineen..
                          Nyt
                          BMW 330e g21 M-Sport
                          Ennen
                          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                          Comment

                          • K2Ri
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1829
                            • London, UK & Germany

                            #14
                            No näitähän tuntuu menevän.

                            Ukon autoon vaihdettiin juuri tuo kahdestaan kotipihalla pakkasen keskellä. Ei ollut kuin 10-15min homma.
                            Se avauskahva tuntuu tosin nyt jotenkin tosi tunnottomalta. Ei siis tunne mitään pykälää, siinä kohtaa missä konepelti lonksahtaa auki. Kyllähän se aukeaa, mutta en tiedä onko tuo ihan normaalia?!? Kellään vastaavaa?
                            sigpic
                            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3426
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              #15
                              Nyt pitäisi vaan saada pelti auki. koittanut vaijerin pätkästä vetää sen minkä jaksaa mutta ei aukea.
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎