Announcement

Collapse
No announcement yet.

525d ja 530d, lämmitetyn huohotinputken osat+asennus ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

Originally posted by jeps
    Eiks täst kyseisestä asiasta oo ennenki ollu paljon keskustelua? Ja jopa laakkonen lähettäny kirjeitä kyseisten autojen omistajille? :roll:
    Viime syksynä oli tuosta paljon juttua. Kirjeet lähetti Suomen BMW ja kehoitti käymään paikallisessa huollossa tarkistamassa asian ja riippuen paikkakunnasta Laakkonenkin saattoi olla kirjeessä mainittu. Turha luulla, että itse Laakkonen olisi noin huolehtinut tuontiautoista. Siellä on, ainakin paikallisessa Laakkosen BMW-myynnissä, hyvin kielteinen asenne tuontiautoja ja sellaisen ostaneita kohtaan...
    E39 528iA

Comment

• sand
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 155
      • palokka

Originally posted by TJJ
      Eiks täst kyseisestä asiasta oo ennenki ollu paljon keskustelua? Ja jopa laakkonen lähettäny kirjeitä kyseisten autojen omistajille? :roll:
      Viime syksynä oli tuosta paljon juttua. Kirjeet lähetti Suomen BMW ja kehoitti käymään paikallisessa huollossa tarkistamassa asian ja riippuen paikkakunnasta Laakkonenkin saattoi olla kirjeessä mainittu. Turha luulla, että itse Laakkonen olisi noin huolehtinut tuontiautoista. Siellä on, ainakin paikallisessa Laakkosen BMW-myynnissä, hyvin kielteinen asenne tuontiautoja ja sellaisen ostaneita kohtaan...
      Näitä ihmiset ovat varmaan laitattaneet autoihinsa tai asentaneet itse. Mitä kaikkia osia vaihdettiin / asennettiin? Mistä lämmityselementille otettiin jännite?

Comment

• ex-VAG
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 408
        • Tampere

Originally posted by sand
        Originally posted by TJJ
        Näitä ihmiset ovat varmaan laitattaneet autoihinsa tai asentaneet itse. Mitä kaikkia osia vaihdettiin / asennettiin? Mistä lämmityselementille otettiin jännite?
        Onko tietoa?? Meinasin ton homman kans ite tehdä. Lämmityselementille pitäsi kai saada joku "alykäs" jänniteviesti. Ei kai sen kesät/talvet tarvi lämmittää. Josta päästäänkin taas siihen, että tarvitaanko taas jotain uutta softaa, että ohjaus toimisi?

edit:
        Onko siis niin että näissä sakasan tuonneissa ei lämppärielemennttejä ole ollut? (en ole vielä omasta tarkistanut). ETK:n kuvissa se elementti kuitenkin on..

Comment

• Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

Originally posted by ex-VAG
          Originally posted by TJJ
          Onko tietoa?? Meinasin ton homman kans ite tehdä. Lämmityselementille pitäsi kai saada joku "alykäs" jänniteviesti. Ei kai sen kesät/talvet tarvi lämmittää. Josta päästäänkin taas siihen, että tarvitaanko taas jotain uutta softaa, että ohjaus toimisi?

edit:
          Onko siis niin että näissä sakasan tuonneissa ei lämppärielemennttejä ole ollut? (en ole vielä omasta tarkistanut). ETK:n kuvissa se elementti kuitenkin on..
          VIN numero sen kertoo. Se on pohjoismaihin menevissä autoissa vakiona ja Saksa-malleissa lisävaruste.

Comment

• skebe
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 59
            • Helsinki

Niin, Mikäli autossasi ei ole lisävarustetta S842A niin kannattaa sellainen hommat. Hieman kun osaa ETK:a tarkastella, niin sieltä löytyy tarvittavat osat. Hintaa en muista, mutta asennus kannattaa jollei halua vielä kalliimpaa laskua.

Comment

• sand
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 155
              • palokka

Originally posted by ex-VAG
              Tulihan tämäkin sitten asennettua. Itse asensin uuden huohotinputken ja johdotuksen laitatin Laakkosella. Huohotinputken asennus oli todella peace of cake. Aikaa meni varmaan joku reilu 30 min.

Johdotuksenkin olisi voinut itse laittaa, jos vain olisi älynnyt ostaa johtosarjan (BMW nro: 12 51 7 787 043). Jännite ei todellakaan ole mikään älykäs, vaan lämmitys on päällä aina, kun auto on käynnissä. Johto haaroittaa jännitteen lämmityselementille paineentasaajalta, joka on aivan huohotinputken vieressä.

Comment

• Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

Tulihan tämäkin sitten asennettua. Itse asensin uuden huohotinputken ja johdotuksen laitatin Laakkosella. Huohotinputken asennus oli todella peace of cake. Aikaa meni varmaan joku reilu 30 min.

Johdotuksenkin olisi voinut itse laittaa, jos vain olisi älynnyt ostaa johtosarjan (BMW nro: 12 51 7 787 043). Jännite ei todellakaan ole mikään älykäs, vaan lämmitys on päällä aina, kun auto on käynnissä. Johto haaroittaa jännitteen lämmityselementille paineentasaajalta, joka on aivan huohotinputken vieressä.
                Paljonko veloittivat työstä?

Comment

• sand
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 155
                  • palokka

Originally posted by Keimo
                  Paljonko veloittivat työstä?
                  38,40 eur + käyttötarvikkeet (?) 1,54 eur. Johtosarjan hinta oli 29 eur.

Comment

• Tappu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 825
                    • Tampere

Kaikissa E39 ja E65 mihin olen vaihtanut S842A mukaisen huohotinsarjan, on ollut lämmittimen johdutus valmiina, teipattuna johtosarjaan kiinni. Niin ja tämähän koskee vain M57 koneita.
                    AMG

Comment

• Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

Originally posted by Tappu
                      Kaikissa E39 ja E65 mihin olen vaihtanut S842A mukaisen huohotinsarjan, on ollut lämmittimen johdutus valmiina, teipattuna johtosarjaan kiinni. Niin ja tämähän koskee vain M57 koneita.
                      kyllä minäkin siitä sarjasta maksoin sen 29 eekiä

Comment

• Tappu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 825
                        • Tampere

kyllä minäkin siitä sarjasta maksoin sen 29 eekiä
                        No näissä tapaukissa ei asiakasta ole veloitettu johtosarjasta, koska se on autossa valmiina.
                        AMG

Comment

• sand
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 155
                          • palokka

Originally posted by Tappu
                          Minkä vuosimallin e39 autoissa tämä on ollut valmiina?

Comment

• Tappu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 825
                            • Tampere

tais olla jotain -01, ei voi enää tarkkaan muistaa
                            AMG

Comment

• Magic530dAT
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 119
                              • Porvoo

VIN numero sen kertoo. Se on pohjoismaihin menevissä autoissa vakiona ja Saksa-malleissa lisävaruste.
                              Voiko siis VIN-numerolla jostakin tarkistaa mitä optiota ja varusteita autoon on asennettu ?
                              E93 330d -09
                              F11 M550d Touring -12
                              E61 LCI 530xDA Touring -07
                              E39 LCI 530DA Touring -01

Comment

• Keimo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2032
                                • Kekkoslovakia

Originally posted by Magic530dAT
                                Voiko siis VIN-numerolla jostakin tarkistaa mitä optiota ja varusteita autoon on asennettu ?
                                Paikallisesssa BMW-liikkeessä tulostavat sinulle VIN-koodin perusteella varustelistan. Jos autosi on Saksasta, niin tod.näk. sitä ei ole siinä lisävarusteena

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎