Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530 d ei lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    #16
    Eikö kenellekään hajua? :think
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #17
      No samapa tuo, ei ollu siinäkään releessä vikaa. Mitäköhän seuraavaksi, kaverilta meinaa kuulemma jo usko loppua tai varmaankin loppunut jo
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • Juhan
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2009
        • 1345
        • Ks

        #18
        ootteko kokeillu pumpun toimintaa suoralla virralla? vaikka eipä tuo oikee pumppuvialta kuullosta. ite rassailin kaverin e34 525tds:n siirtopumppua aika monta tuntia ja loppujen lopuks selvis että "uus" käytetty pumppu oli sökönä. pari sekunttia pyöri ja löi ihtesä jumiin. pelkän syöttöpumpunhan pitäisi jaksaa jonkun verran vetää ainetta itessään ja ainakin tuo 525 käynnistyi ilman siirtopumppuakin, mutta ainetta täytyy olla yli 20L tankissa. En tosin tiedä toimiiko sama e39:ssä.

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Juhan- View Post
          ootteko kokeillu pumpun toimintaa suoralla virralla? vaikka eipä tuo oikee pumppuvialta kuullosta. ite rassailin kaverin e34 525tds:n siirtopumppua aika monta tuntia ja loppujen lopuks selvis että "uus" käytetty pumppu oli sökönä. pari sekunttia pyöri ja löi ihtesä jumiin. pelkän syöttöpumpunhan pitäisi jaksaa jonkun verran vetää ainetta itessään ja ainakin tuo 525 käynnistyi ilman siirtopumppuakin, mutta ainetta täytyy olla yli 20L tankissa. En tosin tiedä toimiiko sama e39:ssä.
          Eipä olla kokeiltu, kaveri oli kans jostain kuullu samaa että vois kokeilla...pitäs oikeestaan ensin saada auto ees kerran käyntiin että sais ajettua pajalle jos ei sitten hinauta. No tuohon kaverin autoon on todennäkösesti ainakin ihan uus siirtopumppu laitettu kun hintakin sen mukainen 240e. Kaveri kyllä sano että kuitissa lukee polttoainepumppu 240e mutta kuitenki siirtopumpusta olivat puhuneet. Ehin jo tossa vähän aikaa miettiä että jos ne onki vaihtanu sen tankin polttoainepumpun eikä siirtopumppua.
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #20
            Mikähän tuossa nyt on se tän hetkinen vika ? Jos mittaristoon tulee "fuel injection system" ja "trans failsafe program" ja lämpömittari on tapissa ja vikakoodeina tulee tollaisia, niin se tarkoittaa että moottorinohjaus on pimeenä ja silloin ei kait edes mitkään pumput pyörähdäkään minnekään. Onko nuo vikakoodit DDE:ltä vai jostain muista ohjauspurkeista peräisin? Ensimmäisenä mä kyllä tsekkaisin että onko kaikki DDE:n sulakkeet sun muut ehjät ja sitten INPAlla kattomaan, että saako siihen mitään yhteyttä DDE:hen yleensäkään.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by jartsa02 View Post
              Mikähän tuossa nyt on se tän hetkinen vika ? Jos mittaristoon tulee "fuel injection system" ja "trans failsafe program" ja lämpömittari on tapissa ja vikakoodeina tulee tollaisia, niin se tarkoittaa että moottorinohjaus on pimeenä ja silloin ei kait edes mitkään pumput pyörähdäkään minnekään. Onko nuo vikakoodit DDE:ltä vai jostain muista ohjauspurkeista peräisin? Ensimmäisenä mä kyllä tsekkaisin että onko kaikki DDE:n sulakkeet sun muut ehjät ja sitten INPAlla kattomaan, että saako siihen mitään yhteyttä DDE:hen yleensäkään.
              Joo noi tekstit on kyllä jotain utopiaa, heti läsähtää mittaristoon kun laittaa virrat päälle. Sama homma toi että lämpömittari helähtää tappiin virrat kytkettäessä. Kaveri kuitenkin ajo autolla n.150km yks päivä kun sai auton käyntiin eikä vaihteistossa mitään vikaa eikä tullu myöskään siitä mitään vikakoodia. Nyt tuli mieleen semmonen homma tosta koodien luvusta että kun on yritetty lukea pelkästää moottorin vikakoodit niin ei oo jostain syystä onnistunut, mutta special test ja sieltä täydellinen koodien luku onnistuu. Nyt juuri en muista että oliko noi vikakoodit dde:ltä vai mistä, täytyypä huomenna käydä tsekkaamassa.
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by Marko.K View Post
                Joo noi tekstit on kyllä jotain utopiaa, heti läsähtää mittaristoon kun laittaa virrat päälle. Sama homma toi että lämpömittari helähtää tappiin virrat kytkettäessä. Kaveri kuitenkin ajo autolla n.150km yks päivä kun sai auton käyntiin eikä vaihteistossa mitään vikaa eikä tullu myöskään siitä mitään vikakoodia. Nyt tuli mieleen semmonen homma tosta koodien luvusta että kun on yritetty lukea pelkästää moottorin vikakoodit niin ei oo jostain syystä onnistunut, mutta special test ja sieltä täydellinen koodien luku onnistuu. Nyt juuri en muista että oliko noi vikakoodit dde:ltä vai mistä, täytyypä huomenna käydä tsekkaamassa.
                Ne koodit sen pikatestin kautta voi olla jostain muualta, kuten esim. mittaristolta, automaatilta ja ABS:ltä kun ne herjaa sitä että DDE:tä ei löydy CAN-väylästä. Ne herjat tulee mittarille samasta syystä ja lämpömittari helähtää tappiin siksi, kun lämpötilatieto mittarille tulee kanssa CAN-väylästä. Taitaa nyt olla DDE syystä taikka toisesta pimeenä :think.
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • Marko.K
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1193
                  • Helsinki

                  #23
                  Eikö nää DDE:n sulakkeet oo siellä hanttarin puolen raitisilma suodattimen alla olevassa kotelossa sen valkosen kannen alla. Toissapäivänä se kyllä aukastiin mutta aiheena oli silloin vain sen sinisen releen metsästys, mitä en tosiaan vieläkään tiedä mikä rele se on :think Kaveri oli tänään uuden ostanut eikä ollut mitään apua siitä ainakaan, täytyy vielä ottaa ne sulakkeet sieltä syyniin.
                  F11 535d -11 367hv/728nm
                  E39 M5 -99 Alpine White II
                  E65 730da -02
                  E60 530da -03
                  E39 530da -03 240hv/600nm
                  E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                  E38 740iaL -95
                  E39 530d -99 245hv/528nm

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9158
                    • Oulu

                    #24
                    Onkohan tuo rele juuri DDE:n päärele K2003? Ne sulakkeet on siellä missä mainitsit, näkyy myös tuossa kuvassa. Samoin kannattaa varoiksi tarkistaa F14 ja F31. Sitten tarvittaessa DDE:n liittimet ja niiden pinnit tarkistaa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Marko.K
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1193
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Onkohan tuo rele juuri DDE:n päärele K2003? Ne sulakkeet on siellä missä mainitsit, näkyy myös tuossa kuvassa. Samoin kannattaa varoiksi tarkistaa F14 ja F31. Sitten tarvittaessa DDE:n liittimet ja niiden pinnit tarkistaa.
                      Joo, juurikin tuo rele taisi olla kyseessä...mutta sillä ei ainakaan ollu vaikutusta. Täytyy ne sulakkeet kattoa huomenna
                      F11 535d -11 367hv/728nm
                      E39 M5 -99 Alpine White II
                      E65 730da -02
                      E60 530da -03
                      E39 530da -03 240hv/600nm
                      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                      E38 740iaL -95
                      E39 530d -99 245hv/528nm

                      Comment

                      • Marko.K
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1193
                        • Helsinki

                        #26
                        Joo tänään saatiin hieman ratkaistua tota asiaa. Mitattiin yleismittarilla ne 5kpl 30A sulakkeita mitkä ovat siellä valkosen kannen alla kun ei niitä irti saatu että kunnossa olivat, sitten niiden kahden releen liitäntöihin suihkutettiin elektroniikka komponenttien tarkkuuspuhdistajaa, myös ecun liitäntöihin ja kontissa olevien releiden liitäntöihin. Myös sitä ecun koteloa lämmiteltiin vähän aikaa sisätilalämmittimellä. Ei enää lävähtäny fuel injection eikä trans failsafe program tekstiä mittaristoon eikä nostanut lämpömittaria tappiin. Pumppu ei kyllä surissut minuuttia vaan n.10sek, sen jälkeen käskin kaveria käynnistämään niin lähti käyntiin, mutta sekin apuvirran kanssa. Sitten kun auto oli käynnissä niin päästiin INPA:lla DDE:hen käsiksi. Vikakoodi joka oli tullu oli 1541 ECU controller, error not present, sporadic error, recovery ocurre. Eli kyllä se kohdistuu tuo vika nyt tohon ecuun jollain tapaa. No huomenna taas ollaan viisaampia kun kaveri ilmottaa tuomion että lähtikö aamulla käyntiin
                        F11 535d -11 367hv/728nm
                        E39 M5 -99 Alpine White II
                        E65 730da -02
                        E60 530da -03
                        E39 530da -03 240hv/600nm
                        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                        E38 740iaL -95
                        E39 530d -99 245hv/528nm

                        Comment

                        • Marko.K
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1193
                          • Helsinki

                          #27
                          Kyllähän se oli lähteny käyntiin kun palmun alta ja sitten taas toimi muutaman päivän eikä enää käynnisty, ecu tutkittu ja siinä ei kuulemma mitään vikaa näyttäny olevan...taitaa olla sitten ecun liittimien kontaktissa jotain häikkää, tiedä häntä :think
                          F11 535d -11 367hv/728nm
                          E39 M5 -99 Alpine White II
                          E65 730da -02
                          E60 530da -03
                          E39 530da -03 240hv/600nm
                          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                          E38 740iaL -95
                          E39 530d -99 245hv/528nm

                          Comment

                          • OneAndOnly
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 441
                            • Nurmes

                            #28
                            Olipas tutuntuntuisia oireita autossa kun itsellä oli aivan samat oireet syksyllä.
                            Itselläni tosin paljastui syyksi jälkiasennettu käynnistyksen estolaite, toimii niin että katkaisee virran pa-siirtopumpulta. Sitten hajatelmaan, epäilen että se vika löytyisi sieltä vänkärinpuolen konehuoneessa olevasta boxista mikä on siellä suodattimen alla, koska siellä rele mikä ohjaa virran kulun pumpulle hihin on omassa autossani kytketty se käynnistyksen esto.

                            Korjauksena omaani (ennenkuin oikea vika selvisi) ohittivat sen releen (sellainen 3 napainen musta mötikkä) hyppyjohdoilla ja saivat näin jatkuvan virran pumpulle niin autohan hörähtikin käyntiin. Siksi epäileisin että joko siinä releessä on kuitenkin jokin vika (en enää muista olitteko sitä testannut) tai siellä olevissa liitännöissä koska oireet on täysin samat mitä itselläni oli ja syy noihin vikakoodeihin ja käynnistymättömyyteen oli että pumpulle ei tullut virtaa.

                            En tiedä oliko mitään apua tästä mutta rustailin kuitenkin kun näin että oireet oli samat kuin itselläni.
                            näillä mennään:
                            Bmw e46 320d
                            Suzuki Hayabusa 1300R

                            Ex:
                            Volvo XC70 D5 AWD -10
                            Volvo V70 D5 -02
                            Volvo V70 T5 -98
                            VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                            BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                            -----------------------------

                            Comment

                            • Marko.K
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1193
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by OneAndOnly View Post
                              Olipas tutuntuntuisia oireita autossa kun itsellä oli aivan samat oireet syksyllä.
                              Itselläni tosin paljastui syyksi jälkiasennettu käynnistyksen estolaite, toimii niin että katkaisee virran pa-siirtopumpulta. Sitten hajatelmaan, epäilen että se vika löytyisi sieltä vänkärinpuolen konehuoneessa olevasta boxista mikä on siellä suodattimen alla, koska siellä rele mikä ohjaa virran kulun pumpulle hihin on omassa autossani kytketty se käynnistyksen esto.

                              Korjauksena omaani (ennenkuin oikea vika selvisi) ohittivat sen releen (sellainen 3 napainen musta mötikkä) hyppyjohdoilla ja saivat näin jatkuvan virran pumpulle niin autohan hörähtikin käyntiin. Siksi epäileisin että joko siinä releessä on kuitenkin jokin vika (en enää muista olitteko sitä testannut) tai siellä olevissa liitännöissä koska oireet on täysin samat mitä itselläni oli ja syy noihin vikakoodeihin ja käynnistymättömyyteen oli että pumpulle ei tullut virtaa.

                              En tiedä oliko mitään apua tästä mutta rustailin kuitenkin kun näin että oireet oli samat kuin itselläni.
                              Joo siis sitä boxiahan tässä on kovasti selvitelty, vaihdettu myös se moottorinohjaus rele
                              F11 535d -11 367hv/728nm
                              E39 M5 -99 Alpine White II
                              E65 730da -02
                              E60 530da -03
                              E39 530da -03 240hv/600nm
                              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                              E38 740iaL -95
                              E39 530d -99 245hv/528nm

                              Comment

                              • MrSandman
                                Bimmer Rookie
                                • May 2007
                                • 116
                                • Hellsinki

                                #30
                                :think Tuossa äsken töihin lähtiessäni juttelin naapurin kanssa, hänellä ihan samoja oireita. Sattumaa vai sama heppu?

                                Hänellä oli ruuvattu lohkolämppärin sisätilapistokkeen ruuvit auton johtosarjaan kiinni.
                                -On aina nitistettävä heikot ja puolustuskyvyttömät-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎