Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 REST painike/sähköinen vesipumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1252
    • Kainuu

    E39 M5 REST painike/sähköinen vesipumppu

    Eli tuo otsikon painike on taukolämmitystä varten. Puhallin herää mutta lämmintä ei tule kuin hetken eli lienee sähköinen vesipumppu sökö.
    Pyöriikö tuo sähköinen vesipumppu aina ajossakin kun tuntuu että isommilla kierroksilla tulee lämpimämpää ilmaa lämppäristä kuin tyhjäkäynnin tuntumassa.??
    Lämmityslaitten puhallin aaltoilee myös mutta siihen auttanee tuo siilin vaihto.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
  • cba
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 3464
    • Ylivieska

    #2
    Originally posted by makebm5 View Post
    Eli tuo otsikon painike on taukolämmitystä varten. Puhallin herää mutta lämmintä ei tule kuin hetken eli lienee sähköinen vesipumppu sökö.
    Pyöriikö tuo sähköinen vesipumppu aina ajossakin kun tuntuu että isommilla kierroksilla tulee lämpimämpää ilmaa lämppäristä kuin tyhjäkäynnin tuntumassa.??
    Lämmityslaitten puhallin aaltoilee myös mutta siihen auttanee tuo siilin vaihto.
    Ainakin vanhemmassa oireilee tuo sähköinen apupumppu juuri noin. Lämpöä ei tahdo piisata kaupunkiajossa, mutta sitten kierroksilla tulee ok. Saattaisi näyttää vikakoodiakin testerillä, jos moottori kokonaan sökö.

    Ja puhaltimessa oli myös sama oire 530d:ssä kun puhaltimensäädin/siili oli rikki.

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1252
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by cba View Post
      Ainakin vanhemmassa oireilee tuo sähköinen apupumppu juuri noin. Lämpöä ei tahdo piisata kaupunkiajossa, mutta sitten kierroksilla tulee ok. Saattaisi näyttää vikakoodiakin testerillä, jos moottori kokonaan sökö.

      Ja puhaltimessa oli myös sama oire 530d:ssä kun puhaltimensäädin/siili oli rikki.
      Vissiikin aika kallis tuo pumppu.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #4
        Originally posted by makebm5 View Post
        Vissiikin aika kallis tuo pumppu.
        Hinnasta en tiedä, mutta E39 535 täällä myöskin sähköinen kiertovesipumppu tiensä päässä. Antaa kyllä vikakoodin kun luettaa IHKA:n koodit. Mulla antoi kesällä sellaisen koodin että on oikosulussa, no pari kertaa kopautin vasaralla pumppua niin rupes taas surisemaan eikä tullut koodia uudestaan, ennenkuin nyt kun ihmettelin miksei webasto toimi, ja pumppuhan siellä on jumissa taas.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by makebm5 View Post
          Eli tuo otsikon painike on taukolämmitystä varten. Puhallin herää mutta lämmintä ei tule kuin hetken eli lienee sähköinen vesipumppu sökö.
          Pyöriikö tuo sähköinen vesipumppu aina ajossakin kun tuntuu että isommilla kierroksilla tulee lämpimämpää ilmaa lämppäristä kuin tyhjäkäynnin tuntumassa.??
          Lämmityslaitten puhallin aaltoilee myös mutta siihen auttanee tuo siilin vaihto.
          Mulla on lähes samanlainen vika seiskassa ja vikakoodiksi ilmoittaa seuraavaa: Auxiliary water pump; Short circuit to ground. Puhaltimessa minulla ei onneksi ole vikaa, mutta tuo vesipumppu on ilmeisesti aika herkkä hajoamaan. Jotain mutua olen kuullut, että tuo pumppu maksaisi jotain 300e, mutta tästä en voi olla varma. Olen mielestäni jossain ebayssa nähnyt koko sitä venttilisysteemiä pumppuineen myytävän n. 500e hintaan.

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            #6
            Eikös ton 300e alkuperäisen pumpun tilalle voi laittaa n.100e maksavaa tarvikepumppua?

            Ainakin entisestä e34 levis toi sähköinen pumppu (kusi nesteet pihalle oikeen huolella) niin laitettiin tilalle tommonen tarvikepumppu ja hyvin pelas...
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #7
              Kiertovesipumppu on tosiaan tientä päässä ja hintaa osalle tulee siinä 350€ tietämillä, antaa myös vikakoodin, ostin ko. osan omaan kuljettimeen viime keväänä joten hinta on jäänyt mieleen..:think
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • mjr68
                Newbiemmer
                • Sep 2009
                • 25
                • Finland

                #8
                Originally posted by makebm5 View Post
                Eli tuo otsikon painike on taukolämmitystä varten. Puhallin herää mutta lämmintä ei tule kuin hetken eli lienee sähköinen vesipumppu sökö.
                Pyöriikö tuo sähköinen vesipumppu aina ajossakin kun tuntuu että isommilla kierroksilla tulee lämpimämpää ilmaa lämppäristä kuin tyhjäkäynnin tuntumassa.??
                Lämmityslaitten puhallin aaltoilee myös mutta siihen auttanee tuo siilin vaihto.
                Saattaa myös olla ihan vaan moottorinkin vesipumppu lopputaipaleella jos tyhjäkäynnillä puhaltaa viileämpää kuin kierroksilla tai sitten hieman liian vähän jäähdytysnestettä tai jossain pieni ilmalukko.
                Jos rest-asennossa puhallinkin lopettaa toimintansa melko pian voi syynä olla huono akku,eli taukolämmittimen toiminta-aika liittyy suoraan akun varaustilaan.
                Jos puhallin kuitenkin jatkaa pitkään toimintaansa mutta puhaltaa kylmää,on vika suurimmalla todennäköisyydellä sähköpumpussa.

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Stone View Post
                  Kiertovesipumppu on tosiaan tientä päässä ja hintaa osalle tulee siinä 350€ tietämillä
                  Hinta marmorilla vai varaosaliikkeessä?

                  Voipi olla aiheellista ainakin minulla vaihtaa koko se venttiilihässäkkä, kun kesällä oli semmosta oiretta, että alkoi puskemaan tuulilasiin ja jalkotilaan silloin tällöin kuumaa ilmaa, vaikka olisi asettanut lämpötilan mahdollisimman alas. Jos jollakin on hinta-arvioo tuolle osalle, niin olisin kiitollinen tiedosta.

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1252
                    • Kainuu

                    #10
                    Tuli sitten tuplasti kirjoiteltua.
                    Last edited by makebm5; 21-12-2009, 20:34.
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1252
                      • Kainuu

                      #11
                      E34 pumpun saisi 150€ hujakoille. E39 pumppu vaikuttaa integroidulta paketilta..
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #12
                        Eikun pumpusta pää auki ja hiilet vaihtoon, ei se muuta tarvitse (yleensä).
                        On toki tullut yksilöitä vastaan josta siipipyörä irti...
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1252
                          • Kainuu

                          #13
                          Vois tuon saada purettua.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #14
                            Originally posted by makebm5 View Post
                            Vois tuon saada purettua.
                            Pystyiskö purkamaan ilman että tarvii nesteitä laskeen ulos? Eikai, kun noista kiinnitysruuveista lähtee koko paska siipipyörineen päivineen.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Minua taas kiinnostaisi tuon härpäkkeen hinta, kun joudun nuo venttiilitkin vaihtamaan. Hinta olisi mukava tietää, jos joku on joskus tuon osan hankkinut.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎