Meinaatko ettei mitattu kokonaisilmamäärä muutu todellisesta ja vaikuta kaikkien seoksiin jos kaksi pyttyä imee ohi mittarin? Ei kannata keskittyä liiaksi yhteen koodiin kun olosuhteet sen syntyessä on ollu tuollaiset.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 vikakoodeja pukkaa
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostNimenomaan juuri näin.
Vikakoodi tulee itseasiassa juurikin ensin parille pytylle, jonka jälkeen ohjelma putoaa nilkutusmoodille. Tämän jälkeen diagnostiikka ei ole enään pelissä, jolloin muista pytyistä ei koodia voi pukatakkaan.
Imuvuodosta on 99%:n varmuudella kyse koska selkeä ristiriita massamittarin ja labdan välillä mitatussa happimäärässä, eli jostain välistä se lisäilmaa vetää, mutta mistä, on tietenkin vielä arvoitus.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMeinaatko ettei mitattu kokonaisilmamäärä muutu todellisesta ja vaikuta kaikkien seoksiin jos kaksi pyttyä imee ohi mittarin? Ei kannata keskittyä liiaksi yhteen koodiin kun olosuhteet sen syntyessä on ollu tuollaiset.
Ajoin vai sitä takaa että jos kahteen pyttyyn tulee ilmaan ohi MAFfin ja muut toimviat normaalisti niin voisi aiheuttaa tuon pytty kohtaisen sytys koodin. No kuten kirjoitin tytyy seurata tilannetta. Jos nuo kaikki koodit tulee heti miten uudelleen on jotakin isompaa remppaa tiedossa imuvuotojen suhteen.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostTottakai vaikuttaa. Silloin jos ohi vetäminen jatkuvaa pitkäaikainen lambda sopeuma näyttäisi + arvoa. Nyt se näyttää miinusta, mutta tuo tehostimen vuoto oli kestoltaan lyhytaikainen(jarruttaessa) eli silloin kait se ei kerkiä tuohon vaikuttaa.
Ajoin vai sitä takaa että jos kahteen pyttyyn tulee ilmaan ohi MAFfin ja muut toimviat normaalisti niin voisi aiheuttaa tuon pytty kohtaisen sytys koodin. No kuten kirjoitin tytyy seurata tilannetta. Jos nuo kaikki koodit tulee heti miten uudelleen on jotakin isompaa remppaa tiedossa imuvuotojen suhteen.
Eli älä jää kiinni nyt sivuseikkaan tuijottamalla ko.sylinterien antamaan herjaan, vaan näin se menee AINA kun kyse on imuvuodosta.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostUsko nyt hyvä mies että olipa se imuvuoto ihan missä tahansa, ei sinne ikinä tule kuin parin sylinterin herja.
Eli älä jää kiinni nyt sivuseikkaan tuijottamalla ko.sylinterien antamaan herjaan, vaan näin se menee AINA kun kyse on imuvuodosta.
Ja ajamalla tuo nyt selvinnee mitä tapahtuu tuleeko koodia vai ei.
Ilmoittelen miten käy. Toivottavaa ois että pääsisi ihan säihkähdyksellä ja koodit olisivat vain tuon tehostimen aiheuttamaa.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Ehkä MAF sittenkin?
Originally posted by makebm5 View PostOk eli herja voi tulla mistä tahansa sylinteristä riippumatta siitä mihin sylinteriin on imu vuoto.
Ja ajamalla tuo nyt selvinnee mitä tapahtuu tuleeko koodia vai ei.
Ilmoittelen miten käy. Toivottavaa ois että pääsisi ihan säihkähdyksellä ja koodit olisivat vain tuon tehostimen aiheuttamaa.
Näin sain oman MAF-vian todennettua...
Comment
-
-
Originally posted by jarkko67 View PostKun ei mitään maksa, niin voisihan nuo MAFfit vaihtaa ristiin ja lukea koodit uudelleen. Jos vikakoodit heittää toiselle sylinteriryhmälle voisi toinen MAF olla sittenkin viallinen.
Näin sain oman MAF-vian todennettua...
Ja 3 ja 4 puola on käsittääkseni vielä eripuolilla.
Toki tutkin nuo MAffit vielä. Käytän vanhojakin paikoillaan ja kokeilen auttaako tuohon nykimiseen.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostOk eli herja voi tulla mistä tahansa sylinteristä riippumatta siitä mihin sylinteriin on imu vuoto.
Ja ajamalla tuo nyt selvinnee mitä tapahtuu tuleeko koodia vai ei.
Ilmoittelen miten käy. Toivottavaa ois että pääsisi ihan säihkähdyksellä ja koodit olisivat vain tuon tehostimen aiheuttamaa.
Venttiilikopan, tai vaikkapa öljyn täyttökorkin tiiviste kun vuotaa, niin
ainahan sinne tulee nuo bank1 ja bank2 herjat, puhumattakaan että jokin imupuolen letkuista vuotaa.
Eli sillä ei ole merkitystä mistä se massamittarien jälkeinen ilma moottoriin syöttyy ja herjat+nykiminen on tätä(eli kone käy laihalla=sytytyskatkoksia=nykimistä=lambdan sytyttämä vikavalo kun pakokaasuissa liikaa happea=nilkutusmoodi).
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostMolemmin puolin se onkin antanut koodeja. Bank1, Bank2.
Ja 3 ja 4 puola on käsittääkseni vielä eripuolilla.
Toki tutkin nuo MAffit vielä. Käytän vanhojakin paikoillaan ja kokeilen auttaako tuohon nykimiseen.
Jotensakin uskoisin tuossa sinullakin nuo sylinteriryhmät 1-4 ja 5-8 olevan omilla puolillaan...
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostJep pitää nyt tosiaan ajella ja katsoa että tuleeko mitä koodeja kun tehostin on ehjä.
Tehostimen alipaine letku haarautuu käsittääkseni takimmaisille pytyille eli 7 ja 8. Kaiken jären mukaan niistä pitäisi olla sitä koodia eikä 3,4.
Comment
-
-
Originally posted by ss900 View PostEli kylmänä nyki ja max l/h arvo oli 114, jonka vuoksi vaihdoin MAF:it. Koodin pyyhkimisen ja MAF:ien vaihdon jälkeen ei nyi ja max l/h 131. Mihin liittyy "Minimum flow of secondary air"? Entä mitä tarkoittaa "Bench 2 too small"?
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment