Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523iA vm2000 "motornotprogram" herja päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BemmiJanne
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 50
    • Salla

    #31
    Vikakoodeja ei saatu luettua, koska lukija ei toiminut (se oli muistaakseni Scan-tool). Ilmoitti vain et connection failure tai jotain.

    No, tilasin kuitenkin tuon nokan asentotunnistimen. Tajusin vasta myöhemmin ( vasta-alkaja kun olen ) et noitahan on kahdenlaisia. Tilaamani osa on imunokan anturi.

    Oottelen nyt et pääsen vaihtamaan osan, mutta jos se ei auta niin voiskohan vika olla siinä pakonokan anturissa?

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #32
      Kyllä kannattaisi ensin yrittää se vika diagnosoida eikä vaan osia vaihtaa. Käy meinaan kalliiksi vaihdella osia kunnes toimii.. Osta vaikka joltain foorumilaiselta piuha niin pääset INPA:lla tutkimaan.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • BemmiJanne
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 50
        • Salla

        #33
        Originally posted by HTK12 View Post
        Kyllä kannattaisi ensin yrittää se vika diagnosoida eikä vaan osia vaihtaa. Käy meinaan kalliiksi vaihdella osia kunnes toimii.. Osta vaikka joltain foorumilaiselta piuha niin pääset INPA:lla tutkimaan.
        Joo, totta. Jos tuo imunokan anturi ei korjaa tilannetta, niin pakko kai se piuha on ostaa. On vaan niin hinku päästä ajelemaan et tulee hätiköityä :o Viittisitkö valaista tyhmää, onko toi INPA tavalliseen tietokoneeseen asennettava vikakoodiohjelma vai ihan oma fyysinen lukulaite?
        Last edited by BemmiJanne; 23-05-2013, 07:26.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #34
          Originally posted by BemmiJanne View Post
          Joo, totta. Jos tuo imunokan anturi ei korjaa tilannetta, niin pakko kai se puuha on ostaa. On vaan niin hinku päästä ajelemaan et tulee hätiköityä :o Viittisitkö valaista tyhmää, onko toi INPA tavalliseen tietokoneeseen asennettava vikakoodiohjelma vai ihan oma fyysinen lukulaite?
          Läppäriin asennettava ohjelma.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • BemmiJanne
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 50
            • Salla

            #35
            Originally posted by Cell View Post
            Tai sen liitin, halvempi parempi
            EE
            - Sytytyshäiriö syl. 1
            73
            - Säätö 1, moottori kaasuläppä
            87
            - Kaasuläpän tunnistimen aloitustestin uudelleensäätö laukaistiin
            F3

            No lukeehan tuolla n. 1 kk sitten tsekatuissa vikaakoodeissa et kaasuläppä on ilmeisesti sökönä. Olen kyllä idiootti kun en sitä noteerannu Jotenkin sitä vaan tuudittautui että se vaihtamani riekaleinen IMM-kaasuläppä haitariputki (jonka nyt siis on kunnossa) olisi ollut syynä tuohon vikakoodiin.

            Eli JOS sen kaasuläpän joutuis vaihtamaan niin taitaa tulla aika hintava projekti? Tässä vaan yrittää laskeskella et riittääkö fyrkka pahimmassa tapauksessa vai jääkö pirssi pihaan kesäks..
            Last edited by BemmiJanne; 12-05-2013, 10:29.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #36
              Puuhastele nyt vaan ensin sen liittimen kanssa.

              Käytettyjä läppiä saa muutamalla kympillä, uusi lienee joitain satoja.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • BemmiJanne
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 50
                • Salla

                #37
                Originally posted by Cell View Post
                Puuhastele nyt vaan ensin sen liittimen kanssa.

                Käytettyjä läppiä saa muutamalla kympillä, uusi lienee joitain satoja.
                Huh! Kiitos Tuossa nopeesti kun googlettelin niin ajauduin volvofoorumille missä joku sano et tonnin pintaan olis vulvaan läppä asennuksilla. Sen summan nyt olis pystyny hikiseen vielä kustantamaan..

                ps Koittakaa kestää tätä alottelijan söhellystä!

                Comment

                • BemmiJanne
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 50
                  • Salla

                  #38
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Siellä taitaa olla myös nokan asentotunnistin kaput.
                  Tosin jos se imusarjan suojamuovin alla oleva pidempi letku on äkkiä katsoen hapertunut, niin yleensä se on siinä kohtaa jo alapuolelta 10cm:n matkalta halki.
                  Eli kääntelitkö varmasti ko.letkua niin että näit myös alapuolelta?
                  Vaihdoin nokan asentotunnistimen uuteen ja kas kummaa, vikatila katosi ja moottorin vikavalo sammui! Tätä ennen putsailin kaasuläpän liitintä crc:n avulla, mutta se ei vaikuttanut mitään.

                  Autolla pystyy taas ajamaan ihan normaalisti, mutta en tiedä uskaltaako tuolla kovin kauas lapin erämaabaanoille lähteä :think Jos siellä kaasuläpässä on kuitenkin jotain häikkää kun kerta vikakoodiakin on siitä tullut?

                  Kiitos kaikille avusta tähän saakka! Pessimisti kun olen, pelkään et se vikatila tulee vielä takas, katellaan...

                  Comment

                  • BemmiJanne
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 50
                    • Salla

                    #39
                    Päivitetääs tätä aihetta, jos jotakuta kiinnostaa.

                    Ajelin uudella nokka-anturilla yli 1000 km, eikä motornotprogram-vikatila enää palannut. Tuo sana on siis saksaa, koska auto on tuontiauto. Tyhmänä luin sitä ennen jotenkin englanniksi, mutta tuo 'not'-sana on suomeksi 'hätä' tai 'vika'. Ei-tuontiautoissa lukee kai tässä tapauksessa "engine failsafe program" tai vastavaa.

                    Uudessa anturissa oli kuitenkin vikaa, ostin sen tarvikeosana (meyle) muutamalla kympillä. Auto ei enää meinannut startata, joutui usein sahaamaan monta sekuntia ennen kuin hörähti. Päätin riskillä vaihtaa tämän osan alkuperäiseen Wetteriltä (126,5 €), ja se kannatti! Starttiongelmia ei ole enää ollut, ja alavääntöäkin on tullut lisää. Konkreettisimmin tämän huomaa ykkösvaihteella kun tallan lyö pohjaan. Eipä ole ennen subbari lennellyt takapaksissa

                    Eli ei muuta kuin tinat tiskiin ja hakemaan alkuperäisosana tälläiset anturit!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎