Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530da ravistaa/tutisee *toimii, ratkaisu #21 *

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PVBasstard
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 130
    • Oulu Rock City

    #16
    Mulla ainaskin kaikki tutinat/pätkimiset hävisi, kun vaihdoin uuden johtosarjan. Mulla ei johtaosarjasta huomannut mitenkään päälle päin, että siinä olisi ollut vikaa, mutta kun pätkiminen alkoi, niin 4.suuttimen johdon liikuttelu auttoi asiaa...eli vika löytyi siitä.
    Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15

    Ex:
    Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
    BMW 530d xDrive A F11 -11
    BMW X5 M-Sport individual E70 -08
    Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
    BMW 530dA touring E39 -02
    BMW 525 tdsa Touring E34 -94
    Toyota avensis 2.0TD wagon -99
    Audi 100 2.8 V6 -91
    Nissan micra 1.0 -86

    Comment

    • Metalgod
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 201
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by PVBasstard View Post
      Mulla ainaskin kaikki tutinat/pätkimiset hävisi, kun vaihdoin uuden johtosarjan. Mulla ei johtaosarjasta huomannut mitenkään päälle päin, että siinä olisi ollut vikaa, mutta kun pätkiminen alkoi, niin 4.suuttimen johdon liikuttelu auttoi asiaa...eli vika löytyi siitä.

      Moi! Oliko paha homma? Muovit tietysti edestä ja sieltähän ne klipsut suuttimien päältä irti, mutta miten se loppupää? Eli meneekö piuhan pää pahaan paikkaan ( eli minne) ja joutuuko purkamaan minkä verran tavaraa edestä? Selviääkö tästä parkkipaikka-hommana?
      -530dA 600 Nm
      - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

      Comment

      • PVBasstard
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 130
        • Oulu Rock City

        #18
        Piuhan toinen pää menee hanttarin puolimmaisen raistisilma kotelon alla olevaan sähköboksiin, eli sinäänsä ihan plug and play. Mutta kaikista hankalin homma oli irroittaa sellanen peltinen johdon pidike joka sijaitsee ilmanputsarin kotelon alla, joka on kiinni kahdella torx-ruuvilla, eli vaati kärsivällisyyttä ja hermoja irroittaa ja laittaa se sitten kiinni. Edestä ei tarvinnut purkaa kuin ilmanputsarin kansi, itse suodatin ja raitisilmakotelo. Parkkipaikka hommana selviää kunhan on oikein pieni L-mallinen torx-avain.
        Originally posted by Metalgod View Post
        Moi! Oliko paha homma? Muovit tietysti edestä ja sieltähän ne klipsut suuttimien päältä irti, mutta miten se loppupää? Eli meneekö piuhan pää pahaan paikkaan ( eli minne) ja joutuuko purkamaan minkä verran tavaraa edestä? Selviääkö tästä parkkipaikka-hommana?
        Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15

        Ex:
        Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
        BMW 530d xDrive A F11 -11
        BMW X5 M-Sport individual E70 -08
        Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
        BMW 530dA touring E39 -02
        BMW 525 tdsa Touring E34 -94
        Toyota avensis 2.0TD wagon -99
        Audi 100 2.8 V6 -91
        Nissan micra 1.0 -86

        Comment

        • Metalgod
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 201
          • Helsinki

          #19
          höh??!!

          Moro! Homma on alullaan, mutta miten piuhan pää on kiinni siinä isossa liittimessä joka tulee boxiin? Eli ne musta ja valkoinen pikkuliitin siihen isoon yhtenäiseen liittimeen? Aika napakat ovat ja ei oikein uskalla väkisin väkivallalla vetää irti... Onko siinä jokin vippaskonsti?
          -530dA 600 Nm
          - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

          Comment

          • Metalgod
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 201
            • Helsinki

            #20
            Piuha vaihdettu. Parempaan suuntaan ollaan menossa, mutta ei vielä täysin tasaista joka pytyllä. Jospa 4. pytty on hieman karstoittunut tjs. Kovaa ajoa ja tarkkaillaan jonkin ajan kuluttua arvoja uudestaan.

            Korjausarvo tippui kuitenkin +2,8 --> +1,2... ( elää jonkinverran ajossa ja muut tapittaa paikallaan)
            -530dA 600 Nm
            - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

            Comment

            • MacBaren
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 96
              • JNS

              #21
              ongelma ratkaistu

              Ongelma oli murtuneessa johdossa kakkossylinterissä. Se johto otti oiretta aivan siitä liittimen juuresta.
              Johtosarjaa en vaihtanut, vain vaihdoin vaan uuden liittimen sinne muovisen kiinnikkeen sisälle. hintaa tuli 40senttiä.

              saa nähä tuliko väliaikaisratkaisu ennen uuden johtosarjan hommaamista, mutta ainakin toistaiseksi toimii kuin junan vessa.

              Laitan viel pari kuvaa tähän jos jotakuta kiinnostaa.. tai on tarvetta tehdä samalla tavalla ettei tartte koko johtosarjaa ostaa, säästöähän tossa syntyy rutkasti kun ei tartte tiskille kävellä.

              1.eli liitin lähtee siitä mustasta kiinnikkeestä ihan vetämällä suht reilulla voimalla ja nytkyttelemällä vähän samalla.

              2.aukaset ylimmän johdon päälle käännettävän klipun ja vedät valkosen kumihatun ylemmäs

              3.sitten vaan katkaset johon siitä kohti mistä tarttee ja lisäät sopivasti uutta tilalle.
              itellä kun oli ihan juuresta poikki niin ei tarvinnu ku oikoa se johto niin sai sopivasti pelivaraa, että se riittää.(kun ne johot on punottu yhteen niin aukasee vaan punoksen)

              4.laitat uuden liittimen ja tinaat kiinni -> kumihattu päälle ja klippi kiinni -> työnnät mustaan kiinnikkeeseen ja that's it
              Attached Files
              Last edited by MacBaren; 13-04-2010, 22:08.
              F11 520d
              E39 530da

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎