Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 trans failsafe prog ja automaatti ihan pökissä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SergeyPRKL
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 11
    • Åland/Savonlinna

    #31
    Originally posted by juhamann View Post
    Pitkää matkaa tehdessä ruokatauon jälkeen heitti myös tuon trans failsafe prog päälle. Mielestäni outo käry ajautui kajuuttaan ja ehkä outoa jyrinää laatikosta. Hetken stopin jälkeen pelaa jonkin aikaa normaalisti mutta pian taas sama vika ilmaantuu. Laatikko tosin tuntuu hieman jyrrästävän ilman koodiakin. Aluksi ikäänkuin "kytkin luistaa" ja vika vähitellen pahenee. Enää en uskalla autolla ajaa. Laatikko ilm.soosina?

    Onkohan laatikko korjattavissa vai onko vaihtolaatikko ainoa vaihtoehto? Onko vinkkejä hyvästä korjaamosta Seinäjoen seudulla?

    Niin ja autohan oli 530dA 2002. Mittarissa karvan alle 400tkm. Loodan öljyt vaihdettu n.350tkm kohdalla.
    Originally posted by juhamann View Post
    Turbiinin pakka vaihdettu ja tuossa oli vika. Nyt taas toimii ongelmitta.
    Terve, täsmälleen samat oireet. Mitä tuli maksamaan turbiiniremontti? Ja olisiko tämä ebayn tuote ns. oikea? 1999 530D? Linkki
    Last edited by SergeyPRKL; 16-07-2013, 02:16.

    Comment

    • Bemari86
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 17
      • Iisalmi

      #32
      Moro

      Itsellä kans tänään e39 540ia -12/98. Ajoin parkkiin ja mittaristoon tuli ilmo Trans.failsafe prog. Sammutin auton ja yritin startata niin eipä suostunut auto edes starttaamaan. Hetken päästä sain kuitenkin auton käyntiin ja ajelin kotiin n.2km. Mittariston vaihdenäytössä ei näy mikä vaihde on päällä, sekä laatikossa tunnostaisi olevan ainoastaan päällä 4. vaihde.

      Vikakoodit lueskelin INPA:lla ja laatikosta antaa vikakoodin gearbox switch.
      Mitähän kytkintä tuo tarkoittaa ja missä kohtaa sijaitsee? Vai onko ruettava suosiolla tutkimaan tarkemmin?

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by whector View Post
        valitettavasti, mutta onko ihan oikeesti mitään mielipidettä kenelläkään tuohon edelliseen viestiini?
        Minun mielipide on hakea takuupurkaamolta 800-900€ takuulaatikko ja ottaa öljypohjan pois ennen asennusta ja tsekkaa pohjan+suodattaa jäljellä olevan öljyn.
        Jos kaikki tässä kohtaa on ok, niin joka tapauksessa sillä askilla mennään vielä 50-100tkm...tai ilman öljyjen kanssa läträystä paalin leuoille asti.
        Ne rempatut laatikot ei oikeasti ole yhtään sen luotettavampia kuin käytetyt takuulaatikot.
        Tämä on minun omiin toimiviin kokemuksiin pohjaava mielipiteeni, joten sitä ei tarvitse muiden kommentoida.
        Last edited by Hemi; 24-12-2013, 16:11.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          #34
          Originally posted by Hemi View Post
          Minun mielipide on hakea takuupurkaamolta 800-900€ takuulaatikko
          Mistä tuohon hintaan löytyy esim. tuota 5l40e:tä? Tai esim. zf:n lootia. Ainakin tuntuvat olevan ihan tolkuttomissa hinnoissa suomen purkaamoilla... Tosin tämä nyt on osa kuin osa, niin aina melkeen kalliimpia kuin uudet. :think
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Ur-Quan
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 61
            • Jyväskylä

            #35
            Jos hieman jaksaa nähdä vaivaa ja aikaa, niin korjaa itse tyylillä rikkinäinen osa ulos, uusi tilalle.
            Näin tuli tehtyä 5HP24;selle kun A-rumpu meni porsimaan. Taisi jopa maksaa 150e + öljyt :think Osat tuli kolmessa viikossa LA Transpartsilta rapakon takaa
            E39 535i -96
            E34 518i -96

            Comment

            • Bemari86
              Newbiemmer
              • Oct 2008
              • 17
              • Iisalmi

              #36
              Originally posted by Bemari86 View Post
              Moro

              Itsellä kans tänään e39 540ia -12/98. Ajoin parkkiin ja mittaristoon tuli ilmo Trans.failsafe prog. Sammutin auton ja yritin startata niin eipä suostunut auto edes starttaamaan. Hetken päästä sain kuitenkin auton käyntiin ja ajelin kotiin n.2km. Mittariston vaihdenäytössä ei näy mikä vaihde on päällä, sekä laatikossa tunnostaisi olevan ainoastaan päällä 4. vaihde.

              Vikakoodit lueskelin INPA:lla ja laatikosta antaa vikakoodin gearbox switch.
              Mitähän kytkintä tuo tarkoittaa ja missä kohtaa sijaitsee? Vai onko ruettava suosiolla tutkimaan tarkemmin?

              Ongelma ratkaistu omalta osaltani.
              Vaihdekepin asentotunnistimeen oli päässyt kosteutta ja kontaktipinnat olivat hapettuneet. Käytin tunnistimen auki ja putsasin ja kuivasin sisukset. Nyt toimii niinkuin kuuluukin.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎