Originally posted by BemmiJanne
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523iA vm2000 "motornotprogram" herja päällä
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Painetta en ole vielä kerennyt mitata, mutta rupesin googlettamaan josko imuvuoto olisikin ongelman ainakin osasyy. Tältä hienolta foorumilta löytyikin paljon juttua siitä paksusta kumisesta haitariputkesta, joka sijaitsee IMM:n ja koneen välissä.
Ja toden totta, tuon putken alapuolella oli ainakin peukalonpään kokoinen repeämä! Ihme on, jos se ei mitään vaikuttaisi... Eli tuo putki nyt ainankin vaihtoon ja kattoo sitten meneekö vielä vikatilaan.
Comment
-
-
Originally posted by BemmiJanne View PostPainetta en ole vielä kerennyt mitata, mutta rupesin googlettamaan josko imuvuoto olisikin ongelman ainakin osasyy. Tältä hienolta foorumilta löytyikin paljon juttua siitä paksusta kumisesta haitariputkesta, joka sijaitsee IMM:n ja koneen välissä.
Ja toden totta, tuon putken alapuolella oli ainakin peukalonpään kokoinen repeämä! Ihme on, jos se ei mitään vaikuttaisi... Eli tuo putki nyt ainankin vaihtoon ja kattoo sitten meneekö vielä vikatilaan.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKyllä nämä on 99%:sti aina lopulta imuvuotoja joita vain ei heti löydetä, vaikka korjauksissa usein lähdetään tulpista, öljyistä, vanoksen tiivisteistä, puolista,jne,jne, epäoleellisuuksista.
Joo näköjään, sun viestejä mä paljon luinkin kun etsin tietoa imuvuodoista! Eilen hain wetteriltä uuden IMM-kaasuläppä haitariputken. Seuraus: kulutus tippui matkalla 8,4:stä 7,1 ja tyhjäkäynti on paljon tasaisempi! Ite putki maksoi vain 29€.
Jotta kiitos avusta! Ongelma on ainakin tällä hetkellä ratkennut, vikavalokaan ei ole enää palanut.
Comment
-
-
Päivää!
Kävi sitten niin, ettei toi haitariputken vaihtokaan poistanut ongelmaa. Auto toimi noin viikon verran kuin kello, mutta tänä aamuna taas räppäs päälle tuon motornotprogram-vikatilan. Enää ei auta edes irroittaa bensapumpun sulaketta, vikatila vaan pysyy päällä vaikka käynnistäis aina uudelleen. Olikohan tuo ennen täysin sattumaa et sulake "poisti" ongelman (tai siirsi pikemminkin sitä hamaan tulevaisuuteen)?
Olen tutkinut paljon noita imuletkuja ja kaikki näyttäis täysin ehjiltä. Se imusarjan suojamuovin alla olevan letku on päältä hapertunut mutta tuon pehmeän pintakerroksen allahan on kovaa muovia oleva putki ja se tuskin on rikki.
Ongelma on nyt se, ettei autolla pysty vikatilassa ajamaan piuhan päähän. Yritin viime viikolla käydä luetuttamassa tuon bensalinjan paineen, josta HTK12 mainitsi. Eräällä huoltamolla olivat aivan suu auki ihmetyksestä kun kysyin voiko heillä sitä mitata. Eivät olleet koskaan kuulletkaan että autossa sellainenkin paine löytyy.. :think Omaa tyhmyyttä kun en sitten ajanut vaikka Wetterille kun Rovaniemen suunnalla paljon pyörin.
Eli oisko kellään taas apuja tähän piinaavaan ongelmaan?! Onkohan tuolla koneessa jokin pahempi vika muhimassa. Toisaalta silloin kun ei mee vikatilaan niin toimii ihan mahtavasti! Eilen vielä mittasin kiihtyvyyden 0-100 ja 7,5 sieltä tuli minkä myös ohjekirja tais luvata.
JanneLast edited by BemmiJanne; 06-05-2013, 13:33.
Comment
-
-
Miten se vikatila estää ajamisen, eli mitä oireita se aiheuttaa? Käy huonosti eikä vastaa kaasuun?
Tuo bensapumpun sulake ei liity tähän asiaan, tuuria.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Kaasuläppä morjes.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMiten se vikatila estää ajamisen, eli mitä oireita se aiheuttaa? Käy huonosti eikä vastaa kaasuun?
Tuo bensapumpun sulake ei liity tähän asiaan, tuuria.
Comment
-
-
Originally posted by BemmiJanne View PostEli kierrokset ei nouse kuin hikisesti kahteentuhanteen vaikka kaasua kuinka painais, kone alkaa sillai "rynkyttämään" eikä vastaa kaasuun ja laskee kierrokset heti kun pedaalia polkaisee. Koko kori tutisee samalla. Tyhjäkäynti on kuitenkin suht normaali. Periaatteessa kyllähän sillä pystyy ajamaan kävely- tai hidasta juoksuvauhtia, mutta ei kyllä houkuttele lähteä tuohon kylille nykyttämään
Tosin jos se imusarjan suojamuovin alla oleva pidempi letku on äkkiä katsoen hapertunut, niin yleensä se on siinä kohtaa jo alapuolelta 10cm:n matkalta halki.
Eli kääntelitkö varmasti ko.letkua niin että näit myös alapuolelta?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiellä taitaa olla myös nokan asentotunnistin kaput.
Tosin jos se imusarjan suojamuovin alla oleva pidempi letku on äkkiä katsoen hapertunut, niin yleensä se on siinä kohtaa jo alapuolelta 10cm:n matkalta halki.
Eli kääntelitkö varmasti ko.letkua niin että näit myös alapuolelta?
Menen nyt ekaks tsekkaamaan kunnolla tuon virityksen!
Comment
-
-
Joo tuo imusarjan muovin alla oleva letku on kyllä kunnossa (tsekkasin myös sen alapinnankin).
Kyllähän siellä silti imuvuoto voi jossain olla, jota en oo huomannut. Kannattaiskohan vaihtaa kuitenkin tuo nokka-akselin asentotunnistin (vähän hirvittää kun en ole noitten kanssa pelannut! )?
Voiskohan kampiakselin asentotunnistinkin aiheuttaa tuota vikaa? Vitsi kun ei pääse mihinkään luetuttamaan noita vikakoodeja!
Comment
-
-
Originally posted by BemmiJanne View PostJoo tuo imusarjan muovin alla oleva letku on kyllä kunnossa (tsekkasin myös sen alapinnankin).
Kyllähän siellä silti imuvuoto voi jossain olla, jota en oo huomannut. Kannattaiskohan vaihtaa kuitenkin tuo nokka-akselin asentotunnistin (vähän hirvittää kun en ole noitten kanssa pelannut! )?
Voiskohan kampiakselin asentotunnistinkin aiheuttaa tuota vikaa? Vitsi kun ei pääse mihinkään luetuttamaan noita vikakoodeja!
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSinullahan oli siis auto -00 mallinen jossa on siis jo M52TU kone, josssa ei ole enään tuota M52 koneiden vikaantuvaa kampiakselintunnistinta. Vika ei siis ole siinä, vaan nythän näitä nokka-akselin asentotunnistimia taas menee solkenaan m52TU/m54 koneista kun kelit lämpeni.
Comment
-
Comment