e39 525 td sammuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusu33
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 42
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by Janzki View Post
    Tjoo, saa sen paikalleen mutta siinä vaiheessa kun se ketju tosiaan löysä on, ilmenee ongelmat mm. tuollaisena sammumisena, ei riitä pumpussa enää korjausarvot..Samaten joutuu sahaamaan käyntiin ja useasti koneesta kuuluu etupäästä melkoinen rallaati rallaa.
    Joutuuko autoa sahaamaan käymään missään tilanteessa?

    ei joudu lähtee kun palmun alta käyntiin aina kylmänä ja lämpösenä

    Comment

    • Shadow-line
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 245
      • Pirkanmaa

      #17
      Kaasupolkimen potikka voi olla epäkunnossa, mutta epäilen silti, että se OK.

      Voitko kertoa, minkä hintainen pumppu remppa siihen oli, pl. irroitus/asennus ja määränsäädin? Ja mitä kaikkea tiivisteiden lisäksi uusittiin pumppuun.

      Omista kokemuksista totean, että vaikka pumppu penkissä olisi ok, autossa tilanne onkin erillainen.

      Comment

      • Jusu33
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 42
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by Shadow-line View Post
        Kaasupolkimen potikka voi olla epäkunnossa, mutta epäilen silti, että se OK.

        Voitko kertoa, minkä hintainen pumppu remppa siihen oli, pl. irroitus/asennus ja määränsäädin? Ja mitä kaikkea tiivisteiden lisäksi uusittiin pumppuun.

        Omista kokemuksista totean, että vaikka pumppu penkissä olisi ok, autossa tilanne onkin erillainen.
        740 osineen ja töineen osista en ole varma ku en ole kuittia vieläkään saanut . mut bosch valtuuttama huolto se on . joo se potikka oli niin hintava et tuikkaan koko auton tuleen jos se arvalla pitää ostaa .

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #19
          Originally posted by Jusu33 View Post
          740 osineen ja töineen osista en ole varma ku en ole kuittia vieläkään saanut . mut bosch valtuuttama huolto se on . joo se potikka oli niin hintava et tuikkaan koko auton tuleen jos se arvalla pitää ostaa .
          Mitäs jos teet siihen koneeseen vikaa oikeasti ja kokeilet miten reagoi? Paras on esim. napata IMM piuha irti ja sitten kokeilla..Moottorinohjaus menee vikaohjelmalle ja voipi jopa toimia, tuolla vois mekaanisen vian sulkea pois.
          Suht. halpa on ollut huolto kyllä pumppuun..normisti hinnat lienee siellä tonnin paremmalla puolella.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Jusu33
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 42
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by Janzki View Post
            Mitäs jos teet siihen koneeseen vikaa oikeasti ja kokeilet miten reagoi? Paras on esim. napata IMM piuha irti ja sitten kokeilla..Moottorinohjaus menee vikaohjelmalle ja voipi jopa toimia, tuolla vois mekaanisen vian sulkea pois.
            Suht. halpa on ollut huolto kyllä pumppuun..normisti hinnat lienee siellä tonnin paremmalla puolella.
            joo ei se ny paha ollu hinnaltaan se on mun tuttu ja se kiven kovaa vanno et pumppu on ehjä se ei sitä tee määränsäätimen olen itse ostanu makso 570 e mikäs on imm piuha

            Comment

            • Jusu33
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 42
              • Seinäjoki

              #21
              no niin nyt on arvo kohdallaan vetää paljon paremmin mut sama 1000 sammuminen jatkuu ? onko siinä pumpus mikä tyhjäkäynninsäätöventtiili tai joku rupee tuntuun et kun menossa tyhjäkäynnille niin menee välillä liika alas ja sen takia sammuu .

              Comment

              • Shadow-line
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 245
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by Jusu33 View Post
                no niin nyt on arvo kohdallaan vetää paljon paremmin mut sama 1000 sammuminen jatkuu ? onko siinä pumpus mikä tyhjäkäynninsäätöventtiili tai joku rupee tuntuun et kun menossa tyhjäkäynnille niin menee välillä liika alas ja sen takia sammuu .
                Ei ole erillistä tyhjäkäynninsäätöventtiiliä, määränsäädin annostelee tavaraa.

                Onko nämä oireet ollut jo ennen mitään pumppu remppaa vai tullu "rempan" jälkeen?
                Oireileeko muuten mitenkään ekassa postauksessa manittujen lisäksi?

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Joo, tosiaan melko vihoviimeistä hommaa tollasen pumpun säätäminen. Suihkutusarvo asettui sinne 4,5 - 4,7(mg/h) vaiheille. Muuten ainakin omasta mielestä näyttää käyvän erittäin nätisti ja pehmeästi ja tuntuu vastaavan kaasun hyvin. Mutta tosiaan toi 1000-1500rpm tasakaasun jälkeen sammahtaa... tyhjäkäyntikierrokset on n. 750rpm. :think
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • Shadow-line
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 245
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by Thuppu View Post
                    Joo, tosiaan melko vihoviimeistä hommaa tollasen pumpun säätäminen. Suihkutusarvo asettui sinne 4,5 - 4,7(mg/h) vaiheille. Muuten ainakin omasta mielestä näyttää käyvän erittäin nätisti ja pehmeästi ja tuntuu vastaavan kaasun hyvin. Mutta tosiaan toi 1000-1500rpm tasakaasun jälkeen sammahtaa... tyhjäkäyntikierrokset on n. 750rpm. :think
                    Juu, tarkkaa hommaa se on

                    Antaako määränsäädin jatkuvasti vikakoodin?

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Originally posted by Shadow-line View Post
                      Juu, tarkkaa hommaa se on

                      Antaako määränsäädin jatkuvasti vikakoodin?
                      Kokeiltiin käyttää hetken säädön ja koodien nollauksen jälkeen jonka jälkeen ei enää antanu mitään koodia.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Jusu33
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 42
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by Shadow-line View Post
                        Ei ole erillistä tyhjäkäynninsäätöventtiiliä, määränsäädin annostelee tavaraa.

                        Onko nämä oireet ollut jo ennen mitään pumppu remppaa vai tullu "rempan" jälkeen?
                        Oireileeko muuten mitenkään ekassa postauksessa manittujen lisäksi?
                        kun ostin sen sen illan se pelas ihan täysin oli -27 pakkasta kun ajoin kotiin sen aamulla menin katsomaan nahtapumppu vuoti ja kun ajoi syttyi jatkuvasti dde valo . voisko sen tehä ajoitus jos se ei olekkaan kohdalla kiven kovaa se dieselhuolto väitti et pumppu on ok vaikka olenhan jo vaihtanu se määränsäätimen sen jälkeen . nyt se pelas ihan jees kun kävin kylillä ei sammunu ajos mut jos paikallaan pidät kaasun 1000 nin sammuu se vetää nyt niin hyvin ettei ole ikään mulla vetäny noin hyvin . mut mietityttää vaan mikä ihme to n tekee kai se ketjun venyminen näkys muullakin lailla :think kiitos muuten Thuppu avusta on hienoo kun on apuja muuallakin ku sielä marmoriluolas ja kiitos muillekkin vinkeistä tähän asti . eikö vielä saada se kuntoon
                        Last edited by Jusu33; 05-02-2010, 19:15.

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #27
                          Hmm..siis onko auto välillä aivan luumu? Ei kulje minnekkään? Silloin on sähköistä vikaa ja kone menee suojatilaan..Syötöt minimiin jne. Mitenkäs nelosen suutin, olikos siihen kajottu? sekin on melko herkkä hajoamaan ja aiheuttaa erikoisuuksia myös. Vika ei välttämättä ole kokoajan päällä ja silloin tuosta ei aivan joka kerta välttämättä koodiakaan jää.
                          IMM = Ilmamäärä tai Ilmamassa - mittari..Ts. sen piuhan kun irroittaa, käyttää moottorin ohjaus tehtaan arvoja ilman jne. suhteen..jos tuon jälkeen pelaa ok..Voi sieltä suunnaltaa alkaa vikaa purkamaan.

                          Pumpun saa ajoitettua hienosti väljällä ketjulla, mutta alkaa oireilemaan lähes välittömästi.
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • Jusu33
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2009
                            • 42
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by Janzki View Post
                            Hmm..siis onko auto välillä aivan luumu? Ei kulje minnekkään? Silloin on sähköistä vikaa ja kone menee suojatilaan..Syötöt minimiin jne. Mitenkäs nelosen suutin, olikos siihen kajottu? sekin on melko herkkä hajoamaan ja aiheuttaa erikoisuuksia myös. Vika ei välttämättä ole kokoajan päällä ja silloin tuosta ei aivan joka kerta välttämättä koodiakaan jää.
                            IMM = Ilmamäärä tai Ilmamassa - mittari..Ts. sen piuhan kun irroittaa, käyttää moottorin ohjaus tehtaan arvoja ilman jne. suhteen..jos tuon jälkeen pelaa ok..Voi sieltä suunnaltaa alkaa vikaa purkamaan.

                            Pumpun saa ajoitettua hienosti väljällä ketjulla, mutta alkaa oireilemaan lähes välittömästi.
                            no ei se välillä ole oli ennen tuota määränsäätimen säätöä laiska ei vetäny kunnolla ja dde valo sytty joskus ei aina . ilmamäärämittari on uusi ja suuttimet ei ole antanu minkäänlaista koodia ainakaan ja kehu dieselhuollos olevan kohillaan kyllä kai se jää sit toi ketju ainooksi huoleksi paljonkohan senkin vaihto vaan mahtaa maksaa huoh . oikestaa nyt olen tyytyväinen tohon vetämiseen nyt kun ei enää ajos sammunut mut paikallaan kylläkin kai se ajoskin sen tekee mut ei vaan sattunu kauppareissulla tekeen sitä . imusarjan o-renkaat vois koklata kyllä vaihtaa ne oli aika kovettuneet .

                            Comment

                            • xela
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 141
                              • Tampere

                              #29
                              Epäilisin että vika on kuitenkin syöttöpumpussa

                              Omassa autossa (e39 525tds, manuaali) oli nimittäin ihan samanlaista vaivaa, joka paheni kilometrien lisääntyessä. Vaivat alkoi n 220tkm kohdalla siten että joskus pintakaasulla ajettaessa -> kaasu pois -> lisää kaasua, meni tilaan jossa ei enää vastannut kaasupolkimeen. Ajotietokone herjasi tällöin "polttoaineen suihkutushäiriötä". Tuosta reilu 100tkm lisää mittariin niin oireet paheni pikkuhiljaa siihen että alkoi stumppailemaan kun päästi vaihde vapaalla/kytkin pohjassa kaasun kerralla pois (kierrokset pääsi laskemaan liikaa). Autoon tehtiin jakopääremppa 250tkm kohdalla kun ketju alkoi rallattaa -> ei vaikutusta tähän vikaan. Kokoajan DDE:ssä on antanut vikakoodin määränsäätimen säätöpoikkeamasta (ei muita). Kokeilin kaikki mahdolliset temput tuohon pumppuun mitä ilman osavaihtoa pystyy tekemään: hammermode, määränsäätimen purku ja puhdistus, pumpun ajoituksen säätö. Käytännössä mistään em. ei ollut isompaa apua. Vika alkoi loppupeleissä tulla niin häiritseväksi että loppujen lopuksi vaihdoin koko pumpun. Tämän jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia ja moottori käy kuin kello.

                              Toleranssit määränsäädössä on niin pienet että kuluneisuutta ei pysty silmällä havaitsemaan. Vaikka määränsäädin olisikin uusi, saattaa pumpun männän luistissa olla sen verran väljää, ettei DDE enää pysty säätämään syöttöä riittävän tarkasti (määränsäätimen akseli menee tässä luistissa olevaan koloon ja säätää luistin pumpun männän pituussuuntaisella asemalla syöttömäärää).

                              Comment

                              • Shadow-line
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 245
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Juu, syöttöpumppua minäkin kaikesta huolimatta epäilen, vaikka huoltoa on tehty.

                                Pyydä liikkeestä selvitys, mitä osia jne pumppuun vaihdettu.
                                (epäilettä yhtään tässä heidän pätevyyttään)

                                Comment

                                Working...
                                X