Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528iA 1996 laiska ku lahna ja kuluttaa paljon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H4ck
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 659
    • Helsinki/Eesti

    E39 528iA 1996 laiska ku lahna ja kuluttaa paljon

    Eli tuntuu aika laiskalta, kaveritki jotka on ollut kyydissä, ni moittii auton laiskuutta, sanoivat, että heidän E39 523iA kiihtyy paremmin ym. Ja olen myös kokeillut kaverin 523, jotenkin on paljon terävämpi, kui omani.

    Ja kulutus on 15.9L/100km Kaupungissa(Virossa, Tartossa) Voi varmaan verrata Saloon, eli aika harvoin saan ajaa suoraa montaa kilometriä. Eli aina pitää jarruttaa ja kääntyä.

    Ja ihan kun auto ottaisi lisäilmaa jostain...suhisee.
    Olen parikin kertaa käynyt diagnoosissa eikä ne mitään löytänyt, eikä löytänyt INPA mitään ihmeellistä.
    Laatikko ei varmaan ole ihan kunnossa, luistaa ym, saattaako kulutus johtua laatikosta? Ensi viikolle menen laatikon tarkastuttamaan. (Steppi)

    Venakopantiivistettä en ole vaihtanut, ei aikanaan näy, että vuotaisi...tulpat katon huomenna, että eivät ole öljyssä.

    Mistä lähtä vikaa etsimään?? Alkaa v*ituttaa.
    Niin ja edellinen omistaja vaihto ilmamäärämittarin (käytetty), pitäisköhän se sit vaihtaa? Jospa lainaan kaverilta mittaria ja testailen pari päivää?

    Niin ja lisään vielä, että päästöt ovat kohillaan, just käyty katsastuksessa.
    Last edited by H4ck; 09-04-2010, 00:46.
    Varaosat, huolto ja maalaus.

    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450
  • Olapade
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 262
    • Häslinki

    #2
    Ei mitään.. Meni jo..
    M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

    Comment

    • H4ck
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 659
      • Helsinki/Eesti

      #3
      Originally posted by Olapade View Post
      Ei mitään.. Meni jo..
      Nonii, heti ku yrittää jonkun pidemmän topikin tehä, ja laittaa "submit new theard" ni lyö erroria prkl.
      Mutta se siitä
      Varaosat, huolto ja maalaus.

      -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Imuvuotohan se siellä kummittelee jos suhinaakin kuuluu. Mafilta lähtevä putki on aina hyvä veikkaus. Lisäksi luultavasti separaattorilta tikulle menevä paluuletku on joko irtopoikki tai muuten mennyt sököksi. Siinä vakiopaikat, irti vaan ja vääntelemään niin sitten tietää varmaksi.

        Separaattorin kalvokin voi olla puhki noiden lisäksi.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • H4ck
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 659
          • Helsinki/Eesti

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Imuvuotohan se siellä kummittelee jos suhinaakin kuuluu. Mafilta lähtevä putki on aina hyvä veikkaus. Lisäksi luultavasti separaattorilta tikulle menevä paluuletku on joko irtopoikki tai muuten mennyt sököksi. Siinä vakiopaikat, irti vaan ja vääntelemään niin sitten tietää varmaksi.

          Separaattorin kalvokin voi olla puhki noiden lisäksi.
          Mafilta lähtevä putki on tarkistettu diagnoosissa, mutta tarkistan sen vielä huomenna kunnolla. Mutta MAFin toisessa päässä ei ole kumitiivistettä, siinähän pitäisi olla? Diagnoosissakin sanottiin tuosta kumitiivisteestä, en tiä sit.

          Sori, mut mikäs ja missä on separaattori? En tiedä näitä nimityksiä
          Mut siis joku huohotin letku oli mulla poikki, mikä tuli öljypohjalta öljytikun vierestä johonkin, sen vaihdoin.
          Varaosat, huolto ja maalaus.

          -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

          Comment

          • Lopaka
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 407

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Separaattorin kalvokin voi olla puhki noiden lisäksi.
            Jos päästöt kerta on ok, niin eiköhän ole separaattorin kalvokin.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Originally posted by Lopaka View Post
              Jos päästöt kerta on ok, niin eiköhän ole separaattorin kalvokin.
              Ehkä, mutta tuo tieto editoitiin aloituspostaukseen vasta 23.46
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by H4ck View Post
                Mafilta lähtevä putki on tarkistettu diagnoosissa, mutta tarkistan sen vielä huomenna kunnolla. Mutta MAFin toisessa päässä ei ole kumitiivistettä, siinähän pitäisi olla? Diagnoosissakin sanottiin tuosta kumitiivisteestä, en tiä sit.

                Sori, mut mikäs ja missä on separaattori? En tiedä näitä nimityksiä
                Mut siis joku huohotin letku oli mulla poikki, mikä tuli öljypohjalta öljytikun vierestä johonkin, sen vaihdoin.
                Imuvuoto sielllä kuitenkin jossain kummittelee, mikäli se maf:fi on ehjä?

                Comment

                • R Power
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 163

                  #9
                  Originally posted by Lopaka View Post
                  Jos päästöt kerta on ok, niin eiköhän ole separaattorin kalvokin.
                  Voi ne päästöt olla lain sallimissa rajoissa vaikka se separaattorin kalvo olisikin halki.
                  Ahneella on aina enemmän!

                  Comment

                  • pete81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 2056
                    • .........

                    #10
                    Originally posted by H4ck View Post
                    Mafilta lähtevä putki on tarkistettu diagnoosissa, mutta tarkistan sen vielä huomenna kunnolla. Mutta MAFin toisessa päässä ei ole kumitiivistettä, siinähän pitäisi olla? Diagnoosissakin sanottiin tuosta kumitiivisteestä, en tiä sit.

                    Sori, mut mikäs ja missä on separaattori? En tiedä näitä nimityksiä
                    Mut siis joku huohotin letku oli mulla poikki, mikä tuli öljypohjalta öljytikun vierestä johonkin, sen vaihdoin.
                    Tuossa osa #2 on se separaattori.

                    Comment

                    • H4ck
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 659
                      • Helsinki/Eesti

                      #11
                      Tänään vaihdoin venakopan tiivisteen, osa nro 1 on aika huonossa hapessa, kova ja pari halkeamaa.
                      Ja lisäksi ei ollut toinen puoli noista kunnolla kinnii separaattorissa, oli vaan suunilleen laitettu paikalleen, lähti ihan vetämällä irti.
                      Yritin sitä sit kunnolla siihen separaattoriin kiinnittää, mutta eihän se oikeen mene...vaikka kuinka painaisi.
                      Pitäiskö tuo osa nro 1 sitten vaihtaa? Jos se ei ole separaattorissa kinni, niin saako se sit ilmaa sieltä?


                      Niin ja miten se imusarja lähtee irti?
                      Last edited by H4ck; 10-04-2010, 00:58.
                      Varaosat, huolto ja maalaus.

                      -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by H4ck View Post
                        Pitäiskö tuo osa nro 1 sitten vaihtaa? Jos se ei ole separaattorissa kinni, niin saako se sit ilmaa sieltä?


                        Niin ja miten se imusarja lähtee irti?
                        Saa ja huolella.

                        Comment

                        • okko
                          BTCF Honorary Member
                          • Apr 2005
                          • 1766
                          • Honkajoki

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Saa ja huolella.
                          Mun mielestä ei saa, mikäli separaattorin kalvo on ehjä. Sekottaa varmasti moottorin toimintaa, mikäli tuo piiri ei ole suljettu. Kun kierrättelet moottoria vapaalla, niin tuntuuko normaalilta, notkahteleeko, röpeltää, tms.
                          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                          Comment

                          • H4ck
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 659
                            • Helsinki/Eesti

                            #14
                            Tyhjäkäynti on ihan normi, auto tuntuu olevan muutenkin kunnossa, mutta kuluttaa jotenkin liikaa ja on laiska.
                            Motarilla on kulutus iha normi, mutta kaupungissa ei...

                            Itse luulen, että vika on vaihdelaatikossa, siis tuo laiskuus, imuvuotoahan se laatikko ei aiheuta.
                            Laatikon vika siksi, että motarilla on kulutus normi, kaupugissa ei. Kaupungissa laatikko luistaa, motarilla se ei pääse mitenkään luistamaan...ja jos tarpeeksi monta kertaa luistaa, niin kulutuskin kasvaa?
                            Yks korjaamo sanoi, että tubriinilukko olis paskana...350e korjaus, en ole vielä jaksanut käydä korjauttamassa. Jos se nyt on sen vika...

                            Niin ja yks juttu, ennen se teki sillein, että kun pakitin, niin auto sammu...käyntiin meni taas ihan hyvin. Joskus sammunu valoissa ihan tosta vaan...käyntiin meni taas ihan hyvin. Tulee mieleen edellisen E38 4.4 ongelma, siinä oli kampiakselin asentoanturi, vai olikse nyt se nokka akselin anturi tms. Mutta nyt ei ole pitkään aikaan tehnyt moista...ei ole sammunut missään.

                            Mutta jos auton laitan käyntiin, niin kierroksen pompaa 1500 ja sit laskee normiin, tätä on nyt melkeen aina tehnyt.
                            Last edited by H4ck; 10-04-2010, 10:19.
                            Varaosat, huolto ja maalaus.

                            -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                            Comment

                            • O.K.
                              Moderator
                              • Nov 2003
                              • 4854
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by H4ck View Post
                              Tänään vaihdoin venakopan tiivisteen, osa nro 1 on aika huonossa hapessa, kova ja pari halkeamaa.
                              Pitäiskö tuo osa nro 1 sitten vaihtaa?
                              Eli autossa selkeästi viallinen osa ja mietit, pitäisikö se vaihtaa? Kyllä minä ainakin olen aina vaihtanut selkesäti huonontuneet letkut, ei niitä ihan turhana sinne ole alun perin laitettu. En ole sen kummemmin miettinyt, aiheuttaako se jotakin vikaa juuri sillä hetkellä vai vasta joskus tulevaisuudessa.
                              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                              E34 525i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎