ite oon vaihtanu kw alustan ja joitain puslia kans taakse. oliskohan siel perämurikka kokonaan irti.. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M5 E39 alustan puslat yms.
Collapse
X
-
Tätä samaa hommaa jahkannut itsekin jo pigempään, nimittäin siis tuota pompotusta..
En muista menikö itsellä KW V3:en mukana uudet iskarin yläpäät, mutta sieltä se voi antaa periksi ja koko homma olla kiinni niistä. Jos niissä on löysää niin sehän vaikuttaa koko takapäähän... Ne pitää vielä omaan vaihtaa ja jos se ei auta niin sitten ei auta mikään.
E34 tekee tuota pompotusta jopa lumella kävely vauhdissa ja siinä on kaikki puslat PU:ta ja alusta vuoden vanha KW 1.. Iskarin yläpäistä ei ole varmuutta, mutta siihenkin ne pitäisi vaihtaa ja katsoa miten käy. Ja sitten aiheestakin. En kyllä yhtään pidä PU puslien tuomasta pinta kovuudesta ja kun rengasmelu ja kaikki pienetkin tien epätasaisuudet kuuluu/tuntuu läpi auton sisälle. Orkkis puslaa tulee jokaiseen autoon tästä edespäin jos ei ole puhtaasti rata-auto kyseessä. Ihan turha mennä tän painoiseen autoon vaihtelemaan PU:ta kumin tilalle, enemmän huonoa kuin hyvää tuo tullessaan, mutta tosiaan, rata-autot sitten ihan erikseen.
Comment
-
-
Ei se pojat vaihtamalla parane . Väittäisin, että pompotus on ominaisuus ja johtuu voimansiirron rakenteesta. Kun rengas on pidon rajamailla tapahtuu voimansiirrossa (itseasiassa kardaanissa) muutoksia. Rättinivelhän antaa periksi, mutta myös kardaanin ristinivel "vetäytyy kasaan". Tuo siis tapahtuu juuri ennen kuin pito menetetään. Taas tuo kiertyminen aiheuttaa epätasaista vetoa pyörälle, joka ilmenee pompotuksena.
Voihan se olla, että sieltä löytyy jotain väljää, mutta epäilen. Niinhän ne kiihdytysvehkeetkin pompottaa ellei oo läskit alla. Omanikin pompottaa samalla tavalla, vaikka on uutta alustaa ja kaikki väljyydet eliminoitu taka-akselilta. Villi veikkaus: kun eliminoi rättinivelen ja vaihtaa kardaanin ristikon "old school"-malliseksi (joka siis ei salli kiertymistä, toisin kuin bmw:n) niin pompotus vähenee ja samalla myös ajomukavuus.
Comment
-
-
Kyllä toi pompottaminen on ollut ominaisuus jokaisessa mun omistamassa lukkoperällä varustetussa bemarissa. Mutkat menee kyllä nätisti liipissä, mutta suoralla lähtee helposti hakkaamaan. Märällä kelillä toi tuntuu olevan pahinta, kun pitoa on vielä normaaliakin vähemmän. Hitusen lisää kierroksia ja piirtää nätisti. Lukottomissa ei ole ollu vastaavaa "vikaa".
Comment
-
-
Mulla pompottaa oikealle, muttei vasemmalle... Eli enempi ehkä siis oikea takapyörä?
Sen tiiän ainakin, että sisemmät vetonivelet on väljät, samoten apurungon puslat. Noi pitäis jossain välissä vaihtaa, mutta ei anna millään rahapussi nyt myöten. (vituttaa korjata auto ja sit myydä se? Nopeestihan se kuntoon pitäis saada et ois ite kiva ajaa )
Rättinivelkin ois hyvä vaihtaa varmaan. Kait noista sisemmistä vetonivelistä johtuu sellainen "kilkatus", mikä esiintyy varsinkin kun lähtee pakittaa. Eteenpäin ei taida olla niin voimakas ääni ainakaan, jos on ollenkaan, ei muista.
Pompotushan kaiketi johtuu ainakin osittain välyksistä voimansiirrossa? Eli mun tapauksessa nuo sisemmät vetonivet ois aika iso syy...? Onko muut kokeillu niitä?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostMun nykyinen alusta on orkkis ja melko pahasti löystynyt. Mutta pompottaa tosi pahasti..
Kävin tänään leimalla ja pyysin katsomaan alustaa erityisen tarkasti. Mitään väljää ei löytynyt ja iskaritkin kuulemma ok. Mun mielestä kaukana siitä..
- thrust arms
- integral links
- rear upper control arms
- powerflex bushes
- rear damper top mounts
- ball joints rear
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Ja takakelkan puslat menee taas uusiksi. Kestihän ne varmaan noin sen 15tkm Nyt tulee sitten vähän parempaa ratkaisua tilalle.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Millä rengaspaineilla olette ämmäläisellä ajaneet,alla orggis vanteet 235\40 ja 265\30 renkailla ?
Oli 2.6 ja oli melkoinen mato menemään,nostin joka nurkkaan 3.0 ja rupesi auto meneen jo suoraaan ilman luikertelua.
Viime viikolla käytin nelipyöräsuuntauksessa kun kolme viikkoa sitten vaihdettiin kaikki keulan tukivarret uusiin..tuli vaan mieleen että oiskohan nuo takakelkan puslat pitänyt samalla vaihtaa ?F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostTäällä olisi myöskin takakelkan puslat vaihtokunnossa... Pitäs vaan Raikun kanssa kehittää päivä milloin duunataanE61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
Originally posted by IIIolut View PostOnko tulossa powerflexiä vai ihan originaalia? Mä tartteisin kanssa takakelkan puslat...
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostSiis saako takakelkkaan powerflexiä (ja siis mä puhun nyt niistä "isoista puslista" jotka on tosi vittumainen vaihtaa)?
Edit: Eipä ainakaan Powerflexin sivuilla ollut tuota takakelkkaa esitettynä...Last edited by IIIolut; 16-04-2012, 12:17.E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
Originally posted by IIIolut View PostEn minä tiedä Tuli vaan mieleen / oletin, että miksi ei niitä sinnekin saisi. Täytyypä avata google ja alkaa tutkailemaan...
Edit: Eipä ainakaan Powerflexin sivuilla ollut tuota takakelkkaa esitettynä...
OEMmit hurjat ~20e/kpl
Mutta se työ... Arf
Comment
-
Comment