Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523iA vm2000 "motornotprogram" herja päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by BemmiJanne View Post
    Joo koodit nollattiin mut ei silloin luettu enää uudestaan. Nyt pitäis varmaan mennä tekemään se ja katsoa mitä löytyy. Mitä luulet, osaako ne kattoo ihan perushuoltamolla ton bensanpaineen vai pittääkö ajella wetterille?
    No on kyllä niin perusjuttuja, että ellei onnistu niin ei ole mitään järkeä kyllä enää BMW:tä sinne viedä. Varmaan helpoimpia asioita autosta tarkistaa. Painetta pitäisi olla 3.5 ± 0.2 bar
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • BemmiJanne
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 50
      • Salla

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      No on kyllä niin perusjuttuja, että ellei onnistu niin ei ole mitään järkeä kyllä enää BMW:tä sinne viedä. Varmaan helpoimpia asioita autosta tarkistaa. Painetta pitäisi olla 3.5 ± 0.2 bar
      Okei! Lähdetään maanantaina liikeelle paineista.

      Comment

      • BemmiJanne
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 50
        • Salla

        #18
        Painetta en ole vielä kerennyt mitata, mutta rupesin googlettamaan josko imuvuoto olisikin ongelman ainakin osasyy. Tältä hienolta foorumilta löytyikin paljon juttua siitä paksusta kumisesta haitariputkesta, joka sijaitsee IMM:n ja koneen välissä.

        Ja toden totta, tuon putken alapuolella oli ainakin peukalonpään kokoinen repeämä! Ihme on, jos se ei mitään vaikuttaisi... Eli tuo putki nyt ainankin vaihtoon ja kattoo sitten meneekö vielä vikatilaan.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by BemmiJanne View Post
          Painetta en ole vielä kerennyt mitata, mutta rupesin googlettamaan josko imuvuoto olisikin ongelman ainakin osasyy. Tältä hienolta foorumilta löytyikin paljon juttua siitä paksusta kumisesta haitariputkesta, joka sijaitsee IMM:n ja koneen välissä.

          Ja toden totta, tuon putken alapuolella oli ainakin peukalonpään kokoinen repeämä! Ihme on, jos se ei mitään vaikuttaisi... Eli tuo putki nyt ainankin vaihtoon ja kattoo sitten meneekö vielä vikatilaan.
          Kyllä nämä on 99%:sti aina lopulta imuvuotoja joita vain ei heti löydetä, vaikka korjauksissa usein lähdetään tulpista, öljyistä, vanoksen tiivisteistä, puolista,jne,jne, epäoleellisuuksista.

          Comment

          • BemmiJanne
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 50
            • Salla

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Kyllä nämä on 99%:sti aina lopulta imuvuotoja joita vain ei heti löydetä, vaikka korjauksissa usein lähdetään tulpista, öljyistä, vanoksen tiivisteistä, puolista,jne,jne, epäoleellisuuksista.

            Joo näköjään, sun viestejä mä paljon luinkin kun etsin tietoa imuvuodoista! Eilen hain wetteriltä uuden IMM-kaasuläppä haitariputken. Seuraus: kulutus tippui matkalla 8,4:stä 7,1 ja tyhjäkäynti on paljon tasaisempi! Ite putki maksoi vain 29€.

            Jotta kiitos avusta! Ongelma on ainakin tällä hetkellä ratkennut, vikavalokaan ei ole enää palanut.

            Comment

            • BemmiJanne
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 50
              • Salla

              #21
              Päivää!

              Kävi sitten niin, ettei toi haitariputken vaihtokaan poistanut ongelmaa. Auto toimi noin viikon verran kuin kello, mutta tänä aamuna taas räppäs päälle tuon motornotprogram-vikatilan. Enää ei auta edes irroittaa bensapumpun sulaketta, vikatila vaan pysyy päällä vaikka käynnistäis aina uudelleen. Olikohan tuo ennen täysin sattumaa et sulake "poisti" ongelman (tai siirsi pikemminkin sitä hamaan tulevaisuuteen)?

              Olen tutkinut paljon noita imuletkuja ja kaikki näyttäis täysin ehjiltä. Se imusarjan suojamuovin alla olevan letku on päältä hapertunut mutta tuon pehmeän pintakerroksen allahan on kovaa muovia oleva putki ja se tuskin on rikki.

              Ongelma on nyt se, ettei autolla pysty vikatilassa ajamaan piuhan päähän. Yritin viime viikolla käydä luetuttamassa tuon bensalinjan paineen, josta HTK12 mainitsi. Eräällä huoltamolla olivat aivan suu auki ihmetyksestä kun kysyin voiko heillä sitä mitata. Eivät olleet koskaan kuulletkaan että autossa sellainenkin paine löytyy.. :think Omaa tyhmyyttä kun en sitten ajanut vaikka Wetterille kun Rovaniemen suunnalla paljon pyörin.

              Eli oisko kellään taas apuja tähän piinaavaan ongelmaan?! Onkohan tuolla koneessa jokin pahempi vika muhimassa. Toisaalta silloin kun ei mee vikatilaan niin toimii ihan mahtavasti! Eilen vielä mittasin kiihtyvyyden 0-100 ja 7,5 sieltä tuli minkä myös ohjekirja tais luvata.

              Janne
              Last edited by BemmiJanne; 06-05-2013, 13:33.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Miten se vikatila estää ajamisen, eli mitä oireita se aiheuttaa? Käy huonosti eikä vastaa kaasuun?

                Tuo bensapumpun sulake ei liity tähän asiaan, tuuria.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #23
                  Kaasuläppä morjes.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Originally posted by suppari View Post
                    Kaasuläppä morjes.
                    Tai sen liitin, halvempi parempi
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • BemmiJanne
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 50
                      • Salla

                      #25
                      Originally posted by Cell View Post
                      Miten se vikatila estää ajamisen, eli mitä oireita se aiheuttaa? Käy huonosti eikä vastaa kaasuun?

                      Tuo bensapumpun sulake ei liity tähän asiaan, tuuria.
                      Eli kierrokset ei nouse kuin hikisesti kahteentuhanteen vaikka kaasua kuinka painais, kone alkaa sillai "rynkyttämään" eikä vastaa kaasuun ja laskee kierrokset heti kun pedaalia polkaisee. Koko kori tutisee samalla. Tyhjäkäynti on kuitenkin suht normaali. Periaatteessa kyllähän sillä pystyy ajamaan kävely- tai hidasta juoksuvauhtia, mutta ei kyllä houkuttele lähteä tuohon kylille nykyttämään

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by BemmiJanne View Post
                        Eli kierrokset ei nouse kuin hikisesti kahteentuhanteen vaikka kaasua kuinka painais, kone alkaa sillai "rynkyttämään" eikä vastaa kaasuun ja laskee kierrokset heti kun pedaalia polkaisee. Koko kori tutisee samalla. Tyhjäkäynti on kuitenkin suht normaali. Periaatteessa kyllähän sillä pystyy ajamaan kävely- tai hidasta juoksuvauhtia, mutta ei kyllä houkuttele lähteä tuohon kylille nykyttämään
                        Siellä taitaa olla myös nokan asentotunnistin kaput.
                        Tosin jos se imusarjan suojamuovin alla oleva pidempi letku on äkkiä katsoen hapertunut, niin yleensä se on siinä kohtaa jo alapuolelta 10cm:n matkalta halki.
                        Eli kääntelitkö varmasti ko.letkua niin että näit myös alapuolelta?

                        Comment

                        • BemmiJanne
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2012
                          • 50
                          • Salla

                          #27
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Siellä taitaa olla myös nokan asentotunnistin kaput.
                          Tosin jos se imusarjan suojamuovin alla oleva pidempi letku on äkkiä katsoen hapertunut, niin yleensä se on siinä kohtaa jo alapuolelta 10cm:n matkalta halki.
                          Eli kääntelitkö varmasti ko.letkua niin että näit myös alapuolelta?
                          No en käännellyt, pakko myöntää... Siinä on ainakin mun autossa ikään kuin "kaksoisletku", sellainen hapertunut laksitsiputki päällä ikään kuin suojana. Sitä voi liu'uttaa ja sen alla on se varsinainen kova musta muoviputki.

                          Menen nyt ekaks tsekkaamaan kunnolla tuon virityksen!

                          Comment

                          • BemmiJanne
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2012
                            • 50
                            • Salla

                            #28
                            Joo tuo imusarjan muovin alla oleva letku on kyllä kunnossa (tsekkasin myös sen alapinnankin).

                            Kyllähän siellä silti imuvuoto voi jossain olla, jota en oo huomannut. Kannattaiskohan vaihtaa kuitenkin tuo nokka-akselin asentotunnistin (vähän hirvittää kun en ole noitten kanssa pelannut! )?

                            Voiskohan kampiakselin asentotunnistinkin aiheuttaa tuota vikaa? Vitsi kun ei pääse mihinkään luetuttamaan noita vikakoodeja!

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by BemmiJanne View Post
                              Joo tuo imusarjan muovin alla oleva letku on kyllä kunnossa (tsekkasin myös sen alapinnankin).

                              Kyllähän siellä silti imuvuoto voi jossain olla, jota en oo huomannut. Kannattaiskohan vaihtaa kuitenkin tuo nokka-akselin asentotunnistin (vähän hirvittää kun en ole noitten kanssa pelannut! )?

                              Voiskohan kampiakselin asentotunnistinkin aiheuttaa tuota vikaa? Vitsi kun ei pääse mihinkään luetuttamaan noita vikakoodeja!
                              Sinullahan oli siis auto -00 mallinen jossa on siis jo M52TU kone, josssa ei ole enään tuota M52 koneiden vikaantuvaa kampiakselintunnistinta. Vika ei siis ole siinä, vaan nythän näitä nokka-akselin asentotunnistimia taas menee solkenaan m52TU/m54 koneista kun kelit lämpeni.

                              Comment

                              • BemmiJanne
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2012
                                • 50
                                • Salla

                                #30
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Sinullahan oli siis auto -00 mallinen jossa on siis jo M52TU kone, josssa ei ole enään tuota M52 koneiden vikaantuvaa kampiakselintunnistinta. Vika ei siis ole siinä, vaan nythän näitä nokka-akselin asentotunnistimia taas menee solkenaan m52TU/m54 koneista kun kelit lämpeni.
                                Okei, kiitti! Saan mahdollisesti asiantunteva kaverin lukemaan vikakoodit tänne kotipihaan niin kattoo vielä mitä niissä näkyy. Onneks ei hyytyny tuo laiva minnekkään jänkhälle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎