Lähtihän se auki saatana. Ei tarttunut kuin pelotella katkaisulaikalla ja käyttää hieman voimaa. Nyt ei muutakuin vaijerin vaihtohommiin. 22 € laakkoselta.
e39 konepellin avauskahvasta vaijeri poikki
Collapse
X
-
E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
-
-
Toisen munuaisen ku ottaa poies nii pitäs päästä lukituskahvalla kuulemma.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
työkaveri painoin pellistä lukkojen kohdalta ja itse nykäisin pihdeillä vaijerin päästä.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Löytyipä hyvät ohjeet tuon vaihtamiseksi, joten ajattelin laittaa tänne teidän kaikkien muidenkin iloksi sillä itselläni tuskin riittää huomenna intoa alkaa tekemään ohjeita kuinka sen vaihdoin...
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Vähän vanha säie löytyi, mutta laitetaan nyt tähän:
Vaihdoin tänään konepellin aukaisuvaijerin alkuosan. Vaijeri ei ollut poikki, mutta oireena oli että vasta aivan kahvan liikkeen lopussa lukitus aukesi ja huonosti silloinkin.
Vikana oli vaijerin kuoressa olevan lukon luistaminen jatkopurkin sisällä. Vaihdoin kuitenkin vaijerin kun uusi oli ostettuna.
Tuon vian voisi kyllä korjatakin, ainakin kannattaa tuo tarkistaa jos avauksen kanssa on ongelmia. Liimakutistesukkaa sopiva pätkä purkin ulkopuolelle voisi olla hyvä korjaus, jos vaijeri muuten on ehjä.
Nyt lukitus aukeaa noin 20 asteen liikkeellä. Liian iso aukaisukahvan kulma taivuttaa vaijeria, ja sehän sen pikkuhiljaa katkaisee.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostVähän vanha säie löytyi, mutta laitetaan nyt tähän:
Vaihdoin tänään konepellin aukaisuvaijerin alkuosan. Vaijeri ei ollut poikki, mutta oireena oli että vasta aivan kahvan liikkeen lopussa lukitus aukesi ja huonosti silloinkin.
Vikana oli vaijerin kuoressa olevan lukon luistaminen jatkopurkin sisällä. Vaihdoin kuitenkin vaijerin kun uusi oli ostettuna.
Tuon vian voisi kyllä korjatakin, ainakin kannattaa tuo tarkistaa jos avauksen kanssa on ongelmia. Liimakutistesukkaa sopiva pätkä purkin ulkopuolelle voisi olla hyvä korjaus, jos vaijeri muuten on ehjä.
Nyt lukitus aukeaa noin 20 asteen liikkeellä. Liian iso aukaisukahvan kulma taivuttaa vaijeria, ja sehän sen pikkuhiljaa katkaisee.
Vai liikkuuko koko yhdyskappaleen ja lokasuojan välinen kiinnitys?"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostSiis ymmärsinkö oikein, että ongelmana on se vetokahvasta tuleva vaijeri, ja sen loppupää liikkuu/joustaa sen yhdyskappaleen sisällä, kun sen pitäisi olla täysin kiinteä? Ja korjaus on kiinnittää vaijerin kuori paremmin kiinni yhdyskappaleeseen?
Vai liikkuuko koko yhdyskappaleen ja lokasuojan välinen kiinnitys?
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Kuvassa 10 se yhdyskappale näkyykin, vaijerin kuori (kuvassa yläreunassa) siis painuu tuonne sisään ja hukkaa kahvan liikevaran.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
No, napsahti tuo vaijeri kahvan juuresta itelläkin. Saakos tuota vaijeria jostain muualtakin kuin marmorilta, vai pitääkö suunnistaa Laakkoselle?E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostNo, napsahti tuo vaijeri kahvan juuresta itelläkin. Saakos tuota vaijeria jostain muualtakin kuin marmorilta, vai pitääkö suunnistaa Laakkoselle?
E.K., onks lukot tarpeeksi rasvassa? = aukeaa konepelti kevyesti kahvastava vetämällä...
Mulla katkes kanssa, mut kauan se kestikin, rasvasin lukot ja voi hitto ku tuli kevyt aukaista!!BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Joo, pitää kysyä Laakkoselta hintaa. Näkyy tuota Schmiedmannillakin olevan bmw-osana, olis oikeastaan lähempänä. Purin jo paneelit edestä ja nykäsin pihdeillä vaijerin päästä auki. Pitääkin öljytä nuo alemmat lukkomekanismit vielä tässä, niihin varmaan pääsee käsiksi nenäaukoista kurkkimalla? Öljysin juuri kaikki muut auton lukot, mutta menin jotenkin ite jumiin siinä vaiheessa, kun nuo konepellin lukot olis pitäny öljytä. Öljysin vain sen osan, mikä on konepellin puolella.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostJoo, pitää kysyä Laakkoselta hintaa. Näkyy tuota Schmiedmannillakin olevan bmw-osana, olis oikeastaan lähempänä. Purin jo paneelit edestä ja nykäsin pihdeillä vaijerin päästä auki. Pitääkin öljytä nuo alemmat lukkomekanismit vielä tässä, niihin varmaan pääsee käsiksi nenäaukoista kurkkimalla? Öljysin juuri kaikki muut auton lukot, mutta menin jotenkin ite jumiin siinä vaiheessa, kun nuo konepellin lukot olis pitäny öljytä. Öljysin vain sen osan, mikä on konepellin puolella.
Taisin CRC Sisua suihkutella... No, jokatapauksessa, ennen sai oikein kunnolla vetää kammesta, nyt aukeaa ihan "sormea näyttämällä".
Eli nyt kaikki, joiden mielestä avausvipu on jäykkä, mars mars öljyämään lukot! Voi säästää vaijerin uusinnassa pitkän tovin.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment