Epäkuntoinen siili vois olla yks potentiaalinen virrankuluttaja.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Starttaus ongelmaa e39d
Collapse
X
-
Voit toki kokeeksi jättää yöksi akun maakaapelin irti ja mittaat jännitteen uudelleen aamulla, josko purkautuu itsekseen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVoit toki kokeeksi jättää yöksi akun maakaapelin irti ja mittaat jännitteen uudelleen aamulla, josko purkautuu itsekseen.
Ja mikäs on siilin sulake et vois testata meneekö sinne virtaa? vai miten se pitäis testata oikee oppisesti?F11 520d
E39 530da
Comment
-
-
Moi
Itsellä purki akkua lisäflektin viallinen fet. Otappa yleismittari kouraan ja kytke virtamittaus akun - tai + väliin ja katso mitä menee läpi. Jos virta on kovin suuri ( en muista lepovirtaa, joku muu valaiskoon tai käytä searchiä) ala irrotteleen sulake kerrallaan josko virrannielijä löytyisi.
-Teijo
Comment
-
-
Originally posted by TMW View PostMoi
Itsellä purki akkua lisäflektin viallinen fet. Otappa yleismittari kouraan ja kytke virtamittaus akun - tai + väliin ja katso mitä menee läpi. Jos virta on kovin suuri ( en muista lepovirtaa, joku muu valaiskoon tai käytä searchiä) ala irrotteleen sulake kerrallaan josko virrannielijä löytyisi.
-Teijo
mihin asentoon väännän yleismittarin, että näen mitä menee ja minne?
ps. mulla on tällanen mittari käytössä --> http://images.google.fi/imgres?imgur...26tbs%3Disch:1Last edited by MacBaren; 20-02-2010, 22:55.F11 520d
E39 530da
Comment
-
-
Ota vaikka akun miinus irti ja kytke mittarin piuha ( com) kiinni siihen akun napaan ja sit toinen piuha maakaapelin ( 10A ). Käännä ensin mittarin alue kiekko kohtaa 10A. Sen jälkeen näät minkä verran menee virtaa. Ota sisävpjen sulake irti niin tippuu heti radikaalisti ja sen jälkeen yksitellen sulaketta irti....
Comment
-
-
Noniin nyt on tehty jonkin sortin mittauksia tohon katiskaan ja tässä tulokset:
Latausjännite 14,2V
Lepojännite heti ajon jälkeen 13,3V
Lepojännite yön seisomisen jälkeen 12,9V
Virrankulutus EI lepotilassa 0,37-0,39A
Virrankulutus lepotilassa 0,04A
-Minkään sulakkeen irroitus ei vaikuttanut alentavasti kulutukseen, mutta hetkellisesti sulakkeen irroittaessa saattoi pompata pariksi sekunniksi jonnekin 0,07A tienoille..
Eli nuo kai pitäisi olla kaikin puolin kunnossa? Pitää vielä seurata virran pysymistä akussa tässä kun ajoa ei ole tiedossa ainakaan päivään, mutta jos akku kunnossa ja auto ei syö virtaa niin senhän ei pitäisi laskea tuosta?
Noh selvinnyt on, että akku on kunnossa(luultavasti, odotellaan vielä varma tieto huomiseen) ja auto ei syö ylenpalttisesti virtaa lepotilassa, mutta starttausongelma ei silti ole hävinnyt.
Mitä tutkimaan seuraavaksi? startti, hehkut, vai?F11 520d
E39 530da
Comment
-
-
Starttihan se sitten on jos akussa on potkua.
Sellainenkin on muuten nähty, että startista oli yksi käämi irronnut sisältä. Jaksoi pyörittää jotenkuten (eli voimaa ei oikein ollut), mutta imaisi virtaa niin paljon että paremmatkin käynnistyskaapelit rupesi sulamaan ja akku meni tyhjäksi hetkessä Eli monenlaista on, ja noita dieselin startteja on kyllä vaihdeltu jonkin verran. Magneti marelli tais olla merkiltään.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by MacBaren View Post..pitkän yrittämisen jälkeen pörähti käyntiin pikimustan läpitse näkemättömän savupilven kera..
Eikös nyt aika saletisti ole ainakin osa hehkuista pimeänä tai hehkujen rele paskana jos on tollaisia oireita?F01 740d -11
F11 530d -13
E93 325 -07
ex: E38 730d -00
ex: E39 523AT -97
ex: E39 530dAT -00
Comment
-
-
Äänet hehkuille mutta piuhan päässä se selviää tarkemmin.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Comment