e39 konepellin avauskahvasta vaijeri poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3438
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    #16
    Lähtihän se auki saatana. Ei tarttunut kuin pelotella katkaisulaikalla ja käyttää hieman voimaa. Nyt ei muutakuin vaijerin vaihtohommiin. 22 € laakkoselta.
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • GARFFi
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 5551
      • Kankaanpää

      #17
      Toisen munuaisen ku ottaa poies nii pitäs päästä lukituskahvalla kuulemma.
      MB E220 CDI -10
      Ex.VW T5.1 -11
      Ex. Ford Transit Custom -14
      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
      Ex. VW Golf+ -06
      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
      Ex. Honda CBR900RR -96
      Ex. E36 325i Coupé -94
      Ex. LADA 2105 1200S -89
      Ex. LADA 2107 1300S -87
      Ex. E36 320i -91

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3438
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        #18
        työkaveri painoin pellistä lukkojen kohdalta ja itse nykäisin pihdeillä vaijerin päästä.
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3438
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          #19
          Löytyipä hyvät ohjeet tuon vaihtamiseksi, joten ajattelin laittaa tänne teidän kaikkien muidenkin iloksi sillä itselläni tuskin riittää huomenna intoa alkaa tekemään ohjeita kuinka sen vaihdoin...

          Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 959
            • Salo

            #20
            Vähän vanha säie löytyi, mutta laitetaan nyt tähän:

            Vaihdoin tänään konepellin aukaisuvaijerin alkuosan. Vaijeri ei ollut poikki, mutta oireena oli että vasta aivan kahvan liikkeen lopussa lukitus aukesi ja huonosti silloinkin.

            Vikana oli vaijerin kuoressa olevan lukon luistaminen jatkopurkin sisällä. Vaihdoin kuitenkin vaijerin kun uusi oli ostettuna.

            Tuon vian voisi kyllä korjatakin, ainakin kannattaa tuo tarkistaa jos avauksen kanssa on ongelmia. Liimakutistesukkaa sopiva pätkä purkin ulkopuolelle voisi olla hyvä korjaus, jos vaijeri muuten on ehjä.

            Nyt lukitus aukeaa noin 20 asteen liikkeellä. Liian iso aukaisukahvan kulma taivuttaa vaijeria, ja sehän sen pikkuhiljaa katkaisee.
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1844
              • Kotona/Poissa

              #21
              Originally posted by kalevik View Post
              Vähän vanha säie löytyi, mutta laitetaan nyt tähän:

              Vaihdoin tänään konepellin aukaisuvaijerin alkuosan. Vaijeri ei ollut poikki, mutta oireena oli että vasta aivan kahvan liikkeen lopussa lukitus aukesi ja huonosti silloinkin.

              Vikana oli vaijerin kuoressa olevan lukon luistaminen jatkopurkin sisällä. Vaihdoin kuitenkin vaijerin kun uusi oli ostettuna.

              Tuon vian voisi kyllä korjatakin, ainakin kannattaa tuo tarkistaa jos avauksen kanssa on ongelmia. Liimakutistesukkaa sopiva pätkä purkin ulkopuolelle voisi olla hyvä korjaus, jos vaijeri muuten on ehjä.

              Nyt lukitus aukeaa noin 20 asteen liikkeellä. Liian iso aukaisukahvan kulma taivuttaa vaijeria, ja sehän sen pikkuhiljaa katkaisee.
              Siis ymmärsinkö oikein, että ongelmana on se vetokahvasta tuleva vaijeri, ja sen loppupää liikkuu/joustaa sen yhdyskappaleen sisällä, kun sen pitäisi olla täysin kiinteä? Ja korjaus on kiinnittää vaijerin kuori paremmin kiinni yhdyskappaleeseen?

              Vai liikkuuko koko yhdyskappaleen ja lokasuojan välinen kiinnitys?
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 959
                • Salo

                #22
                Originally posted by Havis View Post
                Siis ymmärsinkö oikein, että ongelmana on se vetokahvasta tuleva vaijeri, ja sen loppupää liikkuu/joustaa sen yhdyskappaleen sisällä, kun sen pitäisi olla täysin kiinteä? Ja korjaus on kiinnittää vaijerin kuori paremmin kiinni yhdyskappaleeseen?

                Vai liikkuuko koko yhdyskappaleen ja lokasuojan välinen kiinnitys?
                Ymmärsit oikein. Vaijerin kuoressa on melko lapsellinen lukitus, ja se luistaa. Sellainen krympätty peltirengas, myös marmorilta ostetussa vaijerissa.

                Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                Kuvassa 10 se yhdyskappale näkyykin, vaijerin kuori (kuvassa yläreunassa) siis painuu tuonne sisään ja hukkaa kahvan liikevaran.
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • E.K.
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 494
                  • Helsinki

                  #23
                  Perkele! Joko vaihdan liian harvoin autoa tai huollan(korjaan) sitä liian usein, kun jo toisen kerran alle 4 vuoden ja 150tkm aikana vaijeri katkeaa kahvan juuresta.

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    #24
                    No, napsahti tuo vaijeri kahvan juuresta itelläkin. Saakos tuota vaijeria jostain muualtakin kuin marmorilta, vai pitääkö suunnistaa Laakkoselle?
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #25
                      Originally posted by Bomb5 View Post
                      No, napsahti tuo vaijeri kahvan juuresta itelläkin. Saakos tuota vaijeria jostain muualtakin kuin marmorilta, vai pitääkö suunnistaa Laakkoselle?
                      Jossei marmorille pitkä matka oo, niin eiks oem 26e:n hintaan oo ihan ok?

                      E.K., onks lukot tarpeeksi rasvassa? = aukeaa konepelti kevyesti kahvastava vetämällä...

                      Mulla katkes kanssa, mut kauan se kestikin, rasvasin lukot ja voi hitto ku tuli kevyt aukaista!!
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        #26
                        Joo, pitää kysyä Laakkoselta hintaa. Näkyy tuota Schmiedmannillakin olevan bmw-osana, olis oikeastaan lähempänä. Purin jo paneelit edestä ja nykäsin pihdeillä vaijerin päästä auki. Pitääkin öljytä nuo alemmat lukkomekanismit vielä tässä, niihin varmaan pääsee käsiksi nenäaukoista kurkkimalla? Öljysin juuri kaikki muut auton lukot, mutta menin jotenkin ite jumiin siinä vaiheessa, kun nuo konepellin lukot olis pitäny öljytä. Öljysin vain sen osan, mikä on konepellin puolella.
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • pera8x
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2015
                          • 158
                          • tampere

                          #27
                          katki meni tääläkin tuo vaijeri. sisätilojen puolelta katkes juurikin vaijerin nipan juuresta. tampereella ollaan, niin saako laakkoselta noita? vai mikä liike myy pemarin varaosia?

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10111
                            • KVLA

                            #28
                            Originally posted by pera8x View Post
                            saako laakkoselta noita?
                            Saa,voi mennä kuitenkin tilaukseen...

                            Comment

                            • pera8x
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2015
                              • 158
                              • tampere

                              #29
                              thanks. tarvii käydä poikkeen.

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                #30
                                Originally posted by Bomb5 View Post
                                Joo, pitää kysyä Laakkoselta hintaa. Näkyy tuota Schmiedmannillakin olevan bmw-osana, olis oikeastaan lähempänä. Purin jo paneelit edestä ja nykäsin pihdeillä vaijerin päästä auki. Pitääkin öljytä nuo alemmat lukkomekanismit vielä tässä, niihin varmaan pääsee käsiksi nenäaukoista kurkkimalla? Öljysin juuri kaikki muut auton lukot, mutta menin jotenkin ite jumiin siinä vaiheessa, kun nuo konepellin lukot olis pitäny öljytä. Öljysin vain sen osan, mikä on konepellin puolella.
                                Kyllä mä ruikin ihan siitä päältä vaan, kun vaan vähän katteli mihin tarvii ruikkia (kaveri vetelee vaikka kammesta, että mikä osa liikkuu kun aukaisee).
                                Taisin CRC Sisua suihkutella... No, jokatapauksessa, ennen sai oikein kunnolla vetää kammesta, nyt aukeaa ihan "sormea näyttämällä".

                                Eli nyt kaikki, joiden mielestä avausvipu on jäykkä, mars mars öljyämään lukot! Voi säästää vaijerin uusinnassa pitkän tovin.
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X