Announcement

Collapse
No announcement yet.

Starttaus ongelmaa e39d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #16
    Epäkuntoinen siili vois olla yks potentiaalinen virrankuluttaja.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #17
      Voit toki kokeeksi jättää yöksi akun maakaapelin irti ja mittaat jännitteen uudelleen aamulla, josko purkautuu itsekseen.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • MacBaren
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 96
        • JNS

        #18
        Originally posted by Clavurion View Post
        Voit toki kokeeksi jättää yöksi akun maakaapelin irti ja mittaat jännitteen uudelleen aamulla, josko purkautuu itsekseen.
        Pitääpä kokeilla tuota.
        Ja mikäs on siilin sulake et vois testata meneekö sinne virtaa? vai miten se pitäis testata oikee oppisesti?
        F11 520d
        E39 530da

        Comment

        • TMW
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 145
          • Kempele

          #19
          Moi
          Itsellä purki akkua lisäflektin viallinen fet. Otappa yleismittari kouraan ja kytke virtamittaus akun - tai + väliin ja katso mitä menee läpi. Jos virta on kovin suuri ( en muista lepovirtaa, joku muu valaiskoon tai käytä searchiä) ala irrotteleen sulake kerrallaan josko virrannielijä löytyisi.

          -Teijo

          Comment

          • MacBaren
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 96
            • JNS

            #20
            Originally posted by TMW View Post
            Moi
            Itsellä purki akkua lisäflektin viallinen fet. Otappa yleismittari kouraan ja kytke virtamittaus akun - tai + väliin ja katso mitä menee läpi. Jos virta on kovin suuri ( en muista lepovirtaa, joku muu valaiskoon tai käytä searchiä) ala irrotteleen sulake kerrallaan josko virrannielijä löytyisi.

            -Teijo
            Okei, pitääpä mittailla yksitellen sulakkeiden kohdalta meneekö minnekään ylimäärästä. Mitataankos se sit tällä tavalla:

            mihin asentoon väännän yleismittarin, että näen mitä menee ja minne?
            ps. mulla on tällanen mittari käytössä --> http://images.google.fi/imgres?imgur...26tbs%3Disch:1
            Last edited by MacBaren; 20-02-2010, 22:55.
            F11 520d
            E39 530da

            Comment

            • TMW
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 145
              • Kempele

              #21
              Ota vaikka akun miinus irti ja kytke mittarin piuha ( com) kiinni siihen akun napaan ja sit toinen piuha maakaapelin ( 10A ). Käännä ensin mittarin alue kiekko kohtaa 10A. Sen jälkeen näät minkä verran menee virtaa. Ota sisävpjen sulake irti niin tippuu heti radikaalisti ja sen jälkeen yksitellen sulaketta irti....

              Comment

              • MacBaren
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 96
                • JNS

                #22
                Noniin nyt on tehty jonkin sortin mittauksia tohon katiskaan ja tässä tulokset:

                Latausjännite 14,2V

                Lepojännite heti ajon jälkeen 13,3V

                Lepojännite yön seisomisen jälkeen 12,9V

                Virrankulutus EI lepotilassa 0,37-0,39A

                Virrankulutus lepotilassa 0,04A
                -Minkään sulakkeen irroitus ei vaikuttanut alentavasti kulutukseen, mutta hetkellisesti sulakkeen irroittaessa saattoi pompata pariksi sekunniksi jonnekin 0,07A tienoille..

                Eli nuo kai pitäisi olla kaikin puolin kunnossa? Pitää vielä seurata virran pysymistä akussa tässä kun ajoa ei ole tiedossa ainakaan päivään, mutta jos akku kunnossa ja auto ei syö virtaa niin senhän ei pitäisi laskea tuosta?

                Noh selvinnyt on, että akku on kunnossa(luultavasti, odotellaan vielä varma tieto huomiseen) ja auto ei syö ylenpalttisesti virtaa lepotilassa, mutta starttausongelma ei silti ole hävinnyt.

                Mitä tutkimaan seuraavaksi? startti, hehkut, vai?
                F11 520d
                E39 530da

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Starttihan se sitten on jos akussa on potkua.

                  Sellainenkin on muuten nähty, että startista oli yksi käämi irronnut sisältä. Jaksoi pyörittää jotenkuten (eli voimaa ei oikein ollut), mutta imaisi virtaa niin paljon että paremmatkin käynnistyskaapelit rupesi sulamaan ja akku meni tyhjäksi hetkessä Eli monenlaista on, ja noita dieselin startteja on kyllä vaihdeltu jonkin verran. Magneti marelli tais olla merkiltään.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Snow Dog
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 185
                    • Raisio

                    #24
                    Originally posted by MacBaren View Post
                    ..pitkän yrittämisen jälkeen pörähti käyntiin pikimustan läpitse näkemättömän savupilven kera..
                    Ei osunut silmiin vielä yhtään kommenttia hehkuista.
                    Eikös nyt aika saletisti ole ainakin osa hehkuista pimeänä tai hehkujen rele paskana jos on tollaisia oireita?
                    F01 740d -11
                    F11 530d -13
                    E93 325 -07
                    ex: E38 730d -00
                    ex: E39 523AT -97
                    ex: E39 530dAT -00

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3311
                      • Kajjjaani

                      #25
                      Äänet hehkuille mutta piuhan päässä se selviää tarkemmin.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎