E39 528iA 1996 laiska ku lahna ja kuluttaa paljon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H4ck
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 659
    • Helsinki/Eesti

    #31
    Originally posted by (Welmu) View Post
    Tuntuko yhtään pirteämmältä?
    Itseasiassa ehkä vähän tuntuu juu...terävämmältä tms.
    Tai sit se on vaan alitajunnassa, aina ku vaihtaa jonkun osan ni miettii et "No nyt lähtee paremmin".
    Ainakin bensankulutus toivottovasti pysyy kurissa.
    Varaosat, huolto ja maalaus.

    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

    Comment

    • (Welmu)
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 84
      • Suomi

      #32
      Originally posted by H4ck View Post
      Itseasiassa ehkä vähän tuntuu juu...terävämmältä tms.
      Tai sit se on vaan alitajunnassa, aina ku vaihtaa jonkun osan ni miettii et "No nyt lähtee paremmin".
      Ainakin bensankulutus toivottovasti pysyy kurissa.
      Niin tässä tosiaan ne bensankulutus lukemat:8,0 10,9 16,0

      Comment

      • H4ck
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 659
        • Helsinki/Eesti

        #33
        Originally posted by (Welmu) View Post
        Niin tässä tosiaan ne bensankulutus lukemat:8,0 10,9 16,0
        Hääh?
        Mulla oli e38 4.4iA, siinä oli kulutus varmaa joku 16, jos oikein muistan..
        Varaosat, huolto ja maalaus.

        -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

        Comment

        • (Welmu)
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 84
          • Suomi

          #34
          Originally posted by H4ck View Post
          Hääh?
          Mulla oli e38 4.4iA, siinä oli kulutus varmaa joku 16, jos oikein muistan..
          Niin nuo tosiaan kopion tuolta autotalli.com:sta tiedä sitten niiden totuuden mukaisuutta
          Tuota se näytti automaatti farkulle ja manuaalille: 7,5 10,1 14,9

          Sedan automaatti:7,9 10,7 15,6
          Sedan manuaali:7,4 9,9 14,2

          Comment

          • H4ck
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 659
            • Helsinki/Eesti

            #35
            Originally posted by (Welmu) View Post
            Niin nuo tosiaan kopion tuolta autotalli.com:sta tiedä sitten niiden totuuden mukaisuutta
            Tuota se näytti automaatti farkulle ja manuaalille: 7,5 10,1 14,9

            Sedan automaatti:7,9 10,7 15,6
            Sedan manuaali:7,4 9,9 14,2
            Niino, se kulutus nyt riippuu aika monesta tekijästä, kaasujalasta renkaisiin asti.
            Varaosat, huolto ja maalaus.

            -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

            Comment

            • (Welmu)
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 84
              • Suomi

              #36
              Ilmoittele jos kulutus laski tuon vaihdon myötä.

              Comment

              • H4ck
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 659
                • Helsinki/Eesti

                #37
                No en nyt tiedä laskiko...jos laski niin jollain yhdellä litralla.
                Auto on jotenkin helvetin laiska paska
                Oisko se sit siit laatikosta? Meinaan, että laatikko ei ole ihan kunnossa.

                Vai onko vielä mistä vikaa alkais etsimään?
                Mä kyl epäilen laatikkoa, mutta tietääkseni se ei ihan halpaa hommaa se korjaus ole...

                Tai sitten olen tottunut edelliseen E38 4.4iA'han...

                Maanantaina olen tulossa Suomeen, ja ajelen koko päivän Helsingissä, Vantaalla jne, saas nähä paljon tulee keskikulutukseksi.
                Tartto on nyt sellanen aika pieni kaupunki, ni täällä saattaakin tuo kulutus olla aika iso.

                Edit: Voisiko vika olla nokka-akselin asentoanturista tms? Meinaan vaan, että joskushan auto sammu yhtääkkiä..
                Kaveri sano, et se vaihto noi kaikki anturit ka kulutuskin laski, vaikka ei mitään hirveetä ongelmaa ollut noiden antureiden kanssa..
                Last edited by H4ck; 18-04-2010, 10:50.
                Varaosat, huolto ja maalaus.

                -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                Comment

                • Luusalmi
                  Newbiemmer
                  • Feb 2009
                  • 4
                  • Savo

                  #38
                  Laatikon luistamisen voi saada korjattua myös vaihtamalla vaihteistoöljyt, kaiketi rupeavat luistamaan jos öljymäärä käy ajan saatossa liian vähäiseksi.
                  E39 530d Touring

                  Comment

                  • H4ck
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 659
                    • Helsinki/Eesti

                    #39
                    Hmm, vaihdoin toissa päivänä maadotus piuhan ja mielestäni laatikko vaihtaa vaihteita paremmin...ei melkein edes huomaa, että vaihtaa, mitä nyt jos jarruttaa, nii vähän tuntee että vaihtaa pienemmälle, mutta luulet, että se on normaalia..

                    Kulutuskin 14,5, mikä on helvetin hyvä Tartosssa.

                    Pitääpä vielä pari päivää testailla, jospa se oikeasti autto.

                    Nii ja se maadotus on konepellin alla, pakosarjan vieressä.
                    Tuollainen se oli:


                    En jaksanut laakkoselta tilata 20e piuhaa, vaikka se nyt ei iso summa ole, mutta sain kuudella eurolla 1m vahvisti piuhaa, joka on paksumpikin, kuin orkkis.
                    Ja sitäpaitsi piuha olis Saksasta tullut.
                    Last edited by H4ck; 22-04-2010, 11:55.
                    Varaosat, huolto ja maalaus.

                    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Originally posted by H4ck View Post
                      En jaksanut laakkoselta tilata 20e piuhaa, vaikka se nyt ei iso summa ole, mutta sain kuudella eurolla 1m vahvisti piuhaa, joka on paksumpikin, kuin orkkis.
                      Ja sitäpaitsi piuha olis Saksasta tullut.
                      Kannattaa tarkkailla miten se vahvistinpiuha kestää, siis mekaanista rasitusta ja kosteutta/suolaa.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • H4ck
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 659
                        • Helsinki/Eesti

                        #41
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Kannattaa tarkkailla miten se vahvistinpiuha kestää, siis mekaanista rasitusta ja kosteutta/suolaa.
                        Eipä näyttänyt se orkkis ainakaan mitään kestävän..
                        Mutta tarkkailen.
                        Varaosat, huolto ja maalaus.

                        -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                        Comment

                        • bayer 320
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 119
                          • itä-suomi

                          #42
                          Moro kaikille,
                          Seuranneena keskustelua tulin myös vaihtaneeksi huohotin putken, separaatorin ja letkun öljytikun väliin. Eipä se perkele auttanut suhinan loppumiseen(kulutusta en tiedä vielä), tuntui et se suhina loppuu kyl nyt jo alle 1000rpm kun ennen suhinaa oli ehkä aina 3000rpm asti. jotain se kyllä auttoi kun inpa antoi intake air mass flow sensor tasoksi n.15.(0-20 raja). Ennen tais olla jotain + 20 tyhjäkäynnillä.
                          Mutta kuitenkin inpa laukoo air flow idle sensorin +100:aan(0-7) ja sitäkautta engine load kasvaa ihan vitusti, joten soppaa ottaa...
                          Itte tulin sellasiin päätöksiin et viallinen osa on ICV(idle control valve) joka on nyt jäänyt täysin auki. Inpan näyttämä ei näytä vähentävän ICV:n ottoa yhtään vaikka kierrättäisin 6000rpm-->minusta se ei ole tyhjäkäyntiä, joten se menee huomenna putsaukseen jos vain ilman imusarja irroitusta on mahdollista.
                          Oma kiulu o 523"98" farkku mut samoja osia kait näissä o
                          kommentoikaa jos oon väärillä jäljillä....

                          Comment

                          • H4ck
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 659
                            • Helsinki/Eesti

                            #43
                            Onko ICV tyhjäkäynti moottori?
                            Mulla ainaki puhdistettiin se diagnoosissa.

                            Ja se suhina on normaalia näissä M50 ja M52 moottoreissa, mulla ainaki suhina loppuu ku annan vähän kaasua.
                            Varaosat, huolto ja maalaus.

                            -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                            Comment

                            • bayer 320
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2004
                              • 119
                              • itä-suomi

                              #44
                              joo kyllä se icv on on tyhjäkäyntimoottori tai lisäilmaluisti nimellä vissiin tunnettu?? Just putsasin omasta venan vaikkei siinä merkittävää paskaa ollutkaan, se "läppä" liikkui todella hienosti ja myös kun se on päällä kääntyy hienosti kiinni, mut puhaltaen letkun päähän vuotaa ihan "simona" vaik ois kiinni.??kait sen noin kuuluukin??
                              Mitäs ny sit?? nappasin ilma-anturin irti lennosta ja putos saman tien molemmat rajan ylittäneet arvot nollaan(air use of idle ja engine load), toki myöskin ilmäärämittaus napsahti nollaan? Onko vika kuitenkin maffi vai miks sitä ny kutsutaan? vaiko inpan bugi juttuja, ja kuuluu näissä sopan kulua niin että vituttaa?

                              Comment

                              • H4ck
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 659
                                • Helsinki/Eesti

                                #45
                                Ajattelin kokeilla kaverin 523 ilmamäärämittaria, saas nähä laskeeko..
                                Varaosat, huolto ja maalaus.

                                -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                                Comment

                                Working...
                                X