Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E39 alustan puslat yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    M5 E39 alustan puslat yms.

    Kertokaas mistä kannattaa hommailla vähän jämäkämpää (esim. uretaani) puslaa M5:n alustaan? Pitää olla tietty kohtuuhintaista mutta laadukasta. Tekisi mieli laittaa kaikki puslat uusiksi, M3:llekin teki niin ihmeitä alustalle..

    Samoin voisi melkeen laittaa iskarit uusiksi, mutta mitään rata-autoa (enkä juuri orkkista matalampaa) en tuosta meinannut tehdä. Vähän orkkista jämäkämpää & parempaa vaan.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4621
    • Lahti.

    #2
    En suosittele m5 alle. Powerflexit kun laitoin alle eteen ja takaan niin joka ikinen pienikin kivi tuntui ratista, eikä aito tuntunut muuten mitenkään paremmalta...
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      #3
      Originally posted by EPDM View Post
      En suosittele m5 alle. Powerflexit kun laitoin alle eteen ja takaan niin joka ikinen pienikin kivi tuntui ratista, eikä aito tuntunut muuten mitenkään paremmalta...
      Ok.. M3:n alla toimi tosiaan enemmän kuin hienosti, mutta ehkäpä ei sitten tuohon.

      Vielä lisää tästä. Ärsyttävin ongelma on tällä hetkellä se, että oikea takarengas pompottaa kun takarenkaat lyö joutavaa, ja se tuntuu pahenevan koko ajan. Muutoinkin auto tuntuu erityisen uraherkältä ja tekee helposti pientä sivuliikettä (varsinkin peräpää), jos tiessä on vähänkin uraa tai asflatin reunaa tms.. Sekin mielestäni on voimistunut jatkuvasti.

      Lähinnä edellämainittuihin oireisiin haen apua, koska takapää rauhoittui täysin M3:ssa vaihtamalla Powerflexit alle. Ja juu, oli siitä ennenkin pariin otteeseen suunnattu pyörät laserilla ja vaihdeltu orkkispuslia, eli niissä ei ainakaan näkynyt vikaa, auto oli siis ennen powerflexien laittoakin ehjä.
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #4
        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Samoin voisi melkeen laittaa iskarit uusiksi, mutta mitään rata-autoa (enkä juuri orkkista matalampaa) en tuosta meinannut tehdä. Vähän orkkista jämäkämpää & parempaa vaan.
        Iskunvaimentimien lisäksi jouset kannattaa vaihtaa. Väsynyt vanha jousi ei "ehdi" palauttaa pyörää sisäänjouston jälkeen takaisin tiehen
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          #5
          Originally posted by Tylyttäjä View Post
          Ok.. M3:n alla toimi tosiaan enemmän kuin hienosti, mutta ehkäpä ei sitten tuohon.

          Vielä lisää tästä. Ärsyttävin ongelma on tällä hetkellä se, että oikea takarengas pompottaa kun takarenkaat lyö joutavaa, ja se tuntuu pahenevan koko ajan. Muutoinkin auto tuntuu erityisen uraherkältä ja tekee helposti pientä sivuliikettä (varsinkin peräpää), jos tiessä on vähänkin uraa tai asflatin reunaa tms.. Sekin mielestäni on voimistunut jatkuvasti.

          Lähinnä edellämainittuihin oireisiin haen apua, koska takapää rauhoittui täysin M3:ssa vaihtamalla Powerflexit alle. Ja juu, oli siitä ennenkin pariin otteeseen suunnattu pyörät laserilla ja vaihdeltu orkkispuslia, eli niissä ei ainakaan näkynyt vikaa, auto oli siis ennen powerflexien laittoakin ehjä.
          Oliskos jollain ideaa, että mikä näihin oireisiin auttaa? Powerflexikään kun ei tarjoa taakse kuin roll barin puslia, tuskinpa auttavat em. oireisiin..
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            #6
            Tuon pompotuksen aiheuttaja kiinnostaisi täälläkin:think
            M550d

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Apurungon puslat :think
              + takatukivarret yms tarkistukseen.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                #8
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Apurungon puslat :think
                + takatukivarret yms tarkistukseen.
                Näinhän se on että tarkistelemalla saa toivottavasti syyllisen selville, mutta kai nyt jollain joku tiukka fakta on asiaan. Varmasti myös muissa e39 korimalleissa esiintyy samaa. Myös ihan mateluvauhdissa jos pyörät ruopii sohjossa juuri ja juuri, saattaa pomputusta esiintyä.
                M550d

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  #9
                  Käytin tarkastuksessa Hertsikan Laakkosella. Takaa löytyi vähän löysät takakelkan etummaiset puslat; kaikki vaihtoon. Lisäksi takaa ylätukivarsien puslat; eli ko. tukivarret vaihtoon myös. Edestä vielä koiranluut vaihtoon. Muuta ei kuulemma löytynyt, vaikka vajaan tunnin auton alla hämmästelivät.

                  30. päivä vaihdetaan, raportoin sitten, että loppuiko oireet.

                  Lisäksi saatan vaihtaa vielä iskarit (orkkikset) joka kulmaan.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    #10
                    Jos puslien vaihto ei auta, niin sitten katseet kääntyvät takaiskarien yläpäihin, takaiskareihin ja viimeisiksi takajousiin. Itselläni oli sama ongelma aikoinaan E39 M5:ssä, joka ratkesi auton myymällä.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      #11
                      Originally posted by Tylyttäjä View Post
                      Käytin tarkastuksessa Hertsikan Laakkosella. Takaa löytyi vähän löysät takakelkan etummaiset puslat; kaikki vaihtoon. Lisäksi takaa ylätukivarsien puslat; eli ko. tukivarret vaihtoon myös. Edestä vielä koiranluut vaihtoon. Muuta ei kuulemma löytynyt, vaikka vajaan tunnin auton alla hämmästelivät.

                      30. päivä vaihdetaan, raportoin sitten, että loppuiko oireet.

                      Lisäksi saatan vaihtaa vielä iskarit (orkkikset) joka kulmaan.
                      Laakkosella laittelivat tänään alustaa. Vetely ja uraherkkuus/sivuliikkeet vähenivät selkeästi, mutta pompotus kumien lyödessä tyhjää ei. Se ei siis pompota jos ajaa sladissa, vaan jos suoraan ajaessa lyö joutavaa. Sekään ei tapahdu kuitenkaan ihan aina, jos oikeen kunnolla sutii.
                      Last edited by Tylyttäjä; 03-05-2010, 13:07.
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • Jonbee
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 41
                        • Tampere

                        #12
                        onkos pompotukselle löytyny jo aiheuttaja? kiinnostais tietää täälläkin

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          #13
                          Originally posted by Jonbee View Post
                          onkos pompotukselle löytyny jo aiheuttaja? kiinnostais tietää täälläkin
                          Ei ole.. Mutta tuolla toisessa topikissa epäiltiin jousia/iskareita/renkaita. Nyt on KW Variant 3 alustasarja takaluukussa, saa nähdä auttaako. Kunhan vaan joku ehtisi laittaa sen kiinni. Alustavasti Raikku lupaili ensi viikolla laittaa sen. Alusta mulla alkaa olemaan ihan loppu, varmaan jotain pusliakin saa vaihdella samalla.

                          Pompotus on kuitenkin ilmeisesti jossain määrin ko. mallin ominaisuus. Raikulla on nimittäin alusta kunnossa ja pompottaa silti ainakin jonkin verran.
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9990
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Ei ole.. Mutta tuolla toisessa topikissa epäiltiin jousia/iskareita/renkaita. Nyt on KW Variant 3 alustasarja takaluukussa, saa nähdä auttaako. Kunhan vaan joku ehtisi laittaa sen kiinni. Alustavasti Raikku lupaili ensi viikolla laittaa sen. Alusta mulla alkaa olemaan ihan loppu, varmaan jotain pusliakin saa vaihdella samalla.

                            Pompotus on kuitenkin ilmeisesti jossain määrin ko. mallin ominaisuus. Raikulla on nimittäin alusta kunnossa ja pompottaa silti ainakin jonkin verran.
                            Varmaan mitä tiukempi alusta,niin herkemmin perä pompottaa.Esim. jos jäykkyyssädettävät iskarit on ruuvattu suht tiukalle,niin varmasti pomputta.Etenkin jos jouset on vaihdettu orkkiksia kovemmiksi.Mulla oli ex E36 M3:ssa samaa vikaa.Tässä nykyisessä E39 M5:ssa perä ei pompi yhtään,vaikka joskus vähän löisikin joutavaa.

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              #15
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Varmaan mitä tiukempi alusta,niin herkemmin perä pompottaa.Esim. jos jäykkyyssädettävät iskarit on ruuvattu suht tiukalle,niin varmasti pomputta.Etenkin jos jouset on vaihdettu orkkiksia kovemmiksi.Mulla oli ex E36 M3:ssa samaa vikaa.Tässä nykyisessä E39 M5:ssa perä ei pompi yhtään,vaikka joskus vähän löisikin joutavaa.
                              Mun nykyinen alusta on orkkis ja melko pahasti löystynyt. Mutta pompottaa tosi pahasti..

                              Kävin tänään leimalla ja pyysin katsomaan alustaa erityisen tarkasti. Mitään väljää ei löytynyt ja iskaritkin kuulemma ok. Mun mielestä kaukana siitä..
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎