Terve vaan forumilaisille!
Olen lukenut lähes tulkoon kaikki 330/530 dieselien nykismistä käsittelevät keskustelut lävitse ja vika ei ole seuraavista huoltotoimenpiteistäkään huolimatta korjaantunut:
- vaihdettu kaksi ruiskutus-suutinta, jotka arvojen perusteella olivat kuluneita, lisäksi toinen viimeksi vaihdettu piti ääntä. Tästä huolimatta vikakoodit tulevat samoille suuttimille ( 2 ja 3). Lisäksi tulee vikakoodi polttoainemäärien ruiskutusmäärien ajottaisesta vaihtelusta.
(määrät monikertaisia normaaliin verrattuna, testi tehty ajaessa)
- uusittu polttoainelinjan päässä olevan anturin johto (korjaus-sarja)
- ruiskutus-suuttimien johtosarja vaihdettu
- liittimet irroitettu ja putsattu mahdollisten hapettumien vuoksi
Jostakin kun saisi lainaan 525/530 ohjainboxin niin sillä voisi testata onko vika siellä vai jossain muualla, tiedä sitten vaatiiko boxi koodauksen jotta toimii eri autossa??
eli käytännössä kaikki jotka vikakoodien perusteella pystytty päättelemään??
Auto on ollut minulla kohta melkein vuoden päivät ja lukuunottamatta tätä "pikkuvikaa" toiminut ihan hyvin. Mainituilla korjauksilla on kyllä ollut vaikutusta auton toimintaan, sillä pahimmillaan se saattoi sammua useasti kesken ajon ja nykiminen oli todella rajua.
Tällä hetkellä nykimistä esiintyy ajoittain ja se saattaa kadota joksikin aikaa. Moottorin käyttölämpötilalla ei ole vaikutusta ongelmaan.
Autolla on sellainen tausta että se on seissyt puolisen vuotta ennen kuin ostin sen, ja nyt mieleen on tullut voisiko ruiskutuksenohjain boxissa olla jonkinlainen hapettumisongelma joka aiheuttaisi ko. viat
turhaan en viitsisi moista laatikkoa ostaa, sillä hintaa on liki 1000 € merkkitiskillä.
Auto mallia 2000/11 eli 193hv
Olen lukenut lähes tulkoon kaikki 330/530 dieselien nykismistä käsittelevät keskustelut lävitse ja vika ei ole seuraavista huoltotoimenpiteistäkään huolimatta korjaantunut:
- vaihdettu kaksi ruiskutus-suutinta, jotka arvojen perusteella olivat kuluneita, lisäksi toinen viimeksi vaihdettu piti ääntä. Tästä huolimatta vikakoodit tulevat samoille suuttimille ( 2 ja 3). Lisäksi tulee vikakoodi polttoainemäärien ruiskutusmäärien ajottaisesta vaihtelusta.
(määrät monikertaisia normaaliin verrattuna, testi tehty ajaessa)
- uusittu polttoainelinjan päässä olevan anturin johto (korjaus-sarja)
- ruiskutus-suuttimien johtosarja vaihdettu
- liittimet irroitettu ja putsattu mahdollisten hapettumien vuoksi
Jostakin kun saisi lainaan 525/530 ohjainboxin niin sillä voisi testata onko vika siellä vai jossain muualla, tiedä sitten vaatiiko boxi koodauksen jotta toimii eri autossa??
eli käytännössä kaikki jotka vikakoodien perusteella pystytty päättelemään??
Auto on ollut minulla kohta melkein vuoden päivät ja lukuunottamatta tätä "pikkuvikaa" toiminut ihan hyvin. Mainituilla korjauksilla on kyllä ollut vaikutusta auton toimintaan, sillä pahimmillaan se saattoi sammua useasti kesken ajon ja nykiminen oli todella rajua.
Tällä hetkellä nykimistä esiintyy ajoittain ja se saattaa kadota joksikin aikaa. Moottorin käyttölämpötilalla ei ole vaikutusta ongelmaan.
Autolla on sellainen tausta että se on seissyt puolisen vuotta ennen kuin ostin sen, ja nyt mieleen on tullut voisiko ruiskutuksenohjain boxissa olla jonkinlainen hapettumisongelma joka aiheuttaisi ko. viat
turhaan en viitsisi moista laatikkoa ostaa, sillä hintaa on liki 1000 € merkkitiskillä.
Auto mallia 2000/11 eli 193hv
Comment