Ennen kuin lähden penkittämään, niin ajattelin tehdä tuon MAF-Testin. Kävin tänään tossa motarilla kokeilemassa, ja näytti maximissaan pienen hetken n. 135L/h. Lienee ok (ehkö ihan hiukan alakanttiin olosuhteisiin nähden), mitä olen asiasta ymmärtänyt? Lämpötila oli testaushetkellä 3 astetta ja ilmanpaine 1002mbar.
M5 E39 MAF-Test
Collapse
X
-
M5 E39 MAF-Test
Last edited by Tylyttäjä; 27-03-2010, 18:32.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)Tags: None
-
Ihan normaalilta kuulostaa, montako vetoa otit rajoittimelle 3-vaihteella? Joskus saattaa olla isojakin eroja noissa.Originally posted by Tylyttäjä View PostEnnen kuin lähden penkittämään, niin ajattelin tehdä tuon MAF-Testin. Kävin tänään tossa motarilla kokeilemassa, ja näytti maximissaan pienen hetken n. 135L/h. Lienee ok, mitä olen asiasta ymmärtänyt? Lämpötila oli testaushetkellä 3 astetta ja ilmanpaine 1002mbar.M550d
-
Vedin 2-3 ja 4 vaihteilla rajoittajalle yhdellä kiihdytyksellä, eli yksi veto. Sinne 135 kieppeille se näytti menevän joka vaihteella.Originally posted by jumbo View PostIhan normaalilta kuulostaa, montako vetoa otit rajoittimelle 3-vaihteella? Joskus saattaa olla isojakin eroja noissa.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Muistaakseni 3-vaihteella kuuluu tuo testi tehdä, mutta ihan normiarvoilta kuulostaa. Penkityksen tulos sitten kertoo kyllä täytyykö karanneita koneja lähteä etsimäänOriginally posted by Tylyttäjä View PostVedin 2-3 ja 4 vaihteilla rajoittajalle yhdellä kiihdytyksellä, eli yksi veto. Sinne 135 kieppeille se näytti menevän joka vaihteella.
.
M550d
Comment
-
Ehkä vaihdan kuitenkin varmuuden vuoksi jo sitä ennen. Meinaisin nimittäin penkittää ensin referenssivedon vakiolla toimivalla autolla, sitten pakosarjat ja putkisto vaihtoon, ja uudestaan samaan penkkiin. Sitten vielä vedot ennen/jälkeen säädön.. Näkeepä sitten, että paljonko mikäkin vaikuttaaOriginally posted by jumbo View PostMuistaakseni 3-vaihteella kuuluu tuo testi tehdä, mutta ihan normiarvoilta kuulostaa. Penkityksen tulos sitten kertoo kyllä täytyykö karanneita koneja lähteä etsimään
.
Mistäs muo maffit kannattaisi ostaa?Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
MAF:t tilattu. Saapa sitten ainakin viimeisetkin tehot sieltä ulos.Originally posted by Tylyttäjä View PostEhkä vaihdan kuitenkin varmuuden vuoksi jo sitä ennen. Meinaisin nimittäin penkittää ensin referenssivedon vakiolla toimivalla autolla, sitten pakosarjat ja putkisto vaihtoon, ja uudestaan samaan penkkiin. Sitten vielä vedot ennen/jälkeen säädön.. Näkeepä sitten, että paljonko mikäkin vaikuttaa
Mistäs muo maffit kannattaisi ostaa?Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Tuolta ainakin itse tilialin e39 540seen. http://www.maf-shop.com/Originally posted by jumbo View PostMistä ja mihin hintaan? Jossain topikissa oli saaneet halvallakin näitä.
ja tuossa suora linkki M5 sopivaan maffiin -> http://www.maf-shop.com/product_info...621433566.html
Tosi hyvää palvelua. Toimitus kesti n. 8 työpäivää.
Comment
-
Forumin tepabmw:ltä tilasin todella sopivaan hintaanOriginally posted by jumbo View PostMistä ja mihin hintaan? Jossain topikissa oli saaneet halvallakin näitä.
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Mikä on sitten minimiarvo?
Korjattuna Ilmanpaineella ja lämpötilalla?
Mikä taika siinä 3-vaihteessa on?Originally posted by jumbo View PostMuistaakseni 3-vaihteella kuuluu tuo testi tehdä, mutta ihan normiarvoilta kuulostaa. Penkityksen tulos sitten kertoo kyllä täytyykö karanneita koneja lähteä etsimään
.
Eikös se ole sama moottorin ohjaus"kartta" kaikilla vaihteilla? Helpompi tietysti lukea arvo isommilla vaihteilla, kun ei mene ohi niin nopeasti?
Comment
-
Eikai siinä mitään taikaa ole, näin muistelisin m5boardilta lukeneeni. Ja kuulostaa kyllä pieneltä tuo 102l/h, jonkinlaisena raja-arvona voisi varmaan pitää 120l/h kun katsoo millaisia lukemia suurin osa on saanut.Originally posted by ss900 View PostKorjattuna Ilmanpaineella ja lämpötilalla?
Mikä taika siinä 3-vaihteessa on?
Eikös se ole sama moottorin ohjaus"kartta" kaikilla vaihteilla? Helpompi tietysti lukea arvo isommilla vaihteilla, kun ei mene ohi niin nopeasti?M550d
Comment
-
Mulla tulee 135 l/h, eli korjattuna ilmanpaineella ja lämpötilalla se on n. 130 l/h, mutta vaihdan silti. Se kun pitäisi olla korjattuna n. 140 l/h niin saa kaikki tehot ulos. 10/140 = 7,2%. Hevosissa tarkoittaisi pahimmillaan 28,8hp, eli pahimmillaan sillä on tuon verran vaikutusta tehoon (joskaan ei ole täysin suoraan verrannollinen). Mutta kyllä nuo puuttuvat hevoset mielelläni pienellä panostuksella vapautan
Last edited by Tylyttäjä; 07-04-2010, 12:37.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Tarvitseeko mitään "koodata"?
Eli vaihdettaessa MAF:it, tätä muutosta ei tarvitse kertoa moottorin ohjaukselle millään tavalla?
Piuhat kiinni vaan ja menoksi?
Onko kukaan kokeillut paljonko tulee maksimiarvoksi, jos ottaa MAF piuhat irti kokonaan?
Eli edelleen, voiko olla joku muu syyllinen, ettei soppaa mene tarpeeksi?
Comment
-
OT:
Yleisesti, missä tahansa maf:lla varustetussa BMW:ssä (ainakin e39, e46 jne.)
voi tehdä saman testin, edellyttäen että l/h lukeman ajotietokoneesta saa ulos.
Maksimikulutus huipputehon kierrosluvulla tulisi ehjällä MAF:lla olla = 0,35x(MaxHP).
Eli esim. M5 = 0,35x400 = 140 l/h.
Ja oma 530 = 0,35x231 = 80 l/h.
Ehkä tästä on jollekkin hyötyä...
Comment
Comment