Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E39 MAF-Test

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    #16
    Originally posted by ss900 View Post
    Eli vaihdettaessa MAF:it, tätä muutosta ei tarvitse kertoa moottorin ohjaukselle millään tavalla?
    Piuhat kiinni vaan ja menoksi?
    Onko kukaan kokeillut paljonko tulee maksimiarvoksi, jos ottaa MAF piuhat irti kokonaan?
    Eli edelleen, voiko olla joku muu syyllinen, ettei soppaa mene tarpeeksi?
    Toki voi olla muitakin syitä (esim. lambdat, huono bensapumppu tms), mutta MAF:n huono kunto lienee se yleisin syy tuohon. Ei sieltä ainakaan täydet tehot voi tulla, jos soppaa ei työnnetä tarpeeksi.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      #17
      Originally posted by Tylyttäjä View Post
      Mulla tulee 135 l/h, eli korjattuna ilmanpaineella ja lämpötilalla se on n. 130 l/h, mutta vaihdan silti. Se kun pitäisi olla korjattuna n. 140 l/h niin saa kaikki tehot ulos. 10/140 = 7,2%. Hevosissa tarkoittaisi pahimmillaan 28,8hp, eli pahimmillaan sillä on tuon verran vaikutusta tehoon (joskaan ei ole täysin suoraan verrannollinen). Mutta kyllä nuo puuttuvat hevoset mielelläni pienellä panostuksella vapautan
      Uusilla maffeilla ja ilmanputsareilla tänään samantien päälle 141 litraa/h Tai ei nyt ihan heti, joku 20km ajoin ennen kuin testasin. Meinasin vielä ajella tänään päälle 100km, niin saadaan adaptaatioarvot kohdalleen..
      Last edited by Tylyttäjä; 26-05-2010, 16:10.
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • *makke*
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 884
        • Klaukkala

        #18
        Originally posted by Risto113 View Post
        OT:

        Yleisesti, missä tahansa maf:lla varustetussa BMW:ssä (ainakin e39, e46 jne.)
        voi tehdä saman testin, edellyttäen että l/h lukeman ajotietokoneesta saa ulos.

        Maksimikulutus huipputehon kierrosluvulla tulisi ehjällä MAF:lla olla = 0,35x(MaxHP).

        Eli esim. M5 = 0,35x400 = 140 l/h.

        Ja oma 530 = 0,35x231 = 80 l/h.

        Ehkä tästä on jollekkin hyötyä...
        Tulihan tätä kokeiltua tänään.

        E36 M3 3.0, kolmosella vedättäessä max 86l/h. Ilmeisesti pitää ruveta etsimään uutta maffia

        Comment

        • Bemaristi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 240
          • Kaarina

          #19
          E36 M3 Cabrio 3.2, 91.2l/h. Alle 0.35-kertoimen jää. Onko muita S50B32 kokemuksia?

          Comment

          • AnttiRai
            Bimmer Rookie
            • Aug 2008
            • 30

            #20
            Originally posted by Bemaristi View Post
            E36 M3 Cabrio 3.2, 91.2l/h. Alle 0.35-kertoimen jää. Onko muita S50B32 kokemuksia?
            Mulla oli joku 89, jotain l/h.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Ei se 0,35 aina päde, riippuu tavoitellusta seossuhteesta. Sen takia ei heti välttämättä kannata lähteä maffikaupoille.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • *makke*
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 884
                • Klaukkala

                #22
                Originally posted by Cell View Post
                Ei se 0,35 aina päde, riippuu tavoitellusta seossuhteesta. Sen takia ei heti välttämättä kannata lähteä maffikaupoille.
                Piuhan irrottamalla pitäisi kumminkin varmaan jotain eroa tulla lukemaan? Itellä parin litran sisällä maffi irti ja kiinni.

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #23
                  Tänään mittasin omasta ja 143l/h näytti ennen kuin osui rajoittajaan.
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • U. Turhapuro
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1161

                    #24
                    Miten saa kulutuksen näyttämään l/h?

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by U. Turhapuro View Post
                      Miten saa kulutuksen näyttämään l/h?
                      Sama kiinnostaa muakin ja itseasiassa miten toi maf testi tehdään kun ei ole pahemmin tullut tutustuttua M5 sielunelämään.. Vaimokkeen mokomaan vaihdetaan kone keskiviikkona niin pitää käydä kokeilemassa kummat maffit on paremmat..nykyisestä koneesta vai tulevasta koneesta.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #26
                        Salavalikon saa auki kun painaa mittarin oikeaa nappia pohjassa, jonka jälkeen vasemmalla napilla napsutellaan runkonumeron viiden viimeisen numeron summa tauluun. l/h kulutuksen näkee valikon numero nelosen alta eli oikealla napilla valitaan nelos-valikko ja vasemmalla napilla näkymä vaihdetaan l/100km ja l/h välillä.
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          #27
                          Edit. Stonelta tulikin selvemmät ohjeet

                          Tuossa myös oma hätäinen testi, ei ollut kaasu kokoajan ihan pohjassa. http://www.youtube.com/watch?v=n7TUeahJ698
                          Last edited by jumbo; 20-06-2010, 17:24.
                          M550d

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #28
                            Originally posted by jumbo View Post
                            Edit. Stonelta tulikin selvemmät ohjeet

                            Tuossa myös oma hätäinen testi, ei ollut kaasu kokoajan ihan pohjassa. http://www.youtube.com/watch?v=n7TUeahJ698
                            Ja bägivalo palaa
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • jonne
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 248
                              • Rusko

                              #29
                              E39 M5, MAF-testi 129 l/h

                              Originally posted by jumbo View Post
                              Edit. Stonelta tulikin selvemmät ohjeet

                              Tuossa myös oma hätäinen testi, ei ollut kaasu kokoajan ihan pohjassa. http://www.youtube.com/watch?v=n7TUeahJ698

                              Vaihdoin varmuuden vuoksi uudet ilmamassamittarit omaan M5:een koska vanhat näyttivät kolmosella maksimissaan noin 130 l/h ja autolla on ajettu 96000 km. Vanhojen ilmamassamittarien kohtalosta ei ole tietoa. Saattoivat olla jopa alkuperäiset.
                              Mistähän johtuu, ettei näillä uusillakaan MAFfeilla pääse kunnolla edes 130 l/h ?

                              Pitääkö ruveta epäilemään lambdoja cps:iä tai bensafiltteriä vai tyytyä vain näihin lukemiin?

                              Auto on ollut Benkaralla II-huollossa 15000 km sitten eivätkä ilmanputsaritkaan kovin paskaisilta vielä näytä...

                              Auto ainakin tuntuu kulkevan hyvin, jos ei ota lukuun lievää nytkyttelyä kiihdyttäessä kuutonen päällä 1200 kierroksesta eteenpäin. (tämä tapahtui vahingossa vakkarin ansiosta ei ehkä täysin käyntilämpimällä koneella...) 2000 kiekan jälkeen meno oli moitteetonta.

                              Auton kulutus on suorastaan maltillinen ainakin maantieajossa. Rajoitusten mukainen edestakainen 1000 km ajo Turun ja Puumalan välillä vei 10,7 litraa satasella ja siinä oli mukana monta reipasta ja suorastaan raivoisaa ohitustakin sekä muutamia motaripätkiä Lahden kautta ajettuna.
                              Mikä laulaen tulee, se tulee.

                              BMW E39 M5, vm. 2002

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                #30
                                Jos salavalikosta on säädetty sitä korjausarvoa niin se vääristää l/h ja kukutuslukemaa. Sen kuuluisi olla oletuksena 1000.
                                Last edited by jumbo; 10-08-2011, 09:49.
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎