Originally posted by ss900
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M5 E39 MAF-Test
Collapse
X
-
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostMulla tulee 135 l/h, eli korjattuna ilmanpaineella ja lämpötilalla se on n. 130 l/h, mutta vaihdan silti. Se kun pitäisi olla korjattuna n. 140 l/h niin saa kaikki tehot ulos. 10/140 = 7,2%. Hevosissa tarkoittaisi pahimmillaan 28,8hp, eli pahimmillaan sillä on tuon verran vaikutusta tehoon (joskaan ei ole täysin suoraan verrannollinen). Mutta kyllä nuo puuttuvat hevoset mielelläni pienellä panostuksella vapautanLast edited by Tylyttäjä; 26-05-2010, 16:10.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostOT:
Yleisesti, missä tahansa maf:lla varustetussa BMW:ssä (ainakin e39, e46 jne.)
voi tehdä saman testin, edellyttäen että l/h lukeman ajotietokoneesta saa ulos.
Maksimikulutus huipputehon kierrosluvulla tulisi ehjällä MAF:lla olla = 0,35x(MaxHP).
Eli esim. M5 = 0,35x400 = 140 l/h.
Ja oma 530 = 0,35x231 = 80 l/h.
Ehkä tästä on jollekkin hyötyä...
E36 M3 3.0, kolmosella vedättäessä max 86l/h. Ilmeisesti pitää ruveta etsimään uutta maffia
Comment
-
-
Ei se 0,35 aina päde, riippuu tavoitellusta seossuhteesta. Sen takia ei heti välttämättä kannata lähteä maffikaupoille.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by U. Turhapuro View PostMiten saa kulutuksen näyttämään l/h?Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Salavalikon saa auki kun painaa mittarin oikeaa nappia pohjassa, jonka jälkeen vasemmalla napilla napsutellaan runkonumeron viiden viimeisen numeron summa tauluun. l/h kulutuksen näkee valikon numero nelosen alta eli oikealla napilla valitaan nelos-valikko ja vasemmalla napilla näkymä vaihdetaan l/100km ja l/h välillä.
Comment
-
-
Edit. Stonelta tulikin selvemmät ohjeet
Tuossa myös oma hätäinen testi, ei ollut kaasu kokoajan ihan pohjassa. http://www.youtube.com/watch?v=n7TUeahJ698Last edited by jumbo; 20-06-2010, 17:24.M550d
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostEdit. Stonelta tulikin selvemmät ohjeet
Tuossa myös oma hätäinen testi, ei ollut kaasu kokoajan ihan pohjassa. http://www.youtube.com/watch?v=n7TUeahJ698Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
E39 M5, MAF-testi 129 l/h
Originally posted by jumbo View PostEdit. Stonelta tulikin selvemmät ohjeet
Tuossa myös oma hätäinen testi, ei ollut kaasu kokoajan ihan pohjassa. http://www.youtube.com/watch?v=n7TUeahJ698
Vaihdoin varmuuden vuoksi uudet ilmamassamittarit omaan M5:een koska vanhat näyttivät kolmosella maksimissaan noin 130 l/h ja autolla on ajettu 96000 km. Vanhojen ilmamassamittarien kohtalosta ei ole tietoa. Saattoivat olla jopa alkuperäiset.
Mistähän johtuu, ettei näillä uusillakaan MAFfeilla pääse kunnolla edes 130 l/h ?
Pitääkö ruveta epäilemään lambdoja cps:iä tai bensafiltteriä vai tyytyä vain näihin lukemiin?
Auto on ollut Benkaralla II-huollossa 15000 km sitten eivätkä ilmanputsaritkaan kovin paskaisilta vielä näytä...
Auto ainakin tuntuu kulkevan hyvin, jos ei ota lukuun lievää nytkyttelyä kiihdyttäessä kuutonen päällä 1200 kierroksesta eteenpäin. (tämä tapahtui vahingossa vakkarin ansiosta ei ehkä täysin käyntilämpimällä koneella...) 2000 kiekan jälkeen meno oli moitteetonta.
Auton kulutus on suorastaan maltillinen ainakin maantieajossa. Rajoitusten mukainen edestakainen 1000 km ajo Turun ja Puumalan välillä vei 10,7 litraa satasella ja siinä oli mukana monta reipasta ja suorastaan raivoisaa ohitustakin sekä muutamia motaripätkiä Lahden kautta ajettuna.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
Comment