Kyllä tuo aiheuttaa imuvuodon. Efekti on ihan sama kuin revenneellä kumipalkeellakin, separaattorin kalvo vain säätelee paljonko alipainetta tuonne letkuun voi tulla. Jos se on revennyt, alipainetta ei synny kuin suurella virtauksella ja sulla on massiivinen imuvuoto.
Usein kun separaattorin letkut hajoavat tms. tukkeutuu sykloni tai kalvon ja tiivistinpinnan väliin kertyy öljyistä karstaa. Suosittelen vaihtamaan noi kaikki kerralla kun vikaa on löytynyt. Eli tuosta kuvastasi 1 2 3 ja tarkista vielä 6 jonka vaihdoit aikaisemmin että on kunnolla paikallaan rempan jälkeen.
Lisäksi tosiaan kannattaa purkaa se kumipalje ja tyhjäkäyntiventtiilin letkut pois ja väännellä ihan kädessä.
M52:ssa on hyvät korjaukset, ja se voi käydä suht normaalisti tyhjäkäyntiä ja saada ok päästöt vaikka olisi imuvuotoja. Tuollaisia sammumisia, kulutuksen nousua ja tehonpuutetta se silti tekee.
Okei, ostin tuon osa nro 1, vaihdoin sen, oli muuten ihan saatanan hankalaa laittaa se huohottimeen kinni..ei mene millään. Sit purkasin vähän imusarjaa ja sit jotenkin sain sen sinne.
Mut tosiaan jäi mainitsematta, että kun vaihdoin venakopan tiivistettä, niin hajotin yhden pinnapultin, heti ku laittaa sormen sen pultin kohdalle, niin kierroksen muuttuu. Sen saan tiistaina.
Jotenki se suhina on vaan niin helvetin kova...
Joku vois neuvoo, miten saan imusarjan irti?? Vtu en saanut millään sitä pois, ihan vähän vaan liikuteltuu.
Sit vois ite vaihtaa sen huohottimen, en oikee luota korjaamoihin.
Huohottimen vaihtoa varten ei tartte irroittaa imusarjaa. Ota tehostimen säiliön pultit irti niin saat sen sen verran sivuun että huohotin mahtuu tulemaan pois siitäkin.
Huohottimen vaihtoa varten ei tartte irroittaa imusarjaa. Ota tehostimen säiliön pultit irti niin saat sen sen verran sivuun että huohotin mahtuu tulemaan pois siitäkin.
Ahaa okei, yritetään se sit vaihtaa. Mitä mieltä olette B huohottimesta?
Vai haenko laakkoselta?
Itsellä on juuri samanlainen 528ia, ja itse olen tullut siihen tulokseen että nämä vain on saatanan laiskoja lahnoja ja kuluttaa pyöritys ajossa talvella n.14litraa sadalla. Maantiellä 8litraa.
Se on tuo automaatti todella huono näihin bensamalleihin kun siinä on niin ihme aavikko välitykset. esim ykkösen ja kakkosen välitys ero ihan hirvee samoin 3 ja 4.
Itsellä on juuri samanlainen 528ia, ja itse olen tullut siihen tulokseen että nämä vain on saatanan laiskoja lahnoja ja kuluttaa pyöritys ajossa talvella n.14litraa sadalla. Maantiellä 8litraa.
Se on tuo automaatti todella huono näihin bensamalleihin kun siinä on niin ihme aavikko välitykset. esim ykkösen ja kakkosen välitys ero ihan hirvee samoin 3 ja 4.
Entisessä 530d:ssä ne meni mutta ei tässä.
Mulla oli kapungissa kulutus lähemmäs 18-18 litraa sataselle...et sillee
Se on ihan kun ajaisi E39 ämm vitosella.
Ei mitään purkuhuohottimia, uus maksaa jotain 60-100e ja käytetyn joudut kuitenkin purkamaan joka voi prosessissa hajota. Jättää vanhan paikalleen tai hakee uuden tiskiltä
Pienetkin imuvuodot nostaa sitä kulutusta helposti parilla litralla, puhumattakaan siitä jos on hiukankin isompia vuotoja. Niiden korjaamiseen kannattaa siis panostaa, maksaa itsensä todella äkkiä takaisin.
Ei mitään purkuhuohottimia, uus maksaa jotain 60-100e ja käytetyn joudut kuitenkin purkamaan joka voi prosessissa hajota. Jättää vanhan paikalleen tai hakee uuden tiskiltä
Pienetkin imuvuodot nostaa sitä kulutusta helposti parilla litralla, puhumattakaan siitä jos on hiukankin isompia vuotoja. Niiden korjaamiseen kannattaa siis panostaa, maksaa itsensä todella äkkiä takaisin.
Eiku mä meinaan siis jos ostaa sen muualta, kui Laakkoselta?
Tänään käyn kahtoon hintoja.
Nonii, nyt on osa nro 2 vaihdettu(BMW orkkis kamaa), mutta en vaihtanut osaa nro 3, koska missään ei ollut kyseistä osaa heti saatavana. Minkä takia se pitää vaihtaa ylipäätänsä? Mulla se oli ainakin ehjä...
Ennen oli kulutus 16l/100km
Nyt pienen kaupunki lenkin jälkeen, tai oikeastaan aika ison, siinä kävin kaupassa ym, on kulutus 13.5L/100km, saa nähä nouseeko...
Mikäs on muuten 528i normi kulutus kaupungissa tietojen mukaan?
Tuossa on ainakin vanha huohotin:
Mitäs mieltä olette? Rikki se ei ollut, entä voiko tuo tukkeutua?
Huohotin makso 58e Viron "Laakkosella" (United Motors).
Comment